At üzerinde silah
-
Selkinemus
- Kullanıcı

- Posts: 188
- Joined: Tue Aug 16, 2005 10:00 am
- Location: Hell Hole
- Contact:
-
Artex_Croma
- Kullanıcı

- Posts: 574
- Joined: Fri Jul 01, 2005 10:00 am
- Location: istanbul
ama at üzerinde eğer elle kontrol ederse daha efsanevi hareketlere vesile olabilir? Yani demek istediğim ayakla da sürebilir fakat elle daha iyi sürer...?Chade_Fallstar wrote: atın el bırakılarak sürülemeyeceğini söyleyenleri gerçekten kınıyorum( bu aralar çok kınadım herkezi hayırlısı)nie olmasın at ayak hareketleriylede gayet güzel kontrol edilir ama yetenek lazım
Unutmayın arkadaşlar "At bizim, Avrat bizim, Silah bizim, şan bizim!"
-
ElvenBard
- Kullanıcı

- Posts: 360
- Joined: Wed Jun 30, 2004 10:00 am
- Location: Forgotten Realms
- Contact:
Kalkanı tuttuğunuz parçaları bileğinizden geçirerek kolunuzda sabitleyebilir, bu şekilde o elinizi de dizginleri tutmak için kullanabilirsiniz.. tabi bu karakterinizin skillerine ve tabi ki DM'in inisiyatifine kalmış.. yine de kolay bi iş değil at sırtında kalkan ve ağır bi silahla savaşmak..
<em>Grave digger, when you dig my grave.. could you make it shallow? So that i can feel the rain..</em>
At üzerinde kılıç ve kalkan kullanabilmenizi sağlaycak featler var bunları aldıktan sonra tabiki kılıç ve kalkan aynı anda kullanılablir.İşin fantazisine kaçmak isteyenler içinse (ben atın yanından sarkıp ok atacam,atın üstünde abuda kalkıcam,atın üstünde takla atıcam gibi....
) bir class var.dnd'nin complate adventure book adındaki kitabında bu tür hareketleri yapabileceğiniz bir class var bu hareketleri yapabilmek için atınızıda eğitiyorsunuz
.
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Soruna kısa cevabım elbette kolay kullanımaz. Sonuçta işin içine bir şeyler kattıkça iş zorlaşacaktır.
Uzun cevabım ise, atın üzerinde kılıç kalkan kullanmak her ne kadar zor olsa da yapılamayacak şey değildir. Elbette elleri kullanmadan atı yönlendirmek ve zor hareketler yapmak daha zor olacaktır ama eğitimli ve çalışmış bir kişi için bu oldukça kolaydır. Bu durumda kalkanı koluna sabitler ve acil ihtiyacı olduğu zaman dizginleri de tutabilir. Diğer eline ise tek eliyle kullanabileceği herhangi bir silah alır. (uzunkılıç, bastard, lance, topuz.. benim favorim gürzdür.)
Uzun cevabım ise, atın üzerinde kılıç kalkan kullanmak her ne kadar zor olsa da yapılamayacak şey değildir. Elbette elleri kullanmadan atı yönlendirmek ve zor hareketler yapmak daha zor olacaktır ama eğitimli ve çalışmış bir kişi için bu oldukça kolaydır. Bu durumda kalkanı koluna sabitler ve acil ihtiyacı olduğu zaman dizginleri de tutabilir. Diğer eline ise tek eliyle kullanabileceği herhangi bir silah alır. (uzunkılıç, bastard, lance, topuz.. benim favorim gürzdür.)
