Cleric Ler Hakkında

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Dilbao wrote:1 Full Round Action 6sn, 1 Standard Action da yaklaşık 4sn sürer.

Büyü yaparken, herhangi bir şekilde hatalı söylemek Concentration(15+büyü seviyesine) check gerektirir.
teşekkür ederim. bi de bu süreler içinde kaç sözcük telaffuz edebiliriz, onu da bilmek istiyorum mümkünse.

bi de kekeme rahiplen ilgili soruma yanıt alamadım. Bu adama conc. check attırılmaz sanırım; zira full round içinde etmesi gereken duayı edemiyo. bunu naapıcaz şindi?

Dilbao sen yapma bari... biz bunnarı bilmiyo muyuz? Konu bu mu sence gerçekten? :evil:
War, war never changes...
galadlirim
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 975
Joined: Tue Mar 23, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by galadlirim »

Ne duaymış vay be... :lol:
Turkleader iltifatın için teşekkürler arkadaşım,Tymora şansını bol etsin :P
Gözlerimi kapadım ve geçmişi hatırladım
Bizi biz yapan yıldızların ve denizlerin parıltısını içimde buldum
Söylediğimde şarkımı unutulmadı sözlerim
şarkılara konu olmuş zaferlerim,hatÄ
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Zaten bu sözler free action içinde söyleniyor... Aslında bir rahip söz bileşeni olmayan bir büyüyü söz söylemeden yapabilir. Ama benim anlatmak istediğim olay o değil. Mesela 6sn.den fazla süren sözler, oyunun içine sığmayacaktır o nedenle de diğer oyuncular da "bu adam 12 saniyede büyü yaptı benim attack yaptığım round da 12 saniye olsun, ben orada 4 saldırı yaparım" gibi denklemlerle karşınıza gelirler... Benim derdim o...

Sonuçta Ruhban oynatıyoruz, ozan değil... Bu adamlar edebiyat yapmak için değil, tanrılarına tapmak için eğitilmişlerdir... Karizman, zekan yüksektir güzel sözler edersin ama burada önemli olan şey 1-gereksizliği, 2- diğer oyuncularla etkileşim durumunda doğabilecek sorunlar...

@Galadlirim: Rica ederim, sen aynen devam et ben iltifatlarıma mutlaka devam ederim... ;)

Saygılarımla...
Türklider...
galadlirim
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 975
Joined: Tue Mar 23, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by galadlirim »

Tamam Turkleader sen dedin ya herkes artık böyle dua eder merak etme 8)
Gözlerimi kapadım ve geçmişi hatırladım
Bizi biz yapan yıldızların ve denizlerin parıltısını içimde buldum
Söylediğimde şarkımı unutulmadı sözlerim
şarkılara konu olmuş zaferlerim,hatÄ
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Olay benim değil, oyunun kurucuları olan Wizards'ın ve TSR'ın dedikleri... "Oyun mekaniğine sığdırabildiğiniz sürece" ve karakterinizin gücü yettiğince her şeyi yapabilirsiniz ama, diğer oyuncuları da düşünerek yapılmış bu kurallar... Bir roundda yapabilecekleriniz sınırlıdır... Ona göre davranmak gerekli...

Sonuçta kitap yazmıyoruz, bir oyun oynuyoruz ve bunu da kurallarıyla oynayın... Emin olun daha zevkli...

Saygılarımla...
Türklider...
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

tabii ki kurallarıyla oynamak lazım, ama bazen de bırak adamı duasını etsin.
nasıl ederse etsin yani, 6 sn'ye sığmasa bile o anlık rp'sini yapsın...
dnd sistemi ne kadar gerçekçi ki, orada söylenen sözlerin 6 sn'ye sığmaması problem olsun, gerçekçiliği bozsun.
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Gerçekçilikten bahseden kim? Ben oyun mantığı ile konuşuyorum. Bir oyunda adam atak yapmak için 6 saniye kullanıyorsa diğeri de büyü yapmak için, dua etmek için de aynı birim zamanı kullanacak. Birine RP nedeniyle sınırsız zaman tanımam durumunda diğerine de herhangi bir sebepten tanımam gerekli. Zira, RP yapması, DM'in oyuncuya sonsuz imtiyaz tanımasına sebep değildir.

Daha önce de dediğim gibi; sınırlar hayal gücünü geliştirir. 6sn'ye sığacak manalı sözcükler bulmak, sayfalarca manasız sözcükten iyidir. ;) Benim amacım hayal gücünü geliştirmek :):):)

Saygılarımla...
Türklider...
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

tabii ki, bu biraz da tarz meselesi.
Neticede ortaya çıkacak olan büyü belli olduğu için oyuncuya gerçek zamanda 6sn'den fazla izin verebilirim ben. ama bazı durumlarda oyuncuya zaman tanımamak lazım.
aynı şekilde bir savaşçı da kılıcını savurmasını anlatmak için 6sn'den fazla harcıyabilir kanaatimce.
oyunda geçen zaman aynı olacak tabii.
Türklider
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1308
Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
Location: AFYON! Hehehehe...

Post by Türklider »

Ya elbette kılıcı savuruşunu 6sn'den fazlada anlatacak... Ama o sözleri aynı zamanda söylemeyecek mi? Oyun olunca aynı kelimeler daha mı hızlı telaffuz ediliyor? Benim bu yazdıklarım 10sn. yerine DnD olunca 4sn.'de mi okunuyor? Hayır... Hareketlerini betimlemeleri oyun dışı bir olaydır, o uzun sürebilir önemli değil ama oyun içi davranışlarını mantık çerçevesinde değerlendirip 6sn'lik roundlar haline getirmek gereklidir...

Saygılarımla...
Türklider...
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

mesela benim on saniyede okuyabileceğim bir dua'yı cleric 4 sn'de okuyabilir bence. çünkü ezberlemiştir ve hızlandırmıştır. tabii olayın "silent spell" kısmı da var. hatta "still spell" kısmı bile var.
yani dua edilirken karakterin yaptığı hareketlerin tasfiri de 6sn'yi geçebilir.
neticede dediklerini reddetmiyorum, anlıyorum. ama o senin tarzındır diyorum, başka gm'ler başka şekilde düşünüp o şekilde uygulayabilir.
genelleme yapmak doğru değil bu konuda bence.
Khorrl Xornbane
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 26
Joined: Fri Dec 30, 2005 10:00 am
Location: Ched Nasad

Post by Khorrl Xornbane »

Benim bir arkadaşım vardı dwarf cleric böle savaşırken hem bişeyler söylenirdi(ben ne dediğini anlamazdım) hemde böle sölediği şeyleri taşa üflerdi bi atardı böle taşları, çakıl taşları patlardı...Güzel bişe valla severdim bende çok güzel goblin kavururdu ama ne yalan söyliyim ne dediğini hiçbi zaman anlamamışımdır :D
The dwarfs were warriors
of the mountains
in armor of steel and gold
adorned with the faces
of their ancestors
zalhonan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 97
Joined: Tue Jan 04, 2005 10:00 am
Location: bursa

Post by zalhonan »

Moradin!
cücelerin şerefini yitirmeden,ellerimde yaşam kazanan çekicime güç ver.Oğlunun sesine kulak ver(cüceler,tanrılarını babaları olarak görürler) ki özümüz olan toprak senin iradenle parçalanıp azat etsin gazabını
güç içinde yükselen;
Post Reply