deitysiz cleric
abi bu tanımın gerçekten hoş ama ben bunun ao ya uyduğunu pek düşünmüyorum. ole olsaydı neden tanrılara kızsın ki. insan kendi varlığına kızar mı. e tabi o god diyeceksin. abi god insanın bile yapmadığı şeyi yapar mı?
ben ao ya saygı duyuyorum ama bence o kadarda uzun boylu değil. onun da zayıf yanları var ve ben bunu tanrılarda kabul edemem.
ben ao ya saygı duyuyorum ama bence o kadarda uzun boylu değil. onun da zayıf yanları var ve ben bunu tanrılarda kabul edemem.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
güç amacın, k
Tanrıların Portfoliolarına bakarsanız dünyada varolan bazı fikirler, olaylar ya da simgeler vardır...yeorda wrote:Felsefi bir bakış açısı o zaman insanları ne olarak görüyorsun???
İnsanlar yoktan varedildiklerinde başladıkları yer olan bir'den yaratıldılar ve sonunda da bu bir'e dönecekler. Bu bir Tanrısal bütünlüktür ve insanlığın kainatin herşeyin yaratıcısı gene bu bir'dir...
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Only God should have this power
Aha ben ondan olucamRaistlin wrote:Ama tanrısız cleric diye bir şey var...
En azından belli sabit bir Diety'si yok diyebiliriz yani...
Tanrısız mı yoksa tüm Tanrılara mı dua ediyor bunu tartışıyorduk...
Shar karanlıklarını dünyaya salarken Salune sende aynı anda aydınlat havai fişek gösterisi misali
ehehehhe
Ulu Mystra ben senide severim ama bi Cyric e dua ediyim onun domainlerine ihtiyacım var
poeki abi ben sana şunu söyleyeyim. ah bak abi ben dvine büyüsü yapıyom. peki bu büyünün kaynağı ne. yoksa bi anda yoktan mı var oluyor. bu konuya bir açıklama getirmeye çalış bence milletin açıklaması ile dalga geçmeye değil.
abi yanlış anlama tartışma başlatmak istemiyorum ama lütfen biraz yaratıcı olalım.
bir arkadaşım bu konuyla ilgili: atımla dalga geçenin eşşeği olsa derdi.
lütfen bari bi eşşek bulalım da ondan sonra eleştirelim. olmadı bari eleştirilerimiz yapıcı olsun.
abi yanlış anlama tartışma başlatmak istemiyorum ama lütfen biraz yaratıcı olalım.
bir arkadaşım bu konuyla ilgili: atımla dalga geçenin eşşeği olsa derdi.
lütfen bari bi eşşek bulalım da ondan sonra eleştirelim. olmadı bari eleştirilerimiz yapıcı olsun.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
güç amacın, k
Divine büyülerin kaynağı divine rank i olan yaratıkalrdır ( bunlara tanrıda diyebiliriz ama bazi çok güçlü iblislerin vs. bile followerlarına büyü verdiği bilinmektedir.)
Tanrılar kendi takipçilerine ve ruhbanlarına büyü bahşederler bu onların asli görevlerinden biridir .
Ancak 1 kişiye iki tanrı aynı anda büyü vermez . Yada iki tanrının aynı anda ruhbanı olamazsınız .
2 tanrının birden choosen ı olabilirsiniz belki ( bkz Adon) ama aynı anda iki tanrının birden ruhbanı olamazsınız .
Eğer tanrılar büyü veremiyecek durumdaysa takipçilerine o durumda o tanrının aligement ine en yakın tanrı tarafından büyüler bahşedilir . Sizin bu tartışmanızı başlatan büyü ise tanrıları tarafından afaroz edilmiş rahipler içindir saygılar .
Tanrılar kendi takipçilerine ve ruhbanlarına büyü bahşederler bu onların asli görevlerinden biridir .
Ancak 1 kişiye iki tanrı aynı anda büyü vermez . Yada iki tanrının aynı anda ruhbanı olamazsınız .
2 tanrının birden choosen ı olabilirsiniz belki ( bkz Adon) ama aynı anda iki tanrının birden ruhbanı olamazsınız .
Eğer tanrılar büyü veremiyecek durumdaysa takipçilerine o durumda o tanrının aligement ine en yakın tanrı tarafından büyüler bahşedilir . Sizin bu tartışmanızı başlatan büyü ise tanrıları tarafından afaroz edilmiş rahipler içindir saygılar .
Belalar Zamanına kadar Ao'nun varlığı bilinmemekteydi. FR'daki Ao bir bakıma Platon'un idee'sidir. İlk ve mutlak idee. Onun dışında FR evreninin yaratılması karanlığın ve ışığın savaşıundan doğmuştur.
Shar karanlığı, Selune ise aydınlığı temsil eder. Shar öbüründen büyük bi parça koparır bu bütün büyü gücü üzerinde olan Mystryl'dir. Ancak Mystryl bu savaşa tarafsız kalmıştır. Ancak "anne" olarak Selune'u bilir. Sonra Selune kendinin gücünden fedakarlık ederek en sıcak kısmını kopartır ve Chauntea'yı yaratır. Bu sıcak küre Abeir-Toril gezegenidir. Selune iyice zayıflamıştır ama Mystryl bu savaşta "anne"sinin safına katılır ve Shar'ı beraber def ederler. Böylelikle sonu asla bitmeyecek savaş başlamıştır. Shar her fırsatta aydınlığa saldıracaktır.
Bu efsanede Ao'nun lafı hiç geçmez. Zaman geçtikçe çekirdek tanrılar oluşmaya başlar. Amaunathar (güneş tanrısı), Tempus (savaş), Mystryl (büyü),Kozah (fırtına, ileride Talos olacaktır) ve ismini unuttuğum bi kaç tanrı daha.
Ao'nun tanrı katına ölümlüleri yükseltmesi Belalar Zamanından önce görülmemiştir.
Mesela karanlık efendileri Zorba Bane, Katil Bhaal ve Meftalim (necromancer) Myrkul, Herşeyin Sonunun Efendisi Jergal'in b,r oyununun sonunda onun portfolio larını paylaştırılan ölümlülerdi. Jergal, o eskilerin ulu yüce tanrısı şimdi biölüler katibi oldu çıktı, Füg Boyutunda...
Shar karanlığı, Selune ise aydınlığı temsil eder. Shar öbüründen büyük bi parça koparır bu bütün büyü gücü üzerinde olan Mystryl'dir. Ancak Mystryl bu savaşa tarafsız kalmıştır. Ancak "anne" olarak Selune'u bilir. Sonra Selune kendinin gücünden fedakarlık ederek en sıcak kısmını kopartır ve Chauntea'yı yaratır. Bu sıcak küre Abeir-Toril gezegenidir. Selune iyice zayıflamıştır ama Mystryl bu savaşta "anne"sinin safına katılır ve Shar'ı beraber def ederler. Böylelikle sonu asla bitmeyecek savaş başlamıştır. Shar her fırsatta aydınlığa saldıracaktır.
Bu efsanede Ao'nun lafı hiç geçmez. Zaman geçtikçe çekirdek tanrılar oluşmaya başlar. Amaunathar (güneş tanrısı), Tempus (savaş), Mystryl (büyü),Kozah (fırtına, ileride Talos olacaktır) ve ismini unuttuğum bi kaç tanrı daha.
Ao'nun tanrı katına ölümlüleri yükseltmesi Belalar Zamanından önce görülmemiştir.
Mesela karanlık efendileri Zorba Bane, Katil Bhaal ve Meftalim (necromancer) Myrkul, Herşeyin Sonunun Efendisi Jergal'in b,r oyununun sonunda onun portfolio larını paylaştırılan ölümlülerdi. Jergal, o eskilerin ulu yüce tanrısı şimdi biölüler katibi oldu çıktı, Füg Boyutunda...
kural kitabında ne yazılırsa yazılsın, deitysiz bi rahibin olmaması gerektiğini düşünüyorum. yani benim oyunnarımda bööle bişiye izin vermem.
acemi oyuncuların (tanrılar hakkında fikri olmayan) işini kolaylaştırmak için böyle bi açık uç bırakılması fikrine de katılmıyorum açıkçası. oyuncunun o diyardaki tanrılar hakkında bir fikri olmasa bile kaba hatlarıyla hangi öğretinin tanrısının rahipliğini yapmak istediğini tanımlayabilir. mesela, savaş tanrısının rahipliğini yapmak isteyen bi oyuncunun hem rpsi, hem de oyun mekaniğine yönelik özellikleri (granted powers, spells, weapons&armor vs..) belirlenmiş olur yeterince.
ayrıca yukarıda yazıldığı gibi tanrıları tarafından aforoz edilen rahipler nasıl oluyor da divine spell yapmaya devam edebiliyor onu da annayabilmiş diilim
acemi oyuncuların (tanrılar hakkında fikri olmayan) işini kolaylaştırmak için böyle bi açık uç bırakılması fikrine de katılmıyorum açıkçası. oyuncunun o diyardaki tanrılar hakkında bir fikri olmasa bile kaba hatlarıyla hangi öğretinin tanrısının rahipliğini yapmak istediğini tanımlayabilir. mesela, savaş tanrısının rahipliğini yapmak isteyen bi oyuncunun hem rpsi, hem de oyun mekaniğine yönelik özellikleri (granted powers, spells, weapons&armor vs..) belirlenmiş olur yeterince.
ayrıca yukarıda yazıldığı gibi tanrıları tarafından aforoz edilen rahipler nasıl oluyor da divine spell yapmaya devam edebiliyor onu da annayabilmiş diilim
War, war never changes...
-
Türklider
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 1308
- Joined: Sun Sep 14, 2003 10:00 am
- Location: AFYON! Hehehehe...
Druidler de doğadan alırlar güçlerini... Ayrıca Druidler bir deity'nin adamı gibi bir şeydir. 2E kural kitabında cleric'lerin biraz oynanmışı diye bahsediyordu druidden...
İyi yönelime sahip ruhbanlar iyilik tanrılarından, kötü ruhbanlar kötülük tanrılarından çeker. Nötrler de doğal olara sadece nötrlerden çekecektir.
Commune büyüsünde bir de yanlış deity yada yanlış hedefe sorma (Demonlar, solarlar filan) şansı da var.
Ayrıca Commune büyüsünde yarı tanrı ve kutsal(tanrısal) her türlü varlığa soru sorulabiliyordu diye biliyorum ama cevap "evet", "hayır" yada bilmece oluyordu...
Saygılarımla...
İyi yönelime sahip ruhbanlar iyilik tanrılarından, kötü ruhbanlar kötülük tanrılarından çeker. Nötrler de doğal olara sadece nötrlerden çekecektir.
Commune büyüsünde bir de yanlış deity yada yanlış hedefe sorma (Demonlar, solarlar filan) şansı da var.
Ayrıca Commune büyüsünde yarı tanrı ve kutsal(tanrısal) her türlü varlığa soru sorulabiliyordu diye biliyorum ama cevap "evet", "hayır" yada bilmece oluyordu...
Saygılarımla...
Türklider...
