Sizin oyununuz
Sizin oyununuz
Buraya giren herkes bilmektedir FRP sadece D&D değildir. Daha pek çok sistem olmasından öte benim bu başlıkta değinmek istediğim konu bazı, oluşumlarda D&D'da basitçe verilmiş yaratıkların, derinlemesine ele alnması söz konusudur.
Ã?rnek: Werewolf: İleri seviye karakterlerin kesmekten memnun olduğu gümüş yada büyülü silah ile yaralabilen kurt insan karışımı yaratıklar olarak bilinen bu arakadaşlar bir sistemde üstlerine kural kitabı yazılmış derinlemesine tarihçeleri tutulmuş, sosyal yapıları dahi yazılmıştır.
Aynı durum vampirler(Wampire), ruhlar(Wraith), yarı-periler(changeling), büyücüler(Mage), ejderhalar(Wyrms),süper kahramanlar (Saga heroes), karakterler(conan, Elric) içinde yapılmıştır.
Bununda ötesinde D&D kurallarında ve dışında krallar ve savaşlar(Birthright) için yapılmış sistemlerde vardır.
ASIL SORU:
Siz bir RPG oyun kurulumu/oluşumu baştan aşağı yaratacak olsanız ve D&Dde basitçe geçilmiş yada hiç değinilmemiş bir kısma eğimek isteseniz hangi yaratık, olay, şey, bilmemne üstüne eğilmek isterdiniz. NEDEN?
Mesela benim ilk tercihim sadece psişikler üstüne bir sistem yaratmak ve onların oldukları bir dünya hazırlamak. Psişiklerin tüm güçlerini ince ayrıntısıyla kullanabilecekleri, o kesin sınırlarla ayrılmış değil oyuncuya hürlük tanıyan bir sistem ile psişiklerle oynamak çok zevkli olurdu. Bu tip bir oyunu yapan varmı bilmiyorum. Büyük ihtimalle yapılmıştır ama araştırmadım, çünkü bu sistemi görüpte hayal kırıklığına uğramakatan korkuyorum.
Başka bir istediğimde konusu bana çok büyüleyici gelen changeling, mage ve psişiklerin güzel taraflarını harmanlayarak, şimdiki teknoloji yada daha gelişmiş bir teknolojide geçen oyunlar hazırlayabilmek.
Ã?rnek: Werewolf: İleri seviye karakterlerin kesmekten memnun olduğu gümüş yada büyülü silah ile yaralabilen kurt insan karışımı yaratıklar olarak bilinen bu arakadaşlar bir sistemde üstlerine kural kitabı yazılmış derinlemesine tarihçeleri tutulmuş, sosyal yapıları dahi yazılmıştır.
Aynı durum vampirler(Wampire), ruhlar(Wraith), yarı-periler(changeling), büyücüler(Mage), ejderhalar(Wyrms),süper kahramanlar (Saga heroes), karakterler(conan, Elric) içinde yapılmıştır.
Bununda ötesinde D&D kurallarında ve dışında krallar ve savaşlar(Birthright) için yapılmış sistemlerde vardır.
ASIL SORU:
Siz bir RPG oyun kurulumu/oluşumu baştan aşağı yaratacak olsanız ve D&Dde basitçe geçilmiş yada hiç değinilmemiş bir kısma eğimek isteseniz hangi yaratık, olay, şey, bilmemne üstüne eğilmek isterdiniz. NEDEN?
Mesela benim ilk tercihim sadece psişikler üstüne bir sistem yaratmak ve onların oldukları bir dünya hazırlamak. Psişiklerin tüm güçlerini ince ayrıntısıyla kullanabilecekleri, o kesin sınırlarla ayrılmış değil oyuncuya hürlük tanıyan bir sistem ile psişiklerle oynamak çok zevkli olurdu. Bu tip bir oyunu yapan varmı bilmiyorum. Büyük ihtimalle yapılmıştır ama araştırmadım, çünkü bu sistemi görüpte hayal kırıklığına uğramakatan korkuyorum.
