Vampire: The Masquerade

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Post Reply
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

söölediklerine ok...

yannız benim yan etkiden kastım bööle apaçık bi yokoluş diildi. diableristin kurbaının kendinden çok daha güçlü bi vampirik olması durumunda, zaman içinde kurban olan vampirin, diableristin iradesine baskın çıkması durumları dahi sözkonusu olabilir. önce kurbana ait anıların su yüzüne çıkmasıyla başlayan bu süreç, tamamen diableristin bedenine hükmetmekle bile sonuçlanabilir.

aman diyim... :wink:
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

E bi'de diablerienin sosyal boyutu var değil mi? Gittiniz sizden generation olarak yüksek birini buldunuz (ancillae? elder? methusaleh ?!?oha!!) ve bu eylemi gerçekleştirebildiniz diyelim. Bunun bi de tepkisi olmayacak mı? O adamın nereye gittiğini sormayacaklar mı? Yapılan diablerie bi' power vacuum (Türkçesine tam karar veremedim yanlış olmasın diye bunu kullandım) yaratmayacak mı? O boşalan koltuğa biri oturmaya kalkmayacak mı? Sonra birileri işi araştırmaya başlayıp aura aramaya taramaya başlamıcak mı ?? İşin ucu size dokunmayacak mı?? Peşinize koca bi' şehir takılmayacak mı??
Çok eğlenceli :twisted:
Bu arada werewolfları da diablerie edebiliyoruz yanlış hatırlamıyorsam Anatole ve benzeri über npcler 6. generationa bu şekilde geçiyorlardı... ama yanılıyor da olabilirim baya olmuş okumayalı :wink:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Constantine wrote:E bi'de diablerienin sosyal boyutu var değil mi? Gittiniz sizden generation olarak yüksek birini buldunuz (ancillae? elder? methusaleh ?!?oha!!) ve bu eylemi gerçekleştirebildiniz diyelim. Bunun bi de tepkisi olmayacak mı? O adamın nereye gittiğini sormayacaklar mı? Yapılan diablerie bi' power vacuum (Türkçesine tam karar veremedim yanlış olmasın diye bunu kullandım) yaratmayacak mı? O boşalan koltuğa biri oturmaya kalkmayacak mı? Sonra birileri işi araştırmaya başlayıp aura aramaya taramaya başlamıcak mı ?? İşin ucu size dokunmayacak mı?? Peşinize koca bi' şehir takılmayacak mı??
Çok eğlenceli :twisted:
Bu arada werewolfları da diablerie edebiliyoruz yanlış hatırlamıyorsam Anatole ve benzeri über npcler 6. generationa bu şekilde geçiyorlardı... ama yanılıyor da olabilirim baya olmuş okumayalı :wink:
şimdi diablerie kurbanı olmuş güçlü bi vampirin, yazılı olmayan hiyerarşide yaratacağı boşluktan dolayı bazı güç savaşları olabilir, normaldir. Ama diablerie sadece camarilla dahilinde yasaklanan bi pratik olduundan dolayı, camarilla mensubu olmayan vampiriklerin, peşlerine şehir düşecek die endişelenceeni sanmıyorum.

vampir harici süperneyçırıl yaratıkların embıreyse ve diablerieye nasıl tepki vereceğini yazan bişiler okumuştum ama tam hatırlamıyorum. bulursam yazarım.
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Burock wrote:şimdi diablerie kurbanı olmuş güçlü bi vampirin, yazılı olmayan hiyerarşide yaratacağı boşluktan dolayı bazı güç savaşları olabilir, normaldir. Ama diablerie sadece camarilla dahilinde yasaklanan bi pratik olduundan dolayı, camarilla mensubu olmayan vampiriklerin, peşlerine şehir düşecek die endişelenceeni sanmıyorum.

tabiki sosyal statü derken sadece camarilla'dan bahsediyorum, sabbat ya da unalignedleri ya da anarchları ya da inconnuları katmadım. Gerçi rütbe ve rütbeyle gelen gücün bi'anda belki haksız yere elinden alınması, neden sadece camarillanın tehdit ya da tabu olarak gördüğü bi' şeydir onu da tam olarak anlamam ama neyse:wink:


Burock wrote:vampir harici süperneyçırıl yaratıkların embıreyse ve diablerieye nasıl tepki vereceğini yazan bişiler okumuştum ama tam hatırlamıyorum. bulursam yazarım.

