Tamriel'i uyarlamak
Tamriel'i uyarlamak
Elder Scrolls serisinin geçtiği dünya Tamriel'i bileniniz vardır? Bu dünyayı d20'ye uyarlamak istiyorum ben. İşim bitince sitenin indirilecekler kısmına koyarım. şimdi, ırkları uyarlamak sorun değil. Zor olan kısın sınıflar falan.
Ruhbanları ele alalım. Tamriel'de tanrı olarak dokuz iyi tanrı var. Kötü tanrılar ise daha az. İki kadar sanırım. şimdi, bunları dengelemek için Deadra'lar yaratılmış. İşte sorun burada başlıyor.
Deadra'ların her biri kendi boyutuna sahip. Merhunes Dagon'ın Oblivion'ı, Sheogorath'ın Shivering Isles'ı... Bu konuda bilgiler ksıtlı. Ama dünyada boyutlar arasında dolaşmak normal birşey gibi oluyor. Halbuki alışılan şey, epik oyunlarda boyut değiştirmektir. Elbette boyut değiştirmeden de macera olabilir.
Her neyse. Bu iyi-kötü dengesizliğini düzeltmek için Deadraları da tanrı yapmak aklıma geldi. Ama bu en iyi çözüm değil, evrene zarar veriyor. Ne önerirsiniz bu konuda?
şimdilik bu kadar. Eminim bütün sitenin katkısıyla daha iyi bir uyarlama ortaya çıkar.
Ruhbanları ele alalım. Tamriel'de tanrı olarak dokuz iyi tanrı var. Kötü tanrılar ise daha az. İki kadar sanırım. şimdi, bunları dengelemek için Deadra'lar yaratılmış. İşte sorun burada başlıyor.
Deadra'ların her biri kendi boyutuna sahip. Merhunes Dagon'ın Oblivion'ı, Sheogorath'ın Shivering Isles'ı... Bu konuda bilgiler ksıtlı. Ama dünyada boyutlar arasında dolaşmak normal birşey gibi oluyor. Halbuki alışılan şey, epik oyunlarda boyut değiştirmektir. Elbette boyut değiştirmeden de macera olabilir.
Her neyse. Bu iyi-kötü dengesizliğini düzeltmek için Deadraları da tanrı yapmak aklıma geldi. Ama bu en iyi çözüm değil, evrene zarar veriyor. Ne önerirsiniz bu konuda?
şimdilik bu kadar. Eminim bütün sitenin katkısıyla daha iyi bir uyarlama ortaya çıkar.
Projeye katkı sağlayacak herkese çikolata veriyorum bedava, biliyor muydunuz?
Bu arada, ırkları tamamladım, görün istedim. Bakın buradan indirebilirsiniz. Okuyun, okutun ve soru sorun, eleştirin. Ona göre Nirn'i yontalım, d20'de oynayalım!(Aa, ne kafiyeli oldu bu böyle!)
İlla dengenin var olması çok da gerekli değil bence... İyilerin ağırlıklı olduğu bir Dünya belki de kötüler için daha rahat bir ortam sağlar... : ) ) ) ) )
İlle de denge gerekiyorsa ancak... iyi tanrıların ruh hallerini biraz daha dengesiz belki de kötülüğe meğilli yapabilirsin. Ya da onların prensipleri olaylara müdahale imkanlarını daha kısıtlı hale getirebilir.
Bence her durumda iyi kötü tanrıların sayısının tam eşit olması ve dengenin böyle sağlanması çok sıradan, daha değişik bir dengenin var olması daha ilginç olur diye düşünüyorum.
İlle de denge gerekiyorsa ancak... iyi tanrıların ruh hallerini biraz daha dengesiz belki de kötülüğe meğilli yapabilirsin. Ya da onların prensipleri olaylara müdahale imkanlarını daha kısıtlı hale getirebilir.
Bence her durumda iyi kötü tanrıların sayısının tam eşit olması ve dengenin böyle sağlanması çok sıradan, daha değişik bir dengenin var olması daha ilginç olur diye düşünüyorum.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Yani, bence de çok gerekli değil. Sonuçta deadralar tanrıları dengeliyor büyük ölçüde. Ama bahsettiğim sorunlar ortaya çıkıyor bu durumda. Evren zaten yaratılmış, bunu uyarlarken değiştirmemeye çalışıyorum. Aklıma son bir çözüm geldi, iki farklı 'kutsal' sınıf yaratmak. Biri tanrılara, yani aedralara taparken öbürü deadralara tapabilir. Bu durumda her iki sınıfta farklı güçler elde etmiş olur. Nasıl fikir?
Firble, pazartesi gelip çikolatanı alabilirsin bu arada
Korkarım hızla ilerliyorum. Irklar, sınıflar, yetenekler, burçlar, maharetler, büyüler ve bitiyor! Bu kadar. Azı gitti çoğu kaldı
Bu seferkini rapidsahare'e koymadım, boşuna uğraş, buradan indirmek daha mantıklı bence. Değil mi? Daha çok okuyun, daha çok soru sorun, daha çok önerin. Haydi bakalım!
Korkarım hızla ilerliyorum. Irklar, sınıflar, yetenekler, burçlar, maharetler, büyüler ve bitiyor! Bu kadar. Azı gitti çoğu kaldı
sonunda incelemeye zaman buldum. ufak fikirlerimi yazayım.
Okuma kolaylığı açısından, bu dünyaya/sisteme özgü mekanikleri tanıtmayla başlamakta fayda var. mesela magicka. Irkların açıklamalarında geçen bu istatistiğe ben, bilgisayar oyunlarından ismen aşinayım; fakat bunu d20 sistemine nasıl yedirdiğini bilmiyorum. zaten PHBde de önce abilities gelir, sonra ırklar felan ya, o şekil bi sıralama izlersen, kaynağı takip etmek daha kolay olur.
Irkların tanımlarını falan okudum, ufak tefek yazım hataları dışında gayet güzel. Ama unutma ki esas işin coğrafya ve kozmoloji kısımlarında kendini gösterecek.
Temel olarak bu oyun dünyasını kağıda dökerken düşebileceğin bir tuzak, metinleri sadece Tamriel dünyasını bilen kişilerin anlayabileceği bir halde yazman olacaktır. Bu nedenle, her milestoneye geldiğinde, benim gibi, dünyadan pek haberdar olmayan adamlara bunu okutmanda fayda var.
İyi çalışmalar.
Okuma kolaylığı açısından, bu dünyaya/sisteme özgü mekanikleri tanıtmayla başlamakta fayda var. mesela magicka. Irkların açıklamalarında geçen bu istatistiğe ben, bilgisayar oyunlarından ismen aşinayım; fakat bunu d20 sistemine nasıl yedirdiğini bilmiyorum. zaten PHBde de önce abilities gelir, sonra ırklar felan ya, o şekil bi sıralama izlersen, kaynağı takip etmek daha kolay olur.
Irkların tanımlarını falan okudum, ufak tefek yazım hataları dışında gayet güzel. Ama unutma ki esas işin coğrafya ve kozmoloji kısımlarında kendini gösterecek.
Temel olarak bu oyun dünyasını kağıda dökerken düşebileceğin bir tuzak, metinleri sadece Tamriel dünyasını bilen kişilerin anlayabileceği bir halde yazman olacaktır. Bu nedenle, her milestoneye geldiğinde, benim gibi, dünyadan pek haberdar olmayan adamlara bunu okutmanda fayda var.
İyi çalışmalar.
War, war never changes...
Magickayı büyü bölümünde detaylandırmayı düşünüyordum, bütün açıklamaları orada yapacaktım. İkinci dediğinde de kararsızım. Aslında bütün Elder Scrolls oyunlarında geçen temel özellikleri koymayı düşündüm ilk; ama pek değişen bir şey yoktu. Yine de oyunlardakileri kullanabilirim. Zaten, PHB'ye ayak uydurmaya çalışıyorum ama bunu okuyacakların önceden PHB'yi bildiklerini var sayıyorum. O yüzden temel özellikleri yazmadım, biliyorlardır diye. Gözden geçirdiğimde zaten, asıl işin dünyayı tanıtmakta olduğunu anladım. Aedra nedir, deadra nedir, Nirn nasıl oluştu, tanrılar... Sanırım bunlar için oyundaki kitaplardan yardım alacağım, çevrilecek birçok metin var yani, yardımcı olabilecekler var mı cidden, iş bölümü yaparız?
Ben ben ben
Uzun süredir başlığı takip ediyorum ve sanırım konuya el atmanın zamanı geldi!!
(Başlığı görür görmez canım Oblivion çekmişti de)
Kitapların çevrilmesi konusunda yardımcı olabilirim. Fakat Mythic Dawn Commentaries gibi kitaplardaki edebi kelimelerin çoğunu anlamadığımdan dolayı onlara hiç bulaşmayacağım
İçerisinde edebiyat dili olmayanları çevirmekte yardımcı olabilirim. "First Edition"a gidip oyunu kaydettikten sonra tüm kitapları çalıp hepsinin resmini çeker teker teker çevirisini yaparız
(oyundayken alt + tab yapıldığında sapıtabiliyor çünkü).
