İlk Fantastik Dünya

Herkesin kürsüye çıkıp özgürce tartışma başlatabilmesi için…
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

İlk Fantastik Dünya

Post by raini »

Arkadaşlar sizi bilmem ama benim çocukluğumda en sevdiğim karakter Peter Pandi. Hala bu hikaye ile ilgili çizgi filmden filme herşeyi çok severim. Bunun nedeninin ne olabileceği ise aklıma yeni geldi. Daha doğrusu nedenlerinde biri. Arkadaşlar hikayeyi düşündükçe aklıma oturan bir şey var. Peter Panin Wendyi götürdüğü Neverland ilk (mitolojileri bir yana bırakır iki üç ütopyayı da işin içine katmazsak) fantastik dünya idi. Zaten anlamının olmayan ülke olduğunu düşünürsek bu amaç daha fazla ortaya çıkıyor. Tabii bu dünyada kullanılanlar genelde bu dünyadaki ve efsanelerden alınan öğelerdi. Yine de bence orjinal bir şeyler de vardı. Her şeyden önce çocukların hiç büyümemesi bu beni hep büyülemiştir. (belki bu nedenle buçukluğum) Ve de uçma ile ilgili teorileri bugün frp de oldukça sık kullanılar bir büyü teorisinin ilk adımı idi bence.. Büyünün etkili hale gelmesi için iyi şeyler düşünmek gerekiyor. (bir bakıma buna inanmak denebilir) Fantazi edebiyatının geliştiği bu günlerde Neverland çok daha muazzam bir dünya olarak ortaya çıkabilirdi bence. Ama ben onun o saf ve basit halini de seviyorum doğrusu.
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

raini, öncelikle böyle bir konu açtığın için seni tebrik ederim

haklısın "neverland" bildiğimiz çoğu fantastik dünyadan eski bir diyar

ayrıca peter panin filmi de çok güzeldi (robin williams'ın oynadığı) ama filin adı "hook"tu galiba
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Hook filmi muhteşemdi. Biraz tepki toplayabilir ama yüzüklerin efendisinden daha çok hoşuma gitti filmin. Filmde Peter Panı Neverlande Hook getiriyordu. Doğrusu Peter Panı çocuk ruhunu kaybetmiş görmek bana acı verdi. Sonra yeniden kazandı ama Neverlande de bir daha uğramamak üzere veda etmiş gibi idi en son. Wendy i o yaşlı hali ile görmek. Ne bileyim normal hikayeler nasıl ve sonsuza dek mutlu yaşadılar diye biterse ben de bunun ve sonsuza dek çocuk kaldılar diye bitmesini isterdim. Her ne kadar böyle bir şeyin olamayacağını bilsem de en azından bedensel olarak :wink:
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Ben de severdim Peter Panı özellikle de küçük bir bıçakla Hookun kılcına karşı koyması çok güzeldi . İnancın ne kadar yeterince güçlü olduğunda ne büyük şeyler başarabileceğini insana öğreten bir dünya bence Neverland.
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

İnanç evet özellikle perilerin insanların inancı olmazsa ölmesi beni etkilemişti. O günden beri perilere inanırım.
Düşündükçe aklıma geliyor sanırım epey ayrıntılı (gerçi peter panınki gibi haritası yok ama) başka bir fantastik dünya da alisin gittiği dev mantarlardan iskambil ordularına kadar epey değişik bir dünya idi. Neverland kadar hoşuma gitmese de onun da etkileyici olduğunu belirtmeliyim.
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

peterın neverlande geri döndükten sonra

tekrar zihnini özgür bırakıp uçmayı hatırlaması müthişti bence
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Adamı az rezil etmiyorlardı başta ama sanırım o önemli olanın çocukluğunu kaybetmemek olduğunu gösteriyordu herkese.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

ya pazar günleri büssürü saçmalık oynatırlar
şu filmi bi daha oynatsalar da izlesek
nası canım çekti şimdi
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

Post by ketchup »

robin wiiliamsın oynadığı hook bencede çok güzeldi ama en güzeli tekrar kendini hatırlamasıydı ve oradaki korsan iğrençti,halen daha aklıma geldikçe ürperiyorum :!: ama peter pan gerçekten örnek olmalı her insanın içinde bir çocuk vardır ve onu yaşatmak gerekir.bu kadar basit!!!!!!
Beklenen son gerçekleşti,ve ketchup bitti...
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Peter Panın çocuğu Filmin en hoş karakterlerinden biri idi. Özellikle oğlu Hook un ona aşılamaya çalıştığı nefretten sonunda kurtuluyordu. Ben de filmi çok özledim. Bu arada yeni bir Peter Pan filmi çekiliyormuş ama Hook kadar güzel olmadığını duydum daha çok aşk tarzı şeyler üzerine yoğunlaşıyormuş.
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

saatlerin olduğu sahne müthişti

bana pink floydun "time" şarkısının girişini hatırlatmıştı
User avatar
yeorda
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 219
Joined: Tue Jul 22, 2003 10:00 am

Post by yeorda »

Muhteşem bir sahneyi zamanı durdurmaya çalışıyordu Hook sanırım saatin her tıklayışı kendisinin yaşlı olduğu gerçeğini algılamasını sağlıyordu.
Ormanın gücü sizi kutsasın
Image
User avatar
AstYaNaX
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 72
Joined: Tue Jan 13, 2004 10:00 am
Location: düzce

Post by AstYaNaX »

Bence en güzel olay neverlende geri dönüş olayıydı. Tabii kaptan hookun timsahtan kormasını bir yana bırakırsak
acemiye yardım edin ki tanrılar sizi ödüllendirsin
raini
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 449
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: Ankara

Post by raini »

Neverland in gorunusu zaten muhtesem gercekten belki insanda en guzel tadi birakan fantastik dunya.
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

evet işte tam masal dünyası
olmayan ülke!

bir de Lotr'daki Lothlorien öyle anlatılır, çok masalsı
Post Reply