Loncalar ve Toplum

Gölgelerdeki yaşamı bilenler için...
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Bence iyi yanları ağır basıyor.
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Belki ama yine de bazen onun kötü yanlarının olmayıp iyi yanlarını taşıyan bir organizasyonun olabilmesini isterdim.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Biraz vurdumduymaz bir yapıya sahip birisi için loncaların zaten bu kötü yanı yoktur. Aslında bir süre sonra insan hayatının devamlı tehlike altında olmasına, hayatına hayallerine değer verilmesine aldırmamaya alışabilir de.
Ama insanlar genelde ölmeye alışamaz. :P
Taşlar unutana dek...
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

Hem hırsız loncalarından bahsettik. Başka lonca yok mu?
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Vardır tabi. Marangozlar Loncası, Demirciler Loncası vs ama onlardan niye burdan bahsedelim?
Aklında farklı bir şey varsa bilmem tabi. Sanırım Savaşçılar, Büyücüler, Rahipler Loncası (sonuncusu saçma oldu) benzeri bir şeyi kastediyorsun? Ã?yle mi?
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

yaaavv başka lonca vardır ama en etkili lonca da hırsız loncasıdır. Ã?ünkü hırsızların dayanışmaya tüm diğer mesleklerde olduğundan fazla ihtiyacı vardır da ondan.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Dayanışmaya bence hırsızların bir ihtiyacı demek hafif kalabilir. Bir hırsız nasıl dayanışmadan canlı kalabilir ki? Aslında pek çok hırsız "ben tek çalışırım" diye karizma unsuru olarak söylemeyi sever ama bence kazın ayağı hiç öyle değil. O lafı sarfeden hırsızın yakın zamanda "ben yalnız ölürüm" demesi de aynı şekilde olası.
Mesela bir evi soyacaksın. Çok basit bir şey değilse hırsızın o ev hakkında bilgi toplaması lazım. Bilgi toplamak da doğrusu oldukça vakit alan bir iş ve loncadan satın almak daha ucuz. Neyse hadi bilgiyi sen gözleyerek mözleyerek falan kendin buldun iyi. İçeriye gireceksin ama birisinin de dışarıda kalıp devriyeleri gözetlemesi, ev sahibinin gelişini vb olayları içeriye sana bildirebilmesi lazım. Hadi gene şanslısın kimse gelmiyor bir aylığına herkes dışarıyı boşalttı diyelim. Bahçede üç beş köpek saldırırsa ya da nöbetçilerle karşılaşırsan ne olacak? Yanında bir silah arkadaşı gerekmiyor mu? Kaçacaksın diyelim kaçmanı hazırlayacak birileri lazım. Tek başına yapmak en iyi hırsız için bile çok olası değil, en azından vakit kaybı bazen. Canlı kalmayı seven hırsızların ittifakları ve loncayı düşünmesi lazım bence.
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

: ) ya da biraz daha ufak işler felan yapabilirler o da bir seçenek.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
majenta
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 633
Joined: Sat Mar 06, 2004 10:00 am

Post by majenta »

: ) ya da biraz daha ufak işler felan yapabilirler o da bir seçenek.
Anca cepçilik yapar, manavdan elma çalarlar :)
Sıkıntılarla dolu hayat, yer kalmıyor yaşamaya.
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

E işte o işlerde de risk çok kazanç az, mesela es kaza o manav bizim hırsız çocuğu yakalarsa ve hapse atılırsa onu kim hapisten kurtaracak? Hapiste karnını belki doyururlar belki o da olmaz, hem loncaya dahil olmayanlara hapiste diğer mahkumlar daha rahatlıkla kötü davranabilir ne de olsa arkası yok. Ayak işleri yaptırırlar ters giderse döverler.
Loncasızlık zor iş, çok zor iş. Hem sakat da iş.
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Yaa hakkaten de öle loncanın faydalarını sadece iş üzerinde iken olanlarla ile de sınırlamamak lazım Entreri bile birkaç defa yakalanma tehlikesi geçiriyor ve yakalanan bir hırsız hatta bazen lonca güçlü ise yeni yetme bile olsa loncanın yardımı ile kurtarılabilir veya az ceza alabilir. Hatta bazen dirak serbest bile bırakılabilir.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Theodoric
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 63
Joined: Sat Jan 17, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Theodoric »

hırsız loncaları iyidir.bi çok olumlu özelliğini sölemişsiniz zaten.olumsuz özellikleri loncanın değil de hırsız olmanın getirdiği zorlukların bi sonucu bence.
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Ben de buna katılıyorum. Bazen katı ve lonca için önemli konularda lonca bir kişiden bir görevi yapmasını isteyebiliyor genelde o açıdan özgürlüğün kısıtlandığı gibi bir olumsuz özellik öne sürülür. Ancak bu durumlar nadirdir genelde hırsızın loncanın sözü olmaksızın istediği görevi yapmasına izin verilir, lonca binasında çalışmayı seçenler haricinde. Lonca sığınaklarında kalacaklar için de ne yapılacağı zaten bellidir bunu görerek seçmişlerdir.
Loncalar kötü şeyler olsa niye kurulsunlar ve bu kadar talep görsünler ama di mi?
Taşlar unutana dek...
User avatar
ceskan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 35
Joined: Thu May 06, 2004 10:00 am
Location: İstanbul

Post by ceskan »

Loncaların bir çok iyi yanı vardır. Olmasa ,Palisdanın dediği gibi, nasıl bu kadar rağbet görebilir ki. Yine de kötü tarafları olmayacağnı söylemiyorum ama bir hırsız için olumsuzluklar her zaman olacaktır ve loncalar bunu daha aza indirir. Burada theodoricin söylediğine geliyorum olumsuz tarafları hırsız olmanın getirdiği zorluklardan kaynaklanıyor.
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Zaten orda güzel bir laf söylenmiş; zor yanlar hırsız olmanın getirdiği zorluklar.
Loncaya getirilen iki olumsuz eleştiri vardır genelde:
1)Lonca özgürlüğü kısıtlar
2)Lonca bizim yaptığımız işlerden komisyon alır.

Birinciyi cevaplamıştım. İkincisi de gene çok dayanaksız bir eleştiri. şimdi diyelim ki bir hırsız korunaklı bir malikaneye girecek. Loncaya gidiyor fikir danışıyor, lonca da diyor ki buna oraya ancak aşağısındaki lağımlardan girebilirsin, lağımların o bölgesinin haritasını satayım mı. Hırsız parayı bastırıp zorlukla çıkarılmış ve başka bir yerden bulamayacağı haritayı alıyor ve malikaneyi soyuyor paraları cebe indiriyor. Belki bir de lağımlar fikri için de biraz ücret istenebilir ancak karşılığı verilmeden alınan bir ücret değil bu. Hırsızın arkasını koruma (hapis örneği) bile başlı başına bir risk ve sorumluluktur ve en hava parası gözükenlerin bile anlamı vardır. Hırsız olarak kendinize kasko yaptırdığınızı düşünün, onun benzeri.
Taşlar unutana dek...
Post Reply