DND üzerine tavsiyeler - açıklamalar
Asosyallik bence bir staten çok dip nottur. Bir ikişi asosyalliği üstünden atabilir. Bu sayede karizması artmamalıdır. Karizma bence ne zihinsel nede fiziksel olan bir alana kaymakta. Bazı insanlar vardır ki, bakınca "Bu iyi bir insan dersiniz", yada daha açıklanamayan bir güç olmalıdır karizma. Sana bir artı veriyor diğer insanarın zihinlerine pozitif enerji yolluyorsun gibi birşey.
Ben bilinç altı ve bilinç üstünü ayırmak yerine perseption ve mental olarak ayırdım. Çok fazla stat yerine daha fazla dip not bence daha iyi. Sheverash bir bakarmısın benim kurallara bir daha. Sence orada STR yanına başka bir stat daha koysammı?. Con olabilir belki de. Fatigue sisemide koyacak olursam oyunlarıma str'den ayırmam gerekecek.
Ben bilinç altı ve bilinç üstünü ayırmak yerine perseption ve mental olarak ayırdım. Çok fazla stat yerine daha fazla dip not bence daha iyi. Sheverash bir bakarmısın benim kurallara bir daha. Sence orada STR yanına başka bir stat daha koysammı?. Con olabilir belki de. Fatigue sisemide koyacak olursam oyunlarıma str'den ayırmam gerekecek.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Bence statler karakteri tanımlamakta yeterlidir. Tabii bu dediğim yanlış anlaşılmasın. Statler karakterin genel durumu hakkında bilgi verir. Ama özel ve değişken durumlar vardır. HP, yorgunluk, mana, ruh hali gibi. Ama asosyallik konusunda haklısın Karagulyabani arkadaşım. Bu, karakterin seçimidir. Kimi insan karizması düşük olduğu, yani insanlarla iletişimi kötü olduğu için asosyaldir, kimisinin ise insanlarla iletişimi iyidir, ama o insanları umursamadığı için veya konuşmayı sevmediği için asosyalliği seçmiştir -ki bu da değişken bir durum veya senin deyiminle dipnottur.
Cryptwind, sen anlatabilmişsin de ben bir yeri anlatamamışım. İki karakter ele alalım. İkisinin de insanlarla iletişimi aynı. Ama birisi daha zeki. Bu durumda zeki olan insanları etkilemek için daha iyi yollar bulacaktır. Sanırım bu kez anlattım.
Saygılarıma..
Cryptwind, sen anlatabilmişsin de ben bir yeri anlatamamışım. İki karakter ele alalım. İkisinin de insanlarla iletişimi aynı. Ama birisi daha zeki. Bu durumda zeki olan insanları etkilemek için daha iyi yollar bulacaktır. Sanırım bu kez anlattım.
Saygılarıma..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..Special attack, special quality,special ability: Ã?oğunlukla ilk başında karaktere verilen yada seviye atlama ile gelişen özellikler.Türklider wrote:Darkgnomcum, onlara DnD'de "Special Attack, Special Quality, Feat, Flaw, Trait, Special Ability" gibi isimler veriliyor. Zaten karakteri karakter yapanlar da bunlar oluyor.
Saygılarımla...
skill: Her seviye atladığında kazandığın belirlenmiş puanlar harcanarak belirli bir sınıra kadar yükseltilebilen özellikler.
Feat: Her belli bir seviye için 1 tane gelen özellikler.
Trait: Karakter dah ilk yaratılırken karaktere verilen dez avantajlar ve bunun karşılığında verilen dez avataja göre mantıklı avantajlar.
Flaw: Karakterin macera hayatı boyunca geçirdiği kazalara ve olaylar sonudcunda kazandığı dez avantajlar.
Buradaki Traitle zaten benim bahsettiğim dipnotlara örnektir. Ancak sen ne kadar özellik kazandırma varsa yazmışsın. Bunlar bir karakteri açıklamak için yeterli geliyor diyorsun ama neden Darkgnome yazdığını anlayamadım. Burda benim yazdığıma bir cevap niteliğinde herhangi bir açıklama yok. Hatta ve hatta asosyalliğin karizma ile ilgili değil Trait ile ilgili olduğunu açıklayarak bana daha çok destek veriyor. O zaman desteğin için teşekkürler Türklider.
Ancak ve ancak ben hala yukarıda yaratılanlar ile karakterin tam olarak yaratılamadığını düşünüyorum. Nedenmi?
Featler ve skiller sadece seviye atlama sonucu gelen özellikler. Featler her 3 seviyede bir geliyor ve bir kişi ne kadar çalışırsa çalışsın, ne kadar araştırırsa araştırsın yeterli sayıda böcü, öcü ve canovar kesmeden o featin verdiği özelliği kazanamıyor. Ne kadar basit olursa olsun.
Aynı olay skiller içinde geçerli. Adam o kadar bakıyor inceliyor kendi sınırlarını aşan çalışmalar yapıyor ama bir türlü olmuyor. Adam kendi sınırını aşamıyor. Ne zamanki dışarı çıkıp bir kediyi ağaçtan indiriyor o anda bütün bilgileri beynine dolmaya başlıyor. Özellikle bu olayı hırsız karakterlerde her seviyede gelen 8 beceri puanı ile daha iyi görüyoruz.
Skill featlerin dışında yarımelek karakterlerde de aynı olayı görüyoruz. Seviye atladıkça gelen yeni özel yetenekler yada ingilizcesi ile Special Abilities. Bu arkadaş daha fazla yaratık kestikçe insanların içini huzurla doldurma ve iyileştirme güçlerine sahip oluyor. Bir melek yarısının can alarak böylesi can alma ile ter işleyen güçler kazanması bence oldukça mantıksız.
şimdi diyeceğini sanırm önceden biliyorum,
"Tecrübe puanı sadece yaratık kesilerek alınmaz!"
Ancak yaratık kesme ve insanları ikna etme ile alınan tecrübe puanı karakteri aynı şeklide etkliyor. Oysaki sürekli ikna etme üstüne çalışan bir ozanla, sürekli savaşan bir ozan arasında bence savaşma ve ikna bakımından bazı farklar olmalı. Ancak seviye ile gelen skilleri karekterler istedikleri gibi dağıtarak tıpatıp aynı karakterleri oluşturuyorlar.
Yukarıdaki örnek sayesinde gelen konuda arkadaşlara bir tavsiye vermek istiyorum. Karakterlere DM tarafından kısıt koymaktan çekinmeyin. Ancak bunun yanında karakterlere özgürlükte verin.
Orada verilen kural kitabında bir savaşçının diplomasi alamayacağı yazıyoprsa ancak karakter boyuna diplomasi ile olayları çözmeye çalışıyorsa ve onda başarılı olmadığında savaş becerilerini limitinde zorluyorsa o zaman o kişi savaşçı olarak seviye atlasada diplomasisinin bir bard gibi gelişmesine izin verin. Ancak bir ozan kalkıpta küçücük bir tartışmada dahi devasa baltasına davranıyorsa o zaman ona diploöasi becerisine veremeyeceğini söyleyin. Kitaplarda yazılanlara çok fazla bağlı kalmayın.
şİmdi sen diyeceksin belkide senşn bahsettiğin zaten alınacak prestij sınıfları ile de elde edilir. Ancak onca çok prestij sınıfının çıkmasının sebebi oyuncuların birbirinden farklı kişilikleri sebeiyle farklı karakterler yaratma isteğindendir. Bunalrıda bu sistemde feat ve skiller karşılayamadığından birde prestij sınıfları eklenmiştir. Oysaki karakter sınıfları bu kadar rijit bir şekilde ayrılmış olmasa bu kadar çok prestij sınıfınada gerek kalmayacaktır.
Buraya kadar okuma inceliğini göstermiş kişiler; diyeceksiniz karakter sınıfından nereye. Evet doğru
Neyse özetliyeyim: Charizmayı illaki bilinen bir güç olarak görmeyin karizma insanları hiç bir şey söylemeden sadece orada durarakta etkileme gücüdür.
ve
Sadece sınıf gelişimine bakan ve her tecrübe puanının aynı kefeye koyulduğu bir sistemde RP yapmak zordur. Sonuçta herşey XP. kazanmaya ve seviye atlamaya bağlanmıştır.
Sheverashtan da cevap gelmedi alınmaya başlıyorum.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
Elbette dediğiniz gibi olay dmde bitiyor. Oyuncumun hiç kullanmadığı bir skili geliştirmesine izin vermem. Hatta mental statler yönünden bakarsak o state uygun oynamadıgını da farkettiğimde değiştirebilirim. Yani çok aptallık yapan bir karakterden int. düşürüp, hakkını da yememek için başka bir statini biraz yükseltmek gibi...
Diğer konuya gelince Darkgnome önce seni bir msnde bulmam lazım.
Diğer konuya gelince Darkgnome önce seni bir msnde bulmam lazım.
-
Türklider
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 1308
- Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
- Location: AFYON! Hehehehe...
Benim bu sitede yıllardır kasıp da anlatamadığım olayı hâlâ kabullenebilmiş değilsiniz;
DND, SAF ROLEPLAY OYUNU DEğİLDİR! TAKTİK SAVAş OYUNUDUR AYNI ZAMANDA, AYNI ZAMANDA BİR PUZZLE OYUNUDUR, AYNI ZAMANDA BİR GEYİK OYUNUDUR, AYNI ZAMANDA BİR DİPLOMASİ OYUNUDUR, HER BİR şEY VAR!
şu cümleyi kabul etmek neden bu kadar zor? Yahu bütün olay RP değil ki! Bu kadar basit. Olay eğlence... DnD'yi "sadece" rol yapma olarak görmek sizin hatanız. Ben şahsi olarak DnD'yi taktik savaş ve politika oyunu olarak görüyorum, benim bazı oyuncularım DnD'yi bir mücadele ve edebiyat oyunu olarak görüyor, bazıları geyik oyunu olarak görüyor...
Yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı diyorum ki; Sistemi eleştirmeyi bırakıp artık oyununuza bakın. şöyle söyleyeyim; DnD'yi oynamış ve "bıktım artık, şurası eksik, burası kötü, burası yamuk" diyen kişiler daima aynı sistemde oyun oynayan, daha doğru düzgün material plane'den çıkamamış, üç beş geyik yapıp sıkılmış adamlardan ibaret. Bu oyunu 99 yılından beri oynuyorum, yüzlerce FRP oyununa katıldım (Sadece DnD değil bir sürü çeşit) ve DnD'den bıkmış olan adamların kendi çaplarını aşamayan adamlar olduğunu tecrübe ile sabitlemiş durumdayım. Biraz ufkunuzu açın ve değiştirmek yerine kabullenip elinizdekilerle süper şeyler yapmayı başarın. Bizim milletimizin sorunu bu işte... Elindekilerle bir şeyler becermek yerine çamur atıp daha güzelleşeceğine inanmak... Külliyen yanlış...
Darkgnome'a cevaplarıma gelince;
Evet asosyallik karizma ile değil trait ve flawlarla belirlenir. Çok karizmatik olan ve karıştığında ortamı yıkan bir adamın hayatta geçirdiği olaylardan dolayı ezik kalması gayet mümkün... Zira DnD'deki statları tek tek ayırmanın yanlışlığı da burada. Dex'e çeviklik, karizmaya etkileyicilik diye tek parça halinde yaklaşmanın yanlışlığından kaynaklanıyor bu durum... Güzellik+etkileyicilik+konuşma becerisi gibi üç beş parçanın biraraya gelişinden oluşur karizma.
Karizmayla ilgili şahsi görüşümden bahsetmek istiyorum;
Çok çirkin de olsa bir insanın karizması 6'dan aşağı düşmeyecektir. Misal Troll'ler. Standart bir troll 6 karizmaya sahiptir fakat gayet atak ve etkileyicidir. Üzerinize koşarak gelen bir troll gördüğünüzde intimidate'in kralını da yersiniz aslına bakarsanız
Yani bir adam hem çirkin, hem ezik hem de kekeme olmadıkça karizmasının 6'dan aşağı düşmesi mümkün değil bence...
Yukarıda saydıklarıma artı olarak, bence MENTAL statlar birbirlerini etkileyecek şekilde verilmeli. Misal 18 int olup da 6 karizmalı bir adam ne kadar RP açısından çekici gelse de, geyiği bittiğinde oyun zevkini kaçıran bir etmen olacaktır. "Ahaha çok zekiyim ama konuşamıyom" gibi bir mantık "OYUN SAğLIğI" açısından iyi olmayacaktır. Uzun vadede bu tarz oyuncuların eksik statlarını doldurma çabası içinde kendini güçlendirmeyi arka plana atabildiklerini görüyoruz. Bu nedenle böyle insanlara statlarını yeniden belirletmek gerekli...
Ya çok uzun oldu, mesajın yarısında dikkatim dağıldı toparlayamıyom ne demek istediğimi anlamayan varsa söylesin devamını yazayım sonra... İki kere internetten düştüm, 30 kişiyle MSN'den muhabbet ettim arada, şimdi aklıma gerisi gelmiyo...
Bu arada Darkgnome, lütfen benim yerime kendi çapında kendini cevaplayıp "şimdi sen böyle diyeceksin ama lalala" diye girip sonra MSN'den gelip "ezdim olm seni çok uzun süper yazdım mahvettim süper cevap verdim" deme, kendi kendine cevap verip bana suçu atma
Saygılarımla...
DND, SAF ROLEPLAY OYUNU DEğİLDİR! TAKTİK SAVAş OYUNUDUR AYNI ZAMANDA, AYNI ZAMANDA BİR PUZZLE OYUNUDUR, AYNI ZAMANDA BİR GEYİK OYUNUDUR, AYNI ZAMANDA BİR DİPLOMASİ OYUNUDUR, HER BİR şEY VAR!
şu cümleyi kabul etmek neden bu kadar zor? Yahu bütün olay RP değil ki! Bu kadar basit. Olay eğlence... DnD'yi "sadece" rol yapma olarak görmek sizin hatanız. Ben şahsi olarak DnD'yi taktik savaş ve politika oyunu olarak görüyorum, benim bazı oyuncularım DnD'yi bir mücadele ve edebiyat oyunu olarak görüyor, bazıları geyik oyunu olarak görüyor...
Yukarıda açıkladığım nedenlerden dolayı diyorum ki; Sistemi eleştirmeyi bırakıp artık oyununuza bakın. şöyle söyleyeyim; DnD'yi oynamış ve "bıktım artık, şurası eksik, burası kötü, burası yamuk" diyen kişiler daima aynı sistemde oyun oynayan, daha doğru düzgün material plane'den çıkamamış, üç beş geyik yapıp sıkılmış adamlardan ibaret. Bu oyunu 99 yılından beri oynuyorum, yüzlerce FRP oyununa katıldım (Sadece DnD değil bir sürü çeşit) ve DnD'den bıkmış olan adamların kendi çaplarını aşamayan adamlar olduğunu tecrübe ile sabitlemiş durumdayım. Biraz ufkunuzu açın ve değiştirmek yerine kabullenip elinizdekilerle süper şeyler yapmayı başarın. Bizim milletimizin sorunu bu işte... Elindekilerle bir şeyler becermek yerine çamur atıp daha güzelleşeceğine inanmak... Külliyen yanlış...
Darkgnome'a cevaplarıma gelince;
Evet asosyallik karizma ile değil trait ve flawlarla belirlenir. Çok karizmatik olan ve karıştığında ortamı yıkan bir adamın hayatta geçirdiği olaylardan dolayı ezik kalması gayet mümkün... Zira DnD'deki statları tek tek ayırmanın yanlışlığı da burada. Dex'e çeviklik, karizmaya etkileyicilik diye tek parça halinde yaklaşmanın yanlışlığından kaynaklanıyor bu durum... Güzellik+etkileyicilik+konuşma becerisi gibi üç beş parçanın biraraya gelişinden oluşur karizma.
Karizmayla ilgili şahsi görüşümden bahsetmek istiyorum;
Çok çirkin de olsa bir insanın karizması 6'dan aşağı düşmeyecektir. Misal Troll'ler. Standart bir troll 6 karizmaya sahiptir fakat gayet atak ve etkileyicidir. Üzerinize koşarak gelen bir troll gördüğünüzde intimidate'in kralını da yersiniz aslına bakarsanız
Yukarıda saydıklarıma artı olarak, bence MENTAL statlar birbirlerini etkileyecek şekilde verilmeli. Misal 18 int olup da 6 karizmalı bir adam ne kadar RP açısından çekici gelse de, geyiği bittiğinde oyun zevkini kaçıran bir etmen olacaktır. "Ahaha çok zekiyim ama konuşamıyom" gibi bir mantık "OYUN SAğLIğI" açısından iyi olmayacaktır. Uzun vadede bu tarz oyuncuların eksik statlarını doldurma çabası içinde kendini güçlendirmeyi arka plana atabildiklerini görüyoruz. Bu nedenle böyle insanlara statlarını yeniden belirletmek gerekli...
Ya çok uzun oldu, mesajın yarısında dikkatim dağıldı toparlayamıyom ne demek istediğimi anlamayan varsa söylesin devamını yazayım sonra... İki kere internetten düştüm, 30 kişiyle MSN'den muhabbet ettim arada, şimdi aklıma gerisi gelmiyo...
Bu arada Darkgnome, lütfen benim yerime kendi çapında kendini cevaplayıp "şimdi sen böyle diyeceksin ama lalala" diye girip sonra MSN'den gelip "ezdim olm seni çok uzun süper yazdım mahvettim süper cevap verdim" deme, kendi kendine cevap verip bana suçu atma
Saygılarımla...
Türklider...
Sondan başa doğru gideceğim ve hatta senin yaptığın gibi konuyu daha da geliştireceğim.
Ben seni ezdim çok pis dedikten sonra arkasına bir
koyduğumda senin en azından bu sefer alınmayacağını sanmıştım ama yine Türklider aynı Türklider.
şahsen senin aldığın zevk kendini güçlendirme ile olabilir ama bence eğlence aynı zamanda başka insanların eğlenmesini de sağlamaktır. Senin eğlence mantığın ise güç oyunu gibi abuk bir karşılığı olan "power play"ciliktir.
Benim şu anda sitede oynadığım karakterimin 22 int ve 8 karizması mevcuttur ve bu karakterin bence sitedeki güç için oynayan karakterlerden çok daha eğlenceli bir tarafı vardır. Asıl geyik olan halfdragon/bugbear karakter yaratıp ta "Olm deli bir karakter yarattım şimdi de gidip bütün drowları pataklayacam" demektir. Asıl bu karakter deli gibi güçlendikten sonra kişiyi sıkacaktır ve aslında keşke daha güçsüz bir karakter yaratsaydım dedirtecektir.
Karizma hakkında seninle çok bağdaşan görüşlerim var. Bende üstüme koşan bir troll görsem korkarım (belli bir seviyeye kadar) ancak trol kalkıp ta "Aslında ben senin babanım dese "acaba" demem. (Gerçi diyebilirim, bir trolün böylesi bir yalanı üretebileceğini sanmam
)
Ancak karizma konusunda birleşmediğimiz bir nokta var ki bence karizma aynı zamanda ruhun gücü ve diğer ruhları sindirme yetisidir. Bilimsel tanımı olarak demiyorum, D&D tanımı olarak diyorum. Bu sebeple sorcererler büyülerini yaparken karizmadan faydalanırlar. Hiç bir sorcerer daha yakışıklı olduğu yada ağzı daha iyi laf yaptığından daha güçlü büyüler yapamaz.
Senin yukarıda yaptığın eleştirilere bakıyorum da ne kadar hatalı olduğunu görüyorum. Sen hazır olan bir sistemi almış ve bunu hakkında her türlü kitabı okumuş, bu sistemin içine çok fazla girmiş ve şu anda çıkamaz durumdasın. D&D sistemine burada çamur atmaya gerek olmadığını zaten herkes bilmektedir. Benim yukarıda yazdıklarım tamamen gerçektir ve aksi söylenemez. Yani yukarıdaki çamur atma değil eleştiridir.
Ben sadece kötü olmuş demekle kalmayan ve bunun üstüne daha iyisinin olabileceğini de düşünen ve bu sebeple daha iyisini yaratmaya çalışan birisiyim. Başka insanlar gibi bir sistemi benimseyerek onun hakkında her türlü kitabı okumuş ve onu sonuna kadar savunan biriside değilim. Böyle insanlar sadece kendi küçük dünyalarında kasılıp kalmış ufkunu açamamış insanlar olurlar. Biraz ufukları genişletip te daha yaşına uygun, 10 yaşında çocuklar için yazılmamış bir sistem yaratmaya çalışın.
Zaten türk insanının en büyük hatası budur. Kendisi bir şey üreteceği yerde gider başkasının yaptığını alır ve sonra bir türk aynısını ve hatta daha iyisini yapmaya kalkıştığında da ona bok atarlar. Elindekileri bir şey sanıp ta daha iyisini yapmaya çalışmamak her şeyi olduğu yerde tutar hatta daha kötüye götürür. Külliyen yanlış olan budur.
