Loncalar ve Toplum

Gölgelerdeki yaşamı bilenler için...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Evet Palisdan a katılıym aslıdna loca belki de en az yükümllük gerektiren ittifaktır. Aslında zaten onun yardımına ihtiyacı olan insanar ona gerekeni rahatla veriyolar. Loncalarda bildiim kadarı ile her annaşma özel yapılır bazı gizli bilgileri bilenler dışında da istiyen istedii zaman gitmekte özgürdür ama yeni bi lonca kurmazsa genelde yapabilecei işleri ciddi bi şekild azaltmış our giden. Dier loncalardaki kurallar bildiim kadarı ile çok daa sınırlı ama hiç bi zamanda hırsız loncasının gücüne erişemiyolar bu nedenle ..
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

En az yükümlülük getiren lonca hırsız loncası mıdır bilemiyorum, belki çok daha az yükümlülük getiren ufak tefek loncalar vardır ancak mantıklı yükümlülükler getirdiği muhakkak. Bunu da en iyi kendinizi lonca yöneticisinin yerine koyup ne gibi bir sistemle burayı idare edebileceğinizi düşünürseniz bulursunuz, muhtemelen sizin koyduğunuz kurallarla gerçek loncalar arasında çok fazla benzeşme olacaktır. Her tür anlaşma doğal olarak yapılır, hırsız loncasının tabuları ya yoktur ya da yok denecek kadar nadirdir. Gizli bilgileri bilen ve söylemesi halinde loncanın zarar görebileceği öngörülen kişileri siz de lonca başkanı olsanız salmazdınız bence, belki hafızasını sildikten sonra.
Loncaya güç kazandıran asıl faktörlerden biri de onların mutlak bir ihtiyaçtan doğmuş olması, hırsızlar ekip halinde çalışırken normal verimlerden kat kat fazlasını alabilirler çünkü. Lonca da bir ekip çalışmasının büyücek ölçekteki bir halidir.
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Ã?rnein fırıncılar loncasında ekmein kalitesinden fiyatına kadar hatta çalışanlara verilecek ücrete kadar her şeye karışılıyo bildiim kadarı ile üstelik gözle görülür pek bi yardım da yapmıyo lonca (rakiplerin çoğalmasını önlemek hariç) ve bir de vergi gibi bir para da alıyo bu düşünülecek olursa hırsız loncasının çok daa özgür bir ruh taşıdıı anlaşılır sanıyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Söylediğin gibi herhangi bir diğer loncaya göre hırsız loncası çok daha avantajlı. Hırsızlara istediği yöntemi seçmeleri zaten çoğu zaman izin verilir, dahası hangi görevi seçeceklerine izin verilmesi dahi sık görülür.
Gözle görülür yardımları ise saymakla bitmez. (saydık bitiremedik. :D )
Vergi de yok, komisyon belki ama vergi yok o farklı bir şey.
Taşlar unutana dek...
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Evt o açılardan hırsız loncalarını taktir ediyorum ama yine de yöntemleri de belki en acımasız olan loncadır. Gerçi tüm lo9ncalarda zaman zaman acımasız yöntemler kullanılır.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
NIGHT
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 736
Joined: Sun Feb 01, 2004 10:00 am
Location: bursa

Post by NIGHT »

--Böldüm ama, bir sorum var.
Sitede lonca kurabiliyor muyuz? Yani biz zaten burda yalan dolan ve daha niceleri üzerine tartışmalar yapıyoruz ama loncamız yok! (Hanım var lonca da istiyorum, amma aç gözlüyüm!)şu sınavla girilen loncadan bahsetmiyorum. Forum başlığı altında bir lonca. Yani hırsız loncası içinde lonca. Nasıl fikir? Çok mu kötü?
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Ama zaten bir hırsız loncası var şu anda içinde bulunduumuz başlık.. Sınavla girilen yer sanırım gölge altı idi... Lonca Lord Quelin hakimiyeti altındadır. Ve aynı zamanda da ben hem ozan Firble Hem de Dragonfire rahibi olarak loncaya zor durumlarında yardım sözü verebilirim. şu anda aramızın gayet ii olduunu rahatlıkla söleyebilirim.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Gorath
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2057
Joined: Mon Mar 22, 2004 10:00 am
Location: Meleran

Post by Gorath »

Millet şöyle cücelere göre bir lonca yokmu ya. Bir cüce gidipte hırsız olamaz hani...
Hayatın anlamsız oyunlarında anlamlı bir kapı açmak için sadece gözlerini kapat ve... hisset...

Hisset yaşamak için olan savaşını, böylece elde edersin o sonsuz anlamı...
Palisdan
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 654
Joined: Thu Mar 25, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Palisdan »

Var Gorath. Katılan ilk savaşçıyla beraber Gölge Fedailiği Okulu açmayı düşünüyorum. Katılırsan beklerim -ki ilk katılan kişiyle beraber açacağım zaten bu okulu- , gerçekten orjinal bir fikir üzerine kurulu ve eğitim programları asıl fikir kadar orjinal. Diyar üzerinde en korkulan gruplardan birisi olmaya aday Fedailer.

NIGHT eğer ben yanlış anlamadıysam Lord Quel-Shin'e inanmak istemiyor ama gölgenin yolunu takip etmeyi istiyor. Bu durumda onun kurduğu loncaya dini herhangi bir müdahale yapmam, önemli olan loncanın çıkarlarıdır ve Lord Quel-Shin'in yolundakilerle çelişmediği sürece ben bu yoldaki loncayla çelişmem. Asıl önemli olan kavramın yüceltilmesidir, inanan sayısının çoğalmasından bile önemli olduğu savunulabilir. Ben NIGHT'ın kuracağı loncayı desteklerim ve kurarsa desteklemeyi düşünüyorum da. Quel-Shin Tapınağı ile çelişmelerini gerektiren bir durum göremiyorum, her ne kadar tüm loncaların Lord Quel-Shin'in adına kurulduğunu görmenin beni daha çok sevindireceğini kabul etmem gerekiyor ama bir insanın yeniliklere -özellikle de mantıklı ve yararlı olanlara- karşı açık olması bağnaz olmaması gerekir. Gölge Lord'un öğretisi bunu gerektirir.

Lord Dragonfire'ın Tapınağı ile de gene aramız iyi ve aynı şekilde gerekli durumlarda yardım etmeyi tabu sözcük olarak kullanmanın gereksiz olduğu açık. :D

Sınavla girilen yer Gölgealtı ve loncanın önemli gücü bu güçlü yoldaşlardan geliyor olması mantıklı olsa da Gölgealtı dışındaki loncanın gücü hiç de yadsınamaz. Loncanın kapıları herkese açıktır, herkes şansını loncada denemekte serbesttir.
Taşlar unutana dek...
Post Reply