GURPS 'ta karakter yaratmak
Posted: Sun Feb 17, 2008 10:04 pm
Arkadaşlar GURPS 'ta nasıl karakter yaratılabileceğini yavaş, yavaş, sindire sindire anlatacağım
. Sorularınız olursa da ben ve Androner buradayız
.
Ã?ncelikle karakter yaratma aşamasında her şey GM (DM) nin vereceği kararla başlar. Bu karar karakterinizi kaç puan üzerinden yaratacağınızdır. GM niz kesinlikle hazırladığı oyun konseptine uygun bir puanlama aralığı belirleyecektir. Mesela bir Super-Hero oyununda puanınız baya yüksek olacaktır muhtemelen, ama supernatural hiç bir olayın olmadığı basit bir oyunda puanınız daha düşük olabilir.
Bu puanlamalar sayıyla ifade edilir, puan dağıtabileceğiniz üç ayrı bölüm mevcuttur, bunlar :
Base puanınız, disadvantages ve Quirks dir.
Base puanınız : Base puanınız temel puanınızdır bu puanı karakterinizin ırkından, temel statlara, avantajlarına ve skillere kadar dağıtırsınız.
Ã?rneğin 150 puanınız mevcut pu 150 puanınızı dilediğiniz gibi dağıtabilirsiniz. Her avantaj, skill, ırk ve stat arttırımının puanları mevcutttur. Yani 150 ye kadar özelliklerinizi dağıtırsınız. 150 puan ile çok harika bir karakter yaratamazsınız, yani demek istediğim süper güçlere ve kabiliyete sahip olan bir karakter olmaz ama yinede 150 puan insanlar arasında yetenekli kişileri ifade eder keza normal, sıradan bir insanın puanı 100 dür.
Bunun dışında bir büyücü karakter yaratmak istediğinizde ona alacağınız büyüleride bu puan üzerinden alırsınız.
Disadvantages : Karakterinizin dezavantajlarıdır. Dağıtacağınız dezavantaj puanı (-) puan olarak yansır. Dezavantaj puanı temel olarak base puanınız dışında olsada (-) olarak alacağınız dezavantajları base puanına ekleyebilirsiniz (tabiki dezavantaj aldığınız taktirde).
Esasında sizi etkileyen her kötü şey bir dezavantaj olabilir, fakat bunun ölçüsünü kaçırmamak lazım ve her dezavantajın puanı olmayabilir. Mesela bir karakterin bir kolunun olmaması büyük bir dezavantaj olurken, kel olması o kadar büyük bir dezavantaj olmayacaktır. Dolayısıyla her dezavantajın puanı farklıdır, size getireceği dezavantaj ne kadar büyük olursa puanıda o kadar yüksek olur.
Tabiki bu dezavantaj dağıtımının bir sınırı olmalıdır, bu sınırı GM belirler. Düşünün dezavantajda sınır olmayan bir oyunda sizin yaratacağınız kör, topal, kolsuz, saır, hastalıklı, paranoyak vb... bir karakterle nasıl bir oyun oynayabilirsiniz
, evet bu kadar dez avantaj alınca base puanınızı 300 e bile çıkartabilirsiniz ama oyundan keyif alabilirmisiniz ? İş bu noktada GM devreye girer ve size kaç puan dez avantaj alacağınızı söyler.
Elbette dez avantajlar yukarıda verdiğim örneklerdeki gibi sadece fiziksel değildir, pek çok dezavantaj vardır. Bir kaç örnek : Uykusorunları, kronik baş ağrıları, sağırlık, geçmişle ilgili anlamsız görüntüler, uyurgezerlik, paranoyaklık, fanatiklik, sadizim, sinirlere hakim olamama, karşı cinse karşı zaaf vb...
Yazı devam edecek...
Ã?ncelikle karakter yaratma aşamasında her şey GM (DM) nin vereceği kararla başlar. Bu karar karakterinizi kaç puan üzerinden yaratacağınızdır. GM niz kesinlikle hazırladığı oyun konseptine uygun bir puanlama aralığı belirleyecektir. Mesela bir Super-Hero oyununda puanınız baya yüksek olacaktır muhtemelen, ama supernatural hiç bir olayın olmadığı basit bir oyunda puanınız daha düşük olabilir.
Bu puanlamalar sayıyla ifade edilir, puan dağıtabileceğiniz üç ayrı bölüm mevcuttur, bunlar :
Base puanınız, disadvantages ve Quirks dir.
Base puanınız : Base puanınız temel puanınızdır bu puanı karakterinizin ırkından, temel statlara, avantajlarına ve skillere kadar dağıtırsınız.
Ã?rneğin 150 puanınız mevcut pu 150 puanınızı dilediğiniz gibi dağıtabilirsiniz. Her avantaj, skill, ırk ve stat arttırımının puanları mevcutttur. Yani 150 ye kadar özelliklerinizi dağıtırsınız. 150 puan ile çok harika bir karakter yaratamazsınız, yani demek istediğim süper güçlere ve kabiliyete sahip olan bir karakter olmaz ama yinede 150 puan insanlar arasında yetenekli kişileri ifade eder keza normal, sıradan bir insanın puanı 100 dür.
Bunun dışında bir büyücü karakter yaratmak istediğinizde ona alacağınız büyüleride bu puan üzerinden alırsınız.
Disadvantages : Karakterinizin dezavantajlarıdır. Dağıtacağınız dezavantaj puanı (-) puan olarak yansır. Dezavantaj puanı temel olarak base puanınız dışında olsada (-) olarak alacağınız dezavantajları base puanına ekleyebilirsiniz (tabiki dezavantaj aldığınız taktirde).
Esasında sizi etkileyen her kötü şey bir dezavantaj olabilir, fakat bunun ölçüsünü kaçırmamak lazım ve her dezavantajın puanı olmayabilir. Mesela bir karakterin bir kolunun olmaması büyük bir dezavantaj olurken, kel olması o kadar büyük bir dezavantaj olmayacaktır. Dolayısıyla her dezavantajın puanı farklıdır, size getireceği dezavantaj ne kadar büyük olursa puanıda o kadar yüksek olur.
Tabiki bu dezavantaj dağıtımının bir sınırı olmalıdır, bu sınırı GM belirler. Düşünün dezavantajda sınır olmayan bir oyunda sizin yaratacağınız kör, topal, kolsuz, saır, hastalıklı, paranoyak vb... bir karakterle nasıl bir oyun oynayabilirsiniz
Elbette dez avantajlar yukarıda verdiğim örneklerdeki gibi sadece fiziksel değildir, pek çok dezavantaj vardır. Bir kaç örnek : Uykusorunları, kronik baş ağrıları, sağırlık, geçmişle ilgili anlamsız görüntüler, uyurgezerlik, paranoyaklık, fanatiklik, sadizim, sinirlere hakim olamama, karşı cinse karşı zaaf vb...
Yazı devam edecek...