Marlong Tehdidi-Yorum konuşma vs..

Farklı sistemler ve dünyalar üzerine hazırlanan aktif oyunlarımızın bulunduğu bölümdür.
Post Reply
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Bu sabah karakter kağıdım üstünde edit ile değişiklikleri yaptım ancak çıkmak zorununda kaldığımdan haber veremedim. O karakterin üstünde daha fazla uğraşmak istemiyorum. Hepimiz karakterleri ile karşılaştırınca biraz ezik kaldı belki ama tecrübelendikçe herhalde daha sizin gruba uygun karakterler yaratabileceğim.

Aegr... : Oyunun ilerleyen safhalarında karakterlerimizde bazı değişiklikler yapabileceğimizi de söylesen iyi olacak. Karakteri 16. seviyey geleceğimizi düşünerek hazırladım ama bakalım nasıl olacak :D

CLİCK's: Ortak geçmişimiz olduğu için Aegr...'ında izniyle bana geçmişi atabilirmizin. En azından benim bileceğim kısmı. Bende ona göre derleyeyim kendiminkini. Sana uygun olsun diye critikçiyi de almadım pit figter yaptım Hadi bakalım hayırlısı. :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Arkadaşlar oynumuz pazartesi günü en geç saat 22:00 a kadar baslayacaktır....
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Yani o zamana kadar yeni karakter yaratma hakkımız var :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Darkgnome wrote:Yani o zamana kadar yeni karakter yaratma hakkımız var :D
Darkgnome sürekli karakter yaratıon abi hiç ugrasma biz sana Forgotten Realms den bi tanrı verelim takıl sen :D :-P
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Neyse :)

şimdi yeni bir taktik. Bunu nyapılamayacağına karşı herhangi bir kural göremedim.

Kullanılanlar:
Power: Overwelmin strike (Avenger), Forcefull reach(Polearm Master (Paragon path fighter)
Kullanıllan Marifetler: Polearm momentum
Kullanılan büyülü eşya: Antipathy Gloves

Bir yaratığa saldırırsınız. Avenger'ın ovewelming saldırısı sayesinde yaratığı j-kendi yanınıza çekersiniz. Eğer bunu reach özelliğini kullanarak yapmadıysanız 1 kare hareket etmişti. Reach ile ise 2 kare) Sonrasında Forcefull reach özelliğiniz sayesinde kalan 1 kare daha hareket ettirirsiniz ve 2 karelik zorlayarak yerinden oynatma hareketini de yapmış olursunuz. Ancak son hareketi Yaratık tam ayaklarınızın dibine gelecek şekilde yaparsınız .ünkü slide için herhangi bir yön kısıtı yok. Artık hemen altınızda bir prone yaratığınız var.

Bundan sonrası antipathy gloves'a kalıyor. Antipathy gloves ile etrafınızdaki tüm karelere hareket 2 karelik hareket ister. Prone biri ise bulunduğu kare dolu ise shift ile 1 kare yana kaymak zorunundadır. Ancak shift sadece 1 kareyi kapsayabilir ki Antipathy gloves varken bunu yapamaz ve artık o yaratık ölene ya da sizi öldürene kadar altınızada prone kalmaya mahkümdur.

Artık ona saldırırken siz +2 alırken, o size ve yanınızadakilere saldırılarında -2 alacak. Siz yerinizden oynamadığınız sürece de tüm yandaşlarınızın ona karşı combat advantage'ı var. Yani rogue karakterlere gün doğdu. :)

Ayrıca diyelim bir şekilde altınızdan kaömayı başardı. Censure of pursuit devreye girer öünkü yaratık isteyerek sizden uzaklaşmıştır. :)

Siz: Combat advantage
Düşman: -2 to hit

Bunu daha ilerisi barbar ve fighter tek başına da yapılabilir sanırım. Bir kere spear ile saldırı ve 2 kare harekt ettirme ardından prone. Ancak bunun için bulunduğunuz yeri terk etmeniz gerekir ki her zaman istenen bir durum olmayabilir.:D Ayrıca Avenger bu hareketi polearm gamble gibi bir marifet sayesinde kendi turu dışında da yapabileceği için kendi turunda güçlü bir saldırısı ile yaratığı öldürebilirde sanırım.

Bunların üstüne bir de shifter alıp moonstalker paragonunda ilerlerseniz, siz ve atrafınızdaki herkesin yerdeki zavallaıya +wisdom modifire ve sizin bunun üstüne +1d6 damage fazladan vuracağınızı belirteyim.

Sonuçtaki durum

Siz: Combat advantage, +(wis mod)+1d6 to damage
Düşman: -2 to hit

Ayrıca fighter ile yapmanız durumunda diyelim ki bir şekilde çifte shift atacak bir karakter (Avenger) Fighter altındaki karakter marklı olduğunda dolayı bir saldırı dayha yapar ve prone karakter yerinde oynayamaz. Tek kurtuluşu iki defa 2 karelik shift atabilme gücüdür.

Taktikte bir hata var ise lütfen belirtin. :)

Code: Select all

Overwhelming Strike Avenger Attack 1
As you attack, you maneuver around your foe, forcing it to move with you.
At-Will ✦ Divine, Weapon
Standard Action Melee weapon
Target: One creature
Attack: Wisdom vs. AC
Hit: 1[W] + Wisdom modifier damage. You shift 1 square and slide the target 1 square into the space you occupied.
Level 21: 2[W] + Wisdom modifier damage.

Forceful Reach (11th level): If you use a reach weapon to deliver a weapon power that pushes, pulls, or slides a target, you increase the distance of the forced movement by 1 square.

Polearm Momentum
Prerequisites: Dex 15, Wis 15, fighter
Benefit: Whenever you use a polearm or a spear attack to push or slide a target 2 or more squares, you can also knock that target prone at the end of the forced movement.

Antipathy Gloves Level 10
Use these gloves to keep your enemies at bay.
Item Slot: Hands 5,000 gp
Property: An enemy must spend 1 extra square of movement to enter a square adjacent to you. An enemy that is pulled, pushed, or slid moves through those squares as normal.
Power (Daily): Standard Action. Make an attack: Ranged 10; +13 vs. Reflex; on a hit, the target is restrained (save ends).
Last edited by Darkgnome on Mon Aug 24, 2009 10:16 am, edited 1 time in total.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Taktik: Paladin + Avenger

Paladin bir yaratığa minor action olarak divine challenge atar. Sonra yağacağı saldırısını yapar. Ardındıan Avenger Oath of enmity'i aynı yaratığa yapar ve Overwelming strike ile yaratığı bir kare geriye çeker.

Artık yaratığın önünde 2 yol vardır.

1. Yaratık Avenger'a saldırır ve Paladinin 6+char modifire hasarını yer
2. Yaratık paladine saldırır ve Avenger'ın censure of pursuit ile 4+dex mod kadar güçlenmiş saldırısını yer.

Bu bir iki ucu sivri değnek olayıdır ve yaratığın saatleri sayılıdır.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Birinci taktiğin large yaratıklara yaramama ihtimali var.

İkinci taktik ise reach veya ranged silah kullananlara etki etmez. Ancak Ranged silah kullanan 2 melee karakter arasına düşmüşse zaten vay haline :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Taktik: Fighter ve alan etkili büyü.

Fighter'a 2 multiclass feati alarak olabildiğince büyük alanı etkileyen bir encounter power kazandırın. Savaşın ilk döngüsünce fighter olabildiğince çok yaratığa ateş ederek hepsini aynı anda marklar. Artık yanınıza yaklaşan, uzaklaşan, başkasına saldıran herkes sizden saldırı alacak ve hareket edenler yerlerinede kalacaklar.

Herkese saldırıyorum ama alan küöük diyorsanız Poleram master'ı tavsiye ederim. 16. seivyeden itibaren 2 kare etrafındaki markaladığı birisiin yapacağı saldırı veya hareket bir AoO'ya dönüşecek.

Bu taktği alanlara tavsiyem "Polearm Gamble'ı almaları" Aksi taktirde herkes size saldırıp bir anda canınızı alabilir. Ancak polearm gamble ile size saldırmak için yaklaşanlar 1 AoO yiyecek ve yerlerinde sabitlenecekler.

Shift atarlarsa derseniz, benim favori büyülülerimden biri yani "Antipathy gloves" devreye giriyor. :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Sizinde anlayacağınız gibi benim aklım sürekli fighter ve Paladin'e gidiyor. Hala 19 saatim olduğuna göre belki sizin ve "yüce" Aegr...'ın yardımıyla bir paladin ya da fighter yaratabilirim.

Ancak sizde lütfen buradan düzeltme ve yorumlarınızı eksik etmeyim. Kural sistemini daha yeni öğreniyorum ve 3.5 bilmesem daha rahat edecektim belkide. Kuralların işleyişinde çok şey değişmş.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Bir yaratığa saldırırsınız. Avenger'ın ovewelming saldırısı sayesinde yaratığı j-kendi yanınıza çekersiniz. Eğer bunu reach özelliğini kullanarak yapmadıysanız 1 kare hareket etmişti. Reach ile ise 2 kare) Sonrasında Forcefull reach özelliğiniz sayesinde kalan 1 kare daha hareket ettirirsiniz ve 2 karelik zorlayarak yerinden oynatma hareketini de yapmış olursunuz. Ancak son hareketi Yaratık tam ayaklarınızın dibine gelecek şekilde yaparsınız .ünkü slide için herhangi bir yön kısıtı yok. Artık hemen altınızda bir prone yaratığınız var.
Bulunduğun kareye adamı çekemezsin.

Overwhelming Strike diyor ki:
You shift 1 square and slide the target 1 square into the space you occupied.

Yani öncelikle sen shift edeceksin, boşalttığın noktaya da düşmanını çekeceksin.

Bu arada Aegron 7 oyuncu var herkes aynı oyunda mı olacak? Masa başında bile bu kadar kişiyle oynanmaz forumda ise bu oyun hiç dönmez.

Eğer bu 7 kişilik bir parti olacaksa striker'a ihtiyaç var. Bir defender daha girmesi işleri daha da zorlaştırır. İlla ki paladin - Fighter oynayacağım dersen ben
http://www.frpworld.com/modules.php?nam ... pic&t=8275 deki rangerı alabilirim.
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Aslında striker gibi hareket eden bir defender almayı düşünüyordum. Yani korumaktan çok hasar vermek, güçsüz düşürmek ve daha da çok hasar vermek üstüne. CLIKC's ile taktikler yaparak ne kadar çabuk birisini alt ederiz olayına bile giriyoruz.

Benim gördüğüm kadarıyla Avenger striker değil de defender gibi. Hasarları iyi değil, savunması iyi, Healing sergeler yüksek. Sadece vurma şansı fazla ama fighter bir karatere reach silah verilirse değişik taktikler çıkartabiliyor ve karşısındakinin çok canını yakıyor.

Overwelming kendi yanına çekiyor, Poleram master'ın forcefull reach hareketi ile de tam altına getiriyorsun. Sonra başlıyorsun en güçlü vuruşlarını yapmay. Ã?ünkü ıskalama şansın yok.

Ancak şimdi sanırım anlamaya başladım striker felan ne. Sanırım bu 4E aynı bilgisayar oyunları mantığında işliyor. Defender kendi üstüne bir şekilde düçmanı çekiyor ve direniyor. Grup yaratığın etrafını çeviriyor ve striker daha çok vuruyor, defender vuruşlara dayanıyor, healr'da defenderları iyileştiriyor gibi bir durum var. :S Ben farklı durumlarda farklı taktikler üreten, kendi arkadaşı ile diğerlerinden ayrı kendi başlarına takılan ikili takım oyunlarıyla yaratıkların canına okuyan bir karakterler yaratmaya çalışıyorum. Ama bana derseniz Wow gibi bir oyun olacak, hep beraber zindana gireceğiz ve süpriz oyunlarla birbirimizden ayrı düşmeyeceğiz, düşmanlar ve tuzaklar dışında farklı zorluklarla karşılaşmayacağız... ( :( ) o zaman ben ona göre düz mantık karakter oluşturmaya da razıyım.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

D&D 4'de önerilen senaryo biçimi bu zaten. Eskisi gibi çok kuvvetli bir yaratık, büyücü çıkartıp partiyi hırpalaman mümkün değil. Zindan usulü kolay savaşlarda olmak üzere Healing surge'leri dailyleri bitirtip en son bölüm sonu canavarını karşılarına çıkartmak.

Çok esnek karakter yapmaya çalışmaya gerek yok, zaten öyle bir olanakta yok.
Androner
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 808
Joined: Wed Jan 07, 2004 10:00 am
Location: istanbul

Post by Androner »

Aegron Linwelin wrote:Arkadaşlar oynumuz pazartesi günü en geç saat 22:00 a kadar baslayacaktır....
oyun isteriz!!!

ya ben baktım grupta controller yok dedim wizard olayım :)
aslında warlord tercih ederdim de :)
dwaxer efendiiiii.... ;)
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Arkadaşlar kusura bakmayın işe başladım o yüzden bilgisayarımı bile açamıyorum karakterlerimiz hazırda dursun oyuna iki hafta sonra baslayalım... Size de ayıp oldu ama benim elimde olan bişey değil
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Hayırlı olsun.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Post Reply