Başka bir istediğimde konusu bana çok büyüleyici gelen changeling, mage ve psişiklerin güzel taraflarını harmanlayarak, şimdiki teknoloji yada daha gelişmiş bir teknolojide geçen oyunlar hazırlayabilmek.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
D20 sistemini dışarıda tutarsak hazırladığımız bir dünya var şu an gelişme aşamasında olduğundan 5 lvl arcane büyülere kadar büyü yapılabiliyor necromansi yok niye diyecek olursan tanrılardan başlayıp rp si yapılarak geliştirilen bir dünya tam olarak büyü konusuna değinmedik henüz oynaya oynaya bir dünya oluşturmaya uğraşıyoruz.
Peki bu dünyanın kurulumu nasıl oluyor? Ne üstüne daha çok eğildin? Yada daha açık olarak bu dünyanın unutulmuş diyarlar (FR), ejderha mızrağı (DL), yada planescapeten farkı ne oluyor?
Mesela şimdiki zamanda geçiyorda büyüsel dengede bir sorunmu var. Teknoloji ve bilim çok fazla iç içe girmiş durumda mı? Herkesin içinde bir büyüsel güç mü gizli? Oynaya oynaya bir dünya oluşturuyorsanız kesin bildik dünyalardan farklı bir şeyler eklemişsinizdir oyuna.
Merakımdan soruyorum bu kadar çok soruyu. Dünyanı bana biraz daha açıklayabilir misin?
Mesela şimdiki zamanda geçiyorda büyüsel dengede bir sorunmu var. Teknoloji ve bilim çok fazla iç içe girmiş durumda mı? Herkesin içinde bir büyüsel güç mü gizli? Oynaya oynaya bir dünya oluşturuyorsanız kesin bildik dünyalardan farklı bir şeyler eklemişsinizdir oyuna.
Merakımdan soruyorum bu kadar çok soruyu. Dünyanı bana biraz daha açıklayabilir misin?
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
Darkgnome Chutulu oyna diyeceğim ama sağlam bir GM oynatsın. Seni psişik konusunda tatmin edecektir bir nebze. Bunun dışında WoD sistemlerinde zaten bahsettiğin teknolojik yapıların olduğu sistemler mevcut ama tam olarak hangi isimler altında toplanmışlar bilmiyorum.
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
oyun middleage zamanı bildiğin D&D tarzı aslında yeni ırklar koyduk dwarflar ve elfler yok bu dünyada onun yerine hornhead,trean ve grom gibi yeni ırklar konuldu bu ırklar henüz tasarım aşamasında olduğundan hakkında ne yazsam yalan olur, şu sıralar insan krallıkları ve orkları dünyaya entegre etmeye uğraşıyoruz büyü konusunda ise diğer diyarlardaki gibi büyü saf bir güç değil henüz arcane magic sadece warmageler tarafından kullanılıyor diğer arcane büyü çalışmaları yapılmakta büyünün daha konvansiyonel kullanımı için diğer diyarlarda kullanılan bazı büyüler olmayacak mesala melf's acid arrow mondenkainen gibi büyücülerin buldukları büyüler olmayacak bu diyarda (sonuç olarak bu büyüler fearun üzerindeki büyücülerin keşfettiği büyüler) dünya geliştikçe yazarım buraya aklıma gelenler bunlar şimdilik.
Chutulhu da psişikler olduğunu bilmiyordum. Benim bildğim o oyunlarda tek bir büyünün yapımı bile, insanın zihnini harab edip delirmesini ve hatta ölmesine yol açacak bir olgu idi. Benim aklımda ise daha hareketli, ama yanında oldukça çok düşünme ve zorluklarla dolu bir dünya vardı.
Aslında bu şekilde bakıldığında en yakın olan warhammer ve mage karışımı gibi geliyor (Ki yokmu bana mage oynatacak diye deli dana olduğum (O sıralarda bu hastalık çok revaçtaydı) olmuştu.) Ancak ikiside, birleşimleride bana istediğim havayı vermiyor. (Yokmu bana mage oynatan
)
Chutulhu live oynansa çok güzel atmosfer verir gibi geliyor bana. Hele birde ODTÃ? gibi bir üniversitenin geceleri gothik mimariyi andıran bir binasının içinde oynamak için izin kopartmış isen.
Aslında bu şekilde bakıldığında en yakın olan warhammer ve mage karışımı gibi geliyor (Ki yokmu bana mage oynatacak diye deli dana olduğum (O sıralarda bu hastalık çok revaçtaydı) olmuştu.) Ancak ikiside, birleşimleride bana istediğim havayı vermiyor. (Yokmu bana mage oynatan
Chutulhu live oynansa çok güzel atmosfer verir gibi geliyor bana. Hele birde ODTÃ? gibi bir üniversitenin geceleri gothik mimariyi andıran bir binasının içinde oynamak için izin kopartmış isen.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
Darkgnome wrote:Peki bu dünyanın kurulumu nasıl oluyor? Ne üstüne daha çok eğildin? Yada daha açık olarak bu dünyanın unutulmuş diyarlar (FR), ejderha mızrağı (DL), yada planescapeten farkı ne oluyor?
Mesela şimdiki zamanda geçiyorda büyüsel dengede bir sorunmu var. Teknoloji ve bilim çok fazla iç içe girmiş durumda mı? Herkesin içinde bir büyüsel güç mü gizli? Oynaya oynaya bir dünya oluşturuyorsanız kesin bildik dünyalardan farklı bir şeyler eklemişsinizdir oyuna.
Merakımdan soruyorum bu kadar çok soruyu. Dünyanı bana biraz daha açıklayabilir misin?
Bazı bilinen diyarlarla bir takım benzer yönleri var , ama onlardan ayrılan ve çok farklı olan yönleride var. İlk etapta tanrıların üzerine çok düşündük, hatta her oyuncunun bir tanrıyı oynattığı 3-4 oyunumuz oldu. Daha sonrada herkesin bir insan kralı olduğu 2 oyun. Bunlar diyarın gelişip şekillenmesine oldukça büyük bir katkı sağladı. Sanırım SilverPeace (yarattığımız diyarın adı)' in FR, DL gibi diyarlardan en büyük farkı hiç dragon olmaması
Bu diyarı yaratırken bence en muhteşem olay, 5 oyuncunun birer tanrı oynatarak kendi isteklerine göre birbirleriyle yardımlaşarak her şeyi oluşturmalarıydı.
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
Ben retro-tekno bir oyun yaptım.Her tür zar sistemi kullanılabilir hoş bir olay oldu.Hikaye kısaca şudur; Aşırı teknolojik ilerleme kaydetmiş olan insanlar aralarında nükleer bir savaş çıkarırlar ve bunun sonucunda ülkelerden biri diğerinin nükleer silah ürettiği merkezi vurur, boyut kapıları açılır.Zaten dünyada var olan ırkların yanına (Gorgoyleler, vampirler, kurtadamlar, mutant(x-mendeki gibi)) ejderler ve elementaller geliyor.İnsanlar diğer üstün ırkların egemenliği altına giriyor vs vs vs.
Tamamen oyuncu ve dm arasında geçerli olan kurallar var oyunda.Özgürlük dm in izin verdiği ölçüde geçerli ama şu ana kadar 1-2 oyun dışında fazla oynatmadım.
Tüm fantezi alemini kullandım gibi birşey oyunda.İstediğiniz sistemde de oynanır hani size kalmış...
Tamamen oyuncu ve dm arasında geçerli olan kurallar var oyunda.Özgürlük dm in izin verdiği ölçüde geçerli ama şu ana kadar 1-2 oyun dışında fazla oynatmadım.
Tüm fantezi alemini kullandım gibi birşey oyunda.İstediğiniz sistemde de oynanır hani size kalmış...
(<>_<>) -V ----- - ------I .....l l .J..( ) '''...J L Ben dostum. Ne kadar inandırıcı geldiyse!
Bende nacizane sene 2001 de bir dunya yaratmaya baslamıstım hala calısmalarım suruyor. o zamandan bu yana oynatıyorum . oynayanlar sevdiklerini soyledi ama sevmeyenlerde oldu tabii. Neyse asıl deginmek istedigim nokta Benim yarattıgım dunya da psisikler darkgnome un istedigi uzere kısıtlanmaktan uzak aksine yaratıcılıgı mantık cercevesinde kullanarak oyunun olmazsa olmazları arasına giren insanlar.
Tabii kısıtlama olmaması onları alıp basını gidebilecegi anlamına gelmiyor. yanlıs bir hareketle yılların psisigi tek bir hancerle ölür gider... ki gitti oyle birkac arkadas
Tabii kısıtlama olmaması onları alıp basını gidebilecegi anlamına gelmiyor. yanlıs bir hareketle yılların psisigi tek bir hancerle ölür gider... ki gitti oyle birkac arkadas
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Ben genel olarak günümüze benzeyen bir orta dünya yaratmaya çalışıyorum. Toplumların ırkları daha karışık, daha globalleşmiş bir dünya yaratmaya uğraşıyorum. Kapitalizm, komünizm gibi düşünceler toplumların yapılarında daha belirgin. Satyr'lerin ününün daha çok olduğu bir diyar normal olarak
ama tabi sayıları çok az yine de. Genel olarak FR'a ait bir tek Underdark var, o da bana göre olmalı çünkü Mind Flayer ve drowları diyarımda görmek istiyorum, özellikle kapitalizm konusunda drowlar mükemmel bir örnek oluşturuyorlar. Sonra da diyarın geneline etki eden ya da etmeyen hikayeler olaylar kişiler üretmekteyim şu anda. O da oynatarak zamanla player'ların karakterleri içinden seçip almaktayım. Gayet güzel tasarlanmış olabiliyorlar...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Frontside ile birlikte yarattığımız bir oyun vardı ve eğer zamanımız olsaydı kural sistemini dahi bitirebilirdik. Değişik bir kural sistemi gerekiyordu oynanışı için.
Kurulumun geçtiği zaman gelecek ancak çokta fazla bir değişim olmamış. İnsanlar daha çok silahsal teknolojilerde gelişmişler. Cyberpunk bir nevi anlayacağınız. Bu dünyanın işleyişinden daha öte bir işleyiş var aslında. Biz ise bu dünyada kendi zihnimizle bulunan varlıklarız ancak zihnimiz hala açılmamış. Öldüğümüzde ise tüm boyutların birleştiği ve hepsinin üstünde olan "idea"ya çıkıyor ruhlarımız. Hayatı boyunca ne kadar iyi oldu ise ideada o kadar yüksek bir mertebeye sahip oluyor ve uzayın ve boyutların o kadar çok farkında oluyor ruhlar. Kötü olan kişilerin ruhları ise uzayın ve boyutların daha azını görebiliyor ve dünyaya daha yakın oluyor. İyi ruhların yanında son derece körpe kalmış yüksek bilgelikten yoksun kalan bu kötü ruhlar hala birbirleri ile mücadele içinde oluyorlar ve dünya üstünde hala oyunlar oynamaya devam ediyorlar. İşte buda onların cehennemi oluyor. Asla yeterince güçlü olamayacaklarını bilerek hep birbirleriyle mücadele etmek.
Fiziksel dümnyamız dışında başka dünyalarda var demiştim. Bu dünyalar su dünyası ve ateş dünyası değil duyguların yada düşünce biçimlerinin dünyası oluyor. Tüm boyut yani duyguların birleşimi ise maddesel dünya olarak nitelendirdiğimiz ancak aslında sadece zihnlerimizin bütünlüğü oluyor.
