Öelişkiler!!...

Ben her konuda geyik yaparım diyorsanız…
Lord Necros
Başbüyücü
Posts: 1916
Joined: Fri Apr 29, 2005 10:00 am
Location: Necropolis

Post by Lord Necros »

O kadar kasan bir adam bir zahmet baatezu kesebilecek silahlara sahip olsun. :D

Kolayı var. Compsite Longbow alsın, doldursun sadağına Greater Slaying Arrow (Evil Outsider)'ları, Legolas misali takır takır indirsin hepsini.

Ha bir pit fiend düşünüldüğünde Fort DC 23 fazla mıdır? Değildir. O zaman bu elemanımızın elinin altında bahsi geçtiği gibi bir silahı yoksa son anlarında şahadet getirerek imana gelebilir kendisi.

Bana çelişki gibi gelen bir başka şey ise, tamamen doğaüstü ve yaratımın temelinden kaynaklı olmasına rağmen, büyülerim saving throw DC'lerinin aşırı düşük olması.
All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.

Power demands sacrifice.
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

Doğru, epic oyunlarda ve epic düşmanlara karşı büyüler bazen yetersiz kalıyor. Gerçi bunu çözebilecek bazı durumlar var - base abilityi yükseltmek dışında ve spell focuslar dışında tabii - büyüleri maximize vs vs ederek seviyelerini yükseltmek. Yine de düşük sayılabilirler ama bu da oyunun devamı için gerekli bir sınırlama ancak büyü seviyesi yerine yapanın seviyesi daha ideal olabilirdi.
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Lord Necros
Başbüyücü
Posts: 1916
Joined: Fri Apr 29, 2005 10:00 am
Location: Necropolis

Post by Lord Necros »

10 + Spell Level + Caster Level + Base Modifier şeklinde olabilirdi. Veyahut 20 + Spell Level + Base Modifier da yeterli iş görürdü.

Geçenlerde zevkine yirminci seviye bir büyücü karakter kağıdı hazırladım. Üzerinde dört template birden vardı. Intelligence 45 gibi bir şeydi. "Hadi bakalım Asmodeus'u kesebiliyor muyuz?" diye kontrol ettim ve şok geçirdim: Asmodeus'un genel olarak 10'dan düşük atmasını ummak zorundaydım. O kadar cozutmuş bir karakterdi ki "Alın, Multiverse'i yönetin." diyordum. Ama o muhteşem DC'ler yüzünden böyle ezik kaldı.

Ciddi ciddi Wizards of the Coast'a bu konuda mail atmayı bile düşünmeye başladım o günden sonra. :-o
All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.

Power demands sacrifice.
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

10 + caster level + spell level olabilirdi. Base modifier bence gereksiz - Asmodeusu kesmeyi ise boşver, ona ulaşana kadar bir kaç trilyon devil var :P
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Lord Necros
Başbüyücü
Posts: 1916
Joined: Fri Apr 29, 2005 10:00 am
Location: Necropolis

Post by Lord Necros »

İşte bir başka çelişki: O karakterim büyücü haliyle Asmodeus'u döve döve indirebiliyordu. Bunun bir de dövüşçü halini düşünün. Sayısız yıldan beri Baator'a hükmeden, pek çok kudretli tanrının meydan okuyamadığı Asmodeus bu mudur yani? Eğer buysa neden bunca vakittir yerinde kalmıştır? Çoktan düşürülmesi gerekmez miydi?
All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.

Power demands sacrifice.
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

Vile Darkness`teki Asmodeus Demogorgon vs. türevleri onların sadece avatarları sayılabilir orjinallerinin CRlerinin 60 tan aşağı olmaması gerekli nede olsa bir çok tanrıyı alaşağı etmiş tipler :king:
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Lord Necros
Başbüyücü
Posts: 1916
Joined: Fri Apr 29, 2005 10:00 am
Location: Necropolis

Post by Lord Necros »

Maalesef ki değiller. Ben onların avatarları diyebileceğimiz şeylerini de gördüm ve seni temin ederim ki görmeyi asla istemezsin. Ben bile istediğime pişman oldum. Boşverelim Book of Vile Darkness'ı. Hayalimizde daha iyi hepsi.. :(
All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.

Power demands sacrifice.
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

Vaoooov o kadar korkunçlar mı :D Eğer kastettiklerin Aspectler ise...?
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Lord Necros
Başbüyücü
Posts: 1916
Joined: Fri Apr 29, 2005 10:00 am
Location: Necropolis

Post by Lord Necros »

Bilemiyorum. Açıkçası şu anki kafa yapımda konuşabildiğime bile şükrediyorum. Ama belki onlardır. Sadece onlara avatar denilmediğini hatırlıyorum.

Ã?elişkilerden bir başkası da sonsuz katlı Abyss'de sonsuz sayıda tanar'ri olduğunun söylenmesine rağmen, yaratılışlarından bu yana tanar'rileri inceleyerek kesin bir sayısına ulaşılır, haliyle sonsuz sayıda olamazlar. Ama gel gör ki vaktiyle TSR, şimdi de WoTC, tanar'ri sayısının sonsuz olduğu hipotezinde ısrar ediyor.
All power demands sacrifice...and pain. The universe rewards those willing to spill their life's blood for the promise of power.

Power demands sacrifice.
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

ASpectler avatardan farklı bir konu, cleric ve türevlerinin çağırabilmeleri için güçlü varlıkların gönderdikleri kejndi görüntüleri sadece, sanırım dediklerin onlardı.

Tanar`ri konusuna gelince ısrarlarına bir nebze hak veriyorum, ancak yaratılışlarından bu yana tanar`rileri incelemek kaotik doğaları sebebiyle imkansıza yakın olduğu için bilimsel davranılarak sonsuz denilebilir - neticede Abyys`in sınırsız olup olmadığı konusunda bile tam karara ulaşılamadı. (Esasında 666`yı kabul ettiler fakat bazı layerlerin içerdiği demiplaneler ve bunlara bağlı diğer planeleri de ekliyorlar teoride yine sonsuz kabul ediyorlar, neyse karışık konu kafan karışmış zaten uzatmayalım)
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
kilerik
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 42
Joined: Sat Apr 29, 2006 10:00 am
Location: Sabancı Üniversitesi - İstanbul

Post by kilerik »

Kıasacası buradan anlaşılan şey: Epic level sucks.

Bırakın melekler, şeytanlar, titanlar dalaşsın siz 1-10 lvl arasındaki grubunuza tavernada oyun açın şehri kurtarsınlar veya ne bileyim ejderhayı prensesten kurtarsınlar. :evillaugh:

Not: Ejderhayı prensesten kurtarma geyiği oynattığım "koblinz" adlı oyunda geçmiştir. Oyunda FRP dünyasının bütün klişelerine goblin oynatan oyuncular ile ZAZ filmi edasında dokunmuştuk.

Not2: Bi kere oynattığım epic level oyunda karakterlerden biri önemli bir devil ve diğeri de onun zeki ve yüksek ego sahibi kılıcıydı. Orada Abyss'i sınırsız gibi gözüken ama sonuçta sınırları olan bir yer olarak düşünmüştük.
Heresy grows from idleness...
Lixer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 511
Joined: Thu May 04, 2006 10:00 am

Post by Lixer »

"Sınırlar sadece zihnimizde" - Sayılı Hüzünler Kitabı :D
Yukarıda yazdıklarımı bir daha okursan sen kazanırsın, okumazsan ben!<br>
Post Reply