Embrace kendi süpernaturel özelliklerini ellerinden alıp normal bildiğin sıradan vampir yapıyor diye hatırlıyorum. Gerçi daha sonralarda WW "Outcasts" diye bi'kitap yayınlayıp olayın iyice suyunu da çıkarmıştı, hatta böyle bi' trilogy adventure gibi bişi de vardı, gerçekten kitaplara tekrar bakmam lazımmış :wink:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Constantine wrote:tabiki sosyal statü derken sadece camarilla'dan bahsediyorum, sabbat ya da unalignedleri ya da anarchları ya da inconnuları katmadım. Gerçi rütbe ve rütbeyle gelen gücün bi'anda belki haksız yere elinden alınması, neden sadece camarillanın tehdit ya da tabu olarak gördüğü bi' şeydir onu da tam olarak anlamam ama neyse:wink:
kamarilla, dier sectlere ve baımsız kılan organizasyonnarına göre daha düzenni olmasından kelli, yaşlılar gençleri daha rahat kontrol edebilirler. eh, diablerie'nin yasaklanması da tamamiyle eldırlara yarayan bi kural olduuna göre diablerie yasağının sadece kamarillada olması pek de şaşırtıcı diil. Gene de, söz konusu olan şey vampirik politikaları olunca her kindred ne zaman başını başka tarafa çevirmesi gerektiğini bilir :wink:
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Ah o kindredler ve onların döner başlı politikaları :D
Bu arada limon sıkmak gibi olmasın ama politika konusunda eğer cidden politika olarak oynanabiliyorsa Demon'un da eğlenceli olabileceğini düşünüyorum. Sect olayını Faction olarak kabul edip, houselar arasındaki hiyerarşi de verilebilirse oyunda; dadundan yinmez :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Constantine wrote:Ah o kindredler ve onların döner başlı politikaları :D
Bu arada limon sıkmak gibi olmasın ama politika konusunda eğer cidden politika olarak oynanabiliyorsa Demon'un da eğlenceli olabileceğini düşünüyorum. Sect olayını Faction olarak kabul edip, houselar arasındaki hiyerarşi de verilebilirse oyunda; dadundan yinmez :D
var ya, çok tehlikeli sularda geziniyosun constantine...

şimdi eer avatarının altındaki bilgi kısmında istanbullu olduun yazmasa, şu anda bana DtF oynatacak bi sete olmuştun; ama dua et istanbuldasın. :D

geyik bi yana DtFnin kaynak kitabı gerçekten insanın aazının sularını akıtan cinsten; ama oynatan olmadıı sürece neye yarar. güzele güzel demem güzel benim olmayınca hesabı :wink:

yannız, diimınnar -normal olarak- dier süperneyçırıl yaratıklara oranna çok güçlü olduundan oyunda dengesizlikler çok olabilir. yani bi VtM oyununda oyunculara rakip olarak dier süperneyçırılları hatta insannarı bile kullanmak mümkün; ama bi diimın için mümkün diil pek.
War, war never changes...
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

şu anda devam eden oyunda kadro müsait gelebilirsin, bu günlerde uçak biletlerinin 9 ytl olması gibi mucizeler gerçekleşebiliyor :lol:

Tam olarak katılmıyorum -yani tabi earthbound dediğin belki bütün dünyayı yokedebilecek güçte olabilir ama- normal demonlar (yani yeni abyssten geldim abi bi iki bana bulaşmayın diye etrafta dolaşanlar) o kadar fazla güçlü yaratıklar değiller. Ve şunu da unutmayalım ki ortada hunter'ım ben lalala diye dolaşan tipler var ve bunların güçleri her ne hikmetse (lucifer?!) tam da demonları nasıl daha kolay yok ederiz şeklinde oluyor. Bir de buna ek olarak faith kolay bulunan bişi değil. Kan/Quintessence gibi doğal olarak bulunmuyor ve büyük bi' şehirde pact kurup faith çekebileceğiniz çok insan yok :wink:

Yani exp dağıtarak bi' magein dağları kaldırma olasılığı, aynı xpyi dağıtan demonun statü sahibi olarak şehir meclisinde bi yere gelmesi ya da bi kült kurmasından daha kolay - nerden baktığına bağlı olarak :D

Ama şimdi ben Demonu savunuyor gibi durdum değil mi? Yanlış anlaşılma olmasın sadece bu oyun da oynanmalı, çok fazla hakediyor demek istemiştim :D
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Bi de ben yukarıda normal demonlar demişim ya öyle bi kavram yok ya :lol:
Yazarken ne demek istemişim ki orada hay allah ??!!
Yani rütbe olarak fell knight'a kadar olanlar diyeyim de durumu toparlayayım :wink:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
erethan
Başbüyücü
Posts: 1000
Joined: Sun Feb 15, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by erethan »

Demon hoş setting'dir,ya burak bu bizim salih hani oynatacaktı noldu :D .şu diableri muhabbetine girmek isterim bir ucundan,diableri başarılı olsa bile kurbanın ruhu diableristin bedeninde yaşamaya devam edeceğinden,Diableriyi gerçekleştiren arkadaş bu varlığı her daim hissedecektir,ve kurban güçlüyse beden ele geçirilebilir,örnek saulot ve tremere,çok uğraştı gerçi saulot ama olsun,azim böyle birşey.
Bu arada ennoia hakkındaki bir rivayette kuzey amerika olduğudur :) .Birde şu güneş olayı,kesinlikle olmaz mümkün değil olmaz.Arkadaşlar bu güneş kain'in lanetlerinden birisidir,melekler özel olarak getirmiştir,fortitude'u 9 olan bir vampir günlerce aylarca gezebilirse,kain napar bir düşünün,bu lanet pek etkili bir lanet olmamış o zaman değil mi hatta öyle bir lanet ki olsada olur olmasada gibi bir hava kazanıyor,bu sebeple hayır bir vampir kim olursa olsun güneşe çıkamaz,hımm düşündümde çıkabilir,thin blood olursa çıkar bak o olur fortitude 1 mesela :D .
İsim:Erethan Aereos
Irk:insan
Sınıf:Wizard/Evoker
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Ben sadece vampirin güneş ışığına çıkma olasılığını söyledim aslında, sırtımı kurallara dayamak gibi bir niyetim yok :). Kabul edende olur etmeyende olur tabiiki :).

-Ama Caine Nod'a düşmeden evvel lanetleniyor. Nod'da ise Lilith onu buluyor ve kanından içirerek onu bir Uyanmış(Awaken) yapıyor. Hatta Book of Nod, Caine uyandıktan hemen sonra aldığı ilk nefesle beraber Fortitude u kazandığından bahseder(Auspex, Celerity, Potence ve Dominate ile birlikte). Dolayısıyla olayın açıklaması da budur sanırım. Tanrının lanetinin ardından Caine'in Nod'a düşmesi ve Lilith'in kanı ve büyüsü ile kutsanması. Ki büyücülerin anası Lilith'in sahip olduğu gücü (bir kez daha tekrarlayayım şunu; fiziksel, zihinsel, sosyal ve mistik güçler) bilen bilir. Onun doğumunu ve hikayesine daha sonra değiniriz. Ama burada bahsedebileceğimiz kadarıyla şöyle diyeyim; efsanelere göre Lilith tanrıyı bile cezbedebilecek birisidir. Caine Lilth'ten iki sefer besleniyor.

-Aynı şekilde Caine ateşe karşı da lanetlenmiştir ama ilerleyen dönemlerde ateşe karşı da bağışıklık kazanmanın yolları disiplinlerle bulunmuştur.