Duyguların dünyasından nefret içinde nefret dolu yaratıklar var elbetteki ve bu yaratıklar insanların içine nefret ekmeye çalışıyorlar. İnsanların içinde öylesine çok duygu varki onların etkilenmeleri çok zor oluyor ve sürekli bopyutlar içind bir mücadele başlıyor. Ancak bazı kişiler varki bu sesleri duyabiliyorlar. Hatta diğer bütün sesleri az çok duyabiliyorlar çünkü insanların zihinlerini duyabiliyorlar. Bu kişilerde psişikler oluyor. Kendilerini diğer insan zihinlerinin oluşturduğu sistemden daha arındırmış ancak yerlerini bulamayan zihinler. Her boyut için her şeyin görüntüsü ve şekli farklı olabiliyor ve psişikler bu değişiklikleri kullanarak bizim maddesel alemimizdeki maddeleri sadece düşünce güçleriyle hareket ettirebiliyorlar. Ancak sürekli olarak diğer boyutların ve zihinlerin saldırısı altında olduklarından her an için bayılma, delirme yada ölme gibi tehlikeler altındalar. Hele güçlerini kullandıklarında bu tehlike daha da artıyor.
Birde maddesel alemler ile duygusal alemler arasında kalmış olanlar var. Sonsuz duygusal alemlerden ancak bir kaçı ile birleşebiliyorlar ve bu duygusal alemler ile anlaşmalar yapabiliyorlar. Ancak duygusal alemlerin gücü maddesel alemin zihinsel güçlerine nazaran çok güçsüz olduğu için bir maddesel alem kişisi onu gördüğü zaman güçleri ya yetersiz kalıyor ve ya başarısız oluyor yada kendisine geri tepiyor. Büyücüler yeterli alimliğe erişememiş ruhlar sayesinde başka alemlerede geçebiliyorlar ancak bunun karşılığıdan onun kulu olmayı ve onu tanrılığa yaklaştırmayı seçiyorlar. Daha fazla insanın o ruhun tanrılığına inanması zihinlerin inandıklarının sapmasına ve büyülerin güçlemesine sebep oluyor.
Bazı kişiler ise zihin ve ruhun birlikteliğini bozarak ruhlarının bedenleri dışında hareketini sağlayabiliyorlar. Ruh maddesel alem için çok güçlü olduğundan bu kişiler büyüsel güçlere sahip oluyorlar ancak dağınık bir ruha sahip olduklarından ruhları güçsüz düşüyor. Güçsüz düşmüş ruhlar ise insan ruhunun bağlandığı bir nesne sayesinde odaklanmış bir ruh karşısında aciz kalıyorlar (Dini semboller, bir aşığın yüzüğü ve en güçlüsü güneş!). Bu nesne yok iken saf güç olsa da harmanlanmamış ruh ile zihnin birlikteliğini zedeleyebiliyor. İşte bu varlıklarada ölüm ile yaşam arasında kalmış olanlar yada vampirler deniyor.
Anlayacağınız Mage, Changeling, Wraith, Vampire, werewolf ve Cyberpunk içine psişiklerin karıştırılması ile oluşturulmuş onlara benzeyen ancak oldukça farklı bir kurulum. İçinde vampir, kurt adam, zombi, ve bilimum çeşit başka varlık için açıklamalar bulunan bir kurulumdu ve frontside_air ile birlikte çalışmaya devam edebilseydik oldukça iddalı olacağını düşündüğüm bir kurulumdu.
Sadece tek başımıza yaptığımız bu gibi farklı kurulumların ne kadar güzel olduğunu gördükçe çok seviniyorum. Hepsi birbirinden çok farklı bir yoruma sahip ve eminim daha da açılsa daha da çok fark ve renk olacak. Ben içlerinde en çok Murdoc'un sistemini beğendim. Benimkine nazaran açıklamalar yerine Olayın oluşumu ve harmanlanması ile ilgilenmiş ama renkliliği o kadar fazla ve benimkinden o kadar farklıki. Bu neden oldu o neden oldu yerine basitlik üstünde kurulu. Ben herşeyi gizli yaparken o herşeyi ortada olarak yapmış. Bu tip bir oyunun çok zevkli olacağını düşünüyorum.