şimdi eğer zaman diyorsan illaki, bende 99 senesinden beri oynamaktayım hem de üniversite çağındaki insanlar ile. Bununda üstüne üstlük ben kendi evimde benim gibi FRP delisi insanlarla yaşamış birisiyim. şimdi arkadaşlar bir düşünün ben ne kadar oynamışım. Bununda ötesinde ben hayatı daha çok görmüş senin şu anda geçtiğin yolardan geçmiş bir insanım.
şİmdi sen bunları duyduktan sonra benim gibi D&D sisteminden bıkmış kişilerin üç beş geyik yapıp sıkılmış insanlar olduğunu düşünüyorsan bir daha düşün derim. Ben üç beş geyik yaptım ve artık sıkıldım ama sen geyik yapmaya devam ediyorsun farkındaysan.
FRP sadece bir rol yapma oyunu olmayabilir ama asıl olarak temelinde bir rol yapma vardır. Ancak D&D sistemi rol yapma oyunu havasından çıkmış ve bilgisayar oyunu sistematiğine dönüştürmüştür olayı. Zırh giy sana dokunamasınlar, ok ye ama yüksek seviyeysen ölme düşük seviyeysen öl... Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır... Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır
Gerçektende kutluyorum süper bir mesaj atmıştın ve bende senin mesajına layık bir cevap vermeye çalıştım. Ancak dediğin gibi yazılması da zor olsa gerek ki, cevap verirken bile nereye cevap verdiğimi kaçırdım. şimdi işim var ama daha sonra bir daha bakmalıyım belki de. Ã?ünkü cevap verilecek o kadar çok yeri varki insan bir süre sonra cevaplar arasında kayboluyor.
Ben seni ezdim çok pis dedikten sonra arkasına bir
şahsen senin aldığın zevk kendini güçlendirme ile olabilir ama bence eğlence aynı zamanda başka insanların eğlenmesini de sağlamaktır. Senin eğlence mantığın ise güç oyunu gibi abuk bir karşılığı olan "power play"ciliktir.
Benim şu anda sitede oynadığım karakterimin 22 int ve 8 karizması mevcuttur ve bu karakterin bence sitedeki güç için oynayan karakterlerden çok daha eğlenceli bir tarafı vardır. Asıl geyik olan halfdragon/bugbear karakter yaratıp ta "Olm deli bir karakter yarattım şimdi de gidip bütün drowları pataklayacam" demektir. Asıl bu karakter deli gibi güçlendikten sonra kişiyi sıkacaktır ve aslında keşke daha güçsüz bir karakter yaratsaydım dedirtecektir.
Karizma hakkında seninle çok bağdaşan görüşlerim var. Bende üstüme koşan bir troll görsem korkarım (belli bir seviyeye kadar) ancak trol kalkıp ta "Aslında ben senin babanım dese "acaba" demem. (Gerçi diyebilirim, bir trolün böylesi bir yalanı üretebileceğini sanmam
Ancak karizma konusunda birleşmediğimiz bir nokta var ki bence karizma aynı zamanda ruhun gücü ve diğer ruhları sindirme yetisidir. Bilimsel tanımı olarak demiyorum, D&D tanımı olarak diyorum. Bu sebeple sorcererler büyülerini yaparken karizmadan faydalanırlar. Hiç bir sorcerer daha yakışıklı olduğu yada ağzı daha iyi laf yaptığından daha güçlü büyüler yapamaz.
Senin yukarıda yaptığın eleştirilere bakıyorum da ne kadar hatalı olduğunu görüyorum. Sen hazır olan bir sistemi almış ve bunu hakkında her türlü kitabı okumuş, bu sistemin içine çok fazla girmiş ve şu anda çıkamaz durumdasın. D&D sistemine burada çamur atmaya gerek olmadığını zaten herkes bilmektedir. Benim yukarıda yazdıklarım tamamen gerçektir ve aksi söylenemez. Yani yukarıdaki çamur atma değil eleştiridir.
Ben sadece kötü olmuş demekle kalmayan ve bunun üstüne daha iyisinin olabileceğini de düşünen ve bu sebeple daha iyisini yaratmaya çalışan birisiyim. Başka insanlar gibi bir sistemi benimseyerek onun hakkında her türlü kitabı okumuş ve onu sonuna kadar savunan biriside değilim. Böyle insanlar sadece kendi küçük dünyalarında kasılıp kalmış ufkunu açamamış insanlar olurlar. Biraz ufukları genişletip te daha yaşına uygun, 10 yaşında çocuklar için yazılmamış bir sistem yaratmaya çalışın.
Zaten türk insanının en büyük hatası budur. Kendisi bir şey üreteceği yerde gider başkasının yaptığını alır ve sonra bir türk aynısını ve hatta daha iyisini yapmaya kalkıştığında da ona bok atarlar. Elindekileri bir şey sanıp ta daha iyisini yapmaya çalışmamak her şeyi olduğu yerde tutar hatta daha kötüye götürür. Külliyen yanlış olan budur.
şimdi eğer zaman diyorsan illaki, bende 99 senesinden beri oynamaktayım hem de üniversite çağındaki insanlar ile. Bununda üstüne üstlük ben kendi evimde benim gibi FRP delisi insanlarla yaşamış birisiyim. şimdi arkadaşlar bir düşünün ben ne kadar oynamışım. Bununda ötesinde ben hayatı daha çok görmüş senin şu anda geçtiğin yolardan geçmiş bir insanım.
şİmdi sen bunları duyduktan sonra benim gibi D&D sisteminden bıkmış kişilerin üç beş geyik yapıp sıkılmış insanlar olduğunu düşünüyorsan bir daha düşün derim. Ben üç beş geyik yaptım ve artık sıkıldım ama sen geyik yapmaya devam ediyorsun farkındaysan.
FRP sadece bir rol yapma oyunu olmayabilir ama asıl olarak temelinde bir rol yapma vardır. Ancak D&D sistemi rol yapma oyunu havasından çıkmış ve bilgisayar oyunu sistematiğine dönüştürmüştür olayı. Zırh giy sana dokunamasınlar, ok ye ama yüksek seviyeysen ölme düşük seviyeysen öl... Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır... Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır
Gerçektende kutluyorum süper bir mesaj atmıştın ve bende senin mesajına layık bir cevap vermeye çalıştım. Ancak dediğin gibi yazılması da zor olsa gerek ki, cevap verirken bile nereye cevap verdiğimi kaçırdım. şimdi işim var ama daha sonra bir daha bakmalıyım belki de. Ã?ünkü cevap verilecek o kadar çok yeri varki insan bir süre sonra cevaplar arasında kayboluyor.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
BrokenBlade
- Süresiz Banlanmıştır
- Posts: 441
- Joined: Mon Aug 01, 2005 10:00 am
- Location: GraveYard
- Contact:
Darkgnome wrote: Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır... Bu sistem 10 yaşındaki çocuklar için yapılmıştır
Bence abarttmaya başladınız biraz.Unutmayın ki,bu sistemi bir tek siz oynamıyorsunuz,dünyada ki bir çok kişi oynuyor.Ve bu bir oyun.Bu bir oyun...
