saygı sevgi...
Yeni Oyun
.
Eyvah, "günümüzde macera korku vs" konsepti öne geçmiş!
D&D senaryom hazırdı; Merlin dizisinden kopya çekecektim
ama şimdi günümüzden bir senaryo hazırlamak gerekecek.
Arkadaşlar "Ölesiye Adalet" öykümden esinlenebilirim senaryo için, yani polisiye macera tarzında bir şeyler olabilir; bana iki dedektif, bir gazeteci ve bir de medyum lazım.
(medyum mu!!.. fantastik olmayacak seni serseri!.. ah pardon!)
.
Eyvah, "günümüzde macera korku vs" konsepti öne geçmiş!
Arkadaşlar "Ölesiye Adalet" öykümden esinlenebilirim senaryo için, yani polisiye macera tarzında bir şeyler olabilir; bana iki dedektif, bir gazeteci ve bir de medyum lazım.
.
The Mentalist ya da Psych dizisindeki gibi, inceleme, sosyal ilişkiler ve psikoloji bilgisi yüksek bu sayede insanları çözen ve medyum numarası yapan bir karakter olabilir.dwaxer wrote:.
Eyvah, "günümüzde macera korku vs" konsepti öne geçmiş! :mrgreen: D&D senaryom hazırdı; Merlin dizisinden kopya çekecektim :-P ama şimdi günümüzden bir senaryo hazırlamak gerekecek.
Arkadaşlar "Ölesiye Adalet" öykümden esinlenebilirim senaryo için, yani polisiye macera tarzında bir şeyler olabilir; bana iki dedektif, bir gazeteci ve bir de medyum lazım. :-P (medyum mu!!.. fantastik olmayacak seni serseri!.. ah pardon!)
.
ben ne karakter verirseniz onu canlandırabilirim... medyum ve gazeteci benim seçebileceğim. ama dedektiflik verirseniz rol yaparım. saygılar sevgilerdwaxer wrote:.
Eyvah, "günümüzde macera korku vs" konsepti öne geçmiş!D&D senaryom hazırdı; Merlin dizisinden kopya çekecektim
ama şimdi günümüzden bir senaryo hazırlamak gerekecek.
Arkadaşlar "Ölesiye Adalet" öykümden esinlenebilirim senaryo için, yani polisiye macera tarzında bir şeyler olabilir; bana iki dedektif, bir gazeteci ve bir de medyum lazım.(medyum mu!!.. fantastik olmayacak seni serseri!.. ah pardon!)
.
Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
Darkgnome wrote:Ayrıca bazı durumlarda zar atmak yerine belli bir sayının alımı da olabilir. D&D 10 alma gibi. Kişi tüm zarlarında 3 atmış sayılır. Fazladan her zarı için de 2 daha eklenebilir.
3d6 yerine 9 atmış gibi davranma....
Ben bunu zorluk seviyesi belirlemek için kullanacağım Darkgnome, yani oyuncunun karşısında başka bir kişi yoksa, tutturması gereken minimum zar miktarını böyle belirleyeceğim.
Ã?rneğin:
Ağaca çıkmak için min:9
Dağa çıkabilmek için min:12
Düz duvara tırmanabilmek için min:16
...atabilmesi lazım. Biraz zor değil mi; daha doğrusu gerçekçi! Düz duvara tırmanmak neredeyse imkansızdır çünkü. Ama örneğin D&D konseptinde oyun oynasaydık bir büyücü "Spider Climb" türü bir büyü yaparak kişinin tırmanma becerisine +2d6 ekletebilirdi, yine de düz duvara tırmanmak o kadar kolay olmuyor; neticede en yüksek 3 d6 zarı sonucu verir
.
.
Madem öyle iki değişik oyun yapalım; biri "D&D gibi fantastik" diğeri de "günümüzde geçen macera, korku vs" olsun.
Her oyuncu başlangıçta 4 GP sahibi olacak.
---1-Polisiye:
Günümüzde geçen şıkkını, "bakalım aramızda hain var mı?" diye koymuştum, en çok onu işaretlemişler!
