Yüksek Level Tartışması

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

arkadaşlar roman kahramanlarıyla playerlar arasında çok büyük ayrımlar olduğuy malumunuzdur

en basitinden roman karakterleri zar atmaz

ayrıca onlarda bir sürü classın özellikleri görülür

mesela Drizzt

weapon profiency ve fighting skill açısından fighter
ruhsal yapı ve hayat görüşü açısından ranger
iyiliğin ve adaletin peşinde olma açısından paladin
hatta hatta vücuduyla ruhu arasındaki armoniyi bulma çabası, kendi özünde bir uyum araması, disiplini açısından monk

tabii bu dediklerimin hepsi "açısından" sözünde yatıyor

romanlardaki kahramanlar, normal playerlardan farklı oldukları için orada yer alırlar, yani alışılmışın dışındadırlar . . .
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

o yüzden raistlin, strahd fln gibi karakterler war olabilir ama sadece kitaplarda... o kadar gücü playerlara wermemek gerekir derim...
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
Ivellius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 360
Joined: Sun Nov 16, 2003 10:00 am
Location: denizli

Post by Ivellius »

pyros sıkı bir drizzt fanı.her örneği drizzt :D
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

ivellius; hayır herifi çok iyi biliyorum da ondan, en çok ondan örnek vermek geliyor aklıma
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

sanırım yine de drizztle ilgili bilginin yanında onu seviyosun da??
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

açıkçası . . . evet Drizzt benim için diğer tüm fantastik karakterlerden daha önemli
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Yani kısacası benim dediğimin doğru olduğu sonucuna varmışsınız sanırım. Tanrılar bile maksimum 40. level oluyorlarken bir insanın level 20. olması mantıksız değil de nedir?

Tanrı olmak her oyuncu için imkanlıysa Tanrılar'ın özelliği nedirki?
Ben hala FR'ı çok hatalı buluyorum ve şiddetle kınıyorum.

20. level büyücü olan adam bence zaten kafayı filan yemeli Tanrılara bulaşacak kadar saçmalaması bile mantıklı. Ayrıca bir büyücü ölümsüzlüğe ulaşıp lich olduktan sonra daha fazla level alamaz. Vampirler için de aynı şey geçerlidir. Yani o Straht'ın savaşçıyken vampir olup sonra büyücülük çalışıp sanatını ilerletmesi filan anca romanlarda olur. Ã?ünkü undeadlerin curselerinden biri de asla daha fazla öğrenemeyip yaşadıklara zamana kısılıp kalmalarıdır.

Aynı problemi yaşayan WhiteWolf karekterleri de örneğin Anne Rice'ın romanlarında kendilerine uyandıkları zamandan bir "companion" yaratarak yeni çağa alışmaya çalışırlar.

Interview with the Vampire isimli kitabın filmini izleyenler de görecektir, Vampir Lestat uyandıktan sonra helikopterin ışığını güneş zannedip korkmaktadır çünkü yeni çağ hakkında en ufak bir fikri yoktur.
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

hayır tam olarak katılıyorum diyemem ben aslında sölemek istediğim insanlar kaldırabilir level 20 nin üzerinde delirme zorunluluğu yoktur ama oyun zewkini kaybedebiliceği için epic level kötüdür bence...
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

The_KiRaTh wrote: Abicim Bir büyücünün Lich olması hiç de kolay deil. Bir kere en az 18. lvl olması gerekior (raist abi sallıorum demişin, harbi sallamışın) . Üzerine bir çok büyüyü elinde bulundurması, ve özel büyülü bir eşyayı hazırlaması gerekir... Sadece magic jar deil yane... Baya bi ayrıntılı ve uzun bir işlem bahsettiğimiz... Tabi ben 2e den bahsediorum, Eğer 3e de sizin dediğiniz gibiyse dünyanın way haline...
Dungeons and Dragons Monster Manual Core Rulebook III
Sayfa 217:

The Lich's Phylactery
An integral part of becoming a lich is creating a magic phylactery in which to store its life force. Unles the phylactery is located and destroyed, the lich reappears 1d10 days after its apperant death.

Each lich must make its own phylactery, which requires the Craft Wondrous Item feat. The character must be a sorcere, wizard, or cleric of at least 11th level. The phylactery costs 120,000 gp and 4,800 XP to create and has a caster level equal to that of its creater at the time of creation.

...

The box is tiny and has a hardeness rating of 20(damage reduction:20), 40 hitpoints, and a break DC of 40.

Sample lich:
11d12+3 (74 hp)
+3 initiative
30ft speed
AC:21
Attacks touch +5 (1d8+5 + paralysis)
+4 turn resistance
damage reduction 15/+1

str10
dex16
con-
wis14
int19
cha13

neutral evil



Yani neymiş? O korkunç lichler en az level 11 büyücülermiş yani bu kadar büyük bir güce level 11'ken bile ulaşıp ölümü yenebiliyorlarmış ve biz level 20'nin üzerinden bahsediyoruz.
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

hmmm güzel tabi... bak bunu hiç düşünmemiştim... ehh tmm belki de 20 nin üzerinde olmak biraz mantıksız kaçıyo da olabilir :roll: :roll: :oops:
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
Oren_Dautry
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2577
Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am

Post by Oren_Dautry »

gıcıkmısın oluuuuuuuuuuuum anaaaaaaaaaaaa


töbeeee utanmadan bi de alıntı yapıo ne aldıına bakmıo
ne yazmış adam 2nd konuşuom demiş..
sen 3rd core rulebook getirion bize..
olm çık rakamların sayfaların kuralların arasından. biraz işi oluruna dök biraz rp ye mantığa tartışmaya fikir beyan etmeye dök

yazıon sayfalar dolusu kural kural kural


isteyen zaten okur burda biz senin düşünceni fikirlerini almak görmek istioruz tartışmak istioruz.......
kitapla mı tartışıoruz..

ayrıca kurallar bişi ifade etmeyedebilir çünkü dmlerin bunu esnetme bükme değiştirme gibi yetkileri vardır..


sen en düşünüosun abi 11. lvl mage in lich olması uygunmu sence..mantıklımı..daha büyülerin her lvlını yapamazken ölüm gibi bir konsepti yenmek mantıklımı...
Bugün için yaşa , yarın için hayatta kal..
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Abi ben de 3rd'den bahsettiğimi söyledim ve kimseye de çıkışmadım. Heyecan yapmaya gerek yok. Bence level 20'nin üstü mantıksız çünkü 20 zaten legendary ve bunu da lich örneğiyle tamamlamak istedim.
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
WarlorD
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 242
Joined: Thu May 29, 2003 10:00 am
Location: SomeWHeRE BeYoNd AnKaRa
Contact:

Post by WarlorD »

ya bence yine de iiyi bi örnek olmuş ya eheh ikna oldum şahsen 20 nin üzerinin mantıksız olduğuna... çalışmayla ulaşılmaz o seviyeye... belki ancak seçilmişler falan gelebilir oralara...
In darkness, I shall rule forever, Beyond mortality and beyond this realm... -Xarodus the Dark-
Oren_Dautry
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2577
Joined: Tue Sep 23, 2003 10:00 am

Post by Oren_Dautry »

tamam abi sen kimseye ıkışmadın da hangi tartışmaya baksam 1 sayfa kural yazmışsın-- diom ki kitap bilgisini bırak bi kenara.. bu sitenin kullanıcısı olarak senin fikirlerini düşüncelerini görmek istioruz.. :D
ben de kötü bişi demiom yani gerilmene lüzum yok.

at kitapları bi yana...
Bugün için yaşa , yarın için hayatta kal..
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

sanırım corax kurallardan bir şeye vurgu yapmak için alıntıda bulunmuş
ki bunun bir mahsuru yok

söylediği sözü belgeyle pekiştirmenin kötü bir yanı yok sanırım, hem bak muhattabını ikna da etmiş

ama şu da var tabii, kahramanlar kuralın dışına çıkabilenlerdir
Post Reply