İlk olayı bilmediğimden ancak ikinci olaya ekleme yapabiliyorum. Perslerin saldırılarını yaptıkları dönemlerde spartada ve daga pek çok yunan ve anadolu toplumunda kölelik sistemi vardı. Kölelik sistemin,n en ucunda ise kendilerini çok üstün gören Spartalılar vardı. Kendi ırklarından olmayan herkes ikinci sınıf insan olarak görülüyor ve asla bir sparta askeri olamıyordu.Türklider wrote:Sonrasında Perslerin Antik Yunan'ı işgali sırasında yüzbinlere varan ordularının 100 kadar spartalı tarafından (gecidin ismini unuttum) bişi geçidi savaşında 3 ay boyunca oyalanmaları ve spartalıların son güne kadar hiç kayıp vermeden akın akın gelen perslileri phalanx taktiği denen sistemle biçip ölülerden dağlar oluşturmaları olayı var... Sonrasında Atinalılar buna rağmen şerefsizlik yapınca spartalılarla atinalılar birbirine giriyo, persler de o boşluktan yararlanıp saklandıkları adayı basıyo vs. vs.
Saygılarımla...
şimdi perslere karşı gelinmesi için dar bir boğaza 300 Sparta askeri gönderilmişti ama birde bunların yanında bu köle halklardan da gönderilmişti. Ayrıca her Sparta askeri yanında onların silahlarını taşıyan birde silahtarları vardı. yani aslında sadece gönderilen askerler 600 kişiydi ve birde çevrelerden onların yanında savaşmaya başkalarıda gelmişlerdi.
Bunuda yanında üstübnde hiç bir zırhı olmayan sazdan kalkanları ile Spartalıların zincir zırhlı, kocaman kalkanlı, mızraklı ve eğitimli ordusu üstüne ilk gönderilenler zaten en basit ve harcanabilir ordulardı. Yani Drowlardaki goblinlerin rolünü üstlenmiş kişiler.
Bu savaşta spartalılar sadece o dar geçitte üç sıra oluşturup yorulanın yerine arkadakinin geçmesi sistemini uygulayarak dinlenmemişler, gece saldırmayan pers ordusundan istifade de dinlenmişlerdir.
Ancak şimdi elinde katana tutan bir kişi bir anda 300 kişiyi öldürmüş deniyorsa burada bir hata vardır. Ancak 2 yıl süren bir savaş olmuştur, ki bu olmayacak bir şey değil, daha da fazla sürebilir. O zaman bu adamın 300 kişi öldürdüğüne inanırım. Savaşlar o sırada sınırlar için yapılıyor ve sürekliliği var.
