Yıkımdan Sonra (Fallout sohbet)

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Walla akrebin gözlerine ateş etmeyi ben de düşündüm aslında ama konseptime uygun olmaz diye yapmadım; hızlı nişan olayında yeteneğimi geliştirdiğimden artık -çok mecbur kalmazsam- called shot'ları grubun diğer elemanlarına, özellikle Albert'e bırakıyorum. :mrgreen:

.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

dwaxer wrote:.
Bıçak ve bomba atma formüllerini tam çözemedim Devrimk, bir de atakların yanına parantez içinde bir takım sayılar koymuşsun onları da anlayamadım ne olduklarını?

.
Parantez içindeki sayılar keskin nişan.

Fırlatmalı silahlar Hızlı nişan+Fırlatmalı silahlar
El Bombası Hızlı nişan+ Patlayıcı
*Not: Hızlı nişan yerine keskin nişan da kullanılabilir.

Dwaxer:
Güç yükseltmişsin ama güce bağlı (Yakın dövüş vb.) özelliklerine etkisini hesaplamamışsın.

Darkgnome
5 puan eksik dağıtmışsın ayrıca kişisel özellik yükselmesi 5. seviyede olacak.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Hemen düzeltiyorum. İyi yolculuklar.

Büyük ihtimalle akrep kör olmayacak :D Akreplerin bayaa bir gözü var aslında. Ama bu akrep benim gördüğüm akreplere benzemiyor ve resimde göz gibi gözüken kocaman bir siyah nokta var. Hadi hayırlısı.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

devrimk wrote:Fırlatmalı silahlar Hızlı nişan+Fırlatmalı silahlar
El Bombası Hızlı nişan+ Patlayıcı
*Not: Hızlı nişan yerine keskin nişan da kullanılabilir.
Dwaxer:
Güç yükseltmişsin ama güce bağlı (Yakın dövüş vb.) özelliklerine etkisini hesaplamamışsın.
Pardon düzelttim str olaylarını. Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmışsın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüş herhalde yakın dövüş ekleniyor değil mi?
.
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

dwaxer wrote:Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmışsın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüş herhalde yakın dövüş ekleniyor değil mi?
.[/b]
Baştan öyle konuşmuştuk ama çok yükseliyor yakın dövüş o zaman. Bıçakla dövüşü hızlı nişanla toplamaya karar verdim. Hatta bıçakla dövüşte istenirse keskin nişan da kullanılabilir. Albert'in sessizce birinin arkasından keskin nişanla bıçakladığını düşünün Assassin'in Death Attack özelliği gibi olur.

Gaz bombası için patlayıcı kullanmamıştım önceden aslında o daha mantıklı fırlatmalı silah gibi adamın üzerine atıyorsun duman çıkarıyor. El bombası dinamit olayında patlama anını hesap etmek gerektiği için patlayıcı özelliğini koydum. Böylece kötü zamanlı patlama yapıyor ve adamı vurma ihtimalin düşüyor gibi.

Basit bir sistem olsun dedim ama bir sürü kural, yan kural çıkıp duruyor. Gerçi tur döndürmede bir sorun yok o kısmı güzel. Umarım kurallar çok karışık gelmiyordur kimseye.

Dev akrepte zayıf olmuş galiba biraz daha kuvvetlendirmek gerek sanki.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Dev akrep zayıf mı olmuş? :mrgreen:

Yahu antidot filan almadık değil mi bak şu işe tüh.

.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

devrimk wrote:
dwaxer wrote:Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmışsın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüş herhalde yakın dövüş ekleniyor değil mi?
.[/b]
Baştan öyle konuşmuştuk ama çok yükseliyor yakın dövüş o zaman. Bıçakla dövüşü hızlı nişanla toplamaya karar verdim. Hatta bıçakla dövüşte istenirse keskin nişan da kullanılabilir. Albert'in sessizce birinin arkasından keskin nişanla bıçakladığını düşünün Assassin'in Death Attack özelliği gibi olur.
Kalsın. Ben 400 metre uzaktan insan gibi yapmayı tercih ederim. Aynı şekilde tabanca ve tüfek kullananlarında benimle aynı fikirde olduğunu düşünüyorum. Yakın dövüş silahları zaten diğerlerine göre güçsüzler. Verdikleri hasar artısından düşmanın dibine girme zorunluluğuna kadar. Yani yakın dövüş almak akıl işi değil. Ama...

