bir insan bir sawaşta kılıç kılıca kaç k

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Türklider wrote:Sonrasında Perslerin Antik Yunan'ı işgali sırasında yüzbinlere varan ordularının 100 kadar spartalı tarafından (gecidin ismini unuttum) bişi geçidi savaşında 3 ay boyunca oyalanmaları ve spartalıların son güne kadar hiç kayıp vermeden akın akın gelen perslileri phalanx taktiği denen sistemle biçip ölülerden dağlar oluşturmaları olayı var... Sonrasında Atinalılar buna rağmen şerefsizlik yapınca spartalılarla atinalılar birbirine giriyo, persler de o boşluktan yararlanıp saklandıkları adayı basıyo vs. vs.
Saygılarımla...
İlk olayı bilmediğimden ancak ikinci olaya ekleme yapabiliyorum. Perslerin saldırılarını yaptıkları dönemlerde spartada ve daga pek çok yunan ve anadolu toplumunda kölelik sistemi vardı. Kölelik sistemin,n en ucunda ise kendilerini çok üstün gören Spartalılar vardı. Kendi ırklarından olmayan herkes ikinci sınıf insan olarak görülüyor ve asla bir sparta askeri olamıyordu.

şimdi perslere karşı gelinmesi için dar bir boğaza 300 Sparta askeri gönderilmişti ama birde bunların yanında bu köle halklardan da gönderilmişti. Ayrıca her Sparta askeri yanında onların silahlarını taşıyan birde silahtarları vardı. yani aslında sadece gönderilen askerler 600 kişiydi ve birde çevrelerden onların yanında savaşmaya başkalarıda gelmişlerdi.

Bunuda yanında üstübnde hiç bir zırhı olmayan sazdan kalkanları ile Spartalıların zincir zırhlı, kocaman kalkanlı, mızraklı ve eğitimli ordusu üstüne ilk gönderilenler zaten en basit ve harcanabilir ordulardı. Yani Drowlardaki goblinlerin rolünü üstlenmiş kişiler.

Bu savaşta spartalılar sadece o dar geçitte üç sıra oluşturup yorulanın yerine arkadakinin geçmesi sistemini uygulayarak dinlenmemişler, gece saldırmayan pers ordusundan istifade de dinlenmişlerdir.

Ancak şimdi elinde katana tutan bir kişi bir anda 300 kişiyi öldürmüş deniyorsa burada bir hata vardır. Ancak 2 yıl süren bir savaş olmuştur, ki bu olmayacak bir şey değil, daha da fazla sürebilir. O zaman bu adamın 300 kişi öldürdüğüne inanırım. Savaşlar o sırada sınırlar için yapılıyor ve sürekliliği var.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Türklider wrote:Sonrasında Perslerin Antik Yunan'ı işgali sırasında yüzbinlere varan ordularının 100 kadar spartalı tarafından (gecidin ismini unuttum) bişi geçidi savaşında 3 ay boyunca oyalanmaları ve spartalıların son güne kadar hiç kayıp vermeden akın akın gelen perslileri phalanx taktiği denen sistemle biçip ölülerden dağlar oluşturmaları olayı var... Sonrasında Atinalılar buna rağmen şerefsizlik yapınca spartalılarla atinalılar birbirine giriyo, persler de o boşluktan yararlanıp saklandıkları adayı basıyo vs. vs.
Saygılarımla...
İlk olayı bilmediğimden ancak ikinci olaya ekleme yapabiliyorum. Perslerin saldırılarını yaptıkları dönemlerde spartada ve daga pek çok yunan ve anadolu toplumunda kölelik sistemi vardı. Kölelik sistemin,n en ucunda ise kendilerini çok üstün gören Spartalılar vardı. Kendi ırklarından olmayan herkes ikinci sınıf insan olarak görülüyor ve asla bir sparta askeri olamıyordu.

Ben düşünüyorum ok kullanalar kaç kişi öldürmüştür bir savaşta. Daa orduar yaklaşmadan 2 ok atsa sonrasında da savunmalrada filen her gün 15 adam alsa. (Ya bir kötü oldum. Düşünsenize tek bir dal parçasıyla koca bir can alıyorsunuz. Bir insanın hayatını bitiriyorsunuz ve daha sonra ileride bununla anılıyorsunuz. Hemde 300 kişi öldürdü diye kahraman olarak anıla adamlardan oluyorsunuz. Maniak şu adam 300 kişiyi öldürerek ne hayırda bulunmuş bir ona bakabilirmisin. Neden 300 kişiyi öldürmüş zevkinemi yoksa 300 kişiyi öldürmesi sonucunda bir şeyler başarılmışmı?)
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Shevarash
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1310
Joined: Sat Jan 15, 2005 10:00 am
Location: İzmir

Post by Shevarash »

Darkgnome wrote: İlk olayı bilmediğimden ancak ikinci olaya ekleme yapabiliyorum. Perslerin saldırılarını yaptıkları dönemlerde spartada ve daga pek çok yunan ve anadolu toplumunda kölelik sistemi vardı. Kölelik sistemin,n en ucunda ise kendilerini çok üstün gören Spartalılar vardı. Kendi ırklarından olmayan herkes ikinci sınıf insan olarak görülüyor ve asla bir sparta askeri olamıyordu.

şimdi perslere karşı gelinmesi için dar bir boğaza 300 Sparta askeri gönderilmişti ama birde bunların yanında bu köle halklardan da gönderilmişti. Ayrıca her Sparta askeri yanında onların silahlarını taşıyan birde silahtarları vardı. yani aslında sadece gönderilen askerler 600 kişiydi ve birde çevrelerden onların yanında savaşmaya başkalarıda gelmişlerdi.

Bunuda yanında üstübnde hiç bir zırhı olmayan sazdan kalkanları ile Spartalıların zincir zırhlı, kocaman kalkanlı, mızraklı ve eğitimli ordusu üstüne ilk gönderilenler zaten en basit ve harcanabilir ordulardı. Yani Drowlardaki goblinlerin rolünü üstlenmiş kişiler.

Bu savaşta spartalılar sadece o dar geçitte üç sıra oluşturup yorulanın yerine arkadakinin geçmesi sistemini uygulayarak dinlenmemişler, gece saldırmayan pers ordusundan istifade de dinlenmişlerdir.
çok güzel... söylemek istediğime Darkgnome iyi bir örnek vermiş. Ã?oğu kaynakta farklı yorumlar olabiliyor bunun iyi örneği de orada 300 asker olması - tabii ki bir çok yerde sadece 300 kişilermiş gibi gösterilmeleri yanlış. Yanlarındaki silahtarlar halk şunlar bunlarla esasında o kadar küçük bir sayı olamazlar.

Tabii bu farklı bir konu, netice itıbarı ile olayın zamanla abartılıp efsane haline getirilmesi ve gerçekçiliği bizler için daha önemli..
Post Reply