Tamriel'i uyarlamak

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Lydronk wrote:Kilit olayına gelince. En zor derken? Hem kafam karıştı, 1., 2. falan dediğin kilitler, tumblerlar mı?
Evet, soldan sağa doğru gittikçe zorlaşıyor.

En zor dediğim Very Hard, yani beş kilidinde aktif olduğu düzenek.





şöyle bir şey de olabilir:

şans zarının 1d8 olduğunu düşünelim. Ve fazla bir etkisi olmaması için sayıyı ikiye bölelim.

şansı 18 olan bir kişinin tablosu:
1: -3 / 2 = -1,5 (-1)
2: -2 / 2 = -1 (-1)
3: -1 / 2 = 0,5 (0)
4: 0 / 2 = tanımsız (0)
5: +1 / 2 = -0,5 (0)
6: +2 / 2 = 1 (+1)
7: +3 / 2 = 1,5 (+1)
8: +4 / 2 = 2 (+2)

şansı 16 olan bir kişinin tablosu:
1: -4 / 2 = -2 (-2)
2: -3 / 2 = -1,5 (-1)
3: -2 / 2 = -1 (-1)
4: -1 / 2 = -0,5 (0)
5: 0 / 2 = tanımsız (0)
6: +1 / 2 = 0,5 (0)
7: +2 / 2 = 1 (+1)
8: +3 / 2 = 1,5 (+1)

Böyle gider...

O zaman şansı çok yüksek koysa bile en fazla +2 alır. +3 alabilmesi için şansının 22 olması gerekiyor ki bu kadar şanslı olan birisi savaşta hiç bir işe yaramaz :P Ancak kumar oynar :D
Image
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

şansı ayarladım ve yeni TD20 versiyonunu gururla sunuyorum. Gerçi sana danışmadım ama benim bu işte, bildiğini okuyan inatçı keçinin teki! Neyse, buradan indirebilirsiniz gibi geldi bana...

şimdi, değişiklikler ve Tamriel için deneme forum RP'sinden önce atılması gereken adımar:

Değişiklik olarak:
-Nirn'in yaratılışına dair efsanelerden birini çevirip koydum.
-Burçlar eklendi.

Az oldu bunlar; ama forum rpsinden önce atılması gereken adımlar da azalıyor:
-Savaş ve yetenek kullanımı
-Maharetler, yani featler. Bunlar arasında standart D&D maharetlerinin bazıları, çok temel olanları ve Tamriel'e özgü olanlar olacak. Bu sayfaları dolu dolu göremeyeceksiniz, çünkü burç, ırk derken zaten bayağı oldu sizde bu maharetlerden. Küçükken kazana düşmüş sayılıyorsunuz yani :P
-Silahlar, basit kısım.
-Büyüler, sadece temel etkileri yazacağım, üstüne standart büyüleri ekleyeceğim.
-Büyü kullanımı ve magicka.

Gördüğünüz gibi, yolun yarısı aşıldı. Geriye kalan tek önemli kısım Tarih. Ve, bunu size forumdaki rp'de sunacağım sonra kitaba aktaracağım.
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Danışmadığın için sağol :mad: :D . En kazık işi benim üzerime yüklemeye çalıştın ama yer miyiz biz :P

Bunu sitede mi oynatacaksın?
Demek istediğim sen mi oynatacaksın? :P :D
Image
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Ne yani beğenmedğin bir şey mi var? Hem, hatırlatırım Ashmaker'ın komşusu Doris Hanım'ı... Sonra, normalde kendi minik oyuncu grubuma oynatacaktım ilk oyunu ama sistemi yaratan kim olursa olsun, hakim olmadan oyun oynatmak zor. Ama Forum RP'si öyle mi? Her zaman kitap karıştırmak için vaktiniz oluyor. Daha sonra başka oyunlar falan da açılır belki başkaları taraından; ama ilk oyun bu oacak :D
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Yeni versiyon, 20 tane maharet var, şeçip beğenip alabilirsiniz.Buradan indirin siz.

şimdi, geriye kalan adımlar basit:
-Yetenek kullanımı
-Büyü kullanımı
-Büyüler
-Silahlar

Ve sonra bitecek! Bakalım nasıl olacak bittiğinde.

Edit: Koyduğun versiyon yanlışmış, özür dilerim. Linki yeniledim, orada maharetler var.
Last edited by Lydronk on Tue Jun 03, 2008 7:39 am, edited 1 time in total.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

İndirdim ve şöyle bir göz gezdirdim. Hepsini de okumaya halim olursa okumayı isterim.

+ Hazırladığın notların tasarımı çok güzel. İnsanın şöyle bir baksa okuyası geliyor.
+ Yeteneklerin ilerleyişi ve sınıflandırılmaları hoşuma gitti

- Kılıç yeteneğinde okudum;
Acemi bir kılıççı, gücü 10 veya üstündeyse güç saldırısı yapabilir. Bu saldırı, kritik bir vuruş sayılır. Günde yapılabilecek güç saldırısı sayısı, karakterin 10’un üzerinde, 10 da dâhil olmak üzere kaç güç puanı olduğuna bağlıdır. Ã?rneğin gücü 15 olan biri, 10, 11, 12, 13, 14, 15 için tam altı kere güç saldırısı yapabilir.

Değişik bir şey yaratmak istedğini düşünüyorum. O zaman bence bu kadar matematiğe girme. 10 gücü olan 24 saatte 1 kere mi sadece kendini zorlayabiliyor. Onun yerine Normalde vurabileceğinin üstünde bir vuruş yapmak istediğinde vuruşunun etkinliği gücüne, kaç tane ard arda yapabileceği yada her biri arasında ne kadar bekleyeceği dayanıklılığına bağlı olsun ve günde istediği kadar kullansın.

Geröi bu bilgisayar oyununda nasıl ise öyle yapılmış bir sistem ise ve oyunda böyle istemiş ise bilemem.

Azminiz beni etkiledi. Ã?nünüzde şapkamı çıkartıyorum. :clap: şapka çıkartma bulamadım alkışlama buldum. Bununla idare edin.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Teşekkürler kara gnom. Alkışlar yeter, biz şapkayı aldık :D Kılıç kısmına gelelim... Sıklıkla tekrar ediyorum, evreni olduğu gibi bırakmaya çalışıyorum. Yine de bazı şeyler buna izin vermiyor. Sonuçta bir bilgisayar oyunundan bahsediyoruz.

Kılıç yeteneği oyunda güçten taban alıyor. Normalde güç saldırıları arasında bekleme olmak zorunda değil; ama o saldırının etkisi güce bağlı. Ama şimdi, sınırsız bir kritik vuruş gücü, d20 sisteminde yok edilemezsiniz demek oluyor, neredeyse. Bu yüzden, kılıç kullanırken bitap düşsünler, güçsüz kalsınlar dedim. Eh, dayanıklılığa bağlamak aklıma gelmemişti. Evet, sonuçta bu adamın kolunu ne kadar uzun süre sallayabileceği dayanıklılığa da bağlıdır. Dediğin şeyi sisteme nasıl uyarlarım bilmiyorum ama denemye değer.

şimdi, dayanıklılık tabanlı bir deneme yaparak denelinebilir bu. Aa, evet aslında! Bir vuruşun kritik sasyılması için, temel saldırı bonusu ya da güç değişkeni eklenmeden 20 atmalısınız, değil mi? Ama güç saldırısı durumunda, dayanıklılığınızı ekleyebilirsiniz... Aslında.. Buldum buldum! Gücü 10 olan biri, bir kere güç saldırısı yapabilsin, zar atmadan. O saldırıdan sonra bir dayanıklılık zarı atsın, saldırının sürekliliğini koruyabilecek mi diye... İyi fikir! Çok güzel. Bu dayanıklılık denemesi ilk 10 olsun, sonra 11, 12... Yapılan her güç saldırısında artısın!

Evet, Darkgnome, mükemmel bir fikir! Harika! Teşekkürler :D
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Dayanıklılık olayı d20 de var, özel kuralları biraz inceleyebilirsiniz, şu anda link falan bilmiyorum yani ama olduğunu biliyorum öyle bir dayanıklılık sisteminin, kendi sisteminize uyarlayabilirsiniz.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Lydronk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 882
Joined: Fri Feb 10, 2006 10:00 am
Location: Ankara

Post by Lydronk »

Sağol, araştırayım onu. şimdi, size yeni verisyonu buradan indirin diye sunuyorum!

Bu versiyondaki değişiklikler:

-Yük kapasitesi eklendi
-Yetenek kullanımı ve yetenek-dışı durumlar eklendi
-Savaş bölümü eklendi
-Büyü etkileri eklendi!

Ve şimdi, geriye bir tek büyüler kaldı! Zaten gerisi de Tamriel'in tarihi falan. Bu sona yaklaştığınız anda herkesin eleştirisini bekliyorum, herkesin! Evet, sen de dahilsin buna, sen de eleştireceksin :P
Post Reply