At üzerinde silah

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Artex_Croma
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 574
Joined: Fri Jul 01, 2005 10:00 am
Location: istanbul

At üzerinde silah

Post by Artex_Croma »

At üstünde "longsw, bastard sw" vs... gibi uzun silahların birde kalkanla birlikte rahat kullanılamıycağını düşünüyorum.
Bu konu hakkında düşünceleriniz nelerdir?
BrokenBlade
Süresiz Banlanmıştır
Posts: 441
Joined: Mon Aug 01, 2005 10:00 am
Location: GraveYard
Contact:

Post by BrokenBlade »

Bencede kullanılamaz.Kalkanla hiç kullanılamaz bu silahlar at üstünde..

Yani bi elinde kılıcı tuttun,diğer elinle kalkanı,atı hangi elinde tutucanki?Di mi?

Hadi kalkanı bir yerine bağladın..Yok oda olmaz ki...Kesinlikle kötü bir fikir at üstünde uzun kılıç sallamak.
Halbuki al eline bir halberd dicemde odaha kötü olur.

At üstünde en iyi gidebilecek silah mızraktır(kalkanla birlikte) diye düşünüyorum ben.

Ama şimdi aklıma geldide Bir buçuk elli kılıç(Bastard) iri bir kılıçtır, oda kullanılabilir at üstünde naralar atarak.
Ben hançer kullanıcam dersen kafana vururum senin.
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Post by mefistofeles »

BrokenBlade wrote:Bencede kullanılamaz.Kalkanla hiç kullanılamaz bu silahlar at üstünde..

Yani bi elinde kılıcı tuttun,diğer elinle kalkanı,atı hangi elinde tutucanki?Di mi?

Hadi kalkanı bir yerine bağladın..Yok oda olmaz ki...Kesinlikle kötü bir fikir at üstünde uzun kılıç sallamak.
Halbuki al eline bir halberd dicemde odaha kötü olur.

At üstünde en iyi gidebilecek silah mızraktır(kalkanla birlikte) diye düşünüyorum ben.

Ama şimdi aklıma geldide Bir buçuk elli kılıç(Bastard) iri bir kılıçtır, oda kullanılabilir at üstünde naralar atarak.
Ben hançer kullanıcam dersen kafana vururum senin.
Karamurat bunların hepsini yapmıştır.Ama bana kalsa two handed sword bile kullanmam çok ağır .Ama atın üzerinde ya ok yada kalkanla güzel bir pala iyi gider.. :roll:
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Kalkan geyet güzel kullanılır ama medium'un üstüne çıkmamalıdır. Aksi taktirde hareketleri çok kıstlar. Medium bile tercil edilirse attan inileceği düşünülerek tercih edilmelidir bence. Small yada bucler ise sorun yaratmaz ve hatta buckler ile yay dahi kullanılabilir.

Uzun kılıcı bırak topuz bile kullanılır atın üstünde. Yeterki ata sahip olmasını bil. İki elini de bıraktığında binip gidebilirsin atta ama işini bilmen lazım. Yoksa bizim atalarımız nası ok ve yayı kullanmış olabilirki at üstünde.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
barabus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 400
Joined: Tue Oct 18, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by barabus »

kesinlikle katılıyorum darkgnome kulanmasını bildikten sonra atın da iyiyse bence harika kullanılır ama rakibe yaklaşırken dez avantajlar olabilir hem sağında hem solunda rakip varsa ikisinede aynı raund da vuramazsınancak atı yan çevirirsen o zamanda kalkanın işe yaramaz gibi düşünülebilir, ben olsam radan dalar her raund tek atak yapar. ve en azından kalkanın verdiği faydayı birakibe karşı kullanırdım
fingolfin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1636
Joined: Thu Jan 08, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by fingolfin »

