Dmler sizin için bir şeyler

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Post Reply
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Dmler sizin için bir şeyler

Post by mefistofeles »

Gerçekten manyak(iyi anlamda) dmler yeni sistemler yaratıyor muhteşemler ama hikayeler genellikle ya bugünkü yaşadığımız dünyada büyü yeniden ortaya çıkıyor yada açılan bir kapıdan yaşadığıımız dünyaya yaratıklar büyücüler giriyor bende diyorum ki tam tersi olsa yani her türlü ırkın yaşadığı tam bir rp dünyasına teknolojide çok gelişmiş insanlar gelsebu bugünkü dünyadaki silahları ve teknolojiyi kullansalar ne bileyim komando bilim adamı gibi sınıflar içinde oynasak böyle bir oyun olsa ben dm olmadığım için(normal rp yi zor oynuyorum :D )tabiki yapamıyorum ama sitedeki herhangi bir dm oynatsa bence muhteşem olur yorumlarınızı bekliyorum...
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Re: Dmler sizin için bir şeyler

Post by mefistofeles »

Bu arada yaparsanız bende oynamak istiyorum eklemeyi unutmuşummmm
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Teknolojide gelişmiş yaratıklar büyülü bir dünyayı işgal etmeye kalksın diyorsun sanırım.

Aslında RP alanı(Diyar ötesinde) buna benzer senaryo var. Bununda ötesinde daha başka buna benzr senaryoların açılacağını düşünüyorum.

Oyunda anlattığın olay kimin gözünden baktığınla alakalı aslında. Yan,i teknolojiden önce büyü vardı ama belli bir sebepten büyü yasaklandı ve teknolojide gelişimler başladı. Bir kısım insansa büyye devam etmeye devam etti. Büyücülerin gözünden teknoloji daha sonradan gelen ve dünyayı işgal eden bir illet. Teknoloji taraftarları içinse büyü çok fazla soruna yol açan ben merkezci insanların kullandığı bir güç.

Sen bir senaryonun başlangıcını yaratmaya başlamışsın ama dediğin gibi büyü ve teknolojiyi birleştirmek kural sistemlerine darbe vurabilir bence. Senaryodan çok bu kuralları nasıl ayarlayacağına bakman gerekir.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Post by mefistofeles »

Darkgnome wrote:Teknolojide gelişmiş yaratıklar büyülü bir dünyayı işgal etmeye kalksın diyorsun sanırım.

Aslında RP alanı(Diyar ötesinde) buna benzer senaryo var. Bununda ötesinde daha başka buna benzr senaryoların açılacağını düşünüyorum.

Oyunda anlattığın olay kimin gözünden baktığınla alakalı aslında. Yan,i teknolojiden önce büyü vardı ama belli bir sebepten büyü yasaklandı ve teknolojide gelişimler başladı. Bir kısım insansa büyye devam etmeye devam etti. Büyücülerin gözünden teknoloji daha sonradan gelen ve dünyayı işgal eden bir illet. Teknoloji taraftarları içinse büyü çok fazla soruna yol açan ben merkezci insanların kullandığı bir güç.

Sen bir senaryonun başlangıcını yaratmaya başlamışsın ama dediğin gibi büyü ve teknolojiyi birleştirmek kural sistemlerine darbe vurabilir bence. Senaryodan çok bu kuralları nasıl ayarlayacağına bakman gerekir.
şu şekilde şu an bizim yaşadığımız dünyayı düşün..hatta bu dünya olsun daha zevkli olur bildiğin anlamda tanklar silahlar bombalar herşeyiyle...Cern yada nasa da yapılan bir deney sonucunda bir solucan deliği açılmış olsun solucan deliği raslantısal şekilde paralel evrenlerden birine mesela bizim diyar kapı haline gelsin..Avrupadaki devletler bunun üzerine heyecanlanıp askerlerden ve bilim adamlarından oluşan bir takım göndersin...
Takım araştırma sonucunda petrol maden işlenmemiş kimyasal madde açısından bu kadar zengin bir gezegeni anlattığında önce kral yada bir lider le ticareti denesinler ama bir işbirliği lmadığı için girip istediklerini almaya çalışsın bu arada bütün diyar brlik olup bir büyük bir savaş kuşatma seçenekler sonsuzz
aslında yapabilsem oynatacağım ama insan bir günde phb u ezberleyemiyor yavaş yavaş öğreniyorum ama bir dm yardımcı olursa beraber oynatmayı çok isterim
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Çokbüyük düşünüyorsun ama bu senaryodan ancak kitap çıkar. Oyun çıkartmak için çok uğraşmak gerekir. Bahsettiğin olay Ejderha mızrağı destanının olayından bile büyük bence.

Büyüleri gücünde düşüş gerçekleştirilerek ve teknoojide bazı olmayan tekniklerin geliştirilmesi ile güzel bir senaryo çıkartılabilir. Yada solucan teknolojinin ve büyünün önünde bir engel teşkil edebilir. Teknolojik aletler bozulur, büyü ise dengesiz ve daha güçsüz hale gelir.

Dediğim gibi senin istediğine benzerlerinde oynamayı denesen ve ne gibi sorunların olabileceğini, neleri istediğini bir anlasan ve bu sırada PHB'yi bitirsen daha mantıklı olur. Bitince de kendine ait bir dünya yaratır senaryonu oynatırsın. Asıl sorun hikaye değil kural sisteminin ayarıdır bence.

Sana şimdlik tavsiyem Orenin oyununa katılmak için baş vurman. Orada büyü ile oynarsın yada teknoloji ile. Bu kocaman projeyide daha sonraya saklarsın.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
mefistofeles
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 481
Joined: Thu May 12, 2005 10:00 am

Post by mefistofeles »

ayrıca bu senaryo üzerinde farklı olarak çalışabilmek muhteşem olur dm ler projeleri hazırlar sitedekillerle beraber oynatır yazarlar hikeyeyi epik biçimde kaleme alırkar hooop çok uçtum ama bence muhteşem bir şey olur olursaaa ....
Post Reply