Vay fantastik düşmanları vay!
Arkadaşlar bu oyunu polisiye şeklinde düşünüyorum (daha önce böyle bir şey yapmadık) ip üçlarını takip ederek işlenen cinayetlerin sorumlusunu bulan, gizemli olayları çözen kişileri oynayacaksınız.
-Baştan uyarayım: Oyunda zor bulmacalar olacak ve çözmenizi bekleyeceğim; zorluk derecesine göre her bulmaca çözen oyuncuya ya da oyunculara “GP” kazandıracak. Hatırlarsanız bu GP’leri (Geliştirme Puanı) bir yeteneğinize ekstra d6 olarak ekliyor, böylece o konuda avantaj sağlıyordunuz. Bu oyunda rastlayıp da çözemediğinizi itiraf edeceğiniz bulmacalar için (oyun bitmesin diye) size ipucu veririm ama o zaman GP kazanma konusunda ilerleme kaydedemezsiniz.
---Karakterler:
-2 adet polis dedektifi: (biri Devrimk olsun
) Bu arkadaşlar İstanbul merkez olmak üzere, yurdumuzda işlenen garip cinayetleri, seri katil olaylarını takip eden bir birimde görevli. Bu arkadaşların 1 GP “İnsan Sarrafı”, 1 GP “Silah kullanma” ve 1 GP’yi de “Silahsız Dövüş” yeteneklerine yatırmış olmaları şarttır.
-Sadece 2 dedektif ile oyunu oynayabiliriz ama fazladan oyuncu olursa şöyle karakterler de olabilir:
-Kanıt uzmanı: Olay yerlerini inceleyip kanıt toplayarak yorumlayan kişi. Teknolojiden de faydalanarak en küçük toz kalıntısından bile anlamlar çıkarabilir.
Yalnız bu arkadaşın başlangıçtaki 4 GP’sinin tümünü “Detayları Farkedebilme” yeteneğine yatırarak +2d6 max değerine ulaştırması gerekir. (hatırlarsanız +1d6 için 1 GP yeterli olurken, +2d6 içinse 4 GP biriktirip yatırmak gerekiyordu)
-Gazeteci: Polislerden birinin yakın arkadaşı, aynı zamanda seri katil olaylarını haber yapmaya çalışıyor. Bu karakter 1 GP “Tarih” ve 1 GP’yi de “Diplomasi”ye yatırmak zorunda
---2-D&D gibi fantastik:
Bu oyunda uzak ülkenin bir kralı, artık gençlik çağını tamamlamak üzere olan oğlu “Prens”e bir görev verir: Oğlundan krallığın ucundaki ıssız toprakları adam etmesini, orada bir kasaba kurup geliştirmesini ve ticaret ağına dahil etmesini ister ama bunu krallıktan para alarak değil, o yörenin imkanlarını kullanarak yapmalıdır. Böylece prens ileride iyi bir yönetici olacağını ispat edecektir. Prens yanına bazılarını çocukluktan beri tanıdığı yardımcılarını da alarak yola çıkar ve krallığın ucundaki bir tarafı bataklık puslu orman, bir tarafı gizemli dağlar ile kuşatılmış, uğursuz görünümlü bölgeye gelir. Buralarda nedense hiç yerleşim yeri yoktur. Aslında ekip biçmeye uygun topraklar da olmasına rağmen buranın böyle terk edilmişliğinin sebebi nedir acaba? Prens ve adamlarını zor işler beklemektedir. İlk etapta yanlarında gelen 20 kadar gönüllü aile ile derme çatma bir köy kurarlar. Aileler tarlalar yapmaya ve hayvan yetiştirmeye başlar. Prens yanındaki 20 kadar askeri köyün koruması için görevlendirir. Kendisi ise özel yardımcıları ile kendini yeteri kadar güvende hissetmektedir.
---Karakterler:
-Prens: (Ben veya Darkgnome olsun
) Ã?yle emir buyurup yan gelip yatmayan, her işe başta kendi koşan, arkadaşlarına örnek olan bir kahraman. 1 GP “Diplomasi”, 1 GP “Kılıç Kullanma”, 1 GP “Binicilik” yatırmak zorunda.
