.
Rol yapma oyunlarımız için GENEL yorumlar, fikirler.
ArkadaÅ?lar, Å?aka maka ne kadar zaman oldu, amatörce baÅ?ladık D&D4.Ed. öÄ?renelim biraz niyetiyle, kendi hâlimizde ilerliyoruz. Bu baÅ?lıÄ?ı, oyuncuların beklentilerini ve fikirlerini, zevklerini öÄ?renelim diye açtım umarım yanlıÅ? bir Å?ey yapmamıÅ?ımdır.
Ã?ncelikle benim oynattıÄ?ım oyunlar için sormak istiyorum; nasıl gidiyor, memnun musunuz? Kimseden, “eline saÄ?lık! Ã?ok memnunuz!” gibi bir cevap gelmesin yalnız lütfen, bunu istemiyorum yani. Oyunlardan beklentileriniz var mı, varsa nelerdir? Sizce daha iyi olması için nasıl olmalı, vs gibi düÅ?üncelerinizi bekliyorum. Oyundan soÄ?uduÄ?unuz, koptuÄ?unuz anlar var mı, nelerdir? Ayrıca hoÃ…?landıÄ?ınız, aklınızda kalan bölümleri de belirtirseniz, ileride karÃ…?ınıza benzeri durumlar çıkabilir. Herkes açık olsun lütfen, darılmaca kızmaca yok. Ben sizin bir abiniz sayılırım, amacım eÄ?lenmeniz, pardon eÄ?lenmemiz.
Ben oyuncu olarak kendi zevkimi paylaÅ?ayım ilk olarak. Tabii DM daha iyisini bilir ama benim Rol oyunlarında (D&D) en sevdiÄ?im kombinasyon: %50 Combat, %25 Skill ve Strateji, %20 Tiyatro, %5 Bulmacalar.
Ben savaÅ?ları severim, eÄ?lenceli geliyorlar, zaten Powerplay seven bir piskopat olduÄ?umu herkes bilir.Fakat önemli olan, nasıl savaÅ?tıÄ?ın.Yani savaÅ?taki stratejin önemli.Satranç gibi.Ä°lk önce öne piyon sürmelisin (aramızda gönüllü piyon var mı ) ki arkadan gelenlere yol açılsın.
EÄ?er insiyatif sende ise (Beyaz isen) agresif bir oyun sergilemelisin ki karÅ?ındaki geri çekilmeli.Ã?nce Å?ahın önündeki piyon kendini feda edercesine ileri koÅ?malı ki, hem vezire yol açılmalı, hem file.Sonra ise savaÅ?a gerçek güçlüler sürülmeli (biz buna satrançta alet geliÅ?tirmek diyoruz ) ve bu sırada Å?ah'ın etrafında taÅ?lar olmalı fakat, öyle bir yerde olmalı ki bu taÅ?lar, her an saldırabilmeli.Yani savaÅ?ta bir Rahip Å?ah'tır bazen, bazense bir büyücü, bazen NPC, ama ölürse oyunun kopacaÄ?ı adam Å?AH'tır, ve ölürse, Å?ah'ın da ölme ihtimalinin yüksek olduÄ?u adam, yani korunaklı ve güçlü adam, Vezir'dir.Yani eÄ?er öncelik sende ise, 1.'l kiÅ?inin önünü açarsın, sonra güçlüleri piyasaya sürersin.Ve sürekli saldırırsın.Her hamlende rakibi tehdit etmelisin.
EÄ?er siyah isen (insiyatif onda ise) doÄ?rudan savunmaya geçmelisin.Bunun için ilk önce Å?ahını kaçmalısın, fakat etkisiz bir yere deÄ?il.Yani soldaki atın önünü bir kare ileri alırsın ki, fil oradan çekilebilesin.Ardından filii o boÅ?luÄ?a sokarsın ki, korunması saÄ?lam bir yer olsun.Ardından atı çıkarsın ki, sahaya 3 hamlede iki güçlü taÅ? sürmüÅ? olabilesin.Ve bir ROK atarsın, ve böylece Ev kurma denen olay gerçekleÅ?ir, ve Å?aha 4 hamleden önce eriÅ?ilemez.4 hamlede de elin armut toplamazsa mat olmazsın.
Yani insiyatif sende ise dal, ama öyle bir dal ki, rakip nefes almaya kalkarsa keybetsin.Ä°nsiyatif sende deÄ?ilse korun, fakat korunurken öyle bir Å?ey yap ki, rakip bocalamaya fırsat bulamadan kaybetsin.