Kuralları ve sistemi anlaşılır yapmaları lazım.Herşey tabiki gerçeğe uygun olmayabilir.Ayriyeten yüksek lvl larakterlerin bir okla ölmemesi durumu da açıklanabilir,çünkü o artık tecrübelidir o kadar basit.Bunu şey olarak düşünebilirsiniz:
Yüksek lvl bir karakterle düşük lvl bir karakter can puanları birbirinden fazla uzak değil ama düşük lvl bir karakter oktan çok daha fazla zarar alırken,yüksek lvl bir karakter bu oktan daha düşük bir zarar alıyor,çünkü önceden bu okun zararını almıştı,artık nasıl sıyrılacağını biliyor.
Zaten sistem genede olayların gelişimini Dm'e bırakmış.Yani istediğiniz şeyleri değiştirebilirsiniz.Ayriyeten kimse sizi D&D sistemiyle oynamak zorunda olduğunuzu söylemiyor.
Darkgnome demekki başta o kadar yazdıgımızı okumamışsın.
Sistemin gerçekçi yönlerinin tamamen bilimsel gerçeklerle ne oranda bağdaşlaştırdığını anlatmıştım ve bunların neden kısmen daha kolaylaştırıldıgını.
Ama 10 yaşındakiler için demene oldukça şaşırdım doğrusu.
1.si bu oyunu ufak çocuklar oynayamaz.
2. si hepimiz bu sistemi oynadık oynamaya da devam ediyoruz. Madem öyle düşünüyorsunuz basitçe oynamazsınız oyunu.
3. sü ve en önemlisi zarlar, statler vs hepsi boş. Önemli olan iyi bir hikayeyi yakalamak ve zevk almak değilmi?
Yinede sistemin üstüne çıkma çabanı doğru bulmuyorum. Geliştirmek evet, ama olduğu gibi çöpe atmak hayır. Dahası bu sosyal bir oyun. Yani yeni yapılan sistemi en fazla çevrenizdeki 3-5 arkaşınıza ögretebilirsiniz. Onlarda sizden ögrenecekleri için zaten daha az bilgi sahibi olacaklardır. Normal dnd oynayanların büyük çoğunluğu ise hem yeni sistem ögrenmeye çalışmayıp hemde var olanı değiştirmeyeceklerdir. Bu durumda da 3-5 kişilik grubunuzun etrafında dönüp duracak ve sonunda oyunlarınız kendi içine kapanacak.
Tercihiniz bu yöndeyse tabii ki ona da saygım var. Ancak ilk msgda dediğim gibi sistemi eleştirmeden önce ne olduğunu öğrenmekte fayda var.
Sistemin gerçekçi yönlerinin tamamen bilimsel gerçeklerle ne oranda bağdaşlaştırdığını anlatmıştım ve bunların neden kısmen daha kolaylaştırıldıgını.
Ama 10 yaşındakiler için demene oldukça şaşırdım doğrusu.
1.si bu oyunu ufak çocuklar oynayamaz.
2. si hepimiz bu sistemi oynadık oynamaya da devam ediyoruz. Madem öyle düşünüyorsunuz basitçe oynamazsınız oyunu.
3. sü ve en önemlisi zarlar, statler vs hepsi boş. Önemli olan iyi bir hikayeyi yakalamak ve zevk almak değilmi?
Yinede sistemin üstüne çıkma çabanı doğru bulmuyorum. Geliştirmek evet, ama olduğu gibi çöpe atmak hayır. Dahası bu sosyal bir oyun. Yani yeni yapılan sistemi en fazla çevrenizdeki 3-5 arkaşınıza ögretebilirsiniz. Onlarda sizden ögrenecekleri için zaten daha az bilgi sahibi olacaklardır. Normal dnd oynayanların büyük çoğunluğu ise hem yeni sistem ögrenmeye çalışmayıp hemde var olanı değiştirmeyeceklerdir. Bu durumda da 3-5 kişilik grubunuzun etrafında dönüp duracak ve sonunda oyunlarınız kendi içine kapanacak.
Tercihiniz bu yöndeyse tabii ki ona da saygım var. Ancak ilk msgda dediğim gibi sistemi eleştirmeden önce ne olduğunu öğrenmekte fayda var.
-
Türklider
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 1308
- Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
- Location: AFYON! Hehehehe...
Dediğim gibi, iş tamamen yanlış anlamaya kendinizi şartlandırdığınızdan kaynaklanıyor. şöyle ki; NE OLMUş sistem 10 yaşındaki çocuklar tarafından "DA" kullanılabilecek kadar basitse?
Ayrıca Powerplayciliğin neresinin kötü olduğunu hâlâ anlayabilmiş değilim. Geyikçi FRP geleneklerine kendini kaptırıp sırf gevezelik yapmanın, edebiyat kasmanın RP olduğunu zanneden zihniyetin ayak oyunlarından başka bir şey değil "powerplay kötüdür" mantığı... Gayet de iyidir...
O half-dragon bugbear oyununun sistemini bilmediğinden, DnD'yi araştırıp drow yaşamı ve oradaki kölelerin hayatta kalma şartlarını incelemediğinden dolayı bence o konuda konuşmasan çok daha iyi olur
Zira o karakterin RP geçmişine göre, o karakter tamamen savaşmak üzerine yetiştirilmiş bir karakterdir
Hatta drowlar tarafından "ultimate slave" ünvanı verilmiş bir yaratıktır. Bir canavar olması üzerine kuruludur. Onun RP olayı da odur...
Eğer level atlayınca çat diye skiller geliyor diye düşünüyorsan kendi yargı eksikliğindir bu arkadaşım. Zaten mantıklı bir oyuncu da çok alakasız alakasız featler seçerek karakter gelişimini baltalamayacaktır. Power attack varsa, zaman içinde cleave'in gerekliliğini fark eden karakter kendi kendine bu featte ustalaşma yolu ile onun bir sonraki aşamalarından biri olan cleave'a yönlenecektir. Bu şekilde bakmak yerine işin mantığını açıklamak yerine yermeye çabalarsanız elbette yerer ve hatta alacağınız zevkten olursunuz... Gayet de gereksiz...
Diplomasi kasan fighter örneğindeki yanlışlığı söyleyeyim sana istersen; Bu adamın işi diplomasi değil. Yoksa guard fighterlara da spot ve listen verilirdi, ondan sonra da hiç bir rogue adım atamazdı şehirde... Adamların işi bu değil. Eğer diplomasi kasacaksa rogue levelı alır, diplomasi, blöf, vs. vs. kasar hepsini ve "hayvan gibi dövüşme kapasitesine sahip abartı dengeli adam" imajına kavuşmaktan men edilir. Class sisteminin avantajı bu... DM'in iyi niyetini kötüye kullanmayı sistem yoluyla engellemek. Zira WW sisteminde DM'i kafalayarak ya da çeşitli ayak oyunlarına getirerek ayı gibi güçlenmek mümkün... Background yolu ile vs. gayet de abarabiliyorsun... Bunun gibi...