-şövalye(ler): Prensin yakın korumaları ve aynı zamanda çocuklukları birlikte geçtiğinden arkadaşları. 1 GP “Diplomasi” ve kılıç tipi, gürz tipi, balta tipi, mızrak tipi, nişancılık tipi silahlar şeklinde bir veya birkaç silah tipine GP yatırması gerekir.
-Büyücü(ler): Prensin pek savaşmayan ama doğa üstü güçleri olan yardımcıları. Bu karakter başlangıçtaki 4 GP’nin hepsini “Büyü” yeteneğine yatırarak bu konuda +2d6 kazanır. Büyücü ufak tefek eşyaları telekinetik olarak hareket ettirebilir, kilitli olmayan kapıları vs açıp kapayabilir, ışık veya küçük bir ateş yakabilir. Bunun yanısıra oyuncu bana konsept olarak seçimini bildirecek (örneğin: ateş, hava, su, toprak, semavi, ölüm, doğa, hayvanlar, zihin, vs) ben de bu yolda karaktere sahip olduğu her GP başına 1 adet büyü vereceğim. Yani oyuncu istediği büyüleri seçemiyor; gönül gözü açıldıkça karakterin zihninde süpriz bir şekilde açılıyor büyüler. GP başına 1 büyü dedim ama yanlış anlaşılmasın; ilerde GP kazandıkça bunları başka alanlara da yatırsanız 1 büyü gelecek, yani örneğin 1 GP kazandınız ve bunu diplomasiye yatırdınız, yine de zihninizde yeni bir büyü açılacaktır; GP’yi yeni büyü alabilmek için harcamıyorsunuz yani!
...
Evet oyunlar böyle fikirlerinizi bekliyorum
--Son notlar: GP yatırmalarınızı oyunda aktif olarak kullandığınız olaylar üzerine seçmenizi isteyeceğim. Ã?rneğin hiç ormanda, doğada vs gece geçirmeden iz sürücülük, avcılık gibi yeteneklere puan yatırmak ya da hiç at binmeden biniciliğe puan yatırarak geliştirmek saçma olur (tabii bir eğitmenden ders aldıysanız o ayrı)
--Polisiye oyununda 2-3 oyuncu
--D&D oyununda 3-5 oyuncu normal olur bence
Evet bakalım kimler oynamak istiyor?
.
Madem öyle iki değişik oyun yapalım; biri "D&D gibi fantastik" diğeri de "günümüzde geçen macera, korku vs" olsun.
Her oyuncu başlangıçta 4 GP sahibi olacak.
---1-Polisiye:
Günümüzde geçen şıkkını, "bakalım aramızda hain var mı?" diye koymuştum, en çok onu işaretlemişler!
Arkadaşlar bu oyunu polisiye şeklinde düşünüyorum (daha önce böyle bir şey yapmadık) ip üçlarını takip ederek işlenen cinayetlerin sorumlusunu bulan, gizemli olayları çözen kişileri oynayacaksınız.
-Baştan uyarayım: Oyunda zor bulmacalar olacak ve çözmenizi bekleyeceğim; zorluk derecesine göre her bulmaca çözen oyuncuya ya da oyunculara “GP” kazandıracak. Hatırlarsanız bu GP’leri (Geliştirme Puanı) bir yeteneğinize ekstra d6 olarak ekliyor, böylece o konuda avantaj sağlıyordunuz. Bu oyunda rastlayıp da çözemediğinizi itiraf edeceğiniz bulmacalar için (oyun bitmesin diye) size ipucu veririm ama o zaman GP kazanma konusunda ilerleme kaydedemezsiniz.
---Karakterler:
-2 adet polis dedektifi: (biri Devrimk olsun
-Sadece 2 dedektif ile oyunu oynayabiliriz ama fazladan oyuncu olursa şöyle karakterler de olabilir:
-Kanıt uzmanı: Olay yerlerini inceleyip kanıt toplayarak yorumlayan kişi. Teknolojiden de faydalanarak en küçük toz kalıntısından bile anlamlar çıkarabilir.