Yani Combat = Skill-Strateji diyerek, Å?ıkkımı iÅ?aretliyorum.
Senin oyunların gayet eÄ?lenceli geçiyor Yani dilediÄ?im kadar savaÅ?abiliyorum, gerçi benim yüzümden oynu terk edenler olabiliyor ama (dargınım onlara) ben Vezir çıkarken onlar piyon kalacaklar
Dwaxer benim gördüÄ?üm kadarıyla forum rplerinde malzeme yaratma konusunda çok baÅ?arılı. Hatta gördüÄ?üm en baÅ?arılılardan diyebilirim.
Ã?zellikle bilgisayar oyunlarını kullanarak biÅ?eyler yapması çok etkilemiÅ?ti beni.
Oyunalra gelince aslında ben forumda kurallara bu kadar baÄ?lı oyunlar oynamaya alıÅ?kın deÄ?ilim. Kendi oynattıÄ?ım oyunlarda doÄ?ru düzgün zar bile atmam matematik de epey geri landa kalır. Sayısal deÄ?erleri karakterlerin ne kadar atik, becerikli, güçlü vs olduÄ?unu kavramak için kullanırım.
Ama forumda kurallı bir oyunu güzel baÅ?arıyor bence dwaxer. AlıÅ?kıno lmadıÄ?ım zevk almadıÄ?ı anlamına gelmiyor.
Normalde dwaxerın tiyatro diye tabir ettiÄ?i öÄ?e benim için en öncelikli gelen. Daha sonra mücadele laylarını severim. Ama genellikle akılcı bir strateji belirleme ve sıradıÅ?ı etkisi beklenenden daha büyük biÅ?eyler yapmak beni eÄ?lendirir. Aslında dwaxer'ın oyunu da combat dıÅ?ındaki alanlarda tiyatro öÄ?esine müsaitti ama oyuncuların da iÅ? birliÄ?iyle belli bir noktanın üstüne çıkabiliyor.
Strateji sevdiÄ?imi belirtmiÅ?tim. Satranç da severim eskiden de epey oynamıÅ?tım ama Edmond'un satranç benzetmesi D&D ye tam da uymuyor bence. EÄ?er bir turda bütün taÅ?lar bir hamle yaptırma Å?ansımız olan bir satranç olsaydı daha çok benzerdi sanırım. Ama tabi bütün strateji öÄ?elerinin benzer noktaları olduÄ?unu da inkar edemem.
Artık karakterimizin kabileyetlerinin sınırlı olmaındna mı kaynaklanıyor bilemiyorum ama benim oyundan koptuÄ?um noktalar var. Yapacak farklı biÅ?ey kalmadıÄ?ında savaÅ? sırasında kullancak ilginç bir büyük kalmadıÄ?ında(ki pek yok) biraz sıkılıyorum. OrtalıÄ?a rasgele büyülü saldırı yapmam gerektiÄ?i açık bu durumda ama 3 el üstüste aynı Å?eyi yapmak bana göre deÄ?il hiç. Ghost sound büyüsü baÅ?langıçta çok hoÅ?uma gitmiÅ?ti. Ä°stediÄ?in sesi çıakrtabilmek müthiÅ? bi güç bence ama birkaç kere denedim etkisini göremeyince geriye magic missle kalıyor.
Oyunlarda özellikle büyücü oynadıÄ?ım yerlerde rakipbi Å?aÅ?ırtmak, gerektiÄ?inde korkutmak ya da tereddüte düÅ?ürmek ve bu yolla mücadeleden açınmak sevdiÄ?im bi yöntemdir. (Skill mevzusu burda iÅ?i karıÅ?tırıyor. intimidate gibi bir skillim olmayabilir ama zaten doÄ?rudan sizi gebertirim gibi bir tehdit yapılmadıÄ?ındainsanların anlayamadıÄ?ı büyülü güçlerden korkmasını saÄ?layabilrisem korkmak skille çok da baÄ?lı olmamalı. Ya da Bu asa lanetli dokunan herkesin ruhunu elegeçirebilir dediÄ?imde sonucu belirleyenen sadece bir bluff check olması garibime gidiyor sanırım) Ama bazen düÅ?man karÅ?ımıza gelince illa ki onla savaÅ?acakmıÅ?ız gibi hissediyorum. Mesela doÄ?ada vahÅ?i bir hayvanla karÅ?ılaÅ?sam meÅ?aleyi yakıp hayvana doÄ?ru sallayı onu uzak tutmaya çalıÅ?ırdım ama bir d&d oyununda hayvan bana muhtemelen pençelerinin verebildiÄ?i kadar hasarı çekinmeden verebilecektir. Bu aslında biraz da D&D nin oynanıÅ? tarzıyla alakalı dmden çok ama ben yine öyle bi belirteyim tam eleÅ?tiri diyemem.