Kendi adıma at üstünde silah deyince: mızrak+long sword + shield kombinasyonu direk aklıma geliyor. Ã?ift elle kullanılan silahları pek tercih etmiyorum açıkçası; atı ayaklarınızla ve dizlerinizle yönlendirip düz bir çizgide gitmesini ya da durmasını sağlayabilirsiniz fakat hızlı haraket halinde yeterince esnek manevralar yapmanıza izin vermez bu durum. Fakat shield tutan elinizle aynı zamanda dizginlere de hakim olabilirsiniz. At üstünde saldırı taktikleri durup dövüşmeye değil sürekli haraket halinde olmaya bakar, sol elinizde kalkanı sağ elinizde mızrağı tuttuğunuzu varsayalım. Düşman grubunun tam ortasına yahut sol tarafına (size göre) doğru charge edersiniz. Mızrak sadece ilk atak için işinize yarayacaktır (tabi ıskalamassanız :P) fakat o durumda mızrağı sapladığınız kişinin büyük ihtimalle savaşamayacak duruma geleceğini düşünebiliriz. Daha sonra rakiplerinizin arkasına geçmiş olacaksınız ve atınızı çevireceksiniz. Ã?ektiğiniz long sword ile söylenenin aksine her iki tarafınıza da atak yapabilirsiniz. Sağ tarafınızdaki düşmanlara kesme ve saplama hareketi yaparken sol tarafınızdaki düşmanlara saplama hareketi yapabilirsiniz. Shield boyu konusunda darkgnome'a katılıyorum medium shield'den ötesi zor olur. Bir diğer alternatif de shield'i sırtınıza asıp hem arkanızı korumak hem de iki elinizi boş bırakmaktır.
Kral cesurdu ve öfkesiyle kudretli,
Gümüştendi parıldayan miğferi.
Ringil'di kadim kılıcının adı,
Kristallerle donanmıştı mavi kalkanı.
barabus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 400
Joined: Tue Oct 18, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by barabus »

biri bana açıklasın lütfen sağ elde kılıç sol elde kalkan varken hem sağa hem sola nasıl atak yapılır????
fingolfin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1636
Joined: Thu Jan 08, 2004 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by fingolfin »

Gayet basit, sola atak yapmak için illa sol elini kullanman gerekmiyor. Sağ elinle kılıcını yay şeklinde savurursun; savurduktan sonra (kestiğini keser) tepe noktasına ulaşınca sol tarafa doğru saplama hamlesi yaparsın sonra da çekersin.
Kral cesurdu ve öfkesiyle kudretli,
Gümüştendi parıldayan miğferi.
Ringil'di kadim kılıcının adı,
Kristallerle donanmıştı mavi kalkanı.
barabus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 400
Joined: Tue Oct 18, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by barabus »

o kadar basit değil o iş amcaoğlu ; sağa atak yaptın dön sola atakyap oh oh bi de bana iki çiftkaşarlı tost söyle tam olsun
bi elinde kılıç var bi elinde kalkan var sen sağa atk yapıyosun sonra kılıcı kaldırıp sola atak yapıyosun ve bunların hepsi 6 saniye sürüyo diyosun

benim frp mantığım bunu kabul etmez , dm olsam bu harekete oyun içinde müdahale ederim yada en azından penaltı falan alman gerekir çünkü zor bi hareket ama bi konuda haklısın bildiğim kadarıyla kitaplarda olmayacağıyla ilgili bişey yazmıyo

ama yazmamasına rağmen olmamalı çünkü kalkan senin kılıç kullanma alanınıda sınırlar ayrıca bahsettiğin kılıçlar delici değil kesici silahlardır yani o iş biraz zor kaldıki orada kalırsan her raund iki kişiden atak yersin aralarından yararak geçersen ikiside tek atak yapabilir buda bi avantaj

tabii bunlar benim fikrim yanlış da olabilir ama mantıklı olduğu kesin
Artex_Croma
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 574
Joined: Fri Jul 01, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by Artex_Croma »

fingolfin wrote:Gayet basit, sola atak yapmak için illa sol elini kullanman gerekmiyor. Sağ elinle kılıcını yay şeklinde savurursun; savurduktan sonra (kestiğini keser) tepe noktasına ulaşınca sol tarafa doğru saplama hamlesi yaparsın sonra da çekersin.
ama neticede istediğin her hareketi yapamassın?
yane kılıç oyunları tek bir hamleyle sınırlı değil sonuçta haksız mıyım?
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Kalkanı, kolunuzu yana açarak yolunuzdan çekebilirsiniz. Ama büyük kalkanlarla bunu yapamazsınız.

Sol kolunuzla sanki yanınızdaki düşmana karşı medium shieldinizi tutuğunuzu düşünün. şimdi şimdi omuzunuzdan kolunuzu yukarı arka çapraza doğru kaldırın. Hooop. İşte vuracak alan açıldı.

Barabus paladin olduğu için kalkan deyince insan boyuna yakın kalkanlar aklına geliyor. Kalkanlar boy boy ve çeşit çeşittir.

bu şekilde savaşmanız sizin hareket kıstlılığınızı en aza indirecektir ama yurarıdan yapılan vuruşlarınız daha kuvvetli olacaktır.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
barabus
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 400
Joined: Tue Oct 18, 2005 10:00 am
Location: istanbul

Post by barabus »

ya ben bunları yazarkan kalkan boyundan çok kılıç boyunu dikkate aldım yani bu adam bi bastard yada long sword kullanıyosa bu hareketleri kalkandan çok kılıç yüzünden yapamaz diye düşündüm; bunula birlite dediğini doğru ama şuda varki hızla hareket eden bi atın bi raund daki hareketini de khesaba katmak durumunuzdasınız

yani yan yana duran iki rakibin arasına hızla girip duramazsınız bu noktada bi yandan dengeyi düşünüp bi yandanda kalkanı biraz açayımda terstekirakibede bitane gömeyim diyemezsiniz en azından gerçekçi bi combat ta ööle olmaz gibi geliyo


bence bu işin en gerçekçi çözümü saldırı denemesini yapan arkadaşın melee ne yazılan + 2 bonusun silinmesi gibi geliyo ama uygulayıp uygulamamak elinizde ben fikrimi söyledim sonuçta yapıp yapmamak size kalmış

biraz fazla teknik bi açıklama oldu ama bence oldukça mantıklı

bu arada kalkanlar konusunda haklısınız ama beni darbelere karşı çok az koruyacaksa hiç kullanmayıp rahtça at üzerinde istediğime atak yapmak en mantıklısı
Sylvos
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 1073
Joined: Sun Nov 21, 2004 10:00 am
Location: Darkon

Post by Sylvos »

Darkgnome wrote:Kalkan geyet güzel kullanılır ama medium'un üstüne çıkmamalıdır. Aksi taktirde hareketleri çok kıstlar. Medium bile tercil edilirse attan inileceği düşünülerek tercih edilmelidir bence. Small yada bucler ise sorun yaratmaz ve hatta buckler ile yay dahi kullanılabilir.

Uzun kılıcı bırak topuz bile kullanılır atın üstünde. Yeterki ata sahip olmasını bil. İki elini de bıraktığında binip gidebilirsin atta ama işini bilmen lazım. Yoksa bizim atalarımız nası ok ve yayı kullanmış olabilirki at üstünde.
Tabiiki. Medium üstünde kullanmak bence biraz sakıncalı olur. Hatta onun yanında mızrak, kılıç, topuz, great sword bile ( :P ) kullanılır.
Ama bunların bir bedeli vardır :!: Uygulayabilmen için ride check' in yüksek olmasına dikkat etmen gerekir. Bakın Rohirrime, bir elinde mızrak, diğer elinde medium shield dolaşıyorlar ortamda :) . Demekki; ride check' leri yüksekmiş :D ...

Ama bende Ride' ın yanında Balance' nin olmasında da iyi yarar var. Dengeyi sağlamak kolay değildir tabi :) . İşte size bir tablo, belki işinize yarar:
  • Ride DCs
    Task=========Ride DC
    Guide with knees 5
    Stay in saddle 5
    Fight with warhorse 10
    Cover 15
    Soft fall 15
    Leap 15
    Spur mount 15
    Control mount in battle 20
    Fast mount or dismount 20*
    *Armor check penalty applie
-I grow tired of shouting battle cries when fighting this mage. Boo will finish his eyeballs once and for all, so he does not rise again! Evil, meet my sword! SWORD, MEET EVİL!!
Chade_Fallstar
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 133
Joined: Tue Aug 30, 2005 10:00 am

Post by Chade_Fallstar »

at üstünfde long sword biraz anlamsız olabilir ama kullanılabilr kalkanla birlikte
ama şöyle karizmatik bir pala daha çok yakışacaktır atın üstüne bnce
atın el bırakılarak sürülemeyeceğini söyleyenleri gerçekten kınıyorum( bu aralar çok kınadım herkezi hayırlısı)nie olmasın at ayak hareketleriylede gayet güzel kontrol edilir ama yetenek lazım :P
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Benden de cücenin tablosuna bir ek olarak.

"5 if riding bareback.
+2 if Handle Animals is 5+.
+2 if using military saddle.
Required for mounted Feats.

bu arada orada control in battle olayında bir şey var. Eğitimsiz bir atı control etmek için DCdir o. Eğitimli bir at için geçerli değil.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Post Reply