Savaşlar dursun !

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Savaş dünyanın dengesini sağlayan en önemli faktörlerden biridir. En basitinden 2. Dünya Savaşı. Almanya niye savaş başlattı? Para için. Japonya niye Alman saflarına katıldı? Petrol için. Savaşmasalardı bugün Almanya'nın ve Japonya'nın fakirlikten ağzı kokuyor olurdu. Kimse onlara "al sana para, al sana petrol" demeyecekti ki. Onlar da savaşıp kendi paylarına düşeni aldılar. Dünyanın dengesi sağlanmış oldu.

İki tane çiftçiyi düşünün, birisi belirli bir arazinin kendisine ait olduğunu söylüyor. Diğeri ise aynı arazinin kendisine ait olduğunu söylüyor. Tapu yok, bir şey yok. Sınırları belirleyen ilahi bir şey de yok. Bu iki insan konuşarak bir yere varamazlar çünkü ikisi de o arazinin kendisine ait olduğuna inanıyor, belki ikisine de ait değil ama inançları bu doğrultuda. İkisine bu araziyi paylaştıramazsın, çünkü senin olan bir malı niye başkasına veresin? Niye senin çok işine yarayacak, belki seni açlıktan kurtaracak o araziyi başkasıyla paylaşasın?

Daha güncel bir örnek vereyim. Adamın teki parasını düşürdü ve dönüp baktığında birinin parayı alıp gittiğini gördü. O sırada parayı alan adamla sizi karıştırdı ve parasını alanın siz olduğunu sandı. Adam parasını geri istiyor. Kendi paranız, çalışıp alın teriyle kazandığınız parayı ona verir misiniz? Ya da adam kendi alınterini almadan gider mi?

Kurtuluş Savaşı! Eğer atalarımız savaşmayalım deseydiler itilaf devletleri hiç savaşmadan toprakları istedikleri gibi elegeçireceklerdi. Savaş olmayacaktı, uslu uslu teslim olacaktık. Savaşmasaydık daha mı iyiydi?
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

AlenthasLeasess wrote: Daha güncel bir örnek vereyim. Adamın teki parasını düşürdü ve dönüp baktığında birinin parayı alıp gittiğini gördü. O sırada parayı alan adamla sizi karıştırdı ve parasını alanın siz olduğunu sandı. Adam parasını geri istiyor. Kendi paranız, çalışıp alın teriyle kazandığınız parayı ona verir misiniz? Ya da adam kendi alınterini almadan gider mi?
Peki sence bu durumda olayı açıklığa kavuşturmanın tek sebebi savaş mıdır?
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Soruya soruyla cevap verme :) Ã?ünkü burada ben size soruyorum, sorunun cevabını bilmiyorum. Siz biliyorsunuz. Paranızı adama verir miydiniz, aç kalacağınızı bile bile?
Image
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

AlenthasLeasess wrote:En basitinden 2. Dünya Savaşı. Almanya niye savaş başlattı?
Almanya 2. dünya savaşını baslattı çünkü. 1. Dünya savaşında elinden tüm özgürlüğü alınmıştı.Kendi maden yataklarında alman işçiler çalışıyor parasını alman devleti ödüyor. Cevherlleri malup olduğu için başka devletler kllanıyordu. Yani almanya 1. dünya savaşına girmese. 2.dünya savasına girmesi gerekmezdi.

Olaylara çok yanlış açıdan bakıyorsun. Bu dünyada bir hukuk sistemi var. Uluslar arası arası hukuk diye irşey var insanlar hırslarını bi kenara bırakı insan olduklarını hatırlaya bilir ve hukuk sistemine güvenmeyte devam ederse ne savaşlar olur ne de çocuk ölümleri.

Kimseye kendi paranı vermek zorunda değşilsin bunun için de adam polis çağırır neyse derdi karakolda halledersin. Medeniyet dediğin şey budur.