-Gazeteci: Polislerden birinin yakın arkadaşı, aynı zamanda seri katil olaylarını haber yapmaya çalışıyor. Bu karakter 1 GP “Tarih” ve 1 GP’yi de “Diplomasi”ye yatırmak zorunda
---2-D&D gibi fantastik:
Bu oyunda uzak ülkenin bir kralı, artık gençlik çağını tamamlamak üzere olan oğlu “Prens”e bir görev verir: Oğlundan krallığın ucundaki ıssız toprakları adam etmesini, orada bir kasaba kurup geliştirmesini ve ticaret ağına dahil etmesini ister ama bunu krallıktan para alarak değil, o yörenin imkanlarını kullanarak yapmalıdır. Böylece prens ileride iyi bir yönetici olacağını ispat edecektir. Prens yanına bazılarını çocukluktan beri tanıdığı yardımcılarını da alarak yola çıkar ve krallığın ucundaki bir tarafı bataklık puslu orman, bir tarafı gizemli dağlar ile kuşatılmış, uğursuz görünümlü bölgeye gelir. Buralarda nedense hiç yerleşim yeri yoktur. Aslında ekip biçmeye uygun topraklar da olmasına rağmen buranın böyle terk edilmişliğinin sebebi nedir acaba? Prens ve adamlarını zor işler beklemektedir. İlk etapta yanlarında gelen 20 kadar gönüllü aile ile derme çatma bir köy kurarlar. Aileler tarlalar yapmaya ve hayvan yetiştirmeye başlar. Prens yanındaki 20 kadar askeri köyün koruması için görevlendirir. Kendisi ise özel yardımcıları ile kendini yeteri kadar güvende hissetmektedir.
---Karakterler:
-Prens: (Ben veya Darkgnome olsun
-şövalye(ler): Prensin yakın korumaları ve aynı zamanda çocuklukları birlikte geçtiğinden arkadaşları. 1 GP “Diplomasi” ve kılıç tipi, gürz tipi, balta tipi, mızrak tipi, nişancılık tipi silahlar şeklinde bir veya birkaç silah tipine GP yatırması gerekir.
-Büyücü(ler): Prensin pek savaşmayan ama doğa üstü güçleri olan yardımcıları. Bu karakter başlangıçtaki 4 GP’nin hepsini “Büyü” yeteneğine yatırarak bu konuda +2d6 kazanır. Büyücü ufak tefek eşyaları telekinetik olarak hareket ettirebilir, kilitli olmayan kapıları vs açıp kapayabilir, ışık veya küçük bir ateş yakabilir. Bunun yanısıra oyuncu bana konsept olarak seçimini bildirecek (örneğin: ateş, hava, su, toprak, semavi, ölüm, doğa, hayvanlar, zihin, vs) ben de bu yolda karaktere sahip olduğu her GP başına 1 adet büyü vereceğim. Yani oyuncu istediği büyüleri seçemiyor; gönül gözü açıldıkça karakterin zihninde süpriz bir şekilde açılıyor büyüler. GP başına 1 büyü dedim ama yanlış anlaşılmasın; ilerde GP kazandıkça bunları başka alanlara da yatırsanız 1 büyü gelecek, yani örneğin 1 GP kazandınız ve bunu diplomasiye yatırdınız, yine de zihninizde yeni bir büyü açılacaktır; GP’yi yeni büyü alabilmek için harcamıyorsunuz yani!
...
Evet oyunlar böyle fikirlerinizi bekliyorum
--Son notlar: GP yatırmalarınızı oyunda aktif olarak kullandığınız olaylar üzerine seçmenizi isteyeceğim. Ã?rneğin hiç ormanda, doğada vs gece geçirmeden iz sürücülük, avcılık gibi yeteneklere puan yatırmak ya da hiç at binmeden biniciliğe puan yatırarak geliştirmek saçma olur (tabii bir eğitmenden ders aldıysanız o ayrı)
--Polisiye oyununda 2-3 oyuncu
--D&D oyununda 3-5 oyuncu normal olur bence
Evet bakalım kimler oynamak istiyor?
