World of Warcraft - Cataclysm

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Post by Lord_Feanor »

bari hepimiz blizz'e mail atalım da tauren paladin ve undead hunter olayını kaldırsınlar ortadan :D. ama night elf mage meselesi başta biraz yadırgansa da warcraft tarihiyle çelişmiyor, sadece zorunlu kaldıkları için yeminlerini bozuyor adamlar.

warcraft 4 te de tauren paladin ve undead hunter koymazlarsa wow dan devam edebilirler.

yalnız bir sorun var ki hiçbir yerde yeni neutral city den bahsedilmiyor(belki de ben bulamadım :| ), yine meydanı bile olmayan dalaran da mı takılıcaz??

bence burning crusade bu oyunun zirvesiydi. getirilen yenilikler hiçbir rahatsızlık yaratmadan herkesi memnun etmişti ve koca paketin tek bir falsosu yoktu. ondan sonrakiler de birer blizzard işi olarak tabi ki kötü olmaz ama tbc ye de ulaşabileceklerini sanmıyorum.
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Post by Lord_Feanor »

hakkında okuduğum en iyi yorum şudur:

--------------alıntı--------------

yine saçma sapan yorumlar yapılan ek paket.

adam madem ben bu oyuna para veriyorum yerden yere vurayım bari diyor.anlamıyorum.ben böyle gördüm wotlk öncesi yağdıran.ben daha tbc yi alamadan gidip hemen aldılar son expansionu.neymiş nelf mage mi olurmuş.neymiş lore u s..kiyolarmış.neymiş öküzden paladin mi olurmuş.neymiş tüm azeroth u s..kmişlermiş.

yahu kardeşim zaten ilk mageler nelf idi.lore un s..kildiği falan yok.adam diyor ki dünya değişiyor bu yüzden her ırk kendini korumak için kendini geliştirmek zorunda.human hunter olmaması zaten ilginçti.bir tren mesafesinde humanlar ironforge a.neden öğrenemesinler?tauren paladin olayı.tauren zaten oyunun en doğal ırkı.druid olan adam paladin de olur.hiç öyle olmaz desek bile bu ırklar sürekli birbirleri ile iletişim halindeler elbet herkes birbirinden birşeyler öğrenecek.tauren belf ten paladinliği, belf taurenden warriorluğu öğrenmiş.zaten belfler paladinliği çook önceden ittifak oldukları humanlardan öğrenmişlerdi.bunlar çok uçuk şeyler değil aslında.

ha birde ticari kaygı ile yapılıyormuş blizzard çok açgözlüymüş.yahu güldürmeyin adamı.zaten bu adamlar aylık senden 12 euro alıyorlar.expansionu çıkarınca da diyelim ki 40 eurodan satıcaklar.bu adamlar expansiondan karları 40 euro olamaz.dağıtıcısı var bilmem nesi var.buda -bence- karı 30 euroya kadar düşürür.yani bu adam sadece 2 aylık kar ediyor.ulan bu nasıl bir ticari saçmalıktır anlamadım ben.çıkarma kardeşim expansion falan.yedir 2 ay daha bunlara aynı para cebine girecek zaten.ha dersinki aion online geliyor.o zaman expansion u aion online ın çıkmasının hemen ertesine getirebilirler.eğer aion tutarsa yeni expansion ile karşı hamle yapmış olur blizz.bu yüzden aceleye getirilebilir en kötü ihtimalle ve yine en kötü ihtimalle bir kaç aya hatalar düzeltilerek oyun tekrar düzene girer.

son olarak şu klasiğe değinmek istiyorum."ya nolcak 2 tane yeni ırk,10 lwl arttır, yeni dungeon koy, al sana expansion.yakında elune u kestirir bu ipneler"iyide expansion olarak sen bekliyordunki?yani blizzard yarın çıksa "alın lan 10 yeni ırk,20 lwl daha yüksek,10 yeni dungeon,2 yeni dünya, yeni onlarca boss.."bu defa tepki şöyle olurdu"yuh ulan adam expansion demiş yeni oyun çıkarmış ya.bu blizz iyice saçmalamaya başladı."ulan sanki pezevengin mesleği expansion çıkartmak.herkes herşeyi çok iyi biliyor.çık sen yap bi expansion görelim o zaman.yabancı forumlarda da var böyle saçmalıklar ama bizdekinin yarısından daha az.herhalde bize has bir hastalık bu.

neyse zaten konu aldı yürüdü.son sözüm wow güzel oyundur.ama aynı oyunu 5 yıldır oynuyoruz.koskoca hayatı 25 yıl yaşayıp "bu ne lan hep aynı şey." diyen bünyeye blizz aynı oyunu 5 yıldır oynatabiliyorsa gerçekten saygıyı hakediyor.

-----------alıntı----------------
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Yorumu yazan arkadaş birazcık ukalaymış açık konuşmak gerekirse.

Buradaki hikaye kısmındaki eleştiri Blizzard'ınoyun içindeki isteklere hikayeden çok daha fazla değer vermesi ve biraz kulpuna uydurmaya çalışması.