Saco senin sistemi tam hayalimde canlandıramadım yada bizim dünyamızdan farklı olan tarafını tam olarak anlayamadım. Ancak doğru düşünüyorsam sana "Arcanum"'un bir nebze yardımı olabilecğini düşünmekteyim. Yapmak istediğini anlatabilirsen belki buraya yazan kişilerden biri, yada hepimiz sana sistemin için işine yarayabilecek fikirler verebiliriz.
Kurulumun geçtiği zaman gelecek ancak çokta fazla bir değişim olmamış. İnsanlar daha çok silahsal teknolojilerde gelişmişler. Cyberpunk bir nevi anlayacağınız. Bu dünyanın işleyişinden daha öte bir işleyiş var aslında. Biz ise bu dünyada kendi zihnimizle bulunan varlıklarız ancak zihnimiz hala açılmamış. Öldüğümüzde ise tüm boyutların birleştiği ve hepsinin üstünde olan "idea"ya çıkıyor ruhlarımız. Hayatı boyunca ne kadar iyi oldu ise ideada o kadar yüksek bir mertebeye sahip oluyor ve uzayın ve boyutların o kadar çok farkında oluyor ruhlar. Kötü olan kişilerin ruhları ise uzayın ve boyutların daha azını görebiliyor ve dünyaya daha yakın oluyor. İyi ruhların yanında son derece körpe kalmış yüksek bilgelikten yoksun kalan bu kötü ruhlar hala birbirleri ile mücadele içinde oluyorlar ve dünya üstünde hala oyunlar oynamaya devam ediyorlar. İşte buda onların cehennemi oluyor. Asla yeterince güçlü olamayacaklarını bilerek hep birbirleriyle mücadele etmek.
Fiziksel dümnyamız dışında başka dünyalarda var demiştim. Bu dünyalar su dünyası ve ateş dünyası değil duyguların yada düşünce biçimlerinin dünyası oluyor. Tüm boyut yani duyguların birleşimi ise maddesel dünya olarak nitelendirdiğimiz ancak aslında sadece zihnlerimizin bütünlüğü oluyor.
Duyguların dünyasından nefret içinde nefret dolu yaratıklar var elbetteki ve bu yaratıklar insanların içine nefret ekmeye çalışıyorlar. İnsanların içinde öylesine çok duygu varki onların etkilenmeleri çok zor oluyor ve sürekli bopyutlar içind bir mücadele başlıyor. Ancak bazı kişiler varki bu sesleri duyabiliyorlar. Hatta diğer bütün sesleri az çok duyabiliyorlar çünkü insanların zihinlerini duyabiliyorlar. Bu kişilerde psişikler oluyor. Kendilerini diğer insan zihinlerinin oluşturduğu sistemden daha arındırmış ancak yerlerini bulamayan zihinler. Her boyut için her şeyin görüntüsü ve şekli farklı olabiliyor ve psişikler bu değişiklikleri kullanarak bizim maddesel alemimizdeki maddeleri sadece düşünce güçleriyle hareket ettirebiliyorlar. Ancak sürekli olarak diğer boyutların ve zihinlerin saldırısı altında olduklarından her an için bayılma, delirme yada ölme gibi tehlikeler altındalar. Hele güçlerini kullandıklarında bu tehlike daha da artıyor.
Birde maddesel alemler ile duygusal alemler arasında kalmış olanlar var. Sonsuz duygusal alemlerden ancak bir kaçı ile birleşebiliyorlar ve bu duygusal alemler ile anlaşmalar yapabiliyorlar. Ancak duygusal alemlerin gücü maddesel alemin zihinsel güçlerine nazaran çok güçsüz olduğu için bir maddesel alem kişisi onu gördüğü zaman güçleri ya yetersiz kalıyor ve ya başarısız oluyor yada kendisine geri tepiyor. Büyücüler yeterli alimliğe erişememiş ruhlar sayesinde başka alemlerede geçebiliyorlar ancak bunun karşılığıdan onun kulu olmayı ve onu tanrılığa yaklaştırmayı seçiyorlar. Daha fazla insanın o ruhun tanrılığına inanması zihinlerin inandıklarının sapmasına ve büyülerin güçlemesine sebep oluyor.
Bazı kişiler ise zihin ve ruhun birlikteliğini bozarak ruhlarının bedenleri dışında hareketini sağlayabiliyorlar. Ruh maddesel alem için çok güçlü olduğundan bu kişiler büyüsel güçlere sahip oluyorlar ancak dağınık bir ruha sahip olduklarından ruhları güçsüz düşüyor. Güçsüz düşmüş ruhlar ise insan ruhunun bağlandığı bir nesne sayesinde odaklanmış bir ruh karşısında aciz kalıyorlar (Dini semboller, bir aşığın yüzüğü ve en güçlüsü güneş!). Bu nesne yok iken saf güç olsa da harmanlanmamış ruh ile zihnin birlikteliğini zedeleyebiliyor. İşte bu varlıklarada ölüm ile yaşam arasında kalmış olanlar yada vampirler deniyor.
Anlayacağınız Mage, Changeling, Wraith, Vampire, werewolf ve Cyberpunk içine psişiklerin karıştırılması ile oluşturulmuş onlara benzeyen ancak oldukça farklı bir kurulum. İçinde vampir, kurt adam, zombi, ve bilimum çeşit başka varlık için açıklamalar bulunan bir kurulumdu ve frontside_air ile birlikte çalışmaya devam edebilseydik oldukça iddalı olacağını düşündüğüm bir kurulumdu.
Sadece tek başımıza yaptığımız bu gibi farklı kurulumların ne kadar güzel olduğunu gördükçe çok seviniyorum. Hepsi birbirinden çok farklı bir yoruma sahip ve eminim daha da açılsa daha da çok fark ve renk olacak. Ben içlerinde en çok Murdoc'un sistemini beğendim. Benimkine nazaran açıklamalar yerine Olayın oluşumu ve harmanlanması ile ilgilenmiş ama renkliliği o kadar fazla ve benimkinden o kadar farklıki. Bu neden oldu o neden oldu yerine basitlik üstünde kurulu. Ben herşeyi gizli yaparken o herşeyi ortada olarak yapmış. Bu tip bir oyunun çok zevkli olacağını düşünüyorum.
Saco senin sistemi tam hayalimde canlandıramadım yada bizim dünyamızdan farklı olan tarafını tam olarak anlayamadım. Ancak doğru düşünüyorsam sana "Arcanum"'un bir nebze yardımı olabilecğini düşünmekteyim. Yapmak istediğini anlatabilirsen belki buraya yazan kişilerden biri, yada hepimiz sana sistemin için işine yarayabilecek fikirler verebiliriz.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Hmm, o zaman detaya gireyim. Ã?ncelikle Arcanum gibi değil olay, en azından teknoloji yok(daha doğrusu teknoloji derken demek istediğim anlaşıldı sanırım, yani sonuçta balta da bi teknoloji ama ben makinalı tüfeklerden falan bahsediyorum). Yine ortaçağ havasında geçiyor. Yalnız D&D'den ayıran en önemli özellik, aligment yok. Onun yerine karakterlerin davranış özellikleri var, bu özelliklerin çoğu karakter yaratımında belirleniyor fakat oynadıkça gelişen olaylar sayesinde yeni özellikler kazanbiliyor ya da kaybedilebiliyor. Bu özelliklere örnek olarak; agresif olmak, çabuk heyecanlanmak, normal insandan daha fazla korkmak, yeniliklere kapalı olmak, kimsesizlere yardım etmek gibi özellikler bunlar. Zaten genel olarak karakter yaratımının büyük kısmını bu kapsıyor. Mesela bir ırk seçilirken otomatik olarak bazı özellikler geliyor, ya da bir feat alındığı zaman. Hatta bazı davranış özelliklerini alabilmek için statlarınızın ya da featlerinizin uygun olması gerekiyor. Bu roleplay'i cidden etkiliyor, en azından oyuncuların yaptığı kurnazlık olarak nitelendirdiğim "bir seferlik farklı aligment" olayı ortadan kalkıyor. Gerçi oyuncuya biraz daha az özgürlük tanıyor fakat karakteri daha iyi betimlenmiş oluyor.