Yakın dövüş silahları ve yakın dövüş

Eğer bıçak gibi yakın menzilli ve menzilsiz silahları "yakın dövüş" artı "yakın dövüş silahları" olarak alırsak bu adamların dibine kadar girmesine izin veren kişi bu yaptığına kesinlikle pişman olacaktır. Hatta ben aksine yakın dövüşün kişilere bazı başka avantajlar da kazandırması gerektiği görüşündeyim. Mesela yakına gelmiş birisi karşısındakine saldırırken aynı zamanda hareket etme penaltısını da alırsa karşısındakinin saldırılarına hareket eksisi (-50) aldırması gibi. Yani kendine doğrultulan namlunun yönünü şaşırtma, kendine saldıran kılıca vurup sonra saldırısını yapma gibi. Zaten yakın dövüşte göreceli daha yüksek değerlere ulaşılabildiğinden aldığı penaltı nispeten düşüyor.

Yakın dövüş ve fırlatmalı silahlar

Bıçak gibi fırlatmalılarda da yakın dövüş ve artısının gelmesi bence güzel olur. Yakın dövüş aynı zamanda vücut kontrolünü de belirtiyor. Bıçak ya da taş atarken de zaten vücuda kontrol önemlidir. Hem bunları forlatmada çeviklik kadar güçte önemli olmalı bence.
devrimk wrote:Gaz bombası için patlayıcı kullanmamıştım önceden aslında o daha mantıklı fırlatmalı silah gibi adamın üzerine atıyorsun duman çıkarıyor. El bombası dinamit olayında patlama anını hesap etmek gerektiği için patlayıcı özelliğini koydum. Böylece kötü zamanlı patlama yapıyor ve adamı vurma ihtimalin düşüyor gibi.
Alan etkili saldırılar ilgili yetenek

Patlayıcılar zaten alana atıldığından sadece tek bir özellik ile kullanılması bence bantıklı olur. Patlayıcılar, hızlı nişan ya da yakın dövüş silahları olabilir.

Fırlatmalı silhları "yakın dövüşe silahlarına" koymak, göğüs göğüse çarpışmayı "yakın dövüş"+"yakın dövüş silahları" olarak belirlemek ve patlayıcılar yerine mekanik koymak ve son olarak Mekanik tamir'in adını mühendislik olarak değiştirmek bence sorunu çözeceketir.

Mekanik ve mühendislik

Patlayıcılar --- Mekanik
Mekanik: Tuzakların bulunması ve kurulması, Mayınların bulunması ve kurulması, basit mekanik aletlerin yapılması (Dürbün takma, ayaklık takma) ve sabotajı , basit mekaniklerin tamiri.

Mekanik/Tamik --- Mühendislik
Mühendislik: Basit ve karmaşık aletlerin yapılması (Dürbün takma, tüfek modifiyeleri, zırhların kuvvetlendirilmesi, araçların modifiyesi), karmaşık aletlerin kullanılması (bilgisayar, bilgisayar programlama), basit ve karmaşık mekaniklerin tamiri.

Hiç kuralları değiştirmeden patlayıcıları kaldırmak da başka bir çözüm olabilir. Patlayıcılar tamamen mekanik/Tamir ile birleştirilir. Ancak mekanik/Tamir'in şu anda dahi yeterince etkin olduğunu düşünüyorum. Savaşçı bir karakter için değil belki.

Patlayıcılar, Mekanik/Tamir, Biyoloji/Kimya
Mekanik/Tamir, Bilim


Patlayıcılar yeteneğinin yok edilip, Mekanik/Tamir altına alınması, Mekanik tamir altında olabilecek bazı özellklerin de Biyoloji/Kimya altına alınarak "Bilim" isminin verilmesi de bence güzel ir çözüm olur. Bilim ile modifiyeler, geliştirmeler, bilgisayar kullanmalar, yeni kimyasal, biyolojik ve mekanik buluşların yapılması sağlanır.

Mekanik/Tamir ile de işlerin daha basit ama el işi kısımları alınır. Tamir etme, modifiye etme, tuzak kurma ve bozma, patlayıcıları yerleştirme, dürbin takma...

Mucitliğe yeni formül

Mucit marifeti de şu şekilde işler: Ã?nce bilim zarı atılır, başarılı olunursa bu sefer mekanik zarı atılır. Mekanikte başarısız olunursa bilim zarının bir daha atılmasına gerek kalmaz. BU sayede mucit marifeti ile yapılması gereken buluşlara puan verirken daha hür olabilrsin ve tek bir marifete yüklenerek uzay mekiği fırlatma hayalleride biraz daha zorlaşır :D
devrimk wrote:Basit bir sistem olsun dedim ama bir sürü kural, yan kural çıkıp duruyor. Gerçi tur döndürmede bir sorun yok o kısmı güzel. Umarım kurallar çok karışık gelmiyordur kimseye.
Bence basit ama daha basitleştirmek için bir şeyler daha gerekiyor.

