World of Warcraft

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Blizzard tamamen oyuncuların çoğunluğunun isteğine göre davranıyor, sonuçta herşey para ve oynayan oyuncu yaşının artan oyuncu sayısıyla ters orantılı olması işleri daha da kötü kılıyor. Ben en başta Paladin Horde'lara gelince Blizzard'dan soğumuştum. Ã?ünkü hiç orijinallik bırakmamıştı, onlar da sisteme uyup herşeyin her oyuncuya açık olabileceği bir oyun yapmışlardı, mesela bana göre şu anda hiçbir ırkın bir önemi yok oyunda. Eskiden ne güzeldi ırksal özellikler, sınıfın falan çok farkediyordu. Oyunun sınıfları arasında bariz farklar vardı çünkü ve böylelikle kendi stilinizi oynayabileceğiniz sınıflar vardı ve şimdikinden çok daha zordu her bir sınıfı düzgün oynamak(hunterdan yakınanlar, onların auto-shot özellikleri olmadığı zamanları bilirim, onları sevin, eskiden çok ezildiler, kör rangeleri vardı, o mesafede ne melee ne de ranged saldırabiliyorlardı)Yani anlatmakla bitmez anılarım depreşti resmen...Vazgeçiyorum onları anlatmaktan

Paladinden bahsetmek gerekirse ben hiç bir platformda paladini sevmem, herhangi bir fantastik diyarda, herhangi bir masaüstü oyunda, bilgisayar oyunlarında, hiçbirinde sevmem. Abartı kuvvetli oldukları da doğru değil zaten, her ne kadar kuvvetlendirmiş olsa da Blizzard, yine son patchlerde dayanamayıp özelliklerini düşürdü. WoW'da şu anda bana göre herhangi bir class üstünlüğü yok, eğer bir oyuncu gerçekten tam anlamıyla sınıfını oynayabiliyorsa her sınıfı altedebilir. Hem ayrıca sınıf altetmek nedir ya? Eskiden Horde-Alliance kapışması vardı, birbirlerinin yüzlerini o kadar alıştırdılarki artık eski faction savaşı yok, sadece achievement dediğimiz "anaokulu beslenme çantası" daki bir iki gereksinim yüzünden ana şehirlere saldırılıyor.

Bu oyun sadece ilk zamanlarında güzeldi, çünkü belirli bir konsepti, hikayesi, amacı vardı oyunun. İlginç kılan özellikleri vardı. Ama popüler kültüre yenik düştüğüne inanıyorum ben WoW'un, kendi tabirimizle "çoluk çocuk oynamaya başladı", artık RP serverlarında o eski rpler dönmüyor. Hiç unutmam kaç kez Ashenvale ormanında buluşup iki ayrı factiona ait iki guild toplanıp savaşırdık ki ben düşük levelken bile o savaşa girerdim, rütbe gereği arka saflarda beklerdim, guildime yardım ederdim. Herşey kahramancaydı, şimdi ise sadece bir kamp ateşi yakıp muhabbet etmek ya da bir kaç tane "fashion" kıyafetler alıp onlarla gezmek rp oldu.

Bırakalı bir ay oldu...

Saygılarımla...
Last edited by SacoKhan on Tue Mar 10, 2009 8:21 pm, edited 1 time in total.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Lord_Feanor wrote:bu arada o hunter ın sana 4 senin de ona 2k vurman yine senden kaynaklanıyordur :D armor ına ve talentlarına bak :D
Valla, tek kelime: explosive shot. Gerçi 2k vurmamın nedeni biraz salaklığımdı. Her zaman olduğu gibi (satrançta da aynıyım ben) hayatta kalmaya çalışırken geliyor bütün bu başıma gelenler (seal of blood kullanmıyordum açıkcası). Çok defansif oynuyorum, prot mu olsam ne :\

Hellblazer wrote:Bu mantığı anlamadım nasıl god mode yani paladinlere gereken saygı bu zamana kadar verilmediyse bu saatten sonra verildiyse bu niye herkesin zoruna gidiyor??
/bow Tamemen katılıyorum. Sadece WoW'da değil hiç bir platformda paladinler ne seviliyor, ne de gereken saygı gösteriliyor (bkz: SacoKhan). D20'de bile yok efendim roleplayi yok, ucunda ölüm olsa bile dalarım ölümüne modlarında, asarım keserimden başka bir laf bilmiyor, yok efendim yalan bile söylemiyor. Gidiyorum low-level bir raid'e, orada babalar gibi 15k'lık manayla ağzından sular akarak "mooonkiiiin" diye diye gelen bir druid diyor ki "pala heals". Ki bende 5k bile mana yok. Çok iyi hatırlarım, orada paladin bir arkadaş vardı, outland questlerinden topladığı üç beş ezik healing gearla heallemişti tüm raidi. Sözde DPS olan moonkinlover druidimiz DPS sıralamasında en alttaydı :roll: Bir keresinde Zul'Aman'da bir druid arkadaş (bu seferki resto) tüm raidi heallerken ben sadece önemli durumlarda heallememe rağmen healing sıralamasında birinciydim :roll: Tabii druid healine laf etmiyorum, en iyisi o da, ne bileyim işte :roll:

Paladinin DPS düşük denmiş, daha dün gittiğim instance'da kendimden 3 level üzerimdeki DK ile DPS yarışına girdik (VH'da açık ara farkla ben öndeydim ama HoS'a gidince -levelım da düşük olduğundan- 200lük bir farkla kaybettim).

Neyse, sonuç olarak Paladinleri gittikçe daha çok seviyorum. Sadece güçlerinden dolayı değil o ihitişamlı duruşları ve sözleriyle.

I...was...pure...once.
Fought...for...righteousness.
I...was...once...called...Ashbringer.
Betrayed...by...my...order.
Destroyed...by...Kel'Thuzad.
Made...to serve.
My...son...watched...me...die.
Crusades... fed his rage.
Truth...is...unknown...to him.
Scarlet...Crusade...is pure...no longer.
Balnazaar's... crusade... corrupted...my son.
Kill...them...all!

Ashbringer!
Image
Artemis Entreri
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1521
Joined: Tue Jun 14, 2005 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Artemis Entreri »

Saco bence yanlış düşünüyorsun... Bunun sebebini de sıcak olmayan bir guild ortamına veya realmine bağlıyorum. Hikaye konusunda söylediklerine gelince, tüm hikayeyi hakkını vererek okuduğunu ve üzerinde düşündüğünü varsayarak; "E yuh be abi." diyorum. İlk defa seninle bu kadar zıt bir düşüncem oldu bunu da belirteyim :)

Wow'un hikayelerinden aldığım keyfi başka hiçbir oyundan almadım. Bu oyunu oynamamın temel nedeni de bu. Neyse, herkesin düşünceleri farklı tabi.

Bu arada bence yine yanlış olduğun nokta paladinler hakkında. Sınıfını tam anlamıyla oynayan oyuncu paladini altedebilir demişsin, böyle birşey yok. Sınıfını tam anlamıyla oynayan bir paladini, değil sınıfını tam anlamıyla oynayan bir oyuncu, sınıfını tam anlamıyla oynayan 2 oyuncu bile zor alt eder. Tecrübeyle sabittir :D
Been there. Seen that. Got the scars.
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Artemis'cim oyun eski havasında olmadığını düşünüyorum ben, ne bilim belki çok muhafazakarım wow konusunda :) hep preTBC zamanlarını özlerim
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

wow ile ilk oynadığım class paladindi öte noob bir insandım, çok öldüm süründüm ama sevdim paladin'i.

TBC önce divine shield çok iyiydi, ama tbc'de priestlere mass dispel gelince biraz kötü oldu, yeni patchle de warriorlara shattering throw geliyor o da divine shield'ı kaldıracak.

blizzard paladin'in immunitysini kaldırmakla paladin'in daha iyi dmg yapmasının önünü açtı. tbc öncesi, seal of command, auto attack, 8 saniyede bir judgement takılırken şimdi divine storm ve crusader strike da vurabiliyoruz. biraz çeşit geldi iyi oldu.

divine shield'ı wowdaki hiçbir büyüye değişmem açıkçası, bir cast ediyorsun tertemiz oluyor her yer.

paladinler tabii ki en güçlü sınıf değil, neredeyse hiç mesafeli atağı yok, yavaşlatma gücü yok (judgement of justice daha da hızlanmayı engelliyor) crowd control'ü zayıf. kendimce 1v1 matchuplardan bahsedeceğim. paladin retribution spec olarak varsayıyorum.

paladin vs warlock (affliction)

şimdi warlock kafayı çalıştırıyorsa palanın şansı yok zaten. fear spam yapcak başka şansı yok, paladin'i yaklaştırmayacak. demonic circle ve curse of excaustion ile kite etmeli. çok sıkışırsa instant howl of terror patlatır. arada dotlar tikler. araya unstable affliction sıkıştırabilirse pala dispel de edemez. ama pala heal atmaya başladığında vakit bulabilirse direk mana drain çekmeli bence.
tabii paladin yaklaşabilirse, ki biraz şans, repetance, divine shield falan mümkün bu işler. hammer of justice ve judgement, divine storm crusader strike kombosu ile çılgın dmg vurabilir. bu combatı paladinin kazanma şansı var aslında hatta ciddi oranda var. warlock'un iyi olması lazım biraz da şanslı olması lazım.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs warlock (demonology)

warlock daha az şanslı bu durumda çünkü demon'ı evire çevire indirir paladin. bence tek şansı succubus'un instant seduce'u. gerçi ilk seducetan çıktıktan sonra succubus'un ölmesi 1-2 saniye falan sürer. felguard biraz daha dayanabilir, ama bence intercept özelliği için tutulması yani paladin'e yapışmaması lazım. warlock'un kendisi demon forma girmek gibi bir hata yapmaz umarım. yoksa palanın elinde oyuncak olur.

paladin vs warlock (destruction)

şimdi chaos bolt divine shield bandaj kombosunu engelliyor, çünkü ds'yi geçip dmg vuruyor. az canı kaldığın pala ds çekerse bir chaos bolt'a gidebilir. dikkatli olması lazım. onun dışında iyi burst var warlockda destroda ama palanın bir şekilde heal edebileceğini düşünüyorum. az canda fear'a yakalanmadığı sürece paladin alır bu combat'ı
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs warrior (spec önemli değil)

şimdi paladin 1 değil 2 warrior bile alabilir bence, plate var heal var, warrior çok ciddi dmg yapamaz. palada biraz gear varsa üstesinden gelebilir bu combat'ın belki warrior 5 sunder stacklerse ciddi dmg yapma ihtimali olur. ama 5 sunder stackleyene kadar paladin öldürür diye düşünüyorum. shattering throw gelcek ama rage istiyor battle stance istiyor zor o işler.

paladin vs shaman (enchancement)

echancement çok sağlam abilityler aldı ve almaya devam edecek çok çılgın dmg yapabiliyor. paladin'in fake casting yapabilmesi çok önemli yoksa kritik zamanda gelen interrupt çok acı sonuçlar doğurabilir. burada paladin'in avantajı shaman'ında meleede durmasının gerekliliği, ama uzun zamanda water shield sayesinda shaman'ın manada avantajlı olacağını düşünyorum. shaman'ın dezavantajı mail giymesi dolayısıyla paladin daha yüksek hasar verebilir. biraz akıllı şaman palanın hand ve divine protection gibi bufflarını temizleyecektir zaten. pala hammer'ı grounding totem'e atarsa burst gücünü kaybeder. ki bu da şaman'ın kazanmasına yol açar. paladin özellikle spirit wolflara dikkat etmeli bence çünkü vurdukça şaman'ı heal ediyorlar dikkat edilmesi gerekir. fire elemental totem uzun cooldown'lu abilityleri dikkate almıyorum. aynı şekilde lay on hands'i de.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs shaman (elemental)

işte burada işler değişiyor artık shaman'ın melee de durmaması lazım. ki bence earthbind, hex, frost shock, thunderstorm vsvs abilitylerle range'i koruyabilir. grounding totem'e dikkat. shaman'ın elemental mastery'i açma olasılığını düşünüp az cana düşmemesi lazım palanın yoksa elemental mastery ile beraber shaman ciddi burst yapabilir. tabii ki shaman klasik purge spam'ının unutmayacak.

paladin vs rogue (spec önemsiz)

walla bence paladin alır rogue'u özellikle crit vurduğu zaman holy dot koyduğu için rogue vanish'i unutsun. tabii cloak of shadows her zaman bir kaçış yolu sunuyor. ama rogue her türlü melee'ye gireceği için paladin'in egemenlik bölgesinde. paladin trinket'i blind'a saklasın yeter. yoksa ikinci bir cheap shot-kidney shot açılışı yer. bu da ciddi bir sıkıntı. arada bir özellikle holy light için fake cast gerekebilir, rogue'un enerji barına bakmakta fayda var çünkü kick 25 enerji yiyor. doldurana kadar pala holy light çakabilir. flash of light zaten instant (art of war) tabii wound poison varken heal yapmak pek güzel değil ama rogue pala cleanse etse bile sürekli üzerinde tutacağı için mecbur diye düşünüyorum.
ama iyi bir rogue'un herkese karşı her zaman şansı vardır, atlanmaması gereken bir nokta bu.
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Ölümsüz mü bu Paladin ehrkesi devirdi neredeyse :D
Illyra
Forum Yöneticisi
Posts: 2113
Joined: Tue Jan 25, 2005 10:00 am
Location: Duskwood

Post by Illyra »

hunter hariç :roll:
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs hunter (beastmaster)

paladin karşısındakinin beastmaster olduğunu anladığı zaman direk peti öldürmeli o zaman hunterın ciddi anlamda dmg'ı düşer ve kolay yem olur. her hunter karşı dikkat edilmesi gereken tabii ki viper stingdir. direk cleanse ediyoruz. tek sıkıntı scorpion pet onu da kısa zamanda öldürelim ki viper'ı çabuk cleanseliyelim. gerçi 3.1 patch ile viper çılgın nerf yiyecek ama büyüklüğünü şu an tam olarak kestiremiyoruz.

paladin vs hunter (survival)

survival çılgın burst'ü sayesinde büyük tehlike. kaçma yetenekleri de daha fazla. paladin'in tabii ki şansı var, stingleri cleanse ederse lock and load'un proclama şansı düşer. bu da bir avantaj. readiness ile explosive shot'un beraber alınamaması hunter için dezavantaj tabii.

paladin vs hunter (Illyra)

bu durumda paladin'ın pek şansı bulunmuyor. görünmeden kaçmaya çalışabilir, bu durumda Illyra'nın track humanoid açmamış olmasını dua etmesi lazım. gerçi water elemental kostümü falan giyerek elemental kılığında track humanoidden kaçabilir. ama gene de gözükmemesi gerekiyor. göründüğünde ise pek fazla seçeneği yok ama alttakiler denenebilir.

1- diz çöküp yakarmak
bu durumda paladin kendisinin ne kadar önemsiz ve değersiz mahlukat olduğunu kuşkuya yer bırakmayacak şekilde anlatması lazım. Illyra'nın oklarını harcamasına değmediğini düşünmesi lazım. yanlız Illyra kandırıldığını hissederse paladin'i öyle bir şekilde öldürür ki, oyuncunun karakterini siler. o yüzden pek tavsiye etmiyoruz.
2- divine shield + hearthstone
bu durumda illyra'nın piercing arrow'unun cooldown'da olması gerekiyor. çünkü piercing arrow divine shield'ı kaldırdığı için hearthstone'u engelleyecektir. yanlız 10 saniye cooldown'u var. o cooldown'u koyan blizz'in oyun geliştiricisinin adını ne kadar uğraştıysak da öğrenemedik, isminin bu derece önemle saklanmasının arkasındaki gerçeği anlamış değiliz!
neyse dediğimiz gibi 10sn çok iyi ayarlanabilirse heartstone aradan çıkarılabilir.
3- www.illyraacabanerde.com
bu adreste illyra'nın nerede olduğunu tabii ki bulamazsınız. yanlız ölmeden önce son nefeslerinde (yakarma sayesinde kazanılan değerli zamanda) can siperhane bir şekilde elde edilen verilerle oluşmuş bir sitedir. buradan illyra'nın nerede en çok dolaştığı bilgisini alabilir ve oralardan uzak durabilirsiniz. en güvenli yol budur.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

şimdi zorlara geldik.