Diyarın özelliklerine gelecek olursak ise, toplumlar birbirine genel olarak karışmış durumda. Bu karışık toplumlar zaten birleşmiş devletler veya cumhuriyet gibi adı konmamış yönetim şekillerine sahipler. Ama mesela istisnai durumlar var, mesela elflerin komünist olması gibi, normalden daha tutucular. Cücelerin klan kavramı bi nebze şeffaflaşmış durumda mesela.
şu an aklıma anlatacak başka bir şey gelmedi, daha sonra tekrar anlatıcam...
Saygılarımla...
Diyarın özelliklerine gelecek olursak ise, toplumlar birbirine genel olarak karışmış durumda. Bu karışık toplumlar zaten birleşmiş devletler veya cumhuriyet gibi adı konmamış yönetim şekillerine sahipler. Ama mesela istisnai durumlar var, mesela elflerin komünist olması gibi, normalden daha tutucular. Cücelerin klan kavramı bi nebze şeffaflaşmış durumda mesela.
şu an aklıma anlatacak başka bir şey gelmedi, daha sonra tekrar anlatıcam...
Saygılarımla...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Yani dünyanın yönetim sistemlerini değiştiriyorsun daha bizim dünyamız haline getiriyoprsun derken aslında bir nevi Forgottenrealms'i, bizim çağımızın düzenine yaklaştırıyorsun anladığım kadarıyla. Üstüne kiişlik özelliklerini daha derinlemesine inceleyerek daha belli özelliklere saip karakterler yarattıyorsun insanlara. Aslında sadece politik yanını düğşünecek olursak oldukça değişik bir LiveRpg dahi çıkabilir bu konudan. Belkide gelecek yılki METUCon'a sen böyle bir live ile katılabilirsin 
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Evet Forgotten Realms'a benzer bir diyarı çağımızın düzenine yaklaştırıyorum. Kişilik özelliklerine gelince, daha derinlemesine olmasını istiyorum. Yani bir karakter ünlenmeye başlayınca ya da partinizde uzun süre kaldıkça, neler yapar, neler yapmaz daha belirgin olmasını istiyorum. Ã?ünkü gerçek hayatta da bir iki sene tandığımız insanlar hakkında genel bir bilgi edinebiliyoruz hatta ünlü olanların ne yapacaklarını ne diyeceklerini bile biliyoruz (örn: Ajdar, M.A. Erbil) Ama tabi üzerinde çooook çalışılması gereken bir durum ve ben bunu yapmıyorum. Daha kronoloji üzerine çalışıyorum... Bu arada bu seneki METUCon'a ODTÃ? KKK BKFT olarak geliyoruz bu sene...
And i still wonder if you ever wonder the same!...
frp oynarken yada rakadaslara oynatırken hic bu dünya ile ilgili senaryoya koymayı istemiyorum ama bazen bazı konularda frp dünyasi gercek dünyaya cok benziyor siz nedersiniz?
iki hafta önce arkadaslarla besiktasta bir cafede(adı saklı kentdi gibi birseydi) frp oynuyoruz bir arkadasım frp dünyası ile bu dünyayı karsılAStırıyor sadece iki büyük fark var bir cok tanrı var ve bir cok ırk var
bu arada eyer yolunuz besiktasa düserse bir frp yadalım
iki hafta önce arkadaslarla besiktasta bir cafede(adı saklı kentdi gibi birseydi) frp oynuyoruz bir arkadasım frp dünyası ile bu dünyayı karsılAStırıyor sadece iki büyük fark var bir cok tanrı var ve bir cok ırk var
bu arada eyer yolunuz besiktasa düserse bir frp yadalım
