Tapınaklar

Hayatını tanrıların ışığını aramaya adamış olanlara.
Post Reply
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Tapınaklar

Post by Firble »

Sizce fantazi dünyası ya da gerçekte en güzel tapınak hangisi?
Ben fantazi dünyalarında hiçbi tapınak bilmiyorum. Burada adı geçenler hariç. Ã?nlü bir tapınak belki bi arch tinilth
Dünyada ise bildiklerim. Artemis Luksor Karnak Süleymen tapınağı (Sanırım adı buydu) Panthenon aklıma gelenler Mayaların da ünlü tapınkaları vardır.
Ama beni en fazla etkileyen mısır tapınakları olmuştur. Belki en fazla oradaki gizem açılmayan odalar gibi özellikler beni heyecanlandırdı.
Evet arkadaşlar fikirlerinizi merak ediyorum bakalım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
scythe
Kutsanmış Kişi
Posts: 871
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am
Location: eskişehir

Post by scythe »

tac mahal tapınak mıydı acep... öyleydi galiba.. bence en güzeli o... hindistan hünkarının vefat eden eşi namına yaptırdığı müthiş bi mekan bence...
you are not alone ; so don't be afraid in the dark and cold m'thain d'streea
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Barcelonada Sagrada Familia yı duyunca çok hoşuma gitmişti. Efsaneye göre bu kilisenin inşaatı hep devam edecek ve bir gün tüm dünyayı kaplayacak ve o gün kıyamet olacak. Evet inşaat hala devam ediyormuş ve başlayalı yüz yıla yakın zaman geçmiş.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

abi peki ne yapıyolar 100 yıldır. karınca bile olsalar baya bi büyümüş olması lazım. valla bikaç seneye daha uzaydan görünür herhalde.
bu arada taç mahalli aşkın tapınağı sayabiliriz. çünkü dünyadaki en görkemli aşk yapıtı o.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
Dragonfly
Kutsanmış Kişi
Posts: 1262
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Doğu Limerik

Post by Dragonfly »

Abi tapınak diyorsunuz şimid vericeğim örnek biraz saçma kaçarsa kusura bakmayın ama mademki en kısa ve en uzun tapınak olayı var benım herşeyden öte gördüğüm İstanbul Balattaki kilisedir...
O kilisenin 3 günde yapıldıgını biliyormuydunuz...
Günümüzde bile bir bina aylar sonra biterken bir kilise peh peh peh bence hayranlık uyandırır...
Dragonfly ;
Keeper of the Grove, Forest King
<u>Domains</u>:Animal,Earth,Plant,Protection
Doğanın Tapınağı
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

şey merak ettim aslında belki bi fotosunu bulabilirim. Neyse Sagrada Famila ya geleim. Kilise epey büyükmüş epey büyük dediim bir aya sofyanın galiba iki katı felan ama iç savaş gibi zamanlarda ara verilmiş de olabilir bi de inşaat yavaş gidiyo belki de kıyameti geciktirmek ama kehanet de doğru olacakmış gibi götermek istiyolar.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Dragonfly
Kutsanmış Kişi
Posts: 1262
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Doğu Limerik

Post by Dragonfly »

eğğğ safsata onlar ....
Dine bağlı bir şey yapğılırken sonumuz gelicek bunu bitirisek denmesi ne kadar saçma yaa üfff
Dragonfly ;
Keeper of the Grove, Forest King
<u>Domains</u>:Animal,Earth,Plant,Protection
Doğanın Tapınağı
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

ama yine de duyduumda hoşma gitmişti.. Sizin bildiiniz böle efsanelerle örülü başka bir tapınak var mı?? Ã?rnein mısırda bazı tapınakların açılanı lanetleyen kapıları olduunu duymuştum. Bir de şu meşhur artemis tapınağı var tabii. Yakılışının asyanın fethine neden olacaı sölenen ve o yakıldıı gün rivayete göre büyük iskender doğmuş. O zamanlar asya ismi verilen Anadoluyu fethetmişti yannış okumadısam.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Dragonfly
Kutsanmış Kişi
Posts: 1262
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Doğu Limerik

Post by Dragonfly »

Okuduğun kitabın yada kaynağın adını verebiirmisin İskender ile ilgili kitapları hep sevmişimdir...
Dragonfly ;
Keeper of the Grove, Forest King
<u>Domains</u>:Animal,Earth,Plant,Protection
Doğanın Tapınağı
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Bi defa artemis tapınaını araştırmıştım da internetten. Okumanı öneririm gerçek bi dünya harikasıymış artemis tapınağı..
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Dragonfly
Kutsanmış Kişi
Posts: 1262
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Doğu Limerik

Post by Dragonfly »

İyi bakalım okuruz:))
Dragonfly ;
Keeper of the Grove, Forest King
<u>Domains</u>:Animal,Earth,Plant,Protection
Doğanın Tapınağı
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Vallahi merak ettiklerini de sorabilirsin istersen zamanında dünyanın yedi harikası ile ilgili bi ödevim vardı ordan biliyom ama hakkaten çok ilginç bi şey..
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
LordAriakas
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 193
Joined: Mon Jun 21, 2004 10:00 am
Location: Izmir

Post by LordAriakas »

Ben dünyanin yi harikasindan biri olan Zeus Tapinagini neden almanlara verdigimzi annayamadim annayan varsa lütfen cevap yazsin.
:?
ThePatryn
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 66
Joined: Fri Jul 16, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by ThePatryn »

Sömestr'da Barcelona'ya gittim ve Sagrada Familia'yı gördüm.Ã?ncelikle mimarisi mükemmel ön cephesindeki mimariyi hayal bile edemezsiniz.Epey büyük bir kilise amahala daha yapım aşamasında ve de yapımını bitirmeyi düşünmüyorlar.Bu arada İspanya'da Toledo diye bir yerde var ve kılıçları ile ünlü oradaki nehirde bulunan bir madde kılıçları daha iyi yapıyor.Ve de değişik olan şey orada İslamiyet,Musevilik ve Hristiyanlık dinine inananlar hiç kavgasız yüzyıllardır yaşıyorlar.Ve de her ibadet yerinden bolca var.
Kötüler her zaman yenilgiye ve ölüme mahkumlardır.
Lye nuquernuva sen e dagor
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

LordAriakas wrote:Ben dünyanin yi harikasindan biri olan Zeus Tapinagini neden almanlara verdigimzi annayamadim annayan varsa lütfen cevap yazsin.
:?
Ã?ünkü o taşlardan bizde çoook varmış.
Zamanın padişahı öyle demiş almanlara,
yaranmak için tabii
Post Reply