devrimk wrote:dwaxer wrote:Yalnız gaz bombası atmak önceden nasıl 67 yapmışsın hala çözemedim bunun formülünü bir de bıçakla dövüş herhalde yakın dövüş ekleniyor değil mi?
.[/b]
Baştan öyle konuşmuştuk ama çok yükseliyor yakın dövüş o zaman. Bıçakla dövüşü hızlı nişanla toplamaya karar verdim. Hatta bıçakla dövüşte istenirse keskin nişan da kullanılabilir. Albert'in sessizce birinin arkasından keskin nişanla bıçakladığını düşünün Assassin'in Death Attack özelliği gibi olur.
Kalsın. Ben 400 metre uzaktan insan gibi yapmayı tercih ederim. Aynı şekilde tabanca ve tüfek kullananlarında benimle aynı fikirde olduğunu düşünüyorum. Yakın dövüş silahları zaten diğerlerine göre güçsüzler. Verdikleri hasar artısından düşmanın dibine girme zorunluluğuna kadar. Yani yakın dövüş almak akıl işi değil. Ama...
Yakın dövüş silahları ve yakın dövüş
Eğer bıçak gibi yakın menzilli ve menzilsiz silahları "yakın dövüş" artı "yakın dövüş silahları" olarak alırsak bu adamların dibine kadar girmesine izin veren kişi bu yaptığına kesinlikle pişman olacaktır. Hatta ben aksine yakın dövüşün kişilere bazı başka avantajlar da kazandırması gerektiği görüşündeyim. Mesela yakına gelmiş birisi karşısındakine saldırırken aynı zamanda hareket etme penaltısını da alırsa karşısındakinin saldırılarına hareket eksisi (-50) aldırması gibi. Yani kendine doğrultulan namlunun yönünü şaşırtma, kendine saldıran kılıca vurup sonra saldırısını yapma gibi. Zaten yakın dövüşte göreceli daha yüksek değerlere ulaşılabildiğinden aldığı penaltı nispeten düşüyor.
Yakın dövüş ve fırlatmalı silahlar
Bıçak gibi fırlatmalılarda da yakın dövüş ve artısının gelmesi bence güzel olur. Yakın dövüş aynı zamanda vücut kontrolünü de belirtiyor. Bıçak ya da taş atarken de zaten vücuda kontrol önemlidir. Hem bunları forlatmada çeviklik kadar güçte önemli olmalı bence.
devrimk wrote:Gaz bombası için patlayıcı kullanmamıştım önceden aslında o daha mantıklı fırlatmalı silah gibi adamın üzerine atıyorsun duman çıkarıyor. El bombası dinamit olayında patlama anını hesap etmek gerektiği için patlayıcı özelliğini koydum. Böylece kötü zamanlı patlama yapıyor ve adamı vurma ihtimalin düşüyor gibi.
Alan etkili saldırılar ilgili yetenek
Patlayıcılar zaten alana atıldığından sadece tek bir özellik ile kullanılması bence bantıklı olur. Patlayıcılar, hızlı nişan ya da yakın dövüş silahları olabilir.
Fırlatmalı silhları "yakın dövüşe silahlarına" koymak, göğüs göğüse çarpışmayı "yakın dövüş"+"yakın dövüş silahları" olarak belirlemek ve patlayıcılar yerine mekanik koymak ve son olarak Mekanik tamir'in adını mühendislik olarak değiştirmek bence sorunu çözeceketir.
Mekanik ve mühendislik
Patlayıcılar --- Mekanik
Mekanik: Tuzakların bulunması ve kurulması, Mayınların bulunması ve kurulması, basit mekanik aletlerin yapılması (Dürbün takma, ayaklık takma) ve sabotajı , basit mekaniklerin tamiri.
Mekanik/Tamik --- Mühendislik
Mühendislik: Basit ve karmaşık aletlerin yapılması (Dürbün takma, tüfek modifiyeleri, zırhların kuvvetlendirilmesi, araçların modifiyesi), karmaşık aletlerin kullanılması (bilgisayar, bilgisayar programlama), basit ve karmaşık mekaniklerin tamiri.
Hiç kuralları değiştirmeden patlayıcıları kaldırmak da başka bir çözüm olabilir. Patlayıcılar tamamen mekanik/Tamir ile birleştirilir. Ancak mekanik/Tamir'in şu anda dahi yeterince etkin olduğunu düşünüyorum. Savaşçı bir karakter için değil belki.
Patlayıcılar, Mekanik/Tamir, Biyoloji/Kimya
Mekanik/Tamir, Bilim
Patlayıcılar yeteneğinin yok edilip, Mekanik/Tamir altına alınması, Mekanik tamir altında olabilecek bazı özellklerin de Biyoloji/Kimya altına alınarak "Bilim" isminin verilmesi de bence güzel ir çözüm olur. Bilim ile modifiyeler, geliştirmeler, bilgisayar kullanmalar, yeni kimyasal, biyolojik ve mekanik buluşların yapılması sağlanır.
Mekanik/Tamir ile de işlerin daha basit ama el işi kısımları alınır. Tamir etme, modifiye etme, tuzak kurma ve bozma, patlayıcıları yerleştirme, dürbin takma...
Mucitliğe yeni formül
Mucit marifeti de şu şekilde işler: Ã?nce bilim zarı atılır, başarılı olunursa bu sefer mekanik zarı atılır. Mekanikte başarısız olunursa bilim zarının bir daha atılmasına gerek kalmaz. BU sayede mucit marifeti ile yapılması gereken buluşlara puan verirken daha hür olabilrsin ve tek bir marifete yüklenerek uzay mekiği fırlatma hayalleride biraz daha zorlaşır
devrimk wrote:Basit bir sistem olsun dedim ama bir sürü kural, yan kural çıkıp duruyor. Gerçi tur döndürmede bir sorun yok o kısmı güzel. Umarım kurallar çok karışık gelmiyordur kimseye.
Bence basit ama daha basitleştirmek için bir şeyler daha gerekiyor.
Sosyal Beceriler ve Alışveriş/Kumar
Mesela ben sosyal becerilerin ne işe yaradığını anlamadım. Yemek yapma gibi şeylere mi yarıyor? Ben ce "Sosyal beceriler" ve "Alışveriş/Kumar" birleştirilebilir. Zaten ikisi biribiri ile çalışması gereken beceriler gibi geliyor bana. Belki iyi pazarlık eden biri iyi yemek yapmak zorununda değil diyebilirsin ama zaten savaş sisteminde de o kadar gerçekçiliğe kaçmıyorduk.
devrimk wrote:Dev akrepte zayıf olmuş galiba biraz daha kuvvetlendirmek gerek sanki.
Bence Dev akrepten ziyade minigun zayıf olmuş. 60 kurşunu böceğin göbeğine dolduran bir atış bence 100 vuruyorsa bir sorun vardır. Minigun'ın tek bir atışının bence o böceği delik deşik etmesi gerekirdi.
Ağır makinalılar ve minigun hasarı
Bir yerden sonra daha fazla vurmanın bir anlamı yok belki ama şu şekilde bir formül koyulabilir belki...
Minigun 20+ vurabilir
Attığı her 5 kurşun için +10 hasar verir.
80 kurşun 180 hasar.
Ayrıca minigun gibi taramalı silahlar kullanan kaç kurşun atacağına önceden karar verebilsin bence. Minimum 5 kurşun. +30 hasar, en fazla 80 kurşun +180 hasar. Diğer ağırmakinalılar da bu şekilde belirlenir. Diğer türlü her tetiğe basış bir servetin kaybı anlamına geliyor.
Ağır makinalılar ve menzil
Karşılık olarakta menzilde değilşik bir düzenlemeye gidilebilir. Ağır makinalılar tüfek menzilinden ateş eder ama 3 kademesi vardır. 400(-)/800(-50)/1200(-100). Ağır makinalılar namluları ve güçleri sebebiyle uzaklara ateş edebiliyorlar ama çok fazla saçtıklarından uzak menzillere yeterince isabetli atışlar yapamıyorlar.
Enerji silahları
Enerji silahlarında da değişiklik güzel olur bence. şİmdiki verdikleri değerin 2/3'ü kadar zarar verebilirler. Ancak enerji silahında iki kademe olur.
Normal atış: şu anki değerlerinin 2/3'ü kadar hasar veriyor.
Yüksek güçte: Daha yğun bir güçle ateş eder. şİmdiki verdikleri hasarın 4/3'ü kadar fazladan hasar verirler ancak bu atış 2 şarj birden yer.
Bu sayede lazer ve plazma silahları bence hak ettikleri süper güşlü silahlar tahtına yine ortak olurlar. Ancak bu silahların şarjları çabuk bittiğinden çokta güvenilir olmazlar.
Böcek gerçekten güçlüydü aslında. Ama bizim seviyemize ve teçhizatımıza uygun değildi. 50DR ve 300 HP bence oldukça yüksek. İleride karşımıza daha fazlası çıktığında bunun ne demek olduğunu daha kolay anlayacağız. Ã?ünkü bu sefer tek birine saldıramayacağız.
Ayrıca birde zehiri var ki çok fena. Antidot felan da almadık...
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka