Kim demiş Osmanlı İmparatorluğu son zamanlarında bilