aramızda müzik aleti çalan var mı?
- C_Deschain
- Kullanıcı

- Posts: 291
- Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
- Location: ankara
- C_Deschain
- Kullanıcı

- Posts: 291
- Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
- Location: ankara
YA müzik aleti çalmak bi de yetenek istiyo sanırım.Ã?ünkü ben bir ayda dehset klasik gitar çalanlarda gördüm.Bende 6 yıldır klasik gitar çalıyorum işte.Gitar konusundaki her türlü öğütlerinizi ve yorumlarınızı seve seve dinlerim.
Bateri gerçektende çalması zor bi alet ya.El ayak koordinasyonu flm istiyo.Yani herşeyide karıştırabilirisniz bi anda.Hele panik flmy aparsanız şarkı içinde dağılır gidersiniz ya.Bide bi grupta en temel şeyler bass gitar ve bateridir yani.İyi öğrenmek lazım.
Bateri gerçektende çalması zor bi alet ya.El ayak koordinasyonu flm istiyo.Yani herşeyide karıştırabilirisniz bi anda.Hele panik flmy aparsanız şarkı içinde dağılır gidersiniz ya.Bide bi grupta en temel şeyler bass gitar ve bateridir yani.İyi öğrenmek lazım.
<div>Tári Nénharma....</div><br>
-
emerus
- Site Çizeri
- Posts: 361
- Joined: Sun Aug 13, 2006 10:00 am
- Location: dark city arcadia bazen istanbul..
klasik gitarı 1 ay da dehşet çalmak o kadar da abartılacak bir şey olmasa gerek
ama şöyle diyebilirz..bazılarımızn parmakları doğuştan daha güçlü ve hızlı olabilir.
o zaman da iyi çalma süresi kısalır...
ama yinede bilgi ve tecrübeden yanayım ben..o yüzden yıllarını bu işe vermek gerekior..
örneğn türkiyeden eski bulutsuzluk özlemi gitaristi Akın Eldes gibi adam şu sıralar türkiyede gitarda çok iyi..en iyisi diyebilirim..
bunun yanında vefatıyla büyük bir sükse yaratan hayranlarını üzüntüye boğan
Yavuz çetin i de burdan saygıyla anıyorum...allah rahmet eylesin..
ama şöyle diyebilirz..bazılarımızn parmakları doğuştan daha güçlü ve hızlı olabilir.
o zaman da iyi çalma süresi kısalır...
ama yinede bilgi ve tecrübeden yanayım ben..o yüzden yıllarını bu işe vermek gerekior..
örneğn türkiyeden eski bulutsuzluk özlemi gitaristi Akın Eldes gibi adam şu sıralar türkiyede gitarda çok iyi..en iyisi diyebilirim..
bunun yanında vefatıyla büyük bir sükse yaratan hayranlarını üzüntüye boğan
Yavuz çetin i de burdan saygıyla anıyorum...allah rahmet eylesin..
emerus "druid of elderlights"
was here...
was here...
- C_Deschain
- Kullanıcı

- Posts: 291
- Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
- Location: ankara
Doğru diyosun usta.Bende çok çalışma ve azim sayesinde yıllar içerisinde herkesin başarılı olabileceğini düşünüyorum bu yüzden sürekli çalışıyorum.Yapamadığım zaman umutsuzluğa düşmüyorum.
Bana göre Hasan Cihat Ã?rter de çok iyi bi gitarist ya:)Dinlemenizi tavsiye ederim.
Bana göre Hasan Cihat Ã?rter de çok iyi bi gitarist ya:)Dinlemenizi tavsiye ederim.
<div>Tári Nénharma....</div><br>
-
ombuspider
- Kullanıcı

- Posts: 347
- Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
- Location: New California Republic
1 ayda dehşet klasik-elektro- bass çalan kişilerin geneli bi kaç parça ezberleyip çalan kişilerdir. Ben bugüne kadar hep böyle gördüm..Ã?oğunun önüne koysanız gam, akor, lick vs öyle bakarlar..
Herşeyin seviyezi zamanla artar, yetenekli de olsak zaman gerekli, yeteneksiz bi kişiye oranla belki çok daha az bi zaman ama.. yine de zaman ..

Herşeyin seviyezi zamanla artar, yetenekli de olsak zaman gerekli, yeteneksiz bi kişiye oranla belki çok daha az bi zaman ama.. yine de zaman ..
With the ocean above me .. And flames in my eyes !..
- C_Deschain
- Kullanıcı

- Posts: 291
- Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
- Location: ankara
Hmm doğru söylüyosun dostum ama benim demek istediğim dehset çalmakla kastettiğim bi parçada iyi olmak değil veya çoğu kişinin yaptığı gibi hava atmak için bi kaç populer parça ezberleyip çalmak değildi.Kısa süre içerisinde konserlerde çalabilecek duruma gelme.Bi şarkı çalındığında o şarkıya eşlik edebilme,o şarkının tonunu yakalayabilme..vsvs..
şöle dicek gam,nota vsvs...O zaman bende sana şöyle bişi dicem günümüzde bir sürü sanatçı o dediklerini bilmiyo..O dediklerinlede bana göre müzik yapılmıo..Yoksa aşıklarımız,sanatçılarımız nota bilerek mi o türküleri o hala söylenen eserleri meydana getirmişlerdir sence..
Ben yetenek ve birikim diyorum..Duygu birikimi...
benim görüşlerim bunlar:)
şöle dicek gam,nota vsvs...O zaman bende sana şöyle bişi dicem günümüzde bir sürü sanatçı o dediklerini bilmiyo..O dediklerinlede bana göre müzik yapılmıo..Yoksa aşıklarımız,sanatçılarımız nota bilerek mi o türküleri o hala söylenen eserleri meydana getirmişlerdir sence..
Ben yetenek ve birikim diyorum..Duygu birikimi...
benim görüşlerim bunlar:)
<div>Tári Nénharma....</div><br>
-
ombuspider
- Kullanıcı

- Posts: 347
- Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
- Location: New California Republic
Haklısın. Günümüzde de örnek olarak büyük gitaristlere bile baktığımız zaman çoğu gitarın klavyesi üzerinde notaların yerlerini bilmez, ama gitarı ağlatır. Her sesin karşılığını bilir. Bu akademik eğitim ile, "kendim öğrendim" eğitiminin farkı sanırsam.. 
With the ocean above me .. And flames in my eyes !..
- C_Deschain
- Kullanıcı

- Posts: 291
- Joined: Thu Jun 01, 2006 10:00 am
- Location: ankara
TAbi ki bazıları enstrümanı çalmayı öğreniyo bazılarıda aleti konuşturmayı öğreniyo...
Bi örnek verirsek emniim ki herkes klarnet sesini biliyodur ama eskiden hiç de öyle oturup sadece klarnet dinlemezdik ama Hüsnü abimiz çıktı ve başardı...
Bence kendi öğrenenler daha başarılı oluyo tabi yetenekleri varsa ama yetenek yoksada çalışa çalışa yıllar geçtikçe sende bişiler kapıyosun:)
Bence kendi öğrenenler daha başarılı oluyo tabi yetenekleri varsa ama yetenek yoksada çalışa çalışa yıllar geçtikçe sende bişiler kapıyosun:)
<div>Tári Nénharma....</div><br>
-
ombuspider
- Kullanıcı

- Posts: 347
- Joined: Sun Aug 27, 2006 10:00 am
- Location: New California Republic
-
KitiaraUthMatar
- Kullanıcı

- Posts: 24
- Joined: Mon Sep 11, 2006 10:00 am
- Location: orta dünya
4 senedir klasik ve yaklaşık 2 senedr elektro gitar çalıorm..bi de geçen senenin başlarında pianoya çalışmaya başladm ama gitar kdr ii deilim
Welcome to the land of dark
Death in all the centuries is what I left behind
Take my hand
Forgotten in the promised land
Death in all the centuries is what I left behind
Death in all the centuries is what I left behind
Take my hand
Forgotten in the promised land
Death in all the centuries is what I left behind
