WoD Rpsi neden yok??

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
erethan
Başbüyücü
Posts: 1000
Joined: Sun Feb 15, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by erethan »

Konuyla alakasız olacak ama.Birde şöyle birşey farkettim,Eldarin'le msn'de konuşmuştuk bu WOD olayını,daha sonra kendisi WOD'la ilgili bir başlık açmıştı insanlar sorularını sorabilsin diye,lakin yine kendimiz çaldık kendimiz söyledik,kimse birşey sormaya tenezzül etmedi desem yeridir,hakan konuştu,constantine konuştu,ben konuştum Burock konuştu.
Bu sistemi öğrettiğim çok insan oldu,soru sorulduğundada hiç cevap vermediğim olmamıştır,en azından bilmiyorsam bile bildiğini düşündüğüm birisine yönlendirmişimdir.Lakin artık kimseye durduk yere "gel sana sistem anlatayım" demem,merak eden açsın başlığını sorsun,yada eklesin msn'e öyle sorsun oda olur.
İsim:Erethan Aereos
Irk:insan
Sınıf:Wizard/Evoker
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Kendi mesajımda tam olarak belirtmemiş olsamda(kafasız kafam) Erdem abiye katılıyorum. Ben karalıyoruz zaman buldukça birşeyler dedim ama Erethan'da senelerdir ad&d, d&d, wod farketmeksizin birçok kişiyi yanına oyuncu olarak alıp işi öğretmiştir(hani. karalamıyor belki ama oturup anlatıyor. örnek1:ben). Desteksizlik değilde biraz Erdem abinin muzdaripliği sözkonusu galiba :) . İşi öğrettiği bütün adamlar başka başka şehirlere taşınıp kopuyorlar onun grubundan.

Sitede WoD ın hangi noktası olursa olsun(gerek yenisi gerek eskisi) allahına kadar bilen, gerekirse araştırabilecek ve soruları yanıtlayabilecek arkadaşlar var(evet çok iddalıyım gördüğünüz gibi. soracağınız ne varsa sorun diyorum zaten). Mutlaka belli oluyordur ki WoD üzerine bilmeyenler kadar bilenlerde meraklıyız ve daha önce açılmış başlıklarda da görüldüğü üzere sorulan sorulara yanıt vermek için adeta birbirimiz ile kapışıyoruz :) .

Ama benim anladığım kadarıyla insanlar sistemi ve dünyayı hiç bilmedikleri için soru sormaktanda çekiniyorlar. En azından ben bunu böyle anladım. Zaten bunun için bir dizi giriş yazısı yazmaya karar vermiştim.

Forumda oyun açmaktaki zorlukta şu noktada patlak veriyor işte;
Birisi siteden ya da başka bir kanaldan bir soru sorar cevap verirsin. Ama forumda açacağın bir oyun senin haftalarını aylarını alacaktır ve ciddi zaman kaybı sözkonusu olacaktır. Oturup klavye başında saaatlerce rp mesajı yazmak ve hatta diğer tüm oyuncuları mesajlar kanalıyla koordine etmek hakkaten zor bir iş. Ve işin kötü yanı da bunun için harcanan zamanı masaüstünde kullandığın zaman belki de yıllarca devam edebilecek senaryolara imza atılabilir. Yani forumda rpg ciddi zaman ve uğraş gerektiren birşey, ki asıl çeldirici nokta da bence bu.

Yine de üstte dediğimiz gibi. Sorular özel mesaj yolu ile gelebilir, yeni başlık açılabilir, msn olur reelde olur hiç farketmez. Sorun siz yanıtsız kalmaz sorularınız, ne sorarsanız sorun.
Last edited by Eldarin_ on Thu Jun 01, 2006 3:44 pm, edited 1 time in total.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Vampirlerde blood potency , magelerde gnosis , werewolflarda primal urge , lower templatelerde ise bu supernatural advantage olarak geçiyor. Düz human oynatıyorsanız da karşı koyma şansınız var ama sadece ana attribute ile karşı koyabiliyorsunuz.