-Yine Caine'e okunan lanetlerden biri kan ile besleneceği yönündedir. Ama vampirler kan harcayarak yiyecek yiyebilmekte(bu eat food isimli merit ile de mümkün), cinsel ilişkiye girebilmekte, saç sakal uzatabilmektedir. Bunun ötesinde, Caine kan içmeye lanetlendikten sonra Lilith tarafından Uyandırılmış, beslenmeye zorunda olduğunu kanın barındırdığı gücü bile kullanmaya başlamıştır.

-Kutsal nesnelere girmek istemiyorum. Dark Ages ta Ventruların kilise rejimiyle nasıl bütünleştiğini, Lasombraların ise kendilerini gerçek hristiyanlar, kiliselerin gerçek koruyucuları olarak kabul ettiklerinden bahsetmek sayfalar alır. True Faith e sahip olan vampirler dahi mevcuttur.

-Son olarak Caine'e ve soyuna ölümsüzlük laneti işlenmiştir. Yine Galconda ile vampirizm terkedilebilinmektedir.

Lanetler var evet, ama bunların hepsininde çıkış yolları mevcut görüldüğü gibi. Aynı şekilde hiç ortada yokken çıkmış bir lanet daha var o da Blood Bond. Yani... Anlaşıldı sanırım...
Caine İlk şehir'in hükümdarıyken tahtının kenarında Saulot, Ventrue, Brujah ve Toreador beklermiş. Birgün Caine onlara dönmüş ve wrote:"Lanette olsa kullanmasını, kendine çevirmesini bileceksiniz gençler. Yoksa her önüne gelen vurur semeri sırtınıza. Aman diyim, ona göre ayağınızı denk alın. Benden örnek alın bazı şeyleri, yoksa rezil olursunuz piyasada. Ventru bakma sende öyle dik dik, yemiyom işte daha kasmanın anlamı yok."
: )))))))))))

Konuötesi olacak gerçi ama birde dhampyr diye bir kan çizgisinin varolduğuna değinmek istiyorum. Dhampyrler vampir insan hibritleşmesi ve vampirliğin hiçbir lanetinden etkilenmemek ile birlikte her iki soyun avantajlarına da sahip olabilmektedir. Güneşten vs den etkilenmez onlarda. WoD yine first edition da bununla ilgili bir kitap çıkarmıştı "Dhampyr" isminde. Dhampyrlere verebileceğim en güzel örnekte yine Gehenna kitabında geçen Aaliah isimli kız çocuğudur.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
John
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 254
Joined: Thu Dec 08, 2005 10:00 am
Location: İstanbul

Post by John »

Allahsız Caine wrote:Ventru bakma sende öyle dik dik, yemiyom işte daha kasmanın anlamı yok.

Cumartesi günü, yani iş yok, sabahın 6 sı ve ben 5 dakika önce kalktım, meğersem buna gülmek için kalkmışım bu saatte. Çok iyimiş ya
:lol: :lol:
Saying mean things about the Almighty isn't going to hurt God, it just hurts you and corrodes the world around you.It's like spitting at the sky. The sky isn't bothered, and there's a good chance you hit your own face in the bargain
Logan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1963
Joined: Thu Apr 29, 2004 10:00 am
Location: Gölgelerin İçinden,Kan Kusturmaya Geldim

Post by Logan »

Acıklamalar ıcın saolsun... iyi aydınlandım...

2 kere oynama sansım oldu bu sitemi... biri st miz olan eratanla...
güzel bir oyun baslangıcı oldu ama gerisi gelmedii :(
Ã?LÃ?M NEREDEN VE NASİL GELİRSE GELSİN!!! Savas Nağralarmız kulakdan kulaga yayilacaksa ve silahlarimiz elden ele gececekse ve baskalari silah sesleriyle,savas ve zafer narâlariyla cenazelerimize agit yakacaksa Ã?LÃ?M HOS GELDİ SEF
erethan
Başbüyücü
Posts: 1000
Joined: Sun Feb 15, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by erethan »

Hayır lanetlerden çıkış mevcut değil,kutsal nesne olayı örneğin,yanlızca true faith'e sahip birisinin elindeyse etkili olabiliyorlar,yani etkili olan nesne değil inanç ki kural kitabının en başında kutsal su sarımsak ve haç olayının bu oyun çerçevesinde mit olduğu açıklanıyor.
Kan ile yiyecek yiyebilirler ama beslenemezler hakan,yaşamlarını sürdürmek için kan ile beslenmek zorundalardır,yani bir vampir kan ile beslenir başka bir alternatifi yok.

