aramızda müzik aleti çalan var mı?

Buyrun huzurumuza ey güzide müdavimler. Eşsiz ve sonsuz dehlizlerinde savrulurken, bırakalım ruhumuzu dinginliğinin tadını çıkarsın...
User avatar
C_Deschain
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 291
Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
Location: ankara

Post by C_Deschain »

Oww Bateri çalmak çok güzel bi duygu ya.Bende başlamayı düşünüyorum ama yapamamaktan korktuğum için hiç stüdyoya gidipde denemedim::(
<div>Tári Nénharma....</div><br>
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Herşeyin olduğu gibi baterinin de kursu var :)
Benim oda arkadaşım geçen sene bateri kursuna başladı baya da öğrendi tabi twin atmasını beklemiyceksiniz canım hemen :D
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Darktimes
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 809
Joined: Wed Aug 02, 2006 10:00 am
Location: istanbul

Post by Darktimes »

Benim de bir arkadaşım batteri konusunda iyidir.Kendisinin baterisi var çalmayı da biliyor az buçuk ama tabi bateri çok ustalık gerektiren estroman.Ã?ünkü başına geçtiğinde anlıyorsun ne kadar zor olduğunu :)
Ultima bırakılmaz, ara verilir ;)
emerus
Site Çizeri
Posts: 361
Joined: Sun Aug 13, 2006 10:00 am
Location: dark city arcadia bazen istanbul..

Post by emerus »

yaklaşık 1 senedir akustik ve 3 aydır elekro çalışıyorum..

henüz çalıyorum demek istemiyorum çünkü bir müzik aletini çalmak için 4 -10 sene arası bir zaman geçmesi gerekior..onun dışında amatörüm demek daha doğru sanırım...
emerus "druid of elderlights"
was here...
User avatar
C_Deschain
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 291
Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
Location: ankara

Post by C_Deschain »

YA müzik aleti çalmak bi de yetenek istiyo sanırım.Ã?ünkü ben bir ayda dehset klasik gitar çalanlarda gördüm.Bende 6 yıldır klasik gitar çalıyorum işte.Gitar konusundaki her türlü öğütlerinizi ve yorumlarınızı seve seve dinlerim.

Bateri gerçektende çalması zor bi alet ya.El ayak koordinasyonu flm istiyo.Yani herşeyide karıştırabilirisniz bi anda.Hele panik flmy aparsanız şarkı içinde dağılır gidersiniz ya.Bide bi grupta en temel şeyler bass gitar ve bateridir yani.İyi öğrenmek lazım.:)
<div>Tári Nénharma....</div><br>
emerus
Site Çizeri
Posts: 361
Joined: Sun Aug 13, 2006 10:00 am
Location: dark city arcadia bazen istanbul..

Post by emerus »

klasik gitarı 1 ay da dehşet çalmak o kadar da abartılacak bir şey olmasa gerek
ama şöyle diyebilirz..bazılarımızn parmakları doğuştan daha güçlü ve hızlı olabilir.
o zaman da iyi çalma süresi kısalır...

ama yinede bilgi ve tecrübeden yanayım ben..o yüzden yıllarını bu işe vermek gerekior..

örneğn türkiyeden eski bulutsuzluk özlemi gitaristi Akın Eldes gibi adam şu sıralar türkiyede gitarda çok iyi..en iyisi diyebilirim..

bunun yanında vefatıyla büyük bir sükse yaratan hayranlarını üzüntüye boğan
Yavuz çetin i de burdan saygıyla anıyorum...allah rahmet eylesin..
emerus "druid of elderlights"
was here...
User avatar
C_Deschain
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 291
Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
Location: ankara

Post by C_Deschain »

Doğru diyosun usta.Bende çok çalışma ve azim sayesinde yıllar içerisinde herkesin başarılı olabileceğini düşünüyorum bu yüzden sürekli çalışıyorum.Yapamadığım zaman umutsuzluğa düşmüyorum.
Bana göre Hasan Cihat Ã?rter de çok iyi bi gitarist ya:)Dinlemenizi tavsiye ederim.
<div>Tári Nénharma....</div><br>
ombuspider
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 347
Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
Location: New California Republic

Post by ombuspider »

1 ayda dehşet klasik-elektro- bass çalan kişilerin geneli bi kaç parça ezberleyip çalan kişilerdir. Ben bugüne kadar hep böyle gördüm..Ã?oğunun önüne koysanız gam, akor, lick vs öyle bakarlar..
Herşeyin seviyezi zamanla artar, yetenekli de olsak zaman gerekli, yeteneksiz bi kişiye oranla belki çok daha az bi zaman ama.. yine de zaman ..
:)
With the ocean above me .. And flames in my eyes !..
User avatar
C_Deschain
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 291
Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
Location: ankara

Post by C_Deschain »

Hmm doğru söylüyosun dostum ama benim demek istediğim dehset çalmakla kastettiğim bi parçada iyi olmak değil veya çoğu kişinin yaptığı gibi hava atmak için bi kaç populer parça ezberleyip çalmak değildi.Kısa süre içerisinde konserlerde çalabilecek duruma gelme.Bi şarkı çalındığında o şarkıya eşlik edebilme,o şarkının tonunu yakalayabilme..vsvs..
şöle dicek gam,nota vsvs...O zaman bende sana şöyle bişi dicem günümüzde bir sürü sanatçı o dediklerini bilmiyo..O dediklerinlede bana göre müzik yapılmıo..Yoksa aşıklarımız,sanatçılarımız nota bilerek mi o türküleri o hala söylenen eserleri meydana getirmişlerdir sence..
Ben yetenek ve birikim diyorum..Duygu birikimi...

benim görüşlerim bunlar:)
<div>Tári Nénharma....</div><br>
ombuspider
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 347
Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
Location: New California Republic

Post by ombuspider »

Haklısın. Günümüzde de örnek olarak büyük gitaristlere bile baktığımız zaman çoğu gitarın klavyesi üzerinde notaların yerlerini bilmez, ama gitarı ağlatır. Her sesin karşılığını bilir. Bu akademik eğitim ile, "kendim öğrendim" eğitiminin farkı sanırsam.. :)
With the ocean above me .. And flames in my eyes !..
User avatar
C_Deschain
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 291
Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
Location: ankara

Post by C_Deschain »

TAbi ki bazıları enstrümanı çalmayı öğreniyo bazılarıda aleti konuşturmayı öğreniyo...:D Bi örnek verirsek emniim ki herkes klarnet sesini biliyodur ama eskiden hiç de öyle oturup sadece klarnet dinlemezdik ama Hüsnü abimiz çıktı ve başardı...

Bence kendi öğrenenler daha başarılı oluyo tabi yetenekleri varsa ama yetenek yoksada çalışa çalışa yıllar geçtikçe sende bişiler kapıyosun:)
<div>Tári Nénharma....</div><br>
ombuspider
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 347
Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
Location: New California Republic

Post by ombuspider »

Gitar çalmak aslında öyle bi şey ki, hala başladığınız yerdesiniz sanıyosunuz, fakat neler yapabildiğinizi farkedince, hiç de başladığınız zamanki acemi şahıs olmadığınızı anlıyosunuz :) Bana sorsan hala bi şey bilmiorum derim :angel:
With the ocean above me .. And flames in my eyes !..
KitiaraUthMatar
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 24
Joined: Mon Sep 11, 2006 10:00 am
Location: orta dünya

Post by KitiaraUthMatar »

4 senedir klasik ve yaklaşık 2 senedr elektro gitar çalıorm..bi de geçen senenin başlarında pianoya çalışmaya başladm ama gitar kdr ii deilim
Welcome to the land of dark
Death in all the centuries is what I left behind
Take my hand
Forgotten in the promised land
Death in all the centuries is what I left behind
Post Reply