DND üzerine tavsiyeler - açıklamalar
Ben okulda öğrendim diyeceğim ancak biraz yalan olacak. Okuldaki konuları kendim ek olarak çalıştım da öğrendim doğrusunu söylemek gerekirse. Tabii ki okuldan çıkan herkes aynı olmuyor.
Ancak fiziksel olarak anatomi ve kinesiyoloji, zihinsel olarak ta genel ve uygulamalı psikoloji ile ilgili tam bilimsel olmayan kaynakları öneririm. Neden tam bilimsel olmayan derseniz, belirli altyapısı olmayanların bilimsel kaynaklardaki terimleri anlama şansı (zamanında kendimden biliyorum) biraz düşük oluyor.
Ancak fiziksel olarak anatomi ve kinesiyoloji, zihinsel olarak ta genel ve uygulamalı psikoloji ile ilgili tam bilimsel olmayan kaynakları öneririm. Neden tam bilimsel olmayan derseniz, belirli altyapısı olmayanların bilimsel kaynaklardaki terimleri anlama şansı (zamanında kendimden biliyorum) biraz düşük oluyor.
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Sanırım demek istediğimi anlamadın. Kaynak ismi versen de herkes mutlu olsa?
Saygılar..
Saygılar..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..Tebrik ediyorum Shevarash. Uzun zamandır konuşulan tartışılan meseleleri çok iyi bir şekilde yazıya dökmüşsün. Anlamlı, açıklayıcı olmuş.
Hatta bunun devamı da gelecekti -farklı sistemleri aynı potada eritme ideali benimsenmişti- ama yalan oldu heralde
. Neyse ben buradayım hala biliyosun.
Hatta bunun devamı da gelecekti -farklı sistemleri aynı potada eritme ideali benimsenmişti- ama yalan oldu heralde
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
önceklikle çok başarılı bir çalışma olmuş tebrik ederim...
benim wisdom la ilgili kafamı karıştıran bir unsur var. Wisdom yani bilgelik ayarı genel olarak pek çok konuyu ele almış ancak ben wisdom ı karizma ile ilişkilendirme taraftarıyım söz gelimi wisdomı yüksek olan birisi karizması çok yüksek olmasa bile karşı tarafı ters köşeye yatırabilecek mantıklı sözler ve örnekler verebilir... wisdom bana göre burda ve diğer kitaplarda yazan tanımının üstüne "hayat tecrübesi (xp?) ile birlikte gelen kişisel dünya görüşü (kültür?)" denebilir buna örnek olarak yaşlılık evresine giren herhangi bir ırk +2 wis -2 dex alır çünkü yaş ilerledikçe hayat görüşü derinlik kazanır ancak duyular körleşir
benim wisdom la ilgili kafamı karıştıran bir unsur var. Wisdom yani bilgelik ayarı genel olarak pek çok konuyu ele almış ancak ben wisdom ı karizma ile ilişkilendirme taraftarıyım söz gelimi wisdomı yüksek olan birisi karizması çok yüksek olmasa bile karşı tarafı ters köşeye yatırabilecek mantıklı sözler ve örnekler verebilir... wisdom bana göre burda ve diğer kitaplarda yazan tanımının üstüne "hayat tecrübesi (xp?) ile birlikte gelen kişisel dünya görüşü (kültür?)" denebilir buna örnek olarak yaşlılık evresine giren herhangi bir ırk +2 wis -2 dex alır çünkü yaş ilerledikçe hayat görüşü derinlik kazanır ancak duyular körleşir
Sagolasın Cryptwind.Cryptwind wrote:önceklikle çok başarılı bir çalışma olmuş tebrik ederim...
benim wisdom la ilgili kafamı karıştıran bir unsur var. Wisdom yani bilgelik ayarı genel olarak pek çok konuyu ele almış ancak ben wisdom ı karizma ile ilişkilendirme taraftarıyım söz gelimi wisdomı yüksek olan birisi karizması çok yüksek olmasa bile karşı tarafı ters köşeye yatırabilecek mantıklı sözler ve örnekler verebilir... wisdom bana göre burda ve diğer kitaplarda yazan tanımının üstüne "hayat tecrübesi (xp?) ile birlikte gelen kişisel dünya görüşü (kültür?)" denebilir buna örnek olarak yaşlılık evresine giren herhangi bir ırk +2 wis -2 dex alır çünkü yaş ilerledikçe hayat görüşü derinlik kazanır ancak duyular körleşir
Söylediğin konu ise daha çok skillerle ilgili bir konu. Yani diplomasi skiline vermiş birisi dediğinizi yapabilir bu da wisdomdan çok intelligence ile alakalı oluyor bir yerde.