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..tower shield
tower shield kullanmıyorsanız bence sola yada saga saldırmak cok zor olmaz eger levelınız yüksekse iki kere de saldırırsınız üç kerede 6sn ye ye nasıl sıkıstırdığını soruyorsan bu oyunu oynayan kimse 6 level veya daha üstü bir fighter ın nasıl dövüştüğünü görmedi bu adamlar üstün savascılar bu gün bir ronaldonun kimi hareketlerini anlamakta güçlük cekiyor 175 cm bir adam smac sampiyonu oluyorsa 6 level fighter veya daha üst seviyeleri cok rahat 6 sn de iki kere saldırır benim kaanatim ki zaten eksi alıyor ikinci saldırı -5 penaltı ile oluyo bence anormal insanların yaptığı normal hareketler dir bunlar
bu konuyla ilgili benim son post umdan beri ilgin yazılar yazılmış sanırım hep beraber kaçırdığımız bi noktada silahı kullanan kişinin ata binme yetenekleri yani normal bi savaş atı üzerinde ata hakimolmak için zaten bi zar atmanız lazım melee ye alınan +2 bonus zaten bu durumdan farklı ama tabii
bununla beraber birde saldırı yapanın kombat mesafesine girme ve bu mesafeden çıkma süresi var ve bi savaş atı hatırladığım kadarıy şarjlı 90 feet durağandan başlıyarak da 60 feet koşuyo bu da demek oluyo ki en iyi ihtimalle saniyede 10 feet koşan bi atın üzerinde yan yana olan iki rakibe biri sağında biri solunda olmak üzere en az long sword büyüklüğünde bi kılıçla atak yapıyorsun ve bu atağı yaparken ters elinde bide kalkan tutuyorsun yanlış yazdıysam düzeltin ama bunu levelle falan ilgisi yık fizik kurallarına aykırı bu durum . sonuç olarak ben dm olsam bi oyunda oyuncuya ya bunu yaptırmam yada yüksak bi melee penaltısı veririm
örneğin beni karakterimin atı çok zeki ve benimle eşduyum içinde yani ne el nede ayakla konntrol etmem gerekmiyor telepatik olarak anlaşıyoruz dolayıla benim combatta atı yönlendirme gibi bi deneme yapmama gerek kalmıyo ve ben bu atın üzerine bi basterd sword bi heavy sheild ve bide full plate le biniyorum ona rağmen penaltısız hepsini kullanabiliyorum yani mesele at kullanabilme yeteneği ondan sonra kılıç yeteneği geliyo
bununla beraber birde saldırı yapanın kombat mesafesine girme ve bu mesafeden çıkma süresi var ve bi savaş atı hatırladığım kadarıy şarjlı 90 feet durağandan başlıyarak da 60 feet koşuyo bu da demek oluyo ki en iyi ihtimalle saniyede 10 feet koşan bi atın üzerinde yan yana olan iki rakibe biri sağında biri solunda olmak üzere en az long sword büyüklüğünde bi kılıçla atak yapıyorsun ve bu atağı yaparken ters elinde bide kalkan tutuyorsun yanlış yazdıysam düzeltin ama bunu levelle falan ilgisi yık fizik kurallarına aykırı bu durum . sonuç olarak ben dm olsam bi oyunda oyuncuya ya bunu yaptırmam yada yüksak bi melee penaltısı veririm
örneğin beni karakterimin atı çok zeki ve benimle eşduyum içinde yani ne el nede ayakla konntrol etmem gerekmiyor telepatik olarak anlaşıyoruz dolayıla benim combatta atı yönlendirme gibi bi deneme yapmama gerek kalmıyo ve ben bu atın üzerine bi basterd sword bi heavy sheild ve bide full plate le biniyorum ona rağmen penaltısız hepsini kullanabiliyorum yani mesele at kullanabilme yeteneği ondan sonra kılıç yeteneği geliyo
ya şimdi herkez ayrı değerlendirmiş...kimi çok gerçekçi almış kimisi uçmuş!
UNREAL:olarak ele aldığımda ki başımada geldi knight olmaya çabalarkene elimde maul'la(sağ)diğerinde(sol)dirsek içi ve bilek üstünden gauntlet'la sabitlencek şekilde atta kapışmıştım.
DM sağolsun karşıdaki hakaret ettiğimi iddia eden bir crusader olunca ve amcam zincirli gürz ve kalkanla gelince unreal'dede düşünseniz ve benim bir hareketimde onun bloklayıp bide hamle yaptığını düşünürseniz ki hasmınız size denk bile olsa dm buna ciddi bir zorluk getirmeli.ve akıllı bir dm 'e sahibim tanrıya şükür.aynı anda atlarıda sürekli doğru yöne döndürmeye çalıştığımız ve çok ağır olduğumuzdan fullplate olduğumuzdan bi yığında silah ağırlığından atlar depreştikçe biz bi türlü tutturamıyoduk.attan düşürdüm avantajlı bile olamadım yaa!bende düştüm.yorulmayıda hesaplarsan sona atın yorulması.bide bu sadece bir adam.öle meydanda olmazmış o iş.dedim sevgılı dm'im ben bu techizatla savaşa cıkmam.str nolursa olsun.afedersiniz öküz gibi karakter değilseniz öle atta kalkan long maul zincirli her türlü zımbırtı hareketli atta cıkk!olmuyo!
eee diyceksiniz bu unrealsa real ne!sölim...