Genel olarak ben oyuncu olarak oyundan menunum. dwaxer baÅ?arlı bir dm. Site mensubu olarak da oyunları takdir ediyorum. Oyun ihtiyacının neredeyse tamamını dwaxer karÅ?ılıyor Å?u anda.
_________________ Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Senin oyunlarını oynamıyorum ama daha öncesinde oynamıÅ?tım, biliyorsun. Kural sistemi konusunda oldukça mızmız davranmamın nedeni sanırım bu baÅ?lıkta daha da kolay anlaÅ?ılacak. Senin verdiÄ?in seçenekler içinde dahi yok benim seçeneÄ?im.
Benim seçeneklerim
%35 rolyapma, %30 hüner ve stratejiler, %20 çarpıÅ?malar, %8 geyik, %5 bilmeceler, %2 alıÅ?veriÅ? (Ki sanırım bunu da hüner ve stratejiye koyabiliriz ).
Karakterlerim beni zorlamalı ve illaki bir Å?eyler üretmelidir. Güçsüzlüklerinin ve acizliklerinin üstesinden baÅ?ka taktikler kullanarak gelmelidir. Ellerindeki gücün potansiyelini durumuna göre en iyi Å?ekilde yorumlamalı ve aslında kendine baÅ?ka bir durum için verilen gücü, çok farklı bir yerde de kullanmalıdır. En aptal karakterimde bile durum bu Å?ekildedir. Aptal bir savaÅ?çı dahi olsa aslında kafasını tamamen savaÅ?a verebilen bir karakter olduÄ?undan savaÅ? anında taktik vermese dahi sadece duyularıyla deÄ?iÅ?ik kullanımlar üretebilir elindeki potansiyel güçlere.
VahÅ?i batıda bıçaklı bir adamı seçme sebebim, üstesinden gelinecek zorlukların çok olması ve beni stratejiye yönlendirmesiydi. Avantajı ise iÅ?ini sessizce bitirebilecek, etkili bir karakter olmasıydı. Ne yazıkki atılan bir 100 ile alnının ortasından vuruldu.
Aynı oyunda bir kumarbaz (ki geleceÄ?in politikacısıydı) oynama sebebim ise sadece rol yaparak ilerleme isteÄ?im ve gerektiÄ?inde yine farklı stratejilerle iÅ?in üstesinden gelme düÅ?üncemdi. (Elinde silahı olan biri asla yönetici deÄ?ildir. Elinde silahı olmayan, kendini kabul ettirmiÅ? adam elinde silahı olanlara hükmeder.) Ancak ne yazıkki insanların çekingenliÄ?i, kıvrak (Gerçi ona ben karar veremem ama) dili için bile çok kaygandı.
Arena da dahi rol yapmaya çalıÅ?tııÄ?ım ve karakterime bu sayede daha çok baÄ?landıÄ?ım Druidim aslında daha çok taktiksel çeÅ?itlilik ve kiÅ?isel merak ("Druidlerin çektikleri nedir"i anlamak için) ile yaratılmıÅ?tı.
