Ama ama ama

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
Lupus Nigra
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 236
Joined: Sat Dec 24, 2005 10:00 am
Location: Four Corner Square No:4 Old City/Silvermoon-SILVER MARCHES

Ama ama ama

Post by Lupus Nigra »

şimdii...
Her şeyden önce ben oyuncuların kaderlerinin kendileri belirlemeleri taraftarıyım... Oyuncular arası güç dengesizliklerini görmezden gelmeyi bunu oyundaki başarılı hareketlerine karşılık fazladan XP verme yolu ile kapatmayı tercih ederim.

Ã?ünkü lvl aynı dahi olsa 20strli figtera göre 14 strli fighterın vurma olasılığı daha zordur. Yani zoru başrmıtır. Tabi bu basit bir örnek...

Neyse olay bu değil...

Stat attırıyorum herkez attı sıra bizim zar manyağına geldi (Adamın geceleri zarlara güzel sözler söyleyip ba ucunda tuttuğundan üpheleniyoruz. Bir gecede 3 Sudden Death çeken bir insan için baka ne düünülebilir)

O ana kadar grubun statlarının toplamı taş çatsala 85 90 falandır. Ve ne oldu biliyormusunuz.


BU ADAM TAM 3 TANE 18 attı. En düşşük statı 14 tü ve ben 2. zar atışşında bardak getirttim sırf zar mı tutuyo diye.... Yanlış hatırlamıyorsam 18 18 18 17 15 14 gibi bişeydi...


Ağlasammı gülsemmi oyunumu dağıtsam napayım...

Ah! Sizlerle bu acımı paylaşşmak istedim :)
Bir kişinin ölümü bir trajedi, bir milyon insanın ölümü ise bir istatistiktir.
Joseph Stalin
dfunk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 504
Joined: Tue Dec 21, 2004 10:00 am

Post by dfunk »

sor bakalım arıcılıkla uğraşan bir tanıdığı varmıymış :D
Dragonfire
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 2005
Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
Location: Abyss

Post by Dragonfire »

Ã?ıkıyor arada öyle aşmış zar atan tipler bizde de vardı birtane. Kaderine razı geleceksin yada stad için point buy yapacaksın ama bu oyundaki atacağı zarları dahada körüklüyor söyleyeyim :D
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

ya zar ne gelirse o dur daha fazla tartışılcak bir şey yok.
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Ben bu gibi dengesizliklerin ortadan kalkması ama zarların heba olmaması için bir yöntem geliştirdim. İlk önce bir sınır belirliyorum birincil özellikler için. Mesela bu kişiler kahraman olacağına göre tüm özellikler 13 olsa toplamda 78 ediyor.

Ardından atılan zarlarda bu sayının nekadar altına inerse o oranda avantajlar veririm. Ã?rneğin toplamı 70 olan birine "şanslı" olma özelliği veririm. Fazla zorlamadığı sürece doğru zamanda doğru yerde olur ve diğer arkadaşlardan daha eli yüzü düzgün büyülü eşyalar bulabilir.

Sınırın üstünde atan arkadaşlara ise dez avantaj veririrm. Ki bu sistemi bilmeyen kişilere en güzel dez avantaj paranoyaklıktır. Bir anlatıcı arkadaşta aynı sorundan müzdarip geldiğinde bu sistemi söylemeden uygulamasını tembihlemiştim. Bu matematiksel kütle arkadaşa oyun boyunca

"Arkadan bir ses geldiğini duydun!"

"Gölgeler arasında bir kıpırdanma fark ettin!"

tarzı gerçek olmayan bilgiler vermiş ve dengeyi gerçektende çok iyi sağlamış. :D
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Murdoc
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 227
Joined: Tue Jun 27, 2006 10:00 am
Location: İzmir - Karşıyaka

Post by Murdoc »

Arkadaşlar benim de böyle bir zar maceram var, şu şekildedir; boş bir derste karakterimi yaratacağım diğer derste de oyunumuza bakacağız.ben dersin 30 dakikasını zar atarak geçirdim, sonuçlar:18-18-17-17-16-15

Bu sonuçlar karşısında dm in tepkisi çok basitti: 18'lerden birini düşürdüm 17'ye, 17'lerden birinide 16'ya düşürdüm.

Benim 20 dakikalık uğraşıma rağmen dm izin vermedi ve bu şekilde bir hırsız karakter oynadım.

Adamın eşitlik anlayışı böyleydi.

Peki Sizce böyle bir denge söz konusu olabiilir mi?
(<>_<>) -V ----- - ------I .....l l .J..( ) '''...J L Ben dostum. Ne kadar inandırıcı geldiyse!
Anchorite
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 435
Joined: Mon Dec 22, 2003 10:00 am
Location: İzmir

Post by Anchorite »

Zar tanrılarının seçilmişlerinin aramızda yüremesi anlaşılabilir bir gerçektir.


Not (i) : FRP'de adalet kanımca çok basit temeller üzerinde;

"DM ne derse o olur."

"Beğenmiyorsan bu diyardan git" yada "top benim, ben istemezsem oynayamazsınız" tarzı şeyleri her zaman söyleyebiliyor DM.

Oyuncular arasındaki anlaşmazlıkları da çözmek kolay.

-Kutsal- "4+ kuralı." 6'lık zar atılır, atan 4 ve üstü atmışsa haklıdır.

Not (ii): 15 str'li fighter 10. lvl olunca her stat'ı 20 olan 5 tane 4. lvl'ı çerez gibi alabilir.

Not (iii): Gene aynı özlü söz;

"Oyun kazanmak için oynanmaz, krem karameli bitirmek için yemezsin."

Not (iv): Geçen gün ben Not(iii)'deki sözü yazdıktan sonra bir arkadaş ben krem karamel sevmem dedi. Yav, bir insan nasıl Krem Karamel sevmez, soruyorum size. :-o
(\__/) This is Bunny. Copy and paste bunny into your
(='.'=) signature to help him gain world domination.
(")_(")
Dreamscape
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun May 07, 2006 10:00 am
Location: Kuzeyden Nordland'den...

Post by Dreamscape »

Bu kadar şans olurmu bilmem artık ama

Ben bir yerde yada gazetede okuduğuma göre beyin gücüyle adam zarın istediği yüzünü atabiliyormuş.

Açıkçası bana biraz saçma gelsede düşünmeden edemedim.?:;?
<div>Kuzey'de yazın sonu gelmez...</div><br>
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

Galathiniol wrote:Bu kadar şans olurmu bilmem artık ama

Ben bir yerde yada gazetede okuduğuma göre beyin gücüyle adam zarın istediği yüzünü atabiliyormuş.

Açıkçası bana biraz saçma gelsede düşünmeden edemedim.?:;?
deniycem bi ara ayrıca bu arada telekinesis yapan falanda varmış inanmadım ben pek ama
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
Dreamscape
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun May 07, 2006 10:00 am
Location: Kuzeyden Nordland'den...

Post by Dreamscape »

Telekineziye inansammı inanmasammı bilemiyorum.Urban Magic adlı grubu izleyince inanır gibi oldum.

İnternettende araşştırdım bunları video fln buldum adamlar ciddi ciddi yapıyorlar.

Bende denedim kaşık eğmeyi ama yapamadım.... :)
<div>Kuzey'de yazın sonu gelmez...</div><br>
User avatar
darkflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 551
Joined: Wed Sep 06, 2006 10:00 am
Location: heryerde olabilirim kafama bağlı

Post by darkflarer »

Galathiniol wrote:Telekineziye inansammı inanmasammı bilemiyorum.Urban Magic adlı grubu izleyince inanır gibi oldum.

İnternettende araşştırdım bunları video fln buldum adamlar ciddi ciddi yapıyorlar.

Bende denedim kaşık eğmeyi ama yapamadım.... :)
yaw bende tırstım görünce ama kesin editor'le falan yapmışlardır yani mümkün değil ya ama galiba ben sınıftaki kartonu hareket ettirdim bütün ders kastım oole boş boş ehehe
<div>artık lightflarer'ım</div><br>
Murdoc
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 227
Joined: Tue Jun 27, 2006 10:00 am
Location: İzmir - Karşıyaka

Post by Murdoc »

Tavla oynarken insanlar bu özelliği sık sık kullanır.Ã?rnek:"Bak şimdi düşeş gelecek.Hooop düşeş" gibisinden. Benim de sıkça yaptığım birşeydir bu.

Her neyse arkadaşlar bu olay laboratuvarlarda kanıtlanmış birşeydir.Yani bu gerçektir.Üstelik deneyi yapan ülkelerde öyle fıs devletler değil, birkeçı şunlardır;Almanya(telekinezi, astral seyahat, telepati), Rusya[(SSCB dönemi) telekinezi, telepati], her ne kadar kabul etmeselerde Amerika(telekinezi, astral seyahat, telepati, manyetizma, ve diğer enerji çeşitleri) Umarım bu açıklamalar size yeterlidir.

Tüm bu konularla ilgili yeni bir başlık açmak bence farz oldu herkesde birçok soru var.Ya siz açın başlığı ya da ben açayım.Ne dersiniz?
(<>_<>) -V ----- - ------I .....l l .J..( ) '''...J L Ben dostum. Ne kadar inandırıcı geldiyse!
Dreamscape
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun May 07, 2006 10:00 am
Location: Kuzeyden Nordland'den...

Post by Dreamscape »

yaw bende tırstım görünce ama kesin editor'le falan yapmışlardır yani mümkün değil ya ama galiba ben sınıftaki kartonu hareket ettirdim bütün ders kastım oole boş boş ehehe
Ne desem bilmemki darkflarer.Sen oynattıysan kartonu vardır bişiler herhalde...Bide youtube a fln bakarsan (telekinesis) yazıp bişiler bulabilirsin.Peki onlar nsl yapabilirler diye düşünüyorum.

Editör yardımıyla mı?
Hayır
Nasıl peki?
Bilmem.Ama gerçektende böyle bişiler olabilir.

NOT:Murdoc a katılıyorym bir başlık açalım derim ben...(telekinesis diye olabilir.Açayımmı????
<div>Kuzey'de yazın sonu gelmez...</div><br>
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

O bahsettiğiniz şeyler zart diye yapılacak şeyler değil, yıllarca üzerinde uğraşılması gerekli. Ben bir çok kitap okudum o konuda ve o kaşığı eğmeye çalışan insanlar bir cm eğebilmek için çocukluğundan beri uğraşıyo.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
aransayes
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1861
Joined: Fri Oct 08, 2004 10:00 am
Location: aksaray-izmir

Post by aransayes »

Galathiniol wrote:Telekineziye inansammı inanmasammı bilemiyorum.Urban Magic adlı grubu izleyince inanır gibi oldum.

İnternettende araşştırdım bunları video fln buldum adamlar ciddi ciddi yapıyorlar.

Bende denedim kaşık eğmeyi ama yapamadım.... :)
aslında bir kaşık yok... 8)
Bir tek seni bana çok gördü dünya
İyiler bu savaşı kaybetmiş
Peki ben nası büyük adam olucam
Kötü olmak seni geri getirir mi acaba...
Post Reply