Kitapların çevrilmesi konusunda yardımcı olabilirim. Fakat Mythic Dawn Commentaries gibi kitaplardaki edebi kelimelerin çoğunu anlamadığımdan dolayı onlara hiç bulaşmayacağım
Yok, yok zahmet etmesek de olur. Oyundaki bütün ya da çoğu kitabın yazılı halini bulabileceğin bir wiki var Elder Scrollsla alakadar. O işi halloldu bir. Zaten, Mythic Commentaries'i çevirmeyeceğiz, sadece tanrıları, deadraları, ülkeleri, tarihi içerenler. Ki Mythic Dawn Commetaries gibi siyasi, öznel bir kitap hiç önemli değil. Bir de o kitap son yılda yazılmış bir kitap, oyunu oynatan biri istediği dönemi seçebilir tabii ama kimsenin yıkılmış, haşat olmuş bir Tamriel istediğini sanmıyorum 
Hee evet geçemediğim yerlerde oraya başvurmuştum
Neyse bunun gibi konularda yardıma ihtiyacın olursa kapım açık, ama büyüleri vb. D20'ye uyarlamak için bana hiç bakma 
Edit: Hatırladığım kadarıyla Mythic Dawn oyunun hikayesinden yüzyıllar önce kurulmuş bir tarikat idi? Kitap daha sonradan mı yazılmış?
Edit: Hatırladığım kadarıyla Mythic Dawn oyunun hikayesinden yüzyıllar önce kurulmuş bir tarikat idi? Kitap daha sonradan mı yazılmış?
Büyüleri merak etme, kolay iş o. Ben bu arada yeni bölümü biitirdim. Bu versiyondaki yenilkiler:
-Ruhban/Rahip sınıfı: Kaldırıldı. Dünyada ilahı güç alan bir sınıf yok, kutsanma var ama kimse ilajhi büyü yapamıyor, dünyanın orjinalliği kalsın dedim. Yerine cadıavcısını koydum.
-Yetenekler: Yeteneklerin ne işe yaradığını ve kademelerini yazdım.
-Nitelikler: Standart D&D niteliklerini tüm Elder Scrolls oyunlarında olanlarla değiştirdim, şansı eledim.
Bu kadar sanırım, buradan ulaşabilirsiniz.
Edite cevap: Mythic Dawn çok eski ama Mythic Coomentaries'i yazan adam genç, eskiden Mythic Dawn'lılar Mysterium Xaxes'ı okuyorlardı. Deniyorlardı en azından
-Ruhban/Rahip sınıfı: Kaldırıldı. Dünyada ilahı güç alan bir sınıf yok, kutsanma var ama kimse ilajhi büyü yapamıyor, dünyanın orjinalliği kalsın dedim. Yerine cadıavcısını koydum.
-Yetenekler: Yeteneklerin ne işe yaradığını ve kademelerini yazdım.
-Nitelikler: Standart D&D niteliklerini tüm Elder Scrolls oyunlarında olanlarla değiştirdim, şansı eledim.
Bu kadar sanırım, buradan ulaşabilirsiniz.
Edite cevap: Mythic Dawn çok eski ama Mythic Coomentaries'i yazan adam genç, eskiden Mythic Dawn'lılar Mysterium Xaxes'ı okuyorlardı. Deniyorlardı en azından
Çok güzel, hep beklediğim sorular! Çok hoş Alenthas, böyle devam edersen sana bir paket çikolata alıyorum! 
Lydronk, seviye 1, argonian gecekılıcıdır
Lydronk'un kişiliği havalardadır. Kişilik değişkeni +4tür! Gözbağı yeteneğine de sınıf yeteneği diye +6 gelmektedir. Kendisi de bir dört puan verir. şimdi, Lydronk'un gözbağı yeteneği toplam 14. Lydronk 14 gözbağı büyüsü yaparsa 14x2den 28 deneyim puanı kazanır!
Sanırım güzel oldu

şöyle, her seviye atlandığında sınıfın, ırkın ve burcun -varsa maharetin- verdiklerine göre magicka alacaksın. Standart formül: 1d?+zekâ değişkeni+burç+diğer. Mesela büyü mahareti denilen bir şey var, yetenkler bölümünde büyü okullarına baktıysan görmüşsündür. Bir savaşçının hiç magickası yok ama büyü mahareti alıp büyü yapmak istiyor -ki savaşçı neden alsın ki? Silahlarına çalışsın o...- o zaman maharet, zeka puanının tamamı+1d6 magicka sağlıyor. Sonraki seviyelerde 1d6+zekâ değişkeni diye alıyor magickayı.Bu arada Magicka olayını nasıl yapacaksın?
şöyle, her tur irade değişkeni kadar magicka doluyor, savaşta tabii. Savaş dışında irade değişkeni+2xseviye+1d10 diye doluyor bu magicka.Regenarate olayı peki?
Direk cevap veriyorum: "Bu denemede zorluk seviyesinin 10 altında gelirse, tamir çekici kırılır." yeterince açık mı? Haaayıır! şöyle, tamir çekicinin 100 canı var sayıyoruz. İş böyle olunca, acemi %50 kullanıyor ya, sadece iki kullanımlık tamir çekici, öbürlerini de bu mantıkla okuyup anlayabilirsin.Sonra bir de repair hammer neye göre kırılacak?
şöyle, her eşyanın bir canı var, bunlar zaten ileriki bölümlerde belirtilecek, o konuda sorun yok. Zırhçılıktaki yüzdeleri açıkladım. Sanırım "büyülü eşyanın %50 kullanılmış olduğu varsayılır." kafa karıştırdı. O, eşyanın şarjı. Her eşyanın 100 şarjı var, her büyü farklı şarj kullanıyor.Neye göre bu yüzdeleri koyacaksın?
Oyundaki gibi sadece yetenk geliştirmeye dayalı olmayacak seviye atlama. Yaratık halletme ve kendini geliştirmenin harmanı planlıyorum. Kesin karar vermedim ama şöyle, Lydronkla örnek verelim:Neye göre level atlanılacak?
Lydronk, seviye 1, argonian gecekılıcıdır
Lydronk'un kişiliği havalardadır. Kişilik değişkeni +4tür! Gözbağı yeteneğine de sınıf yeteneği diye +6 gelmektedir. Kendisi de bir dört puan verir. şimdi, Lydronk'un gözbağı yeteneği toplam 14. Lydronk 14 gözbağı büyüsü yaparsa 14x2den 28 deneyim puanı kazanır!
Sanırım güzel oldu
Basit, ruhbanlar yok! Bir insan, tanrının yolunu öğretebilir, tanrısını yüceltebilir ama tanrısının verdiği bir büyüyle savaşamaz! Oyunda hiç ruhban gördün mü? Martin'i ele alalım, Akatosh'un yolundan yürüyordu falan. Büyü de yapabiliyordu. Ama yaptığı büyüler için Akatosh'un gücünü kullanmıyordu. Yani, oyunda tanrıların gücünü kullanan hiçbir sınıf yok, ben de koymadım burayaVe en önemlisi ruhbanlar niye kalktı?
Hehehe
Başka soru sormamı istersen her zaman söyleyebilirsin 
şeyi merak ettim bir de (zaten oyunda da pek anlayamadım). Pazarlık meselesi. Adam senden ne kadar hoşlanıyorsa ve buna göre ne kadar çok pazarlıkta iyi olduğunda daha ucuza alıp daha pahalıya satıyorsun? Yoksa sadece pazarlıktaki becerine göre mi belirleniyor? şövalye olduğum için kişiliğe yüksek verdim, kiminle konuşsam direk maksimumda zaten. O yüzden deniyemiyorum
şeyi merak ettim bir de (zaten oyunda da pek anlayamadım). Pazarlık meselesi. Adam senden ne kadar hoşlanıyorsa ve buna göre ne kadar çok pazarlıkta iyi olduğunda daha ucuza alıp daha pahalıya satıyorsun? Yoksa sadece pazarlıktaki becerine göre mi belirleniyor? şövalye olduğum için kişiliğe yüksek verdim, kiminle konuşsam direk maksimumda zaten. O yüzden deniyemiyorum
Adam senden ne kadar hoşlanıyorsa ve ne kadar iyi pazarlıyorsan, ikisi birlikte belirliyor bunu. Ama adam senden nefret ediyorsa ve iyi pazarlıyorsan hala bir şansın var. Yine de ikisi beraber daha güzel oluyor
Uyarladığım kurallarda ise kesinleştirmedim onu, bir şey söyleyemeyeceğim o yüzden. Daha soru? 