Gerçekten Edmond'dan* çok daha farklı bir oyun stilim var. Birlikte bulunduÄ?umuz hikayeden çıkıÅ?ımın en büyük sebebi olmuÅ?tu bu durum. Satranç hakkında bir Å?eyide kendi yetersiz satranç bilgime raÄ?men belirtmek istiyorum. Veziri, vezir yapan Å?ey, onun taktiksel çeÅ?itliliÄ?i ve tekliÄ?idir. Bir oyunda vezir olmak için, bana göre, kendi oyununu yaratmalı ve oynamalısın. Ancak eÄ?er VEZÄ°R olmayacaksam at olmayı yeÄ?lerim. (Ki bence asldında at suikastçi olmalıymıÅ?. Atlar neden L Å?eklinde gidiyorki. Aslında savunma duvarlarının ardına girebilen ve savunmaları daÄ?ıtanlar suikastçiler ve casuslardır. )
(*Ä°sim vererek sataÅ?ma niyetim yok. Edmond'un oyun stiline bir karıÅ?mak istemiyorum. Herkesin zevki ayrıdır ki birlikte oynadıÄ?ımız "kardeÅ?lik" oyununda iyi bir yandaÅ?tı. Sadece, karakteri uçuruma yakın yürüyecek kadar cesur ama nasıl yürüyeceÄ?ini bilmeyecek kadar dikkatsizdi. Allah rahmet eylesin. )
Oyunlarında Å?u sıralar oynayabileceÄ?imi sanmıyorum. Ne yazıkki merak etsem de zaman kısıtından ve bırakamama korkusundan okuyamıyorum ve okumuyorum. Sadece kendi oynadıÄ?ım oyunlar hakkında bir kaç istekte bulunacaÄ?ım.
1. Ä°yi taktik ve stratejileri ödüllendren sistemler. Fazladan tecrübe puanı olarak deÄ?il. Ben tecrübe kazanmak deÄ?il daha çoÄ?unu görecek ve daha da derinleÅ?ecek kadar yaÅ?ayacak karakterler yaratmaya çalıÅ?ırım
2. Taktik oluÅ?turanlara yardım adına, sistemlerinde bazı eksi ve artıların nasıl iÅ?lediÄ?ini daha iyi belirt. Mesela bunu yaparsam ne olacak sorusundan da öte, bu özellik güzelmiÅ? ve bunu Å?u Å?ekilde yararıma kullanabilirim sanırım diyebileceÄ?im sistemler olabilir. Aksi taktirde çok fazla mesajlaÅ?ma sonucunda oyundan kopukluk oluyor.
3. Ã?ok fazla oyuna bölünme. Fazla oyuna bölününce kendine ve diÄ?erlerine ayıracak zamanın kalmıyor. Bir kısmını zamansızlıktan bırakıyor, bir kısmına ara veriyor, sakallarını kesemiyor, bazen haftada ancak bir kere duÅ? alabiliyorsun.
4. Son oyunlarını bilemiyorum ama oyunlarını renklendirecek bazı resimleri oyunlar sırasında kullnamanı tavsiye ederim. Sadece haritalar deÄ?il, bir kovboy kasabası resmi, bir canovarın heybeti ve gücünü belirten bir resim, yada bir labirentin tek bir koridorunun resmi, onca yazıdan çok daha etkili olur bence.
Ã?ok çalıÅ?kan ve yaratıcı birisin bence. Farklı diyarlar ve sistemler üstünden, haritalarını çizerek ve kiÅ?ilerin gözünde ortamı olabildiÄ?ince canlandırmaya çalıÅ?arak çok güzel bir çalıÅ?ma yapıyorsun. Sitedeki pek çok (Ya da herkes) kiÅ?inin saygısını kazandın. Herkes senden memnun. Kesinlikle kötü deÄ?il aksine çok güzel Å?eyler çıkartıyoprsun ve bu çalıÅ?malarınla, hiç çalıÅ?mayan beni biraz utandırıyorsun. Sadece kendi açımdan, kendi çapımda bakarak, isteÄ?in üzerine fikilerimi yazmamın sana karÅ?ı olan boyun büküklüÄ?ümü biraz azaltacaÄ?ı düÅ?üncesi ve senin oyunlarına katkısı olacaÄ?ı umudu ile yazdım bu yazıyı.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
.
Efla, ben senin ızdırabını anlıyorum ve hatta senin özlemini çektiÄ?in pozisyonlar da muhakkak sık sık gelecek oyunda ama forum oyunu iÅ?te masaüstü gibi hızlı gitmiyor, sümüklü böcek hızında ilerliyor mecburen. Å?u ana kadar (sanırım 2 ay oldu) yaptıÄ?ımız Å?eyleri masaüstünde 2 saatte tamamlardık herhâlde. O yüzden senin karakterin yeteneklerine hitap edecek bölümler gelmiyormuÅ? gibi gelebilir ama dediÄ?im gibi sırf zamanın yavaÅ? ilerlemesinden. Aslında D&D oyununda en çok büyücülerin çözebileceÄ?i gizemler, görevler vs olacaktır doÄ?al olarak.
Skill kullanımları ve zarların etkisi konusunda D&D’yi yapanların tarafını tutmuÃ…? gibi olacaÄ?ım sanki ama skill puanlarımız ilgili yetenekte ne kadar tecrübeli olduÄ?umuzu gösterdiÄ?ine göre, “Skill Check”leri kullanmalıyız diye düÅ?ünüyorum. Ama bu rol yapmaya kesinlikle engel olmamalı, aksine bildiÄ?iniz gibi kendi adıma yapılan (yazılan) rollerin ne kadar eprili, heroic, görkemli, zekice, duygusal, özetle etkileyiciliÄ?ine göre exp, vs ödül veriyorum; gerek exp ödülü, gerekse oyun içi eÃ…?ya ya da durum ödülü, vs. Yani “ben Bluff Check yapıyorum!” diye bir eylem yok. Gerçekten de güzel (inandırıcı) bir yalan söylersin yanına da “Bluff Check” diye notunu düÅ?ersin. O zaman tamam. Tabii “yalan inandırıcıysa Bluff Check yapmaya ne gerek var?” diyebiliriz. Ama ben kendimden biliyorum hiç yalan söyleyemem (alıÅ?mamıÅ?ım çünkü) herhâlde söyleseydim karÃ…?ımdaki Ã…?ıp diye anlardı. Buna raÄ?men bazen doÄ?ruları söylediÄ?im hâlde karÃ…?ımdaki inanmayabiliyor; gel de böyle birine karÃ…?ı baÃ…?arılı Bluff Check at.
Bu arada Efla senin büyücü olarak dolaÃ…?tıÄ?ın mekanlarda hiç “Detect Magic” yaptıÄ?ını görmedim mesela; büyücüsün ama etrafta sihir var mı yok mu diye hiç merak etmiyorsun.
Darkgnome, senin oyunculuÄ?unu beraber oynadıÄ?ımız “KardeÃ…?lik” oyununda gördüÄ?ümden, vs biliyorum. Bir kere aÃ…?ırı detaycıydın (ve biraz da paranoyaktın) KeÃ…?ke benim oynattıÄ?ım oyunlarda da oynasaydın, cuk otururdun doÄ?rusu. Ã?zellikle “Hakmarun” senaryosu o kadar entrikalarla dolu ki, senin gibi biraz paranoyak oyuncular lazım.
.
Biri(leri) oyun oynatsa da ben de oynasam! Devrimk'nın oynattıÄ?ı Forgatten Realms diyarında geçen oyunda biraz oynayabildim ama tadı damaÄ?ımda kaldı. Ã?zellikle D&D3,5 oynatabilecek DM arkadaÅ?lara sesleniyorum: Oyun açın da oynayalım! Lütfen!
.
Ä°Å?te bu sebeple sen çok sevilen ve sayılan birisin sitede. KarÅ?ılık beklemeden insanları mutlu ediyorsun.
_________________ Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ıÅ?ıÄ?ı daha net görürdüm, Å?imdi, kalabalıÄ?ın içinde, koca bir boÅ?luktayım.
Eskisi ka
Evet arkadaÅ?lar bayram araya girdi, oyunlarımız da iyice yavaÅ?ladı ama umarım artık yine hızlanırız. Å?imdi benim oynattıÄ?ım üç oyuna bir göz atıp, Å?imdiye kadar gerçekleÅ?en olayları bir özetleyelim:
Hakmarun; Orcus’un DehÃ…?eti:
Ä°nanılmaz fantastik Hakmarun diyarında, namevtlerin iblis prensi Orcus’un, kadim Necrotox harabelerine gelmesiyle dehÃ…?etli bir tehlike baÃ…?göstermiÃ…?, iyilik tapınaÄ?ının temsilcisi gönüllü oyuncularımız bu tehlikeye karÃ…?ı durmak amacıyla uzun ve yorucu bir serüven yolculuÄ?una çıkmıÅ?lardı. Ä°lk durakları olan Zander kasabasında Tobias adındaki eski bir “define avcısı”ndan iÃ…?e yarar bazı harita ve belgeler alacaklardı. Ancak bunun karÃ…?ılıÄ?ında Tobias’ın yeni satın aldıÄ?ı köhne bir binayı içindeki yaratıklardan temizleme sözü verirler. Fare avlamak üzere binaya giren elemanlarımız, farelerin iriliÄ?i karÃ…?ısında ve bir takım tecrübesizlikten kaynaklanan hatalar yaparak hezimete uÄ?rarlar. Ã?yle ki acil kaçıÅ? planlarını uygulayarak baÃ…?langıç noktasına kendilerini teleport ederler. Ancak ertesi gün cesaret toplayıp tekrar geri dönerler ve bütün fareleri binadan temizleyip yarım bıraktıkları iÃ…?i tamamlarlar. Derken Tobias onları binanın hemen dıÅ?ında karÃ…?ılayarak, haritaları vermek bahanesiyle ıssız, eski baÃ…?ka bir binaya götürür ve grubu usta bir Ã…?ekilde tuzaÄ?a düÅ?ürür! Ã…?imdi grup elemanları tuzaklarla dolu, içeriye her geçen saniye ölümcül zehirli gaz dolan bir odada (üstelik teleport ile kaçıÅ?, büyüyle engellenmiÃ…?) kapana kısıldılar. En son kapıyı açmaya çalıÅ?ırlarken satranç oyunundan ilham alan bir Ã…?ifre mekanizmasıyla uÄ?raÃ…?ıyorlardı.
Musibet Ã?etesi:
Büyücüler, düzenbaz ve savaÃ…?çılar; hepsi de cinayet suçuyla hapse atılmıÅ?lardı. Ne silahları vardı, ne de zırhları. Ancak daha demir parmaklıkların ardına düÅ?tükleri ilk gece kaçmaya karar verdiler ve bunu baÃ…?ardılar da! Silahlı gardiyanları ve komutanlarını, gerçekten de bıçak sırtında bir mücadeleyle alt etmeyi baÃ…?ardılar. Ardından zindanlardaki gizli geçitleri bularak yeraltına kaçtılar. Ã?nce zombilerle karÃ…?ılaÃ…?tılar, onları da altettiler. Daha sonra Jelatine benzeyen, biçim deÄ?iÃ…?tirebilen, asitli yaratıklarla karÃ…?ılaÃ…?tılar ve onları da yendiler. Bu arada katettikleri mesafe belirsizdi; saatlerce saatlerce yürümüÅ?lerdi bu dehlizlerde. Ã…?imdi ise zehirli dev örümceklerin aÄ?ına düÅ?tüler; kurtulmaları zayıf ihtimal ama bu grubun atlattıkları düÅ?manlar aklıma geldikçe, “bunlardan her Ã…?ey beklenir!” diyorum.
İslanda Macerası:
Yine fantastik ötesi bir diyar: Ä°slanda! Kahramanlarımız çiçeÄ?i burnunda, kasabalarının Fisnot takımı olarak komÅ?u kasabaya maça gidiyorlar. Ancak gece kamp yaptıkları yere kurtlar gelerek saldırdı ve ertesi gün korsanlardan kaçan bir gemi mürettebatına yardım ettiler. Basit bir yolculuk, haddinden fazla hareketli geçiyor. Å?imdi el koydukları korsan gemisini yüzdürüp yüzdüremeyeceklerini tartıÅ?ıyorlar.
Firble bence bir ara tekrar denemelisin.
Seni özleyenler olabilir. Belki de site içinde rp yönetimindeki farklılıklar renk katabilir olaya.
_________________ Thanks Mario but The princess is in another castle!!
Eh Gordeon Karargahinda biz oyuna son ana kadar devam etmistik. Neyse... Bakalim isteyen olursa oyun acarim. Ama klasik Rp tarzi olmaz... Yukaridaki ankette sadece tiyatroyu secen tek kisi benim sanirim, : ) )
_________________ HARBE GÄ°DEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
.
ArkadaÅ?lar oyunlarımda Å?imdiye kadar yaptıÄ?ım uygulama: 2d6, 3d4 gibi çoklu zarları atarken birini atıp, sonucu katsayısıyla çarpıyordum. Ama bu uygulamanın yanlıÅ? olduÄ?unu anladım. (sanırım Edmond beni uyarmak istemiÅ?ti bu konuda ama uyaramamıÅ? demek ki)
Artık bundan sonra kaç taneyse hepsini ayrı ayrı atacaÄ?ım zarların.
Ã?rneÄ?in 2d6 ise sonuçlar: 1,2 yani toplamda 3 gibi bir "tek sayı" olabilir.
View next topic View previous topic
You cannot post new topics in this forum You cannot reply to topics in this forum You cannot edit your posts in this forum You cannot delete your posts in this forum You cannot vote in polls in this forum