Sosyal Beceriler ve Alışveriş/Kumar

Mesela ben sosyal becerilerin ne işe yaradığını anlamadım. Yemek yapma gibi şeylere mi yarıyor? Ben ce "Sosyal beceriler" ve "Alışveriş/Kumar" birleştirilebilir. Zaten ikisi biribiri ile çalışması gereken beceriler gibi geliyor bana. Belki iyi pazarlık eden biri iyi yemek yapmak zorununda değil diyebilirsin ama zaten savaş sisteminde de o kadar gerçekçiliğe kaçmıyorduk.
devrimk wrote:Dev akrepte zayıf olmuş galiba biraz daha kuvvetlendirmek gerek sanki.
Bence Dev akrepten ziyade minigun zayıf olmuş. 60 kurşunu böceğin göbeğine dolduran bir atış bence 100 vuruyorsa bir sorun vardır. Minigun'ın tek bir atışının bence o böceği delik deşik etmesi gerekirdi.

Ağır makinalılar ve minigun hasarı

Bir yerden sonra daha fazla vurmanın bir anlamı yok belki ama şu şekilde bir formül koyulabilir belki...

Minigun 20+ vurabilir

Attığı her 5 kurşun için +10 hasar verir.

80 kurşun 180 hasar.

Ayrıca minigun gibi taramalı silahlar kullanan kaç kurşun atacağına önceden karar verebilsin bence. Minimum 5 kurşun. +30 hasar, en fazla 80 kurşun +180 hasar. Diğer ağırmakinalılar da bu şekilde belirlenir. Diğer türlü her tetiğe basış bir servetin kaybı anlamına geliyor.

Ağır makinalılar ve menzil

Karşılık olarakta menzilde değilşik bir düzenlemeye gidilebilir. Ağır makinalılar tüfek menzilinden ateş eder ama 3 kademesi vardır. 400(-)/800(-50)/1200(-100). Ağır makinalılar namluları ve güçleri sebebiyle uzaklara ateş edebiliyorlar ama çok fazla saçtıklarından uzak menzillere yeterince isabetli atışlar yapamıyorlar.

Enerji silahları

Enerji silahlarında da değişiklik güzel olur bence. şİmdiki verdikleri değerin 2/3'ü kadar zarar verebilirler. Ancak enerji silahında iki kademe olur.

Normal atış: şu anki değerlerinin 2/3'ü kadar hasar veriyor.
Yüksek güçte: Daha yğun bir güçle ateş eder. şİmdiki verdikleri hasarın 4/3'ü kadar fazladan hasar verirler ancak bu atış 2 şarj birden yer.

Bu sayede lazer ve plazma silahları bence hak ettikleri süper güşlü silahlar tahtına yine ortak olurlar. Ancak bu silahların şarjları çabuk bittiğinden çokta güvenilir olmazlar.

Böcek gerçekten güçlüydü aslında. Ama bizim seviyemize ve teçhizatımıza uygun değildi. 50DR ve 300 HP bence oldukça yüksek. İleride karşımıza daha fazlası çıktığında bunun ne demek olduğunu daha kolay anlayacağız. Ã?ünkü bu sefer tek birine saldıramayacağız.

Ayrıca birde zehiri var ki çok fena. Antidot felan da almadık...
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Maşallah Darkgnome bayağı kafa yormuşsun. Başlıklarına göre düşüncelerimi yazayım:

Yakın dövüş silahları ve yakın dövüş
Dediğin doğru ama bu güçlendirmeleri marifetler yardımıyla yapacağız. Herkesin kullanabileceği özellikler olmayacak.

Yakın dövüş ve fırlatmalı silahlar
Bunu yakın dövüş silahlarında keskin nişan özelliğini kullanılsın diye yapmayı düşünmüyorum. Yani zeki biri de yakım dövüşte iş yapabilsin.

Mekanik ve mühendislik
Mekanik yeteneğini mühendisliğe çevirmek mantıklı. Tuzak bulma yeteneği de bu yeteneğin içinde olsun. Patlayıcılar dediğimiz yetenek zaten savaş kabiliyetleri içinde tuzakla alakası yok.

Mucitliğe yeni formül
Mucitliği daha fazla zorlaştırmaya gerek yok. Zaman ve ekipman sınırlaması mucitliği istediğiniz kadar kısıtlamanızı sağlıyor.

Sosyal Beceriler ve Alışveriş/Kumar
Sosyal beceriler bluff, diplomacy, intimidate yerine kullanılan bir zar. Normal kişilerle diyaloglarda kullanmıyorum, öte yandan düşmanı ikna etmek-korkutmak isterseniz kullanacağımız bir yetenek.

Ağır makinalılar ve minigun hasarı
Fabrika çıkışı Minigunlarda az mermi atmak gibi bir seçenek yok, Albert'in nişan aldığı süre içinde tetiğe basılı tutarak mermileri yağdırıyor denk gelirse de öldürüyor. Dediğin modifikasyounun mekanik bilgisiyle yapılabileceğini daha önceden yazmıştım.

Enerji silahları
Evet belki de enerji silahlarına otomatik ateş gibi yüksek güçlü ateş diye ayrı bir atış biçimi koyabiliriz.


Marifetler konusunda biraz kısır kaldık, o konuda fikirleri olan varsa sevinirim.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Uzman: Seviyeniz 1 daha yüksek gibi davranabilirsiniz. Becerilerinize 5 puan daha fazla dağıtabilir ve yüksek seviye marifetlerine daha çabuk ulaşabilirsiniz.

Mutasyon: Radyasyon sizi diğerleri kadar etkilemedi. Ancak bir yönden diğer ırklardan birine daha çok benziyorsunuz. Seçtiğiniz ırkın marifetlerini de alabilirsiniz. Sadece tek ırk seçilebilir.
İnsan: Görüntünüz insana daha çok benziyor. 5 puan dağıtmanız için hediye yetenek puanı. Bir özelliğinize +5 puan.
Gul: Ã?evre koşullarına daha dayanıklısınız. DR+5.
Mutant: HP+25, bağımlılık yapan maddeler bir kademe düşük etki ediyor.
Ölüm pençesi: Elleriniz +25 vuran silahlar da olabiliyor, AC+10.

Çok yönlü: Dağıtmanız için +15 yetenek paunı kazandınız.

Dirençli: Bağımlılık yapan maddeler 1 kademe düşük etki ediyor. Ayrıca bağımlılık ve ölüm zarlarında kurtulma şansınız %50 değil %75 etkilenme şansınız var.

Kamikaze: Ã?eviklik değeriniz zırhınıza eklenmez ama öncelik zarına çeviklikx3 olarak etki eder.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Bazı yeteneklerde son yazışmalardan sonra değişiklik yapmaya karar verdim Aslında Fallout oyunundaki gibi olacak bu şekilde.

Biyoloji, Kimya:
Mekanik, Tamir:

yerine
Bilim ve Mühendislik olacak.

Bilim: Biyoloji, kimya, matematik, bilgisayar vs vs.
Mühendislik: Mekanik, tamir, modifikasyonlar, tuzak vs. vs.


Darkgonem marifetlerin bir kısmının benzerleri var aklıma yatanlar:

Mutasyon: Radyasyon sizi diğerleri kadar etkilemedi. Ancak bir yönden diğer ırklardan birine daha çok benziyorsunuz. Seçtiğiniz ırkın marifetlerini de alabilirsiniz. Sadece tek ırk seçilebilir.

Dirençli: Bağımlılık yapan maddeler 1 kademe düşük etki ediyor. Ayrıca bağımlılık ve ölüm zarlarında kurtulma şansınız %50 değil %75 etkilenme şansınız var.
Bunu iki ayrı marifet yapmak lazım diğerlerine göre kuvvetli.

Kamikaze: Ã?eviklik değeriniz zırhınıza eklenmez ama öncelik zarına çeviklikx3 olarak etki eder.
Güzel ama kimse seçer mi?

Ölümpençesi olayını rafa kaldırıyorum kimseye cazip gelmiyor oynamak. Marifetleri için kafa yormaya değmez.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Ölüm pençesi silah kullansa çok zevkli olur ki kullanamayacağı hakkıda bir bilgi de vermemişsin. Albert olmasa ölüm pençesi bir kılıç ustası ya da ölüm pençesi bir komando çok zevkli olurdu bence. Oyuncu sayısı olduğundan 4 ırka 3 oyuncu. Biri dışarıda kalacaktı zaten.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Resimden pek anlaşılmamış olabilir:, Signs diye filmi de vardı yerdeki garip şekillerin ufo kaynaklı olduğu zannediliyordu, sonrasında iki üniversiteli gencin yaptığı ortaya çıkmıştı.

Image
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Resimde ayaktayım ama hala baygın mıyım?
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Darkgnome wrote:Resimde ayaktayım ama hala baygın mıyım?
Baygın değilsin.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Devrimk bunlar ekin çemberleri değil mi? İzlemiştim bunları yapan toplu guruplar var. Kimi kiralayarak kimi de geceleri baskalarının tarlalarında ekinleri belli bir mekanızma ile yatırarark süper şekiller yapıyorlar...

İki üniversiteli genç bunların oluşumunu bilgisayar üzerinden hızlıca çekip sonra video ya ufo tarzı parıldayan bir nesne koymuşlar. Sonra ekin çemberlerinin uzaydan gelen varlıklar tarafından yapıldığına inananların bulunduğu bir barda CD yi gösteriyor ve herkes hayretler içinde izliyordu..

Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Post Reply