Arena - D&D 4 Edition (yorumlar, konuşmalar)
1v1'de barbarın güçlü olduğu kesin, ama açık alanda, bir çok abilitysiyle beraber archer ranger'ın da şansı olduğunu düşünüyorum.
XvsX'te ise barbar gene güçlü ama. orada da önemli miktarda crowd control ile engellenebilir ya da burst ile indirilebilir. tabii o sırada diğer iki eleman da armut toplamayacak elbet, düşünülmesi lazım kısaca.
senle beraber yaptığımız 3vs3 maçta ben şunu fark ettim. action point biraz abartı kaçıyor arenada. daha inisiyatif gelmeden benim rogue yattı yani
bence action point kullanmayalım arenalarda
XvsX'te ise barbar gene güçlü ama. orada da önemli miktarda crowd control ile engellenebilir ya da burst ile indirilebilir. tabii o sırada diğer iki eleman da armut toplamayacak elbet, düşünülmesi lazım kısaca.
senle beraber yaptığımız 3vs3 maçta ben şunu fark ettim. action point biraz abartı kaçıyor arenada. daha inisiyatif gelmeden benim rogue yattı yani
bence action point kullanmayalım arenalarda

Bu fikir güzel. Arena dövüşlerini oyunlarla bir tutmamak lazım. Bence D&D konsepti daima gruplar için dizayn edilmiş; teke tek karşılaşmalar için modiye edilmeleri lazım.Androner wrote:bence action point kullanmayalım arenalarda
Ya da action point olsun ama saldırı olmayan move ya da minor action için kullanılabilsin.
.
3e3'lük uygulamadaki iki maç kazanan uygulamasını getirirsek belki daha adaletli olur.
Aynı gün yapıldığı varsayılarak hem daily kullanmak hem de action point kullanmak kısıtlanabilir.
Barbarda bu şekilde bayağı bir sıkıntı yaşar. 1 daily (rage) powerı olduğu ve onu sadece 1 savaşında kullanabileceği için.
Aynı gün yapıldığı varsayılarak hem daily kullanmak hem de action point kullanmak kısıtlanabilir.
Barbarda bu şekilde bayağı bir sıkıntı yaşar. 1 daily (rage) powerı olduğu ve onu sadece 1 savaşında kullanabileceği için.
evet özellikle 3 strikerlı gruplarda inisiyatifi önce alanın, ne kadar savunma yeteneği olursa olsun 6 daily attack ile ölmeyecek bir karakter bilmiyorum ben. 150 dmg falan yedi benim gariban rogue, 1 dmg'ı paladin'e yönlendirdim, bard'ın ability'si trigger edip healing surge falan kullandı ama nafile.

öyle yazmıştım zaten açıklamalara.devrimk wrote:3e3'lük uygulamadaki iki maç kazanan uygulamasını getirirsek belki daha adaletli olur.
Aynı gün yapıldığı varsayılarak hem daily kullanmak hem de action point kullanmak kısıtlanabilir.
Barbarda bu şekilde bayağı bir sıkıntı yaşar. 1 daily (rage) powerı olduğu ve onu sadece 1 savaşında kullanabileceği için.
ama sorun şurda, ilk oyunda inisiyatifi alan striker
move, standart (daily power) action point standart (daily power)
ikinci striker aynı hedefe
move, standart (daily power) action point standart (daily power)
oluyor ve bir eleman iniyor. araya benim bard girdi healing surge verdi, paladin'in armor of bahamut trigger etti, sonra ölürken gene bard'ın ability trigger etti falan ama kurtarmadı.
bard, rogue, paladinden oluşan grubumda rogue inince dmg verme şansım da kalmamıştı zaten.
ikinci kombatta biraz daha uzun sürdü, ama gene barbar ve ranger (bahsettiğim iki striker)
bir daily daha harcayınca rogue gene yattı.
belki 2 striker 1 healer ya da 3 striker ile daha kuvvetli olabilirdim. burdaki esas sıkıntı action point'i kendi turnumuzda kullanabildiğimiz için iyi burst yapabilmemiz, ama karşı taraf aynı şekilde başkasının turn'unde action point harcayıp iyi heal yapamadığı için biri iniyor. 3vs2'ye geçince zaten maç bitmiş gibi oluyor.

Çok yakın olursa melee classlar avantajlı olur, çok uzak olursa ranged classlar avantajlı olur. Ki bu mesafe de melee classların charge mesafesi bence, genelde de 12sq olacaktır bu. Ama yine de grupları birbirinden uzaklaştırmak yada mekanı büyütmektense bence araya engeller koyup ilk anda birbirlerini görmesini engellemek daha mantıklı bir çözüm.
Hatta gruplar iki farklı odada başlamalı, bu odalarda grupta defender ve leader varsa fazla zorlanmadan öldürecekleri ama olmazsa diğer classlar için zorluk çıkarma amacında bir encounter olmalı. Zira tümü striker bir grup ezip geçiyor karşılıklı oyunda. Bu encounter tamamlandıktan sonra iki odanın birleştiği arenaya geçer karakterler ve birbirlerine saldırabilirler mesela.
Hatta gruplar iki farklı odada başlamalı, bu odalarda grupta defender ve leader varsa fazla zorlanmadan öldürecekleri ama olmazsa diğer classlar için zorluk çıkarma amacında bir encounter olmalı. Zira tümü striker bir grup ezip geçiyor karşılıklı oyunda. Bu encounter tamamlandıktan sonra iki odanın birleştiği arenaya geçer karakterler ve birbirlerine saldırabilirler mesela.
"Lovefull Evil"
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact: