katana kullanmayı öğrenmek??

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Oren_Dautry
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2577
Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am

Post by Oren_Dautry »

katanaya bakarsanız

1- kılıç die değil- exotic silah olarak geçer.

2- 3 kilo olup hızlı olmasına rağmen bir long sword ün yarısı ağırlıkta 1.5 katı hızlı ancak long d8 katana d10 vurur

3- katananın sapı oldukça uzundur ve 2 elle kullanılmasına yarar

one handler ve two handler gibi olaylar için en uygun silahtır

4- 2 long kasar ama 2 katana daha rahat kullanılır (yeterli eğitimle tabi)

5- katananın bi yanı küt ve ucu sivridir bu da onu bazı delici saldırılar için uygun bir silah yapar

6- bütün katanalar masterwork dür daha düşüğü olamaz, bu da bize katana yapmak için usta bir demirci olmak gerektiğini gösterir.


yani katana usta işibir kılıçtır hem yapımı hem kullanımı uzun seneler süren bir sebat ve azim sonucu gerçekleşir ve bu asil kılıç da bu emeklerin karşılığını verir.
Bugün için yaşa , yarın için hayatta kal..
Dragonfire
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 2005
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
Location: Abyss

Post by Dragonfire »

Bukadar konuşulmuş ama ne bushido nede kendonun adı geçmiş çok ayıp...
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Post by mefistofeles »

Abi söylemeye çalıştık ama ağzımızdan çıkar çıkmaz başımıza gelmeyen kalmadı
MaNiak
Gölge Ustası
Posts: 492
Joined: Sat May 17, 2003 10:00 am
Location: Luskan
Contact:

Post by MaNiak »

çoğu katanayla ilgilenmiş insan oren dautry nin yazdıklarını bilir ama biz istedikki bilmeyenlerde öğrensinler

katanalar yapı itibariyle keskin kısımlarında aldıkları her darbeye dayanıklıdırlar ama kullanmayı bilmeyen bir insanın elinde kibrit çöpünden farksızdır çünkü bir çok kılıcın aksine katananın her yeri aynı şiddetyli darbeyi keldırmaz eğer darbeyi bir şekilde absourb edemez veya ondan kaçım katanayla doğru bilok etmezseniz katananız yandan aldığı bir darbeyle çok rahat kısalabilir
MaNiak
Gölge Ustası
Posts: 492
Joined: Sat May 17, 2003 10:00 am
Location: Luskan
Contact:

Post by MaNiak »

önce arkadaşlar bi katananın özel bir kılıç olduğunu özümsetelim işin mantığına felsefesine adımlarına sora geçicez ama düşün arkadaşların katananın sadece bir kılıç olduğunu kabul etmesi bile bu kadar zaman aldıysa biz data base i doldurmaya talibiz bushidosuyla kendo suyla efendim nasıl kensai olunur la yada savaş ustası olmak için ne lazım neler gerekir le...
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

Peki öyleyse başlığı katanada nasıl uzmanlaşılır şeklinde varsayıyorum...

Katana hem ustaişi hem de egzotik bir silah olduğu için hiçbir silaha benzemez. Yandan alınan bir darbe katanayı kırabilir. Katanada tam anlamıyla usta olmak için yıllar gereklidir ama bu yıllara da değer...

İyi anlamış mıyım :)

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
Oren_Dautry
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2577
Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am

Post by Oren_Dautry »

Dragonfire wrote:Bukadar konuşulmuş ama ne bushido nede kendonun adı geçmiş çok ayıp...
bushido ya da kendo derdim ama realde değil adnd için konuşulmuş ondan sölemedim
Bugün için yaşa , yarın için hayatta kal..
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Arkadaşlar neden anlamak istemiyorsunuz benim demek istediğimi. Her silahın bir usta işi yapımı vardır. Katanda usta işi olabilir, incacecik olabilir ama bir süvari kılıcının katana kadar kırılgan olduğu ve hatta bir epenin dah da kırılgan olduğunu düşünecek olursak aslında katanadan daha zor kullanılacağını sizin mantığınıza göre kabul etmeniz lzımdır.

Kataa kullanmak demeyin ustlaşmak deyin yada katanayı iyi bir şekilşde kullanmak deyin canımı yiyin (yemeyin! :D ) ama "Katanayı kullanamk için bu kadarda sıkı disiplinler felan var bunları bilmeden katanayı kınından çıkartırsan kafanı kopartırsın"'a getirmeyin. Katanayı kullanırsın. Ama bütün silahlarda olduğu gibi ustlaşmak yada tam anlamıyla kullanamk için eğitim şart.

Baltayı ağaca saplarsın ama çıkartmasını bilimiyorsan hayatta çıkartmazsın, katanayı yanlış vurusan kırarsın felan falan...