paladin vs mage

bence mage bu combat'ı alır. burada benim magelere duyduğum özel sevginin de rolu var :p
bir kere mage ice armor çekmeli ki paladin her vurduğunda yavaşlasın. sonra ilk fırsatta polymorph. paladin trinketle çıkınca tekrar polymorph. divine shield ve seallar hariç hand ve divine protectionlar spell steal ile itinayla çalınır. sonra frostbolt ile kite şenliği başlar. hammer of justicedan blink ile çıkıyoruz. ice block, burst geleceğini tahmin edildiği anda çekilmeli. mage arcane ise şansı daha düşük ama pom pyro ve slow comboları ile gene de can yakabilir. frost mage'in water elemental gibi büyük bir artısı var. bence paladin trinket'i deep freeze'e karşı kullanmalı, polymorph a karşı trinket anca evocation'u engellemek için kullanılabilir. deep freezede trinketsiz paladin her türlü shatter kombosunu yiyeceğinden yaşama şansı pek kalmaz.
yanlız iyi ayarlanmış bir repetance paladin'e combat'ı kazandırabilir. outheal seçeneğinin retribution paladin tarafından uygulanabileceğini zannetmiyorum. fake cast ile counterspell'i yemezse ciddi avantaj sağlıyabilir. counterspelldeki 8 saniyelik (ama bir hayat kadar uzun :) ) süreyi paladin saklanarak geçirip ölmemeyi becerebilirse. uzun vadede healing özelliklerinden dolayı kombatı alır.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs priest (discipline)

aslında healing specleri almamayı düşünüyordum ama bence discipline priest önem arz ediyor. nedeni ise efektif mana burn ve mass dispel yeteneği.
doğrusunu söylemek gerekirse bu combatta paladin'in neredeyse hiç şansı yok. ilk feardan trinket ile çıkabilir, belki ikincisinden de divine shield ile. eğer priest iki fear sonrasında hala yaşıyorsa ki pain supression shield ve healingler sayesinde bu gayet mümkün 3. fearda mana power infusion ve manaburn kombosu sayesinde paladin manasız kalacaktır. gerisi priest için zaten çocuk oyuncağı.

paladin vs priest (shadow)

shadow priest uzun zamandır pvp'de pek bir varlık gösteremiyor fakat 3.1 patch ile durum değişebilir çünkü sağlam özellikler alıyorlar. psychic horror çok önemli bir avantaj sağlayabilir. vampiric touch'ın dispellendiği durumda dmg vermesi falan hoş özellikler. burada priest'in çok daha dikkatli olması gerekiyor. gene dispersion burst hissettiğinde kullanılacak.

priestler ile ilgili genel olarak söylemek istediğim her paladin priestten korkar, haklı sebepler var çünkü priestler paladinlere karşı önemli üstünlüklere sahipler.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs druid (feral)

paladin druid'i cat formda yakaladığı zaman ne dmg'ı varsa vuracak yoksa druid bear formdayken şansı yok. tabii druid'in kafası çalışıyorsa stun yediği zaman barkskini çeker burst'un gücünü ciddi bir oranda kırar. onun dışında ben bu combatta druid'i daha avantajlı görüyorum. bear form, heal falan derken alır combatı.

paladin vs druid (balance)

druid balanceda iyi damage vuruyor ama bence paladin'i alamaz. anca moonkinden çıkıp heal falan yaparsa bir şansı olabilir.
Image
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

paladin vs death knight (unholy)

bence paladin'in unholy dk'ya karşı ciddi bir şansı var. bir kere ghoul hemen öldürülmeli, yeni gelen patch ile ghoul'un cooldown'u ghoul yaratılınca değil ölünce çalışmaya başlayacak ayrıca dk ölünce ghoula dönüşme dalgası kalkıyor. bunlar unholy için büyük nerf. unholy'de büyük bir burst olmadığı ve diseaselerinda cleanse edilebildikleri için paladin uzun vadede alır.

paladin vs death knight (blood ve ya frost)

burda doğru düzgün ghould da olmadığı için dk'nın pek fazla crowd control'ü kalmıyor. ama ciddi burst yeteneği alıyorlar. frost'un burst'ü daha fazla bloodda da ciddi oranda heal var. burst'e karşı iyi savınabilirse pala kendini combatı alabilir ama dk'nın ciddi oranda şansı var.
Image
Post Reply