Kimse eşkiyalığa özenmezse bu dünyada. Herkes mahkeme önünde eşit.
Possessed
Site Çizeri
Posts: 958
Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
Contact:

Post by Possessed »

Benim diyeceğimi Starfell demiş. Kısa not geçelim, II.Dünya Savaşı'nın nedeni I.Dünya Savaşı'nı kazanan devletlerdir. Kaybeden taraflara korkunç antlaşmalar imzalatmışlardır. (bkz. Serv, Versay) Versay ile Almanya'nın bütün sömürgeleri ve önemli toprakları ellerinden gitti ve Almanya ödenemeyecek miktarda borca bağlandı. Ayrıca tüm askeri faaliyetleri yasaklandı. Bu durum da Almanya'yı ekonomik olarak yıktı, halk bir parça ekmeğe muhtaç kaldı. Tüm umutlar yeni kurulan Nazi partisine yöneldi. Gerisi mağlum...

Ben de o para öyküsünü anlayamadım. Manyak mısın be git başımdan derim yani, neden paramı vereyim.

---

Aslında insandaki savaş dürtüsü yaratılışından beri var. İlk insan Adem ile Havva'nın daha ilk çocuğu Kabil, ikinci çocuğu Habil'i öldürüyor. Tarihin ilk cinayeti ilk Ademoğlu'nun. Böyle bir olayla başlayan insanlık tarihinden ne beklenir...
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Nazi partisi zamanında yaşayan Alman vatandaşlarıyla yapılan röportajlara göre onlar bu konudan pek rahatsız değiller. Belki 1. Dünya Savaşında yaşananların intikamıydı, hak ettikleri şeyleri kaybetmek onları delice bir intikam duygusuna sürüklemiş olabilir. Ama pişman olmadıkları bir şeyleri açıklaması gerekir. Ya kalpsiz bunağın tekiydiler, ya da savaş olmadan bu durumdan kurtulamayacağını biliyorlardı.

Possessed, sen adama manyak mısın dedin ve savaş nedeni yarattın :)

Starfell, bu dünyada hukuk sistemi var ama ne kadar işliyor?

Devletler arası hukuku kim sağlıyor? Parası olan devlet.

Parası olan devlet hükümlülüğünü sürdürmek için ne yapıyor? Diğer ülkelerin başına küçük sorunlar açıp gelişmesini zorlaştırıyor, kendisine kafa tutmasını önlüyor.

Peki bu durumda ekonomisi düşük bir ülkenin halkına ne oluyor? Aç kalıyor, isyan ediyor.

Bu isyanların ekonomiye hiç bir katkısı olmuyor tabii ki.

Böyle bir milletin, stratejik ve ekonomik bir dahi olmadan nasıl kalkınacağını anlatabilir misiniz?
Image
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

[quote="AlenthasLeasess"]Savaş dünyanın dengesini sağlayan en önemli faktörlerden biridir. En basitinden 2. Dünya Savaşı. Almanya niye savaş başlattı? Para için. Japonya niye Alman saflarına katıldı? Petrol için. Savaşmasalardı bugün Almanya'nın ve Japonya'nın fakirlikten ağzı kokuyor olurdu. Kimse onlara "al sana para, al sana petrol" demeyecekti ki. Onlar da savaşıp kendi paylarına düşeni aldılar. Dünyanın dengesi sağlanmış oldu.

[quote]

iyi güzelde savaştan sonrada ağızları koktu zaten onların amacı para için falan değildi, normalde dış amaç başka şeyler gösterilir, asıl amaç paradır ama hem japonya imparatorluğunun hemde nazi almanyasının tek amacı tüm dünyada sadece kendi ırklarının bulunmasıydı. Sovyetler nazileri bozguna uğratınca ve amerikada savaşa dahil olunca mecburiyetten müttefik oldular, çünkü almanya zaten müttefiklerini kaybetmişti.
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Demek ki böyle konuları tartışmadan uzak bir şekilde konuşmak çok da mümkün olmuyormuş.

Başlığı kitliyorum arkadaşlar.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Locked