.
Ben kurallara atladım ama oyuna atlamayayım, oyuncun az ama öz olsun. Çok oyunculu 2 oyun açarak yine başına iş alacaksın yoksa. (dwaxer'in sağ duyusu bana konuşuyor artık. Oyun açarken dwaxer kendilerini hiç dinlemiyormuş
)
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
Aslında haklısın evet.Darkgnome wrote:Ben kurallara atladım ama oyuna atlamayayım, oyuncun az ama öz olsun. Çok oyunculu 2 oyun açarak yine başına iş alacaksın yoksa. (dwaxer'in sağ duyusu bana konuşuyor artık. Oyun açarken dwaxer kendilerini hiç dinlemiyormuş)
.
D&D oyununa talibim. Polisiye olan pek kafama yatmadı. Ã?ünkü frpyi düz mantık çerçevesinde hp fantastik çağ'da oynadığımız(benim arkadaş çevrem) için günümüz bana absürd geliyor. Ama asıl absürd olan D&D'de yaptığımız şeyler
Neyse D&Dde oynayabilirim. Ama polisiyede 1 ya da 2 oyuncuda kalırsan gelebilirim dwaxer
(hiç 1, 2 oyuncuyla kalacağını zannetmesemde
)
D&D'de büyücüyü zihin ya da elektrik gibi bir konseptte oynamak isterim.
Not: Oraya elektrik eklememişsin ama bunu yazdım alternatif olsun aşağıdakilere diye.
D&D'de büyücüyü zihin ya da elektrik gibi bir konseptte oynamak isterim.
Not: Oraya elektrik eklememişsin ama bunu yazdım alternatif olsun aşağıdakilere diye.
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Albert Einstein
Elektrik de olabilir tabii, ama onu hava konseptine doldururuzCLiCKs wrote:D&D'de büyücüyü zihin ya da elektrik gibi bir konseptte oynamak isterim.
Not: Oraya elektrik eklememişsin ama bunu yazdım alternatif olsun aşağıdakilere diye.
.
fmc wrote:bende polisiyeye talibimd&d yede gelebilirim. öğrenmiş olurum. d&d öğrenmek şart çünkü
D&D öğrenmek istersen "Bilgi Bankası" başlığında çok güzel yazılarımız var, uzun bir konudur. Bizim oynayacağımız ise D&D "gibi" fantastik
.
ben çocukken sarayın sadık şövalyelerinden babamı öldürmüş olsunlar. ve ben bütün hayatımı en yakın dostum haşmetli prensimi korumaya adıyarak ülkenin en iyi paladinlerinden eğitim almış bir kuralcı-iyi olayım. eğer mümkünse long sword kullanmak isterim favorimdir. daha önce hiç karakter kağıdım olmadı benim. hazırlamaya uğraşıyorum ama tıkanıyorum çok detaylıdwaxer wrote:fmc wrote:bende polisiyeye talibimd&d yede gelebilirim. öğrenmiş olurum. d&d öğrenmek şart çünkü
D&D öğrenmek istersen "Bilgi Bankası" başlığında çok güzel yazılarımız var, uzun bir konudur. Bizim oynayacağımız ise D&D "gibi" fantastik![]()
Hehehe yani D&D değil ama biraz andırıkçı. fcm seni henüz yeni tanıyoruz ama hoşgeldin, D&D gibi oyununda da bir şövalye oynatırsan senin için gayet kolay olur. Kafanda nasıl silahları kullanan bir savaşçı olmak istediğini düşün, GP dağıtımlarını ne yönde yapacağına yardımcı olurum.
.
dedektifliğe gelince adventure tarzı oyunların takipçisi ve delisiyim. hele ki point&click türü olsun affetmem. monkey island ile başlayan serüvenler zincirini hala vakit buldukça devam ettiriyorum. sonuçta dm sensin. benden bu kadar şimdilik.
Zaman, kayan bir yıldız. Atmosfer ise; ben..
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact: