samurai alignmentı
abicim. bak 2e complete book of fighters die bi kitap var. ona aç bir bak istersen samurainin ne olması gerektiğine.Sensei wrote:İyi uzatmaya gerek yok ama smuraylar hakkında biraz daha bilgiye ihtiyacın var samuraylar lwful olmak zorunda değildir, sadece neutral olamazlar.
orda karşına any lawful çıkacaktır. bir samurai nin chaotic olması imkansızdır. adamlar sözlerini tutamadıkları için initihar ederler, saygısızlığa dayanmazlar(evil -good). solamnic knightlar kadar sıkı bir codeları vardır. ve hiç bir samurai bu code ların dışına çıkamaz, çıkan ya öldürülür yada ronin yani, evsiz ve dışlanmış samurai olur.
hatta bazı samurai evleri "roninleri" yani bir an için bile chaotic davranış sergilemiş olanlarını öldürmek için özel görevler düzenleyip , ekipler kurarlar.
istersen o OFFİCİAL kaynağı sende bi oku sonra bi daha tartışalım.
görüşmek üzere.
Last edited by Azalin on Sat Jun 12, 2004 12:15 am, edited 1 time in total.
Sonsuz gücü elinde tutanın içindeki boşluktan daha büyük ne olabilir?
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
walla bu olaylar hakkıındaki kitapları okumadım ama bu konudaki haberler hep bana ilginç gelmiştir o nedenle biraz bilgim war bu bilgilerde ise chaotism 'e hiç yer wermeyen bir topluluk çıkıyor karnıma hatta şu harakiri neden 2 kişiyle birlikte yapılır zannediyorsun harakiriyi yapacak kişi ayaklarını altına alacak şekilde yere çöker we bir blade'i karnına sokup çewirir döndürür falan fıstık ama bağırsakların olduğu bu bölgede böyle bir ölüm yawaştır we bu nedenle arkasında bir samuray daha bulunur we o da bu işlemleri biraz izledikten sonra harakiri yapanın kafasını uçurur olayın aslı budur ama aslen harakiriyi tekbaşına yapanlar da wardır ama samuraylar genellikle bunu 2 kişi ile yaparlar çünkü bir kere chaotismi tatmış kişi tekrar ona uyup karar değiştirebilir we kaçabilir bu nedenle de bie koruma olarak da wardır bu 2. kişi yaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa
çok zaman geçti çok şey değişti...
yok abi her şeyin bir istisnası var filmlerden de biliyorum ya kaotic olabları var ki onlar kötü oluyor tabi baş düşmanları(genelde) ninjalarla işbirliği yapıyorlar, yani şimdi düşmüş bir samuray gibi oluyor ama hala samuray nasıl anlatırım bilmiyorum ama vlllahi var böylr bir şey bizim kütüphanede de bir kitap var çin hakkında onu okurken samuraylarla ilgili bir bölüm vardı oradan esinlendim bende!! Ama tabi kural kitaplarını bilmiyorum kusura bakmayın bu olayı tatlıya bağlarız ya sorun yok.
Ã?ncelikle 'Samurai' eğer Code'un dışına çıkmışsa artık bir 'Samurai' değildir. En ünlü 'Ronin', 'Mushasi' bile hayatının sonuna dek kendi felsefesine ve 'Samurai Code'larına bağlı yaşadı.
'Ronin'ler kesinlikle Codelara karşı gelen 'Samurai'ler manasına gelmiyordur. 'Bushi-Do' eğitimi veren eğitmenleri, efendileri ölmüş 'Samurai'lardır ve hala 'Samurai Code'a bağlı kalan 'Samurai'lerdir. Fakat efendilerinin ölümü onları başsız bırakmış ve kendi başlarına yaşamaya başlamaya yönlendirmiştir. Bu doğrultu da hala 'Samurai' koduna bağlı kalıp bu yaşamı sürdürürler (ki bir çoğu 'Sepuku' yaparak intahar eder).
Bu yüzden hem Tarihi açıdan Chaotic Samurailerin olması imkansız. İşin D&D kural kısmına gelirsek Oriental Adventures oynayanlar bilirler ki Samurai Aligntment zorunluluğu 'any Lawful' dur.
Saygılarımla...
D.N : Just senin anlattığın intahar biçimi 'Sepuku' dur. 'Harekiri' Onurunu kaybetmişler tarafından yapılır. Sepuku da kafanda bekleyen kişi senin dostun veya savaş arkadaşındır, seni onurlandırmak için bekliyordur.
'Ronin'ler kesinlikle Codelara karşı gelen 'Samurai'ler manasına gelmiyordur. 'Bushi-Do' eğitimi veren eğitmenleri, efendileri ölmüş 'Samurai'lardır ve hala 'Samurai Code'a bağlı kalan 'Samurai'lerdir. Fakat efendilerinin ölümü onları başsız bırakmış ve kendi başlarına yaşamaya başlamaya yönlendirmiştir. Bu doğrultu da hala 'Samurai' koduna bağlı kalıp bu yaşamı sürdürürler (ki bir çoğu 'Sepuku' yaparak intahar eder).
Bu yüzden hem Tarihi açıdan Chaotic Samurailerin olması imkansız. İşin D&D kural kısmına gelirsek Oriental Adventures oynayanlar bilirler ki Samurai Aligntment zorunluluğu 'any Lawful' dur.
Saygılarımla...
D.N : Just senin anlattığın intahar biçimi 'Sepuku' dur. 'Harekiri' Onurunu kaybetmişler tarafından yapılır. Sepuku da kafanda bekleyen kişi senin dostun veya savaş arkadaşındır, seni onurlandırmak için bekliyordur.
Sıradan bir insanla bir savaşçı arasındaki fark,
savaşçının olayları mücadele kavramıyla eşdeger görmesi,
sıradan bir insanın ise olayları mutluluk kaynağı ya da felaket olarak ele almas
savaşçının olayları mücadele kavramıyla eşdeger görmesi,
sıradan bir insanın ise olayları mutluluk kaynağı ya da felaket olarak ele almas
Sensei wrote:arkadaşlar kusura bakmayın bir einlenme oldu artık beni lawful evil olarak bilin yanlışlık yaptık kusura bakmayın herkesten zaman kaybı için özür diliyorum.
bunun bir önemi yok.. abicim. önemli olan konuşa konuşa doğru olguları bulmaktır.
ayrıca ,
hükümlü bence shradder ninja bozması gibi bişi, geçmişini bilmiorum ama şu an ki görüntüsü ööle.
Sonsuz gücü elinde tutanın içindeki boşluktan daha büyük ne olabilir?
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
Tanrıların getirdiği çaresizliğe tanık olun...