Benim geçtiğim yollardan geçtiğini söylüyorsun da, aslına bakarsan durumun tam tersi olduğu izlenimine hiç kapılmamış olman çok büyük bir hata. Zira ben daha önce yüzlerce defa hem özelden hem bu forumdan bahsettiğim gibi; zamanında çok fazla denedim değişik sistemler yapmayı hatta güzel şeyler de yaptım ama lüzumsuzluğu ve olan sistemlerden alacağım zevki kıstığı yanıma kâr kaldı... Olan bir şeyi eleştirip değiştirmek yerine tümden sıfırdan başlansa ben bir şey diyecek miyim sanki? "DnD'nin şurası kötü" deyip başlamaktan bahsediyorum yanlış diye... "Benim kafamda şu tarz bişi var, ama kimsenin kafasında yok" deyip ona göre bir şeyler üretmek çok daha faydalı olacaktır bence... Diğer sistemlerin üzerinde deneyemeyeceğiniz bir şeyler ya da bi hybrid sistem ile çeşitli sistemlerin güzelliklerini karıştırmak belki çok daha faydalı olacaktır ama bok atma mantığı yanlış...
Kendi küçük dünyamda kısılıp kaldığım konusunda da haklısın... Warhammer 4k, White Wolf, Ctulhu, Gurps, Fallout gibi sistemlerle ilgili çok tartışma açıyonuz ya DnD'ye çamur atmayı bırakıp, benim küçük dünyamın sınırlarını görüyorsunuz...
:D Yapma Allah aşkına Ã?ağrıalp arkadaşım... Açıyor musun diğer sistemlerle ilgili tartışmalar? Açtığın her başlık "DND KAHROLSUN ALLAH BELASINI VERSİN OLMAZ OLSUN BÃ?YLE SİSTEM YAMYAMLARA ATALIM" şeklinde başlıklar... Birisi "şu yanlış bence" demeye kalmadan sen "bence de" diye atlıyorsun... Pusuya yatmış SENCE hata olan her şeyi avlayıp DnD'yi yıkıp kendi sistemine övgüler gelsin diye kasıyorsun ama işte yanlışın burada...
Geyik yapmaya devam etme konusunda yanılıyorsun. En azından art niyetli ve başkalarının zevkini bozmaya yönelik bir insan değilim... Bir çok sistemde oyunlar oynadım ve oynarım da... Fakat karşımdakilerden de aynı azmi beklerim... Ã?ıkıp DnD haricinde bir şey konuşamayıp da bana "DnD haricinde bir şey konusunda bizi eleştirmiyorsun" diyen insanın, benim ufkum konusunda yorum yapmasına da KIZARIM!! Anlaşıldı mı?!
DnD'nin temelini filan karıştırman yanlış. Zira DnD'nin temelinde taktik savaş oyunu olan chainmail yatar
Yine yanılıyorsun, her zamanki gibi...
Ayrıca ben her zaman yukarıdan aşağı doğru cevaplarım. Beni ters anlaman da "senin gibi tersten başlayacam" şeklinde girişinden belli
Saygılarımla...
Ayrıca Powerplayciliğin neresinin kötü olduğunu hâlâ anlayabilmiş değilim. Geyikçi FRP geleneklerine kendini kaptırıp sırf gevezelik yapmanın, edebiyat kasmanın RP olduğunu zanneden zihniyetin ayak oyunlarından başka bir şey değil "powerplay kötüdür" mantığı... Gayet de iyidir...
O half-dragon bugbear oyununun sistemini bilmediğinden, DnD'yi araştırıp drow yaşamı ve oradaki kölelerin hayatta kalma şartlarını incelemediğinden dolayı bence o konuda konuşmasan çok daha iyi olur
Eğer level atlayınca çat diye skiller geliyor diye düşünüyorsan kendi yargı eksikliğindir bu arkadaşım. Zaten mantıklı bir oyuncu da çok alakasız alakasız featler seçerek karakter gelişimini baltalamayacaktır. Power attack varsa, zaman içinde cleave'in gerekliliğini fark eden karakter kendi kendine bu featte ustalaşma yolu ile onun bir sonraki aşamalarından biri olan cleave'a yönlenecektir. Bu şekilde bakmak yerine işin mantığını açıklamak yerine yermeye çabalarsanız elbette yerer ve hatta alacağınız zevkten olursunuz... Gayet de gereksiz...
Diplomasi kasan fighter örneğindeki yanlışlığı söyleyeyim sana istersen; Bu adamın işi diplomasi değil. Yoksa guard fighterlara da spot ve listen verilirdi, ondan sonra da hiç bir rogue adım atamazdı şehirde... Adamların işi bu değil. Eğer diplomasi kasacaksa rogue levelı alır, diplomasi, blöf, vs. vs. kasar hepsini ve "hayvan gibi dövüşme kapasitesine sahip abartı dengeli adam" imajına kavuşmaktan men edilir. Class sisteminin avantajı bu... DM'in iyi niyetini kötüye kullanmayı sistem yoluyla engellemek. Zira WW sisteminde DM'i kafalayarak ya da çeşitli ayak oyunlarına getirerek ayı gibi güçlenmek mümkün... Background yolu ile vs. gayet de abarabiliyorsun... Bunun gibi...
Benim geçtiğim yollardan geçtiğini söylüyorsun da, aslına bakarsan durumun tam tersi olduğu izlenimine hiç kapılmamış olman çok büyük bir hata. Zira ben daha önce yüzlerce defa hem özelden hem bu forumdan bahsettiğim gibi; zamanında çok fazla denedim değişik sistemler yapmayı hatta güzel şeyler de yaptım ama lüzumsuzluğu ve olan sistemlerden alacağım zevki kıstığı yanıma kâr kaldı... Olan bir şeyi eleştirip değiştirmek yerine tümden sıfırdan başlansa ben bir şey diyecek miyim sanki? "DnD'nin şurası kötü" deyip başlamaktan bahsediyorum yanlış diye... "Benim kafamda şu tarz bişi var, ama kimsenin kafasında yok" deyip ona göre bir şeyler üretmek çok daha faydalı olacaktır bence... Diğer sistemlerin üzerinde deneyemeyeceğiniz bir şeyler ya da bi hybrid sistem ile çeşitli sistemlerin güzelliklerini karıştırmak belki çok daha faydalı olacaktır ama bok atma mantığı yanlış...
Kendi küçük dünyamda kısılıp kaldığım konusunda da haklısın... Warhammer 4k, White Wolf, Ctulhu, Gurps, Fallout gibi sistemlerle ilgili çok tartışma açıyonuz ya DnD'ye çamur atmayı bırakıp, benim küçük dünyamın sınırlarını görüyorsunuz...
Geyik yapmaya devam etme konusunda yanılıyorsun. En azından art niyetli ve başkalarının zevkini bozmaya yönelik bir insan değilim... Bir çok sistemde oyunlar oynadım ve oynarım da... Fakat karşımdakilerden de aynı azmi beklerim... Ã?ıkıp DnD haricinde bir şey konuşamayıp da bana "DnD haricinde bir şey konusunda bizi eleştirmiyorsun" diyen insanın, benim ufkum konusunda yorum yapmasına da KIZARIM!! Anlaşıldı mı?!
DnD'nin temelini filan karıştırman yanlış. Zira DnD'nin temelinde taktik savaş oyunu olan chainmail yatar
Ayrıca ben her zaman yukarıdan aşağı doğru cevaplarım. Beni ters anlaman da "senin gibi tersten başlayacam" şeklinde girişinden belli
Saygılarımla...
Türklider...
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
İşte bu benim de düşüncem. Nasıl olsa var, niye şikayet ediyorsun gibi sözlere kulaklarımı tıkadım. Ben FRP'yi seviyorum, çoğu kişi gibi bunu bir OYUN'dan öte bir şey olarak görüyorum ve aldığım zevki arttırmak için kendi kurallarımı yazmaya çalışıyorum.Darkgnome" wrote:Ben sadece kötü olmuş demekle kalmayan ve bunun üstüne daha iyisinin olabileceğini de düşünen ve bu sebeple daha iyisini yaratmaya çalışan birisiyim. Başka insanlar gibi bir sistemi benimseyerek onun hakkında her türlü kitabı okumuş ve onu sonuna kadar savunan biriside değilim. Böyle insanlar sadece kendi küçük dünyalarında kasılıp kalmış ufkunu açamamış insanlar olurlar. Biraz ufukları genişletip te daha yaşına uygun, 10 yaşında çocuklar için yazılmamış bir sistem yaratmaya çalışın.
Zaten türk insanının en büyük hatası budur. Kendisi bir şey üreteceği yerde gider başkasının yaptığını alır ve sonra bir türk aynısını ve hatta daha iyisini yapmaya kalkıştığında da ona bok atarlar. Elindekileri bir şey sanıp ta daha iyisini yapmaya çalışmamak her şeyi olduğu yerde tutar hatta daha kötüye götürür. Külliyen yanlış olan budur.
Eğer kuralların eksiklerinin DM tarafından yamanması daha kolay geliyorsa siz bilirsiniz. Ama bence her yanluşlıkta DM'in kuralları eğip bükmesi ve yamamaya çalışması çok zor ve her DM de bu kapasitede olamaz.
Lütfen örnekleri de çürütmeye çalışmayalım. Herkes pekala da örneklerle neyin kastedildiğini anlıyor.
Lütfen şunu anlayalım, kimse DnD'ye çamur atmıyor. Sadece en bilinen FRP sistemindeki yanlışlıklara bakarak, yani Shevarash'ın en başta da dediği gibi beğenmediğimiz sistemi önce "tanımak".
Son olarak da lütfen düzeyimizi yüksek tutalım ki bu güzide başlık kilitlenmesin.
Saygılar..
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..Hep baştan aşağıya doğru cevaplamak beni sıkıyor bazen. Değişiklik olsun istiyorum. D&D sistemi dışındaki sistemlerden konuşmam olayına gelince de başka sistemleride bilmeme rağmen ilk olarak başka insanların cevaplamasını bekliyorum. Hatta sanırım bu senin bir sözüne yani
Anlatamamışım sanırım arkadaşım çat diye gelenler skill puanları dedim ben. Elbetteki rol ile birleştireceksin ama benim orada parmak bastığım gelen puanlar. Bir insan herşeyi bir anda öğrenmez zamanla öğrenir. Oysaki bu sistemde herşey bir anda gliyor. Skill puanları yavaş yavaş gelse hani her bilmamkaç XP. de bir skill puanı gibi o zaman daha gerçekçi olurdu. Ama dikkat edersen artık sistemin temelleri gidiyor.
Arkadaşım arkadaşım. ak ben senin geçtiğin yollardan geçtim derken hayatında yaşamaya başadığın şeyleri geçtim dünyada daha çok şey gördüm diye yazdım. Ama illaki diğerii anlamak istiyorsan o da doğru. Bende denedim kural sistemi yapmayı. Sonra aldım D&D sitemi üstünde daha mantıklı olması için oynamalar yapma yoluna gittim. Ancak bu zamana kadar D&D sisteminde çok çok fazla oyun oynadım. Sonunda sistemin temelindeki bazı hatalardan dolayı böylesine zorlandığını fark ettim. Tekrar başa döndüm ve tekrar kural sistemi yaratmaya çalıştım. Yani ben şu anda işin 3. kademesindeyim. (artık nasıl bir benzetneyse bu. Hayatı kademelendirmek zorununda bıraktın beni
)
Ben kahrolsun D&D demedim hatta ilk mesajıma bak "çok yaşa D&D dedim.".
Ha 10 yaş konusuna gelelim. Arkadaşlar benim dediğim zaten bilinen bir şey. Bu D&D sistemini yapanların asıl hedef kitlesi küçük çocuklardır. Sizin oynayamaz dediğiniz çocukları kendilerine çekmek için kural sistemini geliştirmişlerdir. Yani burada herhangi bir abartı yoktur.
Kural sisteminde çok fazla kısıt koyulmuş ve kısıtların olabildiğince kaldırılarakta aslında çok güzel ve power playden uzak tutan bir sistenm yaratılabileceğini düşünüyorum. BU sebeple diplomasi alan bir fighter bence hiçte mantıksız değil. D&D sisteminde her bir seviyenin ne kadar değerli olduğunu sende kabul edersin. Sırf diplomaside biraz daha iyi olmak için gidip hiç şarkı söylemezken ozan, hiç hırsızlık yapmazken, sinsi saldırı yapmazken hırsız yada tanrıyla alakan yokken paladin olman gerekmemeli. Ancak karakterin işinin içinde diplomasi, rolünde diploması var ise o zaman paşalar gibi alıp kullanabilir. Ancak o zamanda başka bir alandan feragaat eder.
Yani onca yazdığınla beni kırmadın ama şu yazdığınla beni çok kırdın Türklider
Ayrıca ben WotC'a böyle sistem çıkarttıkları için utansınlar demiyorum. Senide Türliderin yanında bu başlıktaki ilk mesajıma yolluyorum. Onu bir okumanı rica ediyorum. Ondan sonra benim orada yazdıklarımı aynen senin burada yazdığını göreceksin.
Anlatmaya çalıştığım şu kısaca. Bu sistem üstünde değişimler yapılarak güzelleştirilebilir. Daha zevkli ve daha tatmin edici bir hale getirilebilir. Ancak bu sistemi temelinde olan bazı hatalar değişmeden bunun sınırı vardır. Bu temeller değiştiğinde de ıyun D&D sistemi olmayacaktır.
Artık tavsiye verecekseniz verin ve mesajlarımdaki belli cümleleri alıpta yine karşıma getirmeyin. Zaten yazmakta zorlanıyorum. Eminim yazıda bir sürü yanlış yazım var ve artık kontrol edesimde yok.
sözüne cevap oluyordur.Birisi "şu yanlış bence" demeye kalmadan sen "bence de" diye atlıyorsun... Pusuya yatmış SENCE hata olan her şeyi avlayıp DnD'yi yıkıp kendi sistemine övgüler gelsin diye kasıyorsun ama işte yanlışın burada...