Sonuç olarak supernaturallerin ana avantajı karşı koyarken resolve(ya da duruma göre composure) + blood potency (gnosis, primal urge ya da supernatural advantege) olarak dice pool oluştururlarken, non-supernaturallerin sadece resolve ya da composure ile karşı koymaları.
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Ben iki mesaj üstüne cevap vermiştim ama bu iki mesaja da katılırım hemencecik :evil:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Eldarin wrote:...Desteksizlik değilde biraz Erdem abinin muzdaripliği sözkonusu galiba :) . İşi öğrettiği bütün adamlar başka başka şehirlere taşınıp kopuyorlar onun grubundan...
oha çok pis yedim lafı, alındım hatta, ehehe... :D
Eldarin wrote:...Ama benim anladığım kadarıyla insanlar sistemi ve dünyayı hiç bilmedikleri için soru sormaktanda çekiniyorlar. En azından ben bunu böyle anladım. Zaten bunun için bir dizi giriş yazısı yazmaya karar vermiştim.
bu konuda ben de seninle hemfikirim. neticede ancak beli bi birikimi olan insan bi konuda soru sorabilir.

eldarin'in yazdığı giriş dökümanları gayet uygundu, bunu yaygınlaştırma yoluna gidebiliriz. onun dışında, daha evvel eldarin'e de dediğim gibi, daha masaüstüne yönelik olarak oyun anlatımı yapılabilir. hani hayali bi parti ve durum oluşturulup, oyuncuların davranışları tasvir ediliri, gereken zarlar atılır vs.., annadınız siz.

böyle bi döküman arşivi oluşturulacaksa ben bayaa katkı sağlarım; ama işte nWoD hakkında cahilim, o var. VtM de canımı ye :)

yine de bööle bişiy yapmak için önce belli bi talep olması lazımdır. yoksa
erethan wrote:...Eldarin'le msn'de konuşmuştuk bu WOD olayını,daha sonra kendisi WOD'la ilgili bir başlık açmıştı insanlar sorularını sorabilsin diye,lakin yine kendimiz çaldık kendimiz söyledik,kimse birşey sormaya tenezzül etmedi desem yeridir,hakan konuştu,constantine konuştu,ben konuştum Burock konuştu...
durumu olur gene. kendimiz çalar, kendimiz oynarız.
War, war never changes...
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Bence msn den halledilebilir bu iş. Yoksa oturup kuru kuru yazmak sıkabiliyor insanı.

Fikir oldukça mantıklı Burak abi. Msn den halledilebilecek bir işmiş gibi geliyor bana. Hatta senin şu Petrodon'un hikayesini mi kağıda döksek, o günkü oyundan sahnelere yer versek gayet uygun olur gibime geliyor.

Ne diyosunuz, yapılabilir mi böyle birşey? Biraz fazla eğlenceli bi oyundu gerçi senin ama bence konsept yerindeydi :D :D :D .
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

eldarin wrote:...Hatta senin şu Petrodon'un hikayesini mi kağıda döksek, o günkü oyundan sahnelere yer versek gayet uygun olur gibime geliyor...
varsa bööle bi talep, ben o oyundaki kilit sahneleri kağıda dökebilirim tabi, benim için sorun olmaz. hem de eelenceli VtM nasıl oynanır dersi gibi olur. bi de azalinin yaptıı ses kayıtlarını da piyasaya sürersek tadından yinmez.

yannız gene kendimiz çalıp kendimiz oynamaya başladık. :)
War, war never changes...
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

Kendimiz çalıp kendimiz oynama modu yalandır arkadaş.
Birileri elbet okur ya.
Benim kim bilir kaç sene evvel yazdığım Mage yazısına bu aralar bile mail geliyor, anlatsana abi biraz daha ben öğrenmek istiyorum diye.
Yani genel olarak o yazılar, o makaleler yazara zaman kaybı, gereksiz emek harcaması gibi görünebilir ama tam öyle değil. Gayet de okuyor insanlar. O yüzden de yazılmalıdır.

