Frp'de ateşli silahlar
Frp'de ateşli silahlar
Bildiğim kadarıyla ateşli silahlar Arcanum ve Warcraft'ın dünyalarında mevcut.Bunun Arcanum'un basit dünyasına yakıştığını söyleyebilirim fakat diğer dünyalarda kesinlikle olmamalı bence.Ã?ünkü orta çağın veya ilk çağın havasını tamami ile yok ediyor.Bu sıralar bizim tayfada bu konu ile ilgili oldukça ateşli tartışmalar var.Yorumlarınızı bekler hepinizi selamlarım 
ama varlar ... dms guide sf 162 de var bazı basit ateşli silahlarla ilgili bilgiler... bunlar farklı dünyalar yaratıyorsanız fikir vermesi açısından kolaylık sağlıyorlar..
esasında dnd tabanlı oyunlarda bende pek yakıştıramam AMA cüce elf ve insanlara... işin içine gnome lar girerse gerek pc gerekse npclerde olan bazı ateşli garip silahlar oldukça eğlenceli olur. Zaten gnomeların ne yaptığı bellidr 5 atışından 2 si kendi suratında patlar vs...
esasında dnd tabanlı oyunlarda bende pek yakıştıramam AMA cüce elf ve insanlara... işin içine gnome lar girerse gerek pc gerekse npclerde olan bazı ateşli garip silahlar oldukça eğlenceli olur. Zaten gnomeların ne yaptığı bellidr 5 atışından 2 si kendi suratında patlar vs...
Olabilir
Aslında dünya içerisindeki denge oturtulmuşsa haklı olabirsin fakat insan kimse neden Silahlı ordular kurulmuyor diye kendi kendine sormadan edemiyor.Eğer silah varsa güç vardır ve bu gücü değerlendirmek isteyen birçok kişi olabilir.
Ve ben dünyalarda bunula ilgili sağlam bir taban olduğunu zannetmiyorum en fazla silah zor yapılıyor ya da barut benzeri kaynaklara zor ulaşılıyor denebilir ki beni tatmin etmiyor.Silah olursa yarın öbürgün topta olur bu durmumda denizede ateşli silah kullananlar veya ateşli silahların kaynalarına yakın olanlar dünyayı dümdüz ederler.
-
Oren_Dautry
- Kullanıcı

- Posts: 2577
- Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am
Warhammerda ateşli silahlar baştan oturtulmuş olduğu için gayet dengeli duruyor.
Dnd için konuşmak gerekirse , özellikle FR'de Cormyr merkez olmak üzere güney bölgelerinde kullanıldığı anılır. Gond Rahiplerinin icadı olarak ortaya çıkmıştır ve Kılıç Sahili korsanları tarafından bir son çare olarak başvurulduğu söylenir. Ama meşhur deyişteki gibi "Ona bir" , fazla uzmanı bulunmayan top döküm yan sanayiinin gelişmemişliği nedeniyle sık sık kazalara yol açar. Bu nedenle hiçbir kaptan ya da komutan çok daha ucuz , çok daha güvenli , ve çalıştırmak için kesinlikle çok daha az adam -aslında tek bir kişi- gerektiren büyü çözümü varken bu sağı solu belli olmayan şeytani icada bel bağlamaz.
Dnd için konuşmak gerekirse , özellikle FR'de Cormyr merkez olmak üzere güney bölgelerinde kullanıldığı anılır. Gond Rahiplerinin icadı olarak ortaya çıkmıştır ve Kılıç Sahili korsanları tarafından bir son çare olarak başvurulduğu söylenir. Ama meşhur deyişteki gibi "Ona bir" , fazla uzmanı bulunmayan top döküm yan sanayiinin gelişmemişliği nedeniyle sık sık kazalara yol açar. Bu nedenle hiçbir kaptan ya da komutan çok daha ucuz , çok daha güvenli , ve çalıştırmak için kesinlikle çok daha az adam -aslında tek bir kişi- gerektiren büyü çözümü varken bu sağı solu belli olmayan şeytani icada bel bağlamaz.
lil'grin'brin'
aslında gerçek dünyayla çok benzerlik taşıyan frp dünyalarında böyle şeylerin olması gayet normal ama yinede her ırkın ateşli silah kullandığı bir oyun düşünürsek gerçekten bu frp oyunlarının havasını kaçırabilir...........ama ister istemez bundan hoşlananlar çıkacaktır buda ateşli silaların kaçınılmaz olduğu anlamına geliyor.......yakında roket atarlar elbombaları otamatik silahların kullanıldığı farklı dünyaların oluşması kaçınılmaz.....ne kadar beyensekte beyenmesekte bu kaçınılmaz 
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
ben de, fazla ateşli silahlar işin içine girdiğinde oyunun tadının biraz kaçacağı şeklinde düşünenler gibi düşünüyorum.
ama tabiki kimsenin hayal gücüne dur denilemez, isteyen istediği dünyayı yaratabilir yada eklemeler yapabilirler, lakin büyü de başa çıksa başka çözümlerde bulunsa ben ateşli silahlara karşıyım oyunlarda..