Anlatamamışım sanırım arkadaşım çat diye gelenler skill puanları dedim ben. Elbetteki rol ile birleştireceksin ama benim orada parmak bastığım gelen puanlar. Bir insan herşeyi bir anda öğrenmez zamanla öğrenir. Oysaki bu sistemde herşey bir anda gliyor. Skill puanları yavaş yavaş gelse hani her bilmamkaç XP. de bir skill puanı gibi o zaman daha gerçekçi olurdu. Ama dikkat edersen artık sistemin temelleri gidiyor.
Arkadaşım arkadaşım. ak ben senin geçtiğin yollardan geçtim derken hayatında yaşamaya başadığın şeyleri geçtim dünyada daha çok şey gördüm diye yazdım. Ama illaki diğerii anlamak istiyorsan o da doğru. Bende denedim kural sistemi yapmayı. Sonra aldım D&D sitemi üstünde daha mantıklı olması için oynamalar yapma yoluna gittim. Ancak bu zamana kadar D&D sisteminde çok çok fazla oyun oynadım. Sonunda sistemin temelindeki bazı hatalardan dolayı böylesine zorlandığını fark ettim. Tekrar başa döndüm ve tekrar kural sistemi yaratmaya çalıştım. Yani ben şu anda işin 3. kademesindeyim. (artık nasıl bir benzetneyse bu. Hayatı kademelendirmek zorununda bıraktın beni
Ben kahrolsun D&D demedim hatta ilk mesajıma bak "çok yaşa D&D dedim.".
Bu cümlede bir acaiplik var akışı tamamen bozuyor. Ancak ben demek istediğin şeyi aradan çıkartmaya çalıştım ve sanırım benim sadece D&D sistemini bildiğimi ve diğer sistemleri bilmediğimi ve bu sebeple D&D sistemini sevmediğimi yazmışın. Ancak yine yanıldığın nokta şu. D&D sistemi dışında bütün fikirleri yanlış sayan mesajları atan sensin. "Sizce nasıl olur" sorularına dahi D&D sistemine göre cevap veriyorsun. Hayal gücünü kullananlara ice DC, AC, gıbılık gibi terimlerle karşılık veriyorsun. Lütfen!Ã?ıkıp DnD haricinde bir şey konuşamayıp da bana "DnD haricinde bir şey konusunda bizi eleştirmiyorsun" diyen insanın, benim ufkum konusunda yorum yapmasına da KIZARIM!! Anlaşıldı mı?!
Ha 10 yaş konusuna gelelim. Arkadaşlar benim dediğim zaten bilinen bir şey. Bu D&D sistemini yapanların asıl hedef kitlesi küçük çocuklardır. Sizin oynayamaz dediğiniz çocukları kendilerine çekmek için kural sistemini geliştirmişlerdir. Yani burada herhangi bir abartı yoktur.
Ama bak ben sana boşu boşuna ben senin geçtiğin yollardan geçiyorum dememişim. senin anladığın şekilde de doğruymuş. BUda denenmiş bir şeydi ve olmadı. Tutmadı. Ancak D&Ddan daha iyi çıktı diyebilirim."Benim kafamda şu tarz bişi var, ama kimsenin kafasında yok" deyip ona göre bir şeyler üretmek çok daha faydalı olacaktır bence... Diğer sistemlerin üzerinde deneyemeyeceğiniz bir şeyler ya da bi hybrid sistem ile çeşitli sistemlerin güzelliklerini karıştırmak belki çok daha faydalı olacaktır ama bok atma mantığı yanlış...
Kural sisteminde çok fazla kısıt koyulmuş ve kısıtların olabildiğince kaldırılarakta aslında çok güzel ve power playden uzak tutan bir sistenm yaratılabileceğini düşünüyorum. BU sebeple diplomasi alan bir fighter bence hiçte mantıksız değil. D&D sisteminde her bir seviyenin ne kadar değerli olduğunu sende kabul edersin. Sırf diplomaside biraz daha iyi olmak için gidip hiç şarkı söylemezken ozan, hiç hırsızlık yapmazken, sinsi saldırı yapmazken hırsız yada tanrıyla alakan yokken paladin olman gerekmemeli. Ancak karakterin işinin içinde diplomasi, rolünde diploması var ise o zaman paşalar gibi alıp kullanabilir. Ancak o zamanda başka bir alandan feragaat eder.
Yani onca yazdığınla beni kırmadın ama şu yazdığınla beni çok kırdın Türklider
Ben sistemim için övgüler almaya çalışmıyorum. Ben adam gibi bir sistem almaya öçalışıyorum ve istediğine sor iyi sistem diyenlerde dahi özellikle direttim "Sizce saçma tarafı yokmu, sevmediğiniz bir tarafı yokmu, her tatarfını beğenmiş olamazsınız" diye. İstersen git Sheverash'a sor. Kendisiylede aynı diyaloğa girdim. Hatta senin diyaloğa g,irmek istemediğin başka kimselerle de ayni konuşmayı yaptım. Hatta hatırladığım sanada yapmıştım. Ancak sen hala benim sistemi övmeye çalıştığınmı söyleyebiliyorsun. Kırıldım....... Pusuya yatmış SENCE hata olan her şeyi avlayıp DnD'yi yıkıp kendi sistemine övgüler gelsin diye kasıyorsun ama işte yanlışın burada...
Brokenblade dende bu gelmiş. Bu bir oyun kardeşim biliyorum. BU bir oyun ve bu kadar deli gibi savunulası bir kural sistemine sahip olmayan bir oyun. Ancak ne yapayım. İnsanlar burada fikirlerini paylaşıyorlar ve bu da bir fikir. 10 yaşındaki çocukların oyunları başkadır 25 yaşındaki gençlerin oyunları başkadır.Bence abarttmaya başladınız biraz.Unutmayın ki,bu sistemi bir tek siz oynamıyorsunuz,dünyada ki bir çok kişi oynuyor.Ve bu bir oyun.Bu bir oyun...
Ayrıca ben WotC'a böyle sistem çıkarttıkları için utansınlar demiyorum. Senide Türliderin yanında bu başlıktaki ilk mesajıma yolluyorum. Onu bir okumanı rica ediyorum. Ondan sonra benim orada yazdıklarımı aynen senin burada yazdığını göreceksin.
Anlatmaya çalıştığım şu kısaca. Bu sistem üstünde değişimler yapılarak güzelleştirilebilir. Daha zevkli ve daha tatmin edici bir hale getirilebilir. Ancak bu sistemi temelinde olan bazı hatalar değişmeden bunun sınırı vardır. Bu temeller değiştiğinde de ıyun D&D sistemi olmayacaktır.
Artık tavsiye verecekseniz verin ve mesajlarımdaki belli cümleleri alıpta yine karşıma getirmeyin. Zaten yazmakta zorlanıyorum. Eminim yazıda bir sürü yanlış yazım var ve artık kontrol edesimde yok.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