real:manyak olduğumuzdan denedik.güzel sanatlardan oldugumdan heykel bölümünde demir bir long yaptırdık.çüşşş demeyın kaba demir sadce.keskin yada işleme değil.dengesine baktık.açtık müze sitelerinden ve internet satış noktalarından gerçege uyumlu zırh agırlık bilgileri aldık.dolap kapakları kesip metal kaynaklarla omuzda durcak kadar aynı agırlıklarla yaptık.altına sünger koyduk.bi halta benzemedi ama agırlık aynıydı.en hayvanımız giydi.sadce bacak üstü omuz ve kemer bölümünde bişiyler var.kaskıda düşüncek olursanız ki onu yaptıkda agırlıgı tutmadı bızde gorselı tamamlasın dıye koyduk.ARKADAşLAR NE ATI YAAAAA!nasıl savaşıyomuş olm millet!haçlılar falan?adamın atrafında dört dönduk her gelen bir tane vurdu kafaya elındekıyle bıle yaklasamadı bıze ya:)onla sımdı ustune tunik giy keçe giy üstüne torsoya zırh boyunluk omuz başlıgı kollar gauntler eldivenler bacak arkası dizlik ve kaval kemiği için koruma ve ayaklar ekle.içine chain giy.bide ata bin.bide long al.yanına sok.kalkanı koluna mızragıda önüne al!bide bu ata manevra yaptır.muazzam olay.o devrin tanklarıymış adamlar.denemeyen asla ağır abi bilirim diyemez demesin.üstüne almayan anlayamaz!biz dandiğine dayanamadık.
(dip not:maulla kendi atımın kafasını uçurmuşluğumda vardır.çoğu dm kazaları göz ardı eder...:p)
UNREAL:olarak ele aldığımda ki başımada geldi knight olmaya çabalarkene elimde maul'la(sağ)diğerinde(sol)dirsek içi ve bilek üstünden gauntlet'la sabitlencek şekilde atta kapışmıştım.
DM sağolsun karşıdaki hakaret ettiğimi iddia eden bir crusader olunca ve amcam zincirli gürz ve kalkanla gelince unreal'dede düşünseniz ve benim bir hareketimde onun bloklayıp bide hamle yaptığını düşünürseniz ki hasmınız size denk bile olsa dm buna ciddi bir zorluk getirmeli.ve akıllı bir dm 'e sahibim tanrıya şükür.aynı anda atlarıda sürekli doğru yöne döndürmeye çalıştığımız ve çok ağır olduğumuzdan fullplate olduğumuzdan bi yığında silah ağırlığından atlar depreştikçe biz bi türlü tutturamıyoduk.attan düşürdüm avantajlı bile olamadım yaa!bende düştüm.yorulmayıda hesaplarsan sona atın yorulması.bide bu sadece bir adam.öle meydanda olmazmış o iş.dedim sevgılı dm'im ben bu techizatla savaşa cıkmam.str nolursa olsun.afedersiniz öküz gibi karakter değilseniz öle atta kalkan long maul zincirli her türlü zımbırtı hareketli atta cıkk!olmuyo!
eee diyceksiniz bu unrealsa real ne!sölim...
real:manyak olduğumuzdan denedik.güzel sanatlardan oldugumdan heykel bölümünde demir bir long yaptırdık.çüşşş demeyın kaba demir sadce.keskin yada işleme değil.dengesine baktık.açtık müze sitelerinden ve internet satış noktalarından gerçege uyumlu zırh agırlık bilgileri aldık.dolap kapakları kesip metal kaynaklarla omuzda durcak kadar aynı agırlıklarla yaptık.altına sünger koyduk.bi halta benzemedi ama agırlık aynıydı.en hayvanımız giydi.sadce bacak üstü omuz ve kemer bölümünde bişiyler var.kaskıda düşüncek olursanız ki onu yaptıkda agırlıgı tutmadı bızde gorselı tamamlasın dıye koyduk.ARKADAşLAR NE ATI YAAAAA!nasıl savaşıyomuş olm millet!haçlılar falan?adamın atrafında dört dönduk her gelen bir tane vurdu kafaya elındekıyle bıle yaklasamadı bıze ya:)onla sımdı ustune tunik giy keçe giy üstüne torsoya zırh boyunluk omuz başlıgı kollar gauntler eldivenler bacak arkası dizlik ve kaval kemiği için koruma ve ayaklar ekle.içine chain giy.bide ata bin.bide long al.yanına sok.kalkanı koluna mızragıda önüne al!bide bu ata manevra yaptır.muazzam olay.o devrin tanklarıymış adamlar.denemeyen asla ağır abi bilirim diyemez demesin.üstüne almayan anlayamaz!biz dandiğine dayanamadık.
(dip not:maulla kendi atımın kafasını uçurmuşluğumda vardır.çoğu dm kazaları göz ardı eder...:p)
TOMB