-gerçek dünyad da herkeste var zaten - -melesef....
fikir ve saygılarımla....
ama tabiki kimsenin hayal gücüne dur denilemez, isteyen istediği dünyayı yaratabilir yada eklemeler yapabilirler, lakin büyü de başa çıksa başka çözümlerde bulunsa ben ateşli silahlara karşıyım oyunlarda..
-gerçek dünyad da herkeste var zaten - -melesef....
fikir ve saygılarımla....
Ozan gülüyordu olanlara. Kahkahası karanlığı deliyordu. Durdu bir an sonra yine kahkahası duyuldu. Bu seferki olacak olanlara atıftı...
top tüfenk icat oldu mertlik bozuldu..
warcraftta gördük cüce hunterların nasıl iş yaptığını..la bunlar cüce zaten adı üstünde psikopat..herifler baltayla,çekiçle kana doymuyo paçur puçur doğruyo piyasayı..şimdi sen bi de gidip bu adamın eline tüfek verirsen adama hakaret etmiş olursun"Senin baltan bi moka yaramaz al bununla idare et" der gibi
kullanacaksa ateşli silahı gnomlar kullansın abi,bir tek onların elinde güzel duruyo böyle abidik kubidik şeyler
warcraftta gördük cüce hunterların nasıl iş yaptığını..la bunlar cüce zaten adı üstünde psikopat..herifler baltayla,çekiçle kana doymuyo paçur puçur doğruyo piyasayı..şimdi sen bi de gidip bu adamın eline tüfek verirsen adama hakaret etmiş olursun"Senin baltan bi moka yaramaz al bununla idare et" der gibi
kullanacaksa ateşli silahı gnomlar kullansın abi,bir tek onların elinde güzel duruyo böyle abidik kubidik şeyler
güç içinde yükselen;
Taktınız sizde gnomlara
Ateşli silahların kullanımı bence de işi çok bozar. Bu zamanın teknolojisine gerek olmadan sırf büyü ile seri imalata başlayabilecek büyücüler var. Bunun da ötesinde, büyü ile oldukça ince işçilikle yapılmış ve adamantin gibi metallerden parçaları dökülmüş makinelerde taramalı tüfek benzeri silahlar çıkmaya başlayınca keşke olmasaydı bu denecek.
Gerçi birde şu var. Kanama sistemi uygulanmadığı sürece o küçücük kurşunlar çokta bir etkili olmayacaklar. Her biri 1d4 vuracak herhalde. Ama her basışta 5 kurşun atsa ve roundda 3 kere bassa tetiğe bu durumda 15d4 gibi bir sayı ile karşı karşıya kalınacak.
Ben o kadar simya kastım mekanik kastım ama hiç barutlu ateşli silalar yapmadım. Sonra diyarın havası çorba olur, onu biliyorum çünkü.
Bu arada ateşli silahlar D&D sisteminde çok dandirik. Özellikle orta çağ için koyulmuş olanlarında sadece gnomlerın yaptığı bir silah varki roundda bir ateş ediyor ve 1d3 vuruyor. Bence çok sçma olmuş. Adeta yeni bir çağın başlamasını sağlayan bu silahlara yaptıkları muameleye bakın.
Ateşli silahların kullanımı bence de işi çok bozar. Bu zamanın teknolojisine gerek olmadan sırf büyü ile seri imalata başlayabilecek büyücüler var. Bunun da ötesinde, büyü ile oldukça ince işçilikle yapılmış ve adamantin gibi metallerden parçaları dökülmüş makinelerde taramalı tüfek benzeri silahlar çıkmaya başlayınca keşke olmasaydı bu denecek.
Gerçi birde şu var. Kanama sistemi uygulanmadığı sürece o küçücük kurşunlar çokta bir etkili olmayacaklar. Her biri 1d4 vuracak herhalde. Ama her basışta 5 kurşun atsa ve roundda 3 kere bassa tetiğe bu durumda 15d4 gibi bir sayı ile karşı karşıya kalınacak.
Ben o kadar simya kastım mekanik kastım ama hiç barutlu ateşli silalar yapmadım. Sonra diyarın havası çorba olur, onu biliyorum çünkü.
Bu arada ateşli silahlar D&D sisteminde çok dandirik. Özellikle orta çağ için koyulmuş olanlarında sadece gnomlerın yaptığı bir silah varki roundda bir ateş ediyor ve 1d3 vuruyor. Bence çok sçma olmuş. Adeta yeni bir çağın başlamasını sağlayan bu silahlara yaptıkları muameleye bakın.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka