Fantastik Dünyalar ve Pozitif Bilim
Fantastik Dünyalar ve Pozitif Bilim
Tamamen fantastik bir Dünyaya başlangıç aşamasında bile olsa pozitif bilim dahil edilebilir mi?
Her şeyin bir açıklaması olduğuna inanan ve bunu gözlemle anlamaya çalışan ilk bilimadamlarının bir fantastik sistemde ortaya çıkmaları çok mu saçma olur yoksa mümkün müdür?
Ne düşünüyorsunuz?
Her şeyin bir açıklaması olduğuna inanan ve bunu gözlemle anlamaya çalışan ilk bilimadamlarının bir fantastik sistemde ortaya çıkmaları çok mu saçma olur yoksa mümkün müdür?
Ne düşünüyorsunuz?
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Re: Fantastik Dünyalar ve Pozitif Bilim
şimdi mesajı biraz açmak lazım öncelikle.
Tamamen fantastik denince benim aklıma "gerçekle sıfır bağı olan bir diyar" geliyor.
Ne kadar tamamen fantastik? Zaten en fantastik dünyalarda bile bir çok pozitif bilim dalı var. Aslen pozitif bilimleri içermeyecek kadar aşmış bir fantastik eserle karşılaşmadım. En basitinden yerçekimi var psikoloji var vs var.Firble wrote:Tamamen fantastik bir Dünyaya başlangıç aşamasında bile olsa pozitif bilim dahil edilebilir mi?
Tamamen fantastik denince benim aklıma "gerçekle sıfır bağı olan bir diyar" geliyor.
Mümkündür ve zaten vardır. Olmayan fantastik sistem görmedim.Firble wrote:Her şeyin bir açıklaması olduğuna inanan ve bunu gözlemle anlamaya çalışan ilk bilimadamlarının bir fantastik sistemde ortaya çıkmaları çok mu saçma olur yoksa mümkün müdür?
Bu başlığın tamamen bölüme olan katılımı arttırmak amaçlı atılmış, ne idüğü belirsiz bir başlık olduğunu düşünüyorum. Madem ne düşündüğümüz sorulmuş, yorum hakkım varsa kullanıyorum, yoksa zaten mesajım silinir.Firble wrote:Ne düşünüyorsunuz?
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Dahil edimekten kasıt bu iş ile ilgilenen kuruluşların olmasıysa edilebilir belki. Bunun talep gelirse yani oyuncular ilgilenecekse olabilir tabii neden olmasın.
Bunun dışında zaten uygulandığı veya bu işlerle ilgilenildiği noktalar mevcut. bkz darkgnomeun atelyösi. Mühendisliğe bir bilim denmese bile epeyce fizik bilgisi kullaıldığı bir gerçek. Kimyanın yerini de simya bilgisi alıyor genelde fantastik dünyalarda. bitkilerle de pekala ilgilenenler var bu da biyolojinin bir dalı zaten. Hayvanlar da keza öyle...
Belki matematiğe biraz da ilgi gösterilebilir ama bu durumu bir oyun işçerisinde yansıtmak gerçekten sor bir metematik akademisinde rp yapmaya kalkarsak oynattığımız karakterlerin matematik bilgi düzeyi bizi aşar bu olmasa bile dmyi epeyce zorlar. İnsanların ne kadar zevk alacağı da tartışılır.
Başlığı ağır eleştirmeye de gerek görmüyorum Firble beyin fırtınası yaratmayı amaçlamış ki bu bölümü aktif tutmak için yapılmış olsa bile bu hiç kötü bi davranış değil. İyi bir yönetici davranışı bence.
Bunun dışında zaten uygulandığı veya bu işlerle ilgilenildiği noktalar mevcut. bkz darkgnomeun atelyösi. Mühendisliğe bir bilim denmese bile epeyce fizik bilgisi kullaıldığı bir gerçek. Kimyanın yerini de simya bilgisi alıyor genelde fantastik dünyalarda. bitkilerle de pekala ilgilenenler var bu da biyolojinin bir dalı zaten. Hayvanlar da keza öyle...
Belki matematiğe biraz da ilgi gösterilebilir ama bu durumu bir oyun işçerisinde yansıtmak gerçekten sor bir metematik akademisinde rp yapmaya kalkarsak oynattığımız karakterlerin matematik bilgi düzeyi bizi aşar bu olmasa bile dmyi epeyce zorlar. İnsanların ne kadar zevk alacağı da tartışılır.
Başlığı ağır eleştirmeye de gerek görmüyorum Firble beyin fırtınası yaratmayı amaçlamış ki bu bölümü aktif tutmak için yapılmış olsa bile bu hiç kötü bi davranış değil. İyi bir yönetici davranışı bence.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Mesajının silinmesi konusunu kafana fazla takmışsın Lixer merak etme hakaret harici her hangi bir fikir içeren mesajın silinmez. Ama çok endişeliysen bu konu ile ilgili bir başlık aç. Başlığı da istediğin yerde aç. Başlığa dokunulmaması için bütün etkinliğimi kullanırım.
Pozitif bilim derken kastettiğim gözleme dayanarak tüme varımsal yasaların çıkarıldığı bilimdir. Yani birileri çıkıp da belli fizik kanunlarını bulmaya bildiğim kadarıyla Fearun LOTR Sol Lagna gibi diyarlarda hiçbir zaman uğraşmıyor. Uğraşıyorsa da ben bilmiyorum.
Elbette bazı icatlar yapılıyor ama bu icatların çoğu deneme yanılma yoluyla keşfediliyor bildiğim kadarıyla. Tıpkı zamanında Dünyada olduğu gibi. Bir de tabii çoğu Dünyayı büyü ve tanrılar aşırı domine ediyor. Ve gelişme hevesini öldürüyor.
Pozitif bilim derken kastettiğim gözleme dayanarak tüme varımsal yasaların çıkarıldığı bilimdir. Yani birileri çıkıp da belli fizik kanunlarını bulmaya bildiğim kadarıyla Fearun LOTR Sol Lagna gibi diyarlarda hiçbir zaman uğraşmıyor. Uğraşıyorsa da ben bilmiyorum.
Elbette bazı icatlar yapılıyor ama bu icatların çoğu deneme yanılma yoluyla keşfediliyor bildiğim kadarıyla. Tıpkı zamanında Dünyada olduğu gibi. Bir de tabii çoğu Dünyayı büyü ve tanrılar aşırı domine ediyor. Ve gelişme hevesini öldürüyor.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Evet büyünün olması hayatı kolaylaştıran etmen. Dağın tepesine fly büyüsü ile çıkabiliyorsanız, helikopteri geliştirme ihtiyacı duymazsınız. Yada benzer şekilde yaraları iyileştiren büyüler olduğu sürece tıp bilimlerinde gelişim gözlenmez.
Kendi alanım olduğu için bu bana oldukça batan bir konudur. Büyü ve yüksek teknolojinin iç içe geçtiği dünyalara gerçekçi olmadığı için asla sıcak bakamadım. Bir fantastik dünyada bile bazı mantıksal doğrular bulunması gerektiğini düşünenlerdenim. Yani büyü olduğu müddetçe teknoloji asla üst seviyede gelişmez.
Kendi alanım olduğu için bu bana oldukça batan bir konudur. Büyü ve yüksek teknolojinin iç içe geçtiği dünyalara gerçekçi olmadığı için asla sıcak bakamadım. Bir fantastik dünyada bile bazı mantıksal doğrular bulunması gerektiğini düşünenlerdenim. Yani büyü olduğu müddetçe teknoloji asla üst seviyede gelişmez.
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Büyü ile teknolojinin bir arada yoğun bir şekilde kullanıldığı dünyalar mevcut, bunlardan en bilineni Eberron dur. Eberron campaing setting ve race of eberron kitaplarını inceledim güzel bir dünya aslında hikayeleri çok iyi ve adamlar büyü ile teknolojinin bir arada kullanılması ile ilgili çok güzel mantıklı açıklamalar yapmışlar, okumanızı tavsiye ederim. Mesela Eberronda en ilginç şeylerden biri büyü yapabilen makineler ve zeki robotumsu, metal tahta karışımı bir ırk olan warforged bunlar büyü ve teknoloji karışımı bir ırk, zekaları var normal bir insan gibi, hatta büyüde yapabiliyorlar, bu warforgedlerin bir kısmı üzerlerinde ki zırhları söküp olabildiğince insana yakın bir görünüme sahip olamaya çalışıyorlar, hatta yine büyü ve teknolojiyi kullanarak kendilerini insana dönüştürmeyi başaran warforged ler var.
Eberron 'da en ilginç buluduğum teknoloji ve büyü harikası araçlardan biride Eberron tirenleri, bunlar gittikleri güzergah üzerinde karanlık olan yerleri aydınlatmak için, light, dancing lights gibi büyüler yapıyorlar
, tirenlerde bu büyüleri yapan makinalar mevcut.
Faerunda da pozitif bilimlerin kullanıldığı bir yer mevcut, "Lantan". Bu ingiltereyi andıran adadaki mucid gnomlar, pozidif bilimlerle oldukça içli dışlılar özelliklede fizik-matematik.
Faerun tarihinde de bir gün teknolojinin büyü ile beraber kullanılacağını (daha yoğun bir şekilde) düşünüyorum açıkçası, yada teknolojinin büyüyü geride bırakacağını.
Eberron 'da en ilginç buluduğum teknoloji ve büyü harikası araçlardan biride Eberron tirenleri, bunlar gittikleri güzergah üzerinde karanlık olan yerleri aydınlatmak için, light, dancing lights gibi büyüler yapıyorlar
Faerunda da pozitif bilimlerin kullanıldığı bir yer mevcut, "Lantan". Bu ingiltereyi andıran adadaki mucid gnomlar, pozidif bilimlerle oldukça içli dışlılar özelliklede fizik-matematik.
Faerun tarihinde de bir gün teknolojinin büyü ile beraber kullanılacağını (daha yoğun bir şekilde) düşünüyorum açıkçası, yada teknolojinin büyüyü geride bırakacağını.
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
-
FrontsideAir
- Gölge Ustası
- Posts: 1245
- Joined: Tue Aug 03, 2004 10:00 am
- Location: İstanbul (İzmir)
- Contact:
Ã?ncelikle karışıklık olmasın, büyü ve teknoloji tamamen ayrı bir konu. Pozitif bilime dönersek, biz istesek de istemesek de ortaçağ benzeri fantastik diyarların eğitim olanaklarını bilmeyen oyuncular aristokrat barbarlar oynatmaya devam ettikçe br şekilde bilim dahil olacaktır.
Benim şahsi fikrim uç zekaya sahip karakterler (ya da NPC'ler) oynatılmadıkça bilim fantastik dünyaya -özellikle de kurumsal olarak- dahil edilmemelidir. Ancak büyücü gibi iyi eğitim alan yüksek zekalı sınıflar düşük düzeyde bir bilimsel eğitim alabilirler diye düşünüyorum. Fantastik dünyanın fantastikliğini biraz da cehalet getirmektedir.
Benim şahsi fikrim uç zekaya sahip karakterler (ya da NPC'ler) oynatılmadıkça bilim fantastik dünyaya -özellikle de kurumsal olarak- dahil edilmemelidir. Ancak büyücü gibi iyi eğitim alan yüksek zekalı sınıflar düşük düzeyde bir bilimsel eğitim alabilirler diye düşünüyorum. Fantastik dünyanın fantastikliğini biraz da cehalet getirmektedir.
Code: Select all
Kör sabahın beşinde,
Sessiz gölge peşinde;
Her soylunun leşinde,
Hançeri saplı Erober'in.
Geçmişin sayfalarına gömülü kullanıcı..Ã?yle ama değişik Dünyalarda farklı olaylar pozitif bilimin gelişmesini de tetikleyebilir. Acaba fantastik Dünyalarda böyle bir tetiklenmenin yaşanması çok mu imkansız. Büyüye rağmen böyle bir durum yaşanamaz mı?
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
-
ElessarTelemnar
- Kullanıcı

- Posts: 407
- Joined: Sun Oct 29, 2006 10:00 am
- Location: Ankara/Bruxelles
Oyle hararetli tartismissiniz ki mesaj atsammi diye celiskiye dustum acikcasi
Ama bence pozitif bilimin fantastik dunyada kullanilmasi mantikli yani ne biliyim mantik cercevesinde dusunurseniz fantastik dunyada sadece buyucu cadi vs. yok
hic bir ozelligi olmayan coban insanlarda var onlarda bi karakter diye dusunmek lazim yani ne biliyim bi dagin tepesine cikarken orada bir buyucuyu maasa baglayip beni yukari cikar diyen birilerini gormek daha sacma olur diye dusunuyorum ayricada gayet mantikli ve guzel bir baslik acmissin tebrik ediyorum
NOT: Buda benim yorumumdur......
Ama bence pozitif bilimin fantastik dunyada kullanilmasi mantikli yani ne biliyim mantik cercevesinde dusunurseniz fantastik dunyada sadece buyucu cadi vs. yok
hic bir ozelligi olmayan coban insanlarda var onlarda bi karakter diye dusunmek lazim yani ne biliyim bi dagin tepesine cikarken orada bir buyucuyu maasa baglayip beni yukari cikar diyen birilerini gormek daha sacma olur diye dusunuyorum ayricada gayet mantikli ve guzel bir baslik acmissin tebrik ediyorum
NOT: Buda benim yorumumdur......
- buzdaglarininleydisi
- Kullanıcı

- Posts: 204
- Joined: Thu Sep 21, 2006 10:00 am
- Location: Eskişehir
efet arkadaslar galiba her kafadan bir ses çıkmıs ve ayrı görüsler olusmuski buda çook güsel bi durum bende fikrimi belirtiyim ozaman yada bi olasılık diim en önemlisi..
pozitif bilimin seviyesinin ve olabilitesinin cevaplayamadıgı ama bir arada çalışması gereken siistemleri baglamak ve daha güclü bir uygarlık seviyesine ulasabilmek icin bu tarz calısmalar yurutecek kadar kafalarının calısıcagını dusunuyorum conku o diyarlarıda yaratanlar bısımle aynı gesegende aynı uygarlık sevıyesındekı ınsanlar ve alısılmıs ve hazırlop bulunmus yasalardan yarralanmamak bence pardonda ahmaklık olur zaten bilim kurgu ile frp arasında oldukca ince bir çizgi var...
düsünün yani raistlinin kesfetmis oldugu kapılar aslındada bir üç boyutlu uzay , astronomi ve matematik harici, yani bu konuların bir kenara bırakılarak olusturdu bir düzlem gibi gözükmüyodur sanırım gözünüze....
pozitif bilimin seviyesinin ve olabilitesinin cevaplayamadıgı ama bir arada çalışması gereken siistemleri baglamak ve daha güclü bir uygarlık seviyesine ulasabilmek icin bu tarz calısmalar yurutecek kadar kafalarının calısıcagını dusunuyorum conku o diyarlarıda yaratanlar bısımle aynı gesegende aynı uygarlık sevıyesındekı ınsanlar ve alısılmıs ve hazırlop bulunmus yasalardan yarralanmamak bence pardonda ahmaklık olur zaten bilim kurgu ile frp arasında oldukca ince bir çizgi var...
düsünün yani raistlinin kesfetmis oldugu kapılar aslındada bir üç boyutlu uzay , astronomi ve matematik harici, yani bu konuların bir kenara bırakılarak olusturdu bir düzlem gibi gözükmüyodur sanırım gözünüze....
Kalbinin esiri bir bilge
gözlerinin esiri bir kalp
iradenin esiri bir beden
arzularını hapsetmiş iki göz,
ve sevgiden bir haber sözler prensi sana selam...
http://tr2.monstersgame.net/?ac=vid&vid=34051957
http://www.knightf
gözlerinin esiri bir kalp
iradenin esiri bir beden
arzularını hapsetmiş iki göz,
ve sevgiden bir haber sözler prensi sana selam...
http://tr2.monstersgame.net/?ac=vid&vid=34051957
http://www.knightf
- buzdaglarininleydisi
- Kullanıcı

- Posts: 204
- Joined: Thu Sep 21, 2006 10:00 am
- Location: Eskişehir
- buzdaglarininleydisi
- Kullanıcı

- Posts: 204
- Joined: Thu Sep 21, 2006 10:00 am
- Location: Eskişehir
efet kesinlikle arkasındayım inanıyorum benim gibi bir karakter türeyecektir fantastik dünyadada .....eminim eminim hemde belki çook yakındır diyom.. 
Kalbinin esiri bir bilge
gözlerinin esiri bir kalp
iradenin esiri bir beden
arzularını hapsetmiş iki göz,
ve sevgiden bir haber sözler prensi sana selam...
http://tr2.monstersgame.net/?ac=vid&vid=34051957
http://www.knightf
gözlerinin esiri bir kalp
iradenin esiri bir beden
arzularını hapsetmiş iki göz,
ve sevgiden bir haber sözler prensi sana selam...
http://tr2.monstersgame.net/?ac=vid&vid=34051957
http://www.knightf