Wisdomu yaşamla kazanılan hayat tecrübesi olarak karşılamak değişik bir fikir ancak DND ve benzeri sistemlerde kullanılmayabiliyor (tabii ki farklı bir sistem olarak kullanmayı tercih edebilirsiniz). Genel olarak belirli yaş aşamalarında fiziksel zarlara -1, zihinsel zarlara +1 geliyor. Zaten bunu Dex ile sınırlamamak daha doğal.
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Bence bilgeliğin ve zekanın ayrı ayrı karizmaya büyük etkileri var.
Bilgelik: Karizmada en önemli şeylerden biri de nabza göre şerbet vermedir. Karşınızdakinin kişiliğini biliyorsanız, ona uygun yollardan ilerleyerek amacınıza ulaşırsınız.
Zeka: Bazen karşınızdakinin açıklarını bilmek yetmez. O açıkları en iyi nasıl kullanacağınızı da bilmeli, karşınızdakinin kişiliğine göre taktikler geliştirmelisiniz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Saygılar..
Bilgelik: Karizmada en önemli şeylerden biri de nabza göre şerbet vermedir. Karşınızdakinin kişiliğini biliyorsanız, ona uygun yollardan ilerleyerek amacınıza ulaşırsınız.
Zeka: Bazen karşınızdakinin açıklarını bilmek yetmez. O açıkları en iyi nasıl kullanacağınızı da bilmeli, karşınızdakinin kişiliğine göre taktikler geliştirmelisiniz.
Umarım açıklayıcı olmuştur.
Saygılar..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Aslında pek açıklayıcı olmadı. Bilgelikten bahsederken zeka açıklamana göre kişinin açıklarından yararlanmaya yaradığını bahsetmiş oluyorsun.Zekadan bahsederken de bu açıkları iyi kullanmaya yarıyor diyorsun.Ben arasında pek bir fark göremedim. Bu arada bana göre bilgeliğin ya da zekanın karizmaya etkisi ancak karşıdaki kişiye göredir.Yani birisi zeki adamdan etkilenirken diğeri bilgili birinden etkilenebilir ama karizma genel birşey olarak geçmektedir dnd'de.Bence karizma iyi düzenlenmiş Dnd'de ama tam olarak iyi bahsedilmemiş Player's Handbook'ta, biraz daha ayrıntıya girebilirmiş aslında.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Demek istediğim şuydu:
Bilgelik ile karşındakinin karakterini tanırsın.
Zeka ile bundan yararlanırsın.
Ve bunlar temel özellikler. Gerçek hayatta sadece karizmayı kullanacak bir durum yoktur. Her zaman birçok özelliği birden kullanırsın. Bu yüzden birini ikna ederken sadece karizmanın kullanılması büyük bir hata.
Bu kez açıklayıcı olması dileğiyle..
Bilgelik ile karşındakinin karakterini tanırsın.
Zeka ile bundan yararlanırsın.
Ve bunlar temel özellikler. Gerçek hayatta sadece karizmayı kullanacak bir durum yoktur. Her zaman birçok özelliği birden kullanırsın. Bu yüzden birini ikna ederken sadece karizmanın kullanılması büyük bir hata.
Bu kez açıklayıcı olması dileğiyle..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
anladım demek istediğini ama az önce öyle anlatmamıştın kusura bakma kardeşim. Sana bu konuda katılıyorum zaten bu tip hayatı simüle etme durumları tam anlamıyla gerçekleştirilemez DnD'nin de tam olarak yapamadığı gibi çünkü bir çok şeyi göz önüne alman lazım ama işte bunu sembolen daha kolay olması için karizmayı koymuşlar.
Saygılarımla...
Saygılarımla...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Gerçek hayatı simüle etmenin imkansız olduğu konusunda sana katılıyorum, ama ben sadece daha gerçekçi ve basit bir sistem arayışı içindeyim. DnD çok basit kalıyor. Başlangıç için fena değil ama deneyimli oyuncualrı tatmin etmiyor artık. Ben de Whitewolf gibi hem temel özellikler, hem yetenekler, hem denemelerde kullanılacak hazır puanları içeren; Dungeon Siege gibi kullandığın özelliğin geliştiği bir sistem yapmaya çalışıyorum. İlk iş temel özellikleri ayırt etmek. Shevarash da bu konuda çok yardımcı oldu. Kendisine tekrar teşekkür ediyorum.
şu an aklıma takılan bir şey var. Acaba statleri fiziksel ve zihinsel diye ikiye mi, yoksa fiziksel, bilinçüstü ve bilinçaltı diye üçe mi ayırsam? Kafamı en çok kurcalayan konu bu. Bilinçaltıyla kastettiğim, insanın elinde olmayan düşünme tekniği (birisini görünce hemen yalan söylediğini anlama gibi); bilinçüstü ise, adımlarını kendimizin takip ettiği düşünme yöntemi (bir adamın sözleri üzerine kafa yorarak kendisiyle çelişmesinden yalan söylediğini anlama gibi). Yardım ederseniz sevinirim.
Saygılar..
şu an aklıma takılan bir şey var. Acaba statleri fiziksel ve zihinsel diye ikiye mi, yoksa fiziksel, bilinçüstü ve bilinçaltı diye üçe mi ayırsam? Kafamı en çok kurcalayan konu bu. Bilinçaltıyla kastettiğim, insanın elinde olmayan düşünme tekniği (birisini görünce hemen yalan söylediğini anlama gibi); bilinçüstü ise, adımlarını kendimizin takip ettiği düşünme yöntemi (bir adamın sözleri üzerine kafa yorarak kendisiyle çelişmesinden yalan söylediğini anlama gibi). Yardım ederseniz sevinirim.
Saygılar..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..Wisdomu check zaman zaman karşındakini tanıma, duygusal durumundaki değişmeleri farketme gibi durumlarda kullanılabiliyor. Yani wisdomun zaten söylediğiniz gibi bir etkisi var.
Bilinçaltı-bilinçüstü diye ayırmak dogru olabilir. Ancak şöyle ki bilinç altı adı üstünde olarak kişinin farkında olmadığı zihinsel yetileri kapsar.
Ã?yle ise bir kişi farkında olmadığı yetileri nasıl kullanacaktır?
DM, elindeki npclerin bilinçaltında zor durumda iyi bir liderlik sergileyeceğini bilebilir ve yerine göre uygulatabilir. Ancak playerlar için bilinçaltı ile ilgili statler biraz uzak geliyor.
Bunu ya DM playerlar için önceden ayarlar (ancak bu durumda playerları zaman zaman istemedikleri karar yada durumlara iter ki iyi bir dm olarak bunu istemeyiz), yada playerlar kendi biliçaltı zarlarından haberdardırlar - ki bu da artık bu zarların bilinçaltı olmadığı anlamına gelir.
Yinede ayrıntılı birşeyler çıkarmak isteyenler için Johari`nin Kendini tanıma penceresi olarak bilinen envanterini inceleyebilirsiniz. Nette johari window olarak aratınca bilgi bulabilirsiniz.
Bilinçaltı-bilinçüstü diye ayırmak dogru olabilir. Ancak şöyle ki bilinç altı adı üstünde olarak kişinin farkında olmadığı zihinsel yetileri kapsar.
Ã?yle ise bir kişi farkında olmadığı yetileri nasıl kullanacaktır?
DM, elindeki npclerin bilinçaltında zor durumda iyi bir liderlik sergileyeceğini bilebilir ve yerine göre uygulatabilir. Ancak playerlar için bilinçaltı ile ilgili statler biraz uzak geliyor.
Bunu ya DM playerlar için önceden ayarlar (ancak bu durumda playerları zaman zaman istemedikleri karar yada durumlara iter ki iyi bir dm olarak bunu istemeyiz), yada playerlar kendi biliçaltı zarlarından haberdardırlar - ki bu da artık bu zarların bilinçaltı olmadığı anlamına gelir.
Yinede ayrıntılı birşeyler çıkarmak isteyenler için Johari`nin Kendini tanıma penceresi olarak bilinen envanterini inceleyebilirsiniz. Nette johari window olarak aratınca bilgi bulabilirsiniz.
bilgeliğin ve zekanın karizmaya etkisi olabilir ancak biraz düşününce aralarındaki ince farkları görebiliosunuz önceki mesajımdada değindiğim gibi bir insan çok zeki yada çok kültürlü olabilir ancak konuşma sırasında karizmanın kişinin sosyal becerisini kapsadığını düşünüyorum yani kişinin zekası ve bilgeliği yüksek olsa bile asosyal bir insansa (karizma bu durumlarda bunu teşkil eder sanırım) konuşmaz -yada konuşamaz- konuşsa bile fikri gerçekten geçerli olsa dahi cümleler açıklayıcı olamaz buda doğal olarak karşı tarafın dinlememesi veya anlamaması ile sonuçlanabilir.... umarım bende anlatabilmişimdir