Golcondanın olayı ise zaten tanrı caine'e bu lanetleri verirken bir çıkışta yoluda veriyor bir arınma yani buda golconda.Ve hayır golconda ile bile lanetlerinden tam arınamaz vampir,golcondada dahi kan içmek zorundadır,sadece ihtiyaçları azalır(günde 1 değil haftada 1 blood).Bir vampir golcondaya ulaştıında dahi lanetlerinden tam olarak kurtulamaz.
İsim:Erethan Aereos
Irk:insan
Sınıf:Wizard/Evoker
Eldarin_
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2636
Joined: Wed Dec 20, 2006 10:00 am
Location: Yolcu

Post by Eldarin_ »

Abi ama bu lanetler verildiği zaman Caine daha güçlerinin bilincinde bile değildi. Daha sonra kanının gücünü kullanmasını öğrendi. Unutmamak lazım ki disiplinler binlerce yıllık değişim sonrasında bu hale gelmiştir. Özellikle de klanların yanına kan çizgileri de girince farklı farklı şeyler çıkıyor ortaya (Hatta Fortitude 9 ile yapılabilecek işleri Mytherceria 5 ile yapabilir hale gelebiliyorsun. Ki bu disiplinde 10 a kadar uzuyor). Bu açıdan bakıldığında da tüm lanetler bir bir ortadan kaldırılabiliyor.

Üstte belirttiğim özellikle bir Kiasyd kan çizgisi (faerie vampir çaprazlaması) bedenindeki faerie kanını harekete geçirerek 1 saatten 24 saate kadar insana dönüşebilir. Bu da vampirik özelliklerini bir yana koyması demektir. Yani açıklamak istediğim, "illaki şudur" diye bir durum sözkonusu değil. Bu sadece benim verebileceğim bir örnek, daha bu örneklerden pek çokları mevcut. Kan çizgilerinin birçoğu da Dark Ages'ta türemiştir hatta. Bu kan çizgileri üzerine araştırmalar yapanlarında vampirler olduğunu hesaba katarsak disiplinlerin zaman içersinde değişik formlara ulaşması mantıksız gelmez heralde(Yine üstteki örnek için, Kiasyd i oluşturanlar Lasombralardır).

Bu örneğe "ama bu adam kan çizgisi, vampir değil ki" diyecek olanlara ise bu örneği yalnızca en başta sunduğum teze açıklayıcılık getirmesi için verdiğimi söylememde fayda var. Yani örnek üzerinde değil, olabilirlik üzerinde durulmasını tavsiye ederim.

Ayrıca belirtmem gerekiyor ki Fortitude 9 antediluvianların ve methuselahların bazılarında vardır ki bu sayı 3 ü 5 i geçmez.

Toparlamak gerekirse bir disiplinin son raddesine ulaşmak o disiplin üzerine herşey üzerinde kontrol sahibi olmak demektir. Saçma görünsün ya da görünmesin. White Wolf'un hemen her oyununda bazı kurallar ezilebiliyor. Thaumaturgy si 5 olan Malkavian bile var (Mr. Mellon Auspex 5 ile astral formda dolaşıyor). Dolayısıyla efsanelerin çıkış yolları da kurallarla mümkün olabilir, derim ısrarla.

Fortitude un bu denli yüksek olması güneşe çıktığında frenzy zarı atması, ateş karşısında rötschrek zarı atması ile bağlanabilir. Her halükarda sonuç zaten ST nin ellerinde. Ben sadece olaya açıklık getireyim diyorum. Sonra Constantine "ne biçim adamlarsınız siz, kurallarınız ile hikayeleriniz birbiri ile çelişiyor sizin" demesin istiyorum :).

Aslında düşündümde, bu tip şeylerle kafa kurcalamamak en iyisi :).
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlül&uuml
Post Reply