Bilmem kendimi yeterince açıklayabildimmi. Ben sonra katanayı eline alan adamın kolu kesilir diyecek adamların çıkmasını istemiyorum. Katanayı alır kullanırım, istersem saz keserim, istersem elma keserim, olmadı adam öldürürüm (Öldürmem).
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
FrontsideAir
Gölge Ustası
Posts: 1245
Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
Location: İstanbul (İzmir)
Contact:

Post by FrontsideAir »

Abi sen zaten haklısın da sanırım onlar katanada uzmanlaşmak ve kültürüyle öğrenmeyi kastetmişler, bence fazla uzatmayalım, çünkü hep aynı şeyleri yazıp duruyoruz :)

Code: Select all

Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.

Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Bir soru sorayım mı? Sordum...

Ã?ncelikle ama şu eki yapayım müzisyen bir insan olarak müzik aletlerinde de birçok aletin tellerine dokunularak çalınabildiini ama gerçek alamda çalıyor denmesi için bir süre geçtiğini belirteyim.

Ã?rneğin kemanda o telin üzerinden yayı çekip bir notayı çıkartmak o kadar ince ayar gerektirir ki bu bir ay alır. ( Alıyor ben gördüm)

Katanaya gelince öncelikle elime kesici alet aldığımı söyleyeyim. Bu aletle elma kestim ekmek kestim. İp kestim. Elimi de kestim ama çok fazla değil. Elimi kesmemin nedeni ipi bir yandan tutarken bir yandan elime doğru bir açıyla kesme zorunluluğu idi.

Bir RP oluşturup ve sizden cevap bekliyorum. Diyelim ki ben Japon bir samuray arkadaşımı ziyarete gittim. Adam evde yok. Hani oldu ya katanasını unutmuş ya da dedesinin kayıp katanaını gizli bir odada buldum o ada da arkadaşa süpriz olsun diye ekmek doğruyacam. ( hani yapmayacağım şey de değil bir defa kılıçla benzer bir şey yapmayı denemiştim.) Katanayı aldım. Kınından çekmeye çalışıyorum. Ã?ncelikle kınından çekmek bir yıl gerektirdiğine göre ben bu konuda eğitimsiz sadece çakı ve mutfak bıçaklarını kılıflarından çıkarmış biri olarak ne zorlukla karşılaşıım ? İkincisi çektikten sonra keskin görünen ucu ekmeğe salladığımda ne olur?

Olayın dini boyutuna gelince bu konu açıkçası abartılı geliyor bana. Japonlar her şeyin sanatını yapmışlar gibi belki bu ciddi olabilir ama çiçek yetiştirme sanatı mekan düzenleme sanatı kağıt katlama sanatı gibi once sanatları var. ( kağıttan uçak yapmayı hemen öğrenmiştim ben mesela) Yani nasıl bir tapınakta kutsal bir odaya girmenin belli bir yaşa gelmeden kutsal odaya girme yasaklarının olması o rahiplerin o odada ayakları kayar düşerler anlamına gelmiyorsa katanada da bu yasaklar törensel de olabilir gibi geliyor. Eğer törensel niteliklri yoksa o zaman Japonyada arkadaşın katanasını çektiğimde yaşayacaklarımı bekliyorum.

Tabii katana ile savaşmaktansa kılıç çok daha akıllıca olabilir. Tıpkı keman yerine piyano hiç müzik bilmeyen biri için daha düzgün bir tercih olması gibi. Ama o an müzik istiyorsam ve alet çalmayı bilmiyorsam elimde de keman varsa kemanı ters çevirir arkasına vurup müzik yaparım. O an bana biriis ateşli olmayan silahla saldırıyorsa ve yanda katana varsa da katanayı çekip elimden geleni yapmam yanlış mı olur? Olursa neden olur? Kesici aletleri farklı amaçlarla kullanmış birinin için ilk katanasını çektiğinde Maniak kardeşin yan taraftan gelecek darbelerin kılıcı kırabileceği ek bilgisini de aklında tutarak elinden geldiğince kendini savunurken başına neler gelir ?
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
MaNiak
Gölge Ustası
Posts: 492
Joined: Sat May 17, 2003 10:00 am
Location: Luskan
Contact:

Post by MaNiak »

ben konuyu şöle noktalamak istiorum arkadaşlar siz firble ın açıkladığı gibi katanayı alın ekmek keserken kullanın ama
ben kullanmaktan kastettiğim şekilde kullanıp hepinizi kesmeden :P :D :roll: nese vazcaydım ne siz koftisiniz nede ben matsumura sei san ım :-P hadi arkadaşlar konuyu kapatalım
Post Reply