Tabii ben böyle düşünüyorum. Aptal idealistin teki olduğumdan belki.
Bu arada hacı, sen ne ara gittin İzmir'e ya?..
Alla alla...
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

occultsearcher wrote:Kendimiz çalıp kendimiz oynama modu yalandır arkadaş.
Birileri elbet okur ya.
Benim kim bilir kaç sene evvel yazdığım Mage yazısına bu aralar bile mail geliyor, anlatsana abi biraz daha ben öğrenmek istiyorum diye.
Yani genel olarak o yazılar, o makaleler yazara zaman kaybı, gereksiz emek harcaması gibi görünebilir ama tam öyle değil. Gayet de okuyor insanlar. O yüzden de yazılmalıdır.

Tabii ben böyle düşünüyorum. Aptal idealistin teki olduğumdan belki.
Bu arada hacı, sen ne ara gittin İzmir'e ya?..
Alla alla...
eh madem ööle diosun, o zaman yapalım bi şekil bi konu paylaşımı, yazıya dmkelim tecrübeyi ya da bilgiyi. Ben kendimiz çalar kendimiz oynarız derken şunu baz almıştım: sitede halen yayımlanmakta olan "Ruhban karakterler için rol yapma ipuçları" adlı bi yazım var. yayımlandıından bu yana 22 ay falan olmuş. eder 2 sene yaklaşık. okunma sayısı ise 376. bana az geldi açıkçası.

izmire gelişim askerden soona oldu. ankara yaramaz memleket :| , izmir mis. :)
War, war never changes...
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

İki sene önce yazdığım mage yazısının 745 okuması var.
Fena sayılmaz. Hatta bana yeter bile.
Yani senin yazdığın yazı çok spesifik olduğundan mı acaba az okunmuş (ruhban, karakter, rol yapma ipucu). Bunu fighter için yapsan kesin daha çok okuyan olurdu, barbar için yapsan da ;)
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

occultsearcher wrote:İki sene önce yazdığım mage yazısının 745 okuması var.
Fena sayılmaz. Hatta bana yeter bile.
Yani senin yazdığın yazı çok spesifik olduğundan mı acaba az okunmuş (ruhban, karakter, rol yapma ipucu). Bunu fighter için yapsan kesin daha çok okuyan olurdu, barbar için yapsan da ;)
belki de ondandır, bilemem.

ee, nedir şimdi? yapıyo muyuz bööle bi çalışma?
War, war never changes...
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Ben varım illaki...

Yalnız Haziran ın üçüncü haftasından sonra ancak çalışmaya başlayabilirim, onu da ekleyeyim...
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Birde Burak abi, sadece Vampire the Masquerade üzerine mi gideceğiz? Ya da ne yapacağız tam olarak öyle sorayım ben.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
occultsearcher
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 368
Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by occultsearcher »

Eldarin wrote:Ben varım illaki...

Yalnız Haziran ın üçüncü haftasından sonra ancak çalışmaya başlayabilirim, onu da ekleyeyim...
Benim durumum da aynısı.
Gerçi birkaç foruma gönderilmek üzere bir - iki mage: ascension yazısı yazacağım, onları da koyarız kompendyuma. Sorun değil.
16'sında finallerim bitiyor, fakat ben haftaya en geç bir kaç şey çızıktırmış olurum büyük ihtimalle. Buradan gelişmeleri bızırdarım gene.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
User avatar
Khazak
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 11
Joined: Sat Apr 29, 2006 10:00 am

Post by Khazak »

Wod hakkında kimse soru sormuyor gibilerinden bir şikayet edilmiş. O vakit soruyorum.
World of Darkness sisteminde karakter yaratmak ve geliştirmek nasıl işler?
Post Reply