Samurai & Ronin

Post a reply

Confirmation code
Enter the code exactly as it appears. All letters are case insensitive.
Smilies
:D :) :( :o 8O :? 8) :lol: :x :P :oops: :cry: :evil: :twisted: :roll: :wink: :!: :?: :idea: :arrow: :| :mrgreen:

BBCode is ON
[img] is ON
[url] is ON
Smilies are ON

Topic review
   

If you wish to attach one or more files enter the details below.

Maximum filesize per attachment: 256 KiB.

Expand view Topic review: Samurai & Ronin

by devrimk » Tue Mar 04, 2008 2:16 am

Tarihsel olarak bahsedersek Ronin efendisiz Samuray'dır. Başkaca da hiç bir farkı yoktur.

Samuraylar bir daimyonun (lord) emrinde çalışırlar fakat paralı asker gibi canı sıkıldığı zaman başka bir daimyonun emrine geçemezler. Eğer bir şekilde daimyonun gözünden düşerlerse ya da daimyo ölürse samuray ronin olur.

by Edmond » Tue Mar 04, 2008 2:00 am

Gayet güzel açıklamış bence, amaçları kendi tanrılarına hizmet, fark tanrılarda ve hizmet şeklinde :)

Yin ya da Yang işte bütün mesele bu!

by Argay » Tue Mar 04, 2008 1:18 am

bir mangada geçiyordu (sanırım) ronin tek farkı şu sözdür:

"lanetlilerin yolunda onur sadece bir lükstür"

by lightflarer » Wed Feb 06, 2008 8:36 pm

yanlız roninler kötü bir tanrının emelleriyle uğraşmıyolar ki, zaten samuraylarda uğraşmıyor, büyü falan yapamazlar, roninler efendileri ölürse oluşan bir sınıf ve serserilik yada paralı askerlik falan yapıyolar, o yüzden samuray'ı fighter/rouge yada sadece fighter olarak alabilirsiniz, ronin'de fighter ama mercenary prestige class'ını seçersiniz olur biter.

by Edmond » Wed Feb 06, 2008 12:36 am

Hatta din konusunda Ronin'ler en az Samurai'lar kadar dindarlar.Bir de kılıç kullanma alanında, Ronin'ler iki kılıç birden kullanma konusunda, Ranger gibi yeteneklilerken, Samurai'lar ise ok kullanabiliyorlar.Bildiğim kadarıyla Ronin'ler ok kullanmıyor.

Yetenekler olarak bildiğim kadarını sıralamam gerekirse:

Samurai:
Ok kullanabiliyor.
Hiçbir şekilde, arkadan vuramaz, hile yapamaz, tuzak kuramaz vs....
Kalkan kullanamaz ama orta derece zırh kullanabiliyor.


Ronin:
İki silah kullanabiliyor.
Her türlü hin, hile, serbest.
Ama zırh veya kalkan kullanamıyor

Ninja:
Ronin'in biraz daha dinsiz hali.

Normalde böyle.Ama DnD'de nasıldır bilmiyorum.

Ayrıca bunları DnD'yle özdeşleştirmek gerekirse:

Samurai:Paladin(sadece zırhı biraz daha düşük ve kalkansız.)
Ronin:Evil Paladin(sadece zırhı biraz daha düşük ve kalkansız.)
Ninja:Rogue

Yani Samurai olmak istiyorsanız, Dm ile kıyafet ve silah konusunda anlaşıp, Paladin olabilirsiniz.Aynıları Ronin ve Ninja için de geçerli.Uymanız gereken hiçbir ekstra kural kalmaz.Yani Paladin'in yapması gereken bütün kurallar Samurai için de geçerli.Evil Paladin'in uyması gereken kurallar Ronin için geçerli.Rogue'ın uyması gereken bütün kurallar Ninja için de geçerli.

by lightflarer » Wed Feb 06, 2008 12:17 am

evt galiba roninler'in daha agresif bir tarzı vardı, samuraylar daha savunmacı bir tarza sahip, ya şey gibi düşünün,, jedi & sith tam o olay

by Edmond » Tue Feb 05, 2008 10:22 pm

Evet, ben de Lightflarer'ın dediği gibi biliyorum.Tabi birkaç fark, bildiğim kadarıyla, Ronin'lerin savaş sanatıyla, Samurai'ların savaş sanatı çok farklı.Aynı zamanda Ronin'ler (ki daha önce de dediğim gibi) Yin peşinde, Samurai'lar Yang peşinde.


Yin&Yang

by lightflarer » Tue Feb 05, 2008 9:50 pm

ronin'e evil samurai diyebilirsiniz, aralarındaki fark paladin ve rouge gibidir, ama roninler samurai kabiliyetleri ile kalıyolar, sadece hayata bakış açıları ve görevleri değişiyor.

by GeoDream » Tue Nov 27, 2007 4:29 am

gerçekten öğrenme açısından d&d ye güvenmek saçma olurdu çünkü fantastik bişeyler illaki olcak işin içinde ama bence d&d biraz daha özen göstermeli gerçek bişey kullanıyorsa onun oyuna adaptesine çünkü zaten samurai veya ronin dediğimiz olaylar öyle 2-3 sayfayla anlatılabilcek şeyler değil sonuç olarak bu olayın bi felsefesi , eğitimi ,... vs. si var ama 2-3 sayfaya sığdırdın diyelim bari doru yönleriyle sığdır derim ben (gerçi yazıo kitapta efendisiz samurai lardır diye roninler için ama onun bi prestige class değilde bi rütbe falan olarak verilmesini tercih ederdim .bu noktada oyuncuyu kısıtlıyor d&d çünkü efendin yoksa ronin olcan samurai skillerini alamıycan diyo )

by Edmond » Tue Nov 27, 2007 12:32 am

Düşman müşman, adam haklı :) Gerçekten samurai ve ronin'i D&D'den öğrenmek ne kadar akla yatar bilemem :)

by Phantom » Mon Nov 26, 2007 9:48 pm

Git be sende ordan D&D düşmanı. :mad:

by occultsearcher » Mon Nov 26, 2007 1:06 pm

Uzak doğu oyunları oynamak için D&D'den daha başarılı sistemler var, bence D&D'ye takılıp kalmayınız efendim.

Hem bu samurai/ronin durumunu daha iyi simüle ediyorlar, hem de dövüş sanatlarını daha iyi yansıtıyorlar.


Ã?te yandan D&D mantığıyla bakarsak, bir ronin'in ronin haline gelmesi için başından "bir takım haltlar" geçmesi gerekir ve dolayısıyla prestige class olması daha mantıkîdir.

by dfunk » Tue Nov 13, 2007 3:48 am

Ronin dediğin gibi aslında efendisiz samuray ama D20 deki samurayda bildiğimiz samuray değil. :) Adı üstünde FRP oynarken gerçeğe de hayalede falza takılmamak lazım.Sen oyundan keyif almaya bak.

by Dilbao » Mon Nov 12, 2007 10:18 am

Evet. Ronin özel bir durumdur, dolaysıyla Prestige Class olarak almak en mantıklısıdır.
Yani daha genel durumlar için 20 seviyelik class, özel durumlar için de prestige class tasarlayalım, farklılıklar yaratalım demişler ve böyle bir sistem çıkmış.

Kitaplarda yazanları kimse kullanmak zorunda değildir, DM ne derse o olur, kitaptakiler olması istenenlerdir, güzel ve doğru düşünülmüş örneklerdir.

by Edmond » Mon Nov 12, 2007 3:53 am

Ben başka kaynaklardan bildiğim kadarıyla, Samurai Yang'ın, Ronin'den Yin'in temsilcileri.Aralarında genel olarak pek bir fark yok.Ama tabi başka kaynaklarda başka olabilir.

Top