Night elflerin ilk büyücüler olduğu doğru fakat hikayeyi okuyanlar dünyanın yıkımına neden olacağını düşündükleri için tamamen yasaklandığını da bilirler. şu andaki blood elfler ve nagalar bu sevda yüzünden nightelflerin arasından sürülmüş kişilerdir.

Paladinliği de insanlardan öğrendiklerini söylemiş blood elflerin. Yanlıştır. Kendileri güce tam olarak bir açlık duydukları için naarunun güçlerini çalmışlardır.

Irkların birbiriyle etkileşime geçmesi tabii ki doğal bişey ama bazı şeyler ırkların özelliklerini yok ediyor. Yani benim gözümde ırkların arasındaki özellikler oyundaki "racial ability"ler ve görünüş ve seçebildikleri sınıflara indirgenmeye başladı.

Tauren paladin oyunda bir istisna olarak belki var olabilecek bişey. Taurenlerin paladin olması Afrika kabilelerindeki insanların bilim adamı olması gibi bişey. Yani insanın yaşantısına öğrendiklerine tamamen ters düşebilecek şeyler.

Irkları böylesine birbiriyle birleştirmek oyundaki çeşitliliğin getirdiği çekici havayı biraz zedeliyor gibi. Ama yorumun son cümlesi de doğru. Yani öyle ya da böyle adamlar oyunu oynatıyor.

Tabii ki her şey gibi wowda doğdu büyüdü bir gün bu ihtişamlı günleri gibi olmayacak. Belki de başka bir oyunun çıkmasını bekliyordur piyasa...
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Night elflerin mage olacak olması gerçekten de kurguya aşırı derece ters ama illa her ırka yeni sınıf getirilecekse onlara da ancak mage kalıyor bu yüzden sanırım öyle oldu. Tauren Paladin, Blood elf Warrior, Undead Hunter bile en azından teoride bir şekilde kurgunun içine yedirilibilir ama aslında neden eklendiği belli, insanlara oynamaları için daha fazla özgürlük tanıyabilmek.

bir de yeni ırkların ben ırksal yeteneklerini çok beğendim, çok uygun olmuş. worgenlerin skinning mesleğinde 15'ten başlayacak olması ve bıçak da kullanmasan mesleği yapabilmesi mantıklı hem de oldukça. Sonra Goblinlere Time is Money isimli pasif bir yetenek verilmesi de çok hoş olmuş, bir de bir robot hizmetkar çağırıp direk ondan bankaya bağlanabilecek olması da goblinleri özel kılacak ilerde...

Bazı sınıf kombinasyonları, 5 levellık yükseliş hoşuma gitmedi sadece, herkese bu yeni sınıf seçenekleri gelmeseydi, 5 deil 10 level yükseliş olsaydı ve bir de haritanın tamamının değişmesi tüm kullanıcılar için değil de sadece 80-85 arası için yani o ek paketin hikayesine geçenler için olmuş olsaydı bence daha güzel olurdu...
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Ben "ancient times"ın ihtişamını bilmediğimden (pre-tbc ve pre-wotlk'den bahsediyorum) söylediklerim pek doğru olmayabilir, gerçi söyleyeceklerim sadece yorumdan oluşucak ama...neyse işte. Bu Blizzard'ın nasıl olduğunu hepimiz biliyoruz, adamların bir oyun yapması yıllar alıyor. EA Games gibi haftalık oyun çıkartmıyorlar. Bu yüzden bütün yaptıklarının uzun bir tartışmayla bir karara varılıp titizlikle kontrol edildiğini söylemek pek yanlış olmaz diye düşünüyorum. Velhasıl Blizzard sırf para kazanmak için dünyada satış rekorları kırmış Warcraft çılgınlığını ellerinde patlamasına sebep olacak kadar salak değildir diye düşünüyorum. Lore'u mahvettikleri zaman (ki adamların kendi dünyası, isterse uçan pembe unicorn diye yeni race açar ve buna da öyle bir lore koyar ki hepimiz :-o bööle baka kalırız) Warcraftla ilgili daha pek bir şey satamazlar. Yani ben Blizzard gibi bir şirketten göz göre göre böyle bir oyunu mahvetmesine pek olanak vermiyorum.
Image
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Post by Lord_Feanor »

AlenthasLeasess wrote:Lore'u mahvettikleri zaman (ki adamların kendi dünyası, isterse uçan pembe unicorn diye yeni race açar ve buna da öyle bir lore koyar ki hepimiz :-o bööle baka kalırız)
nası bakarız anlamadım :D

evet benim de söylediğim buydu. warcraft onların hikayesi, aynı şekilde satmaya devam ettiği sürece başarısız olduğunu nasıl söyleyebiliriz ki..

ama tauren den de paladin olmaz be abi :D
undead hunter daha komik gerçi ölü adamın avcılıkla ne işi olur lan :D
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

Lord_Feanor wrote: undead hunter daha komik gerçi ölü adamın avcılıkla ne işi olur lan :D
Ya ben böyle hiç düşünmemiştim, evet şimdi iyice mantıksız geldi. ölü adam ne diye avcı olsun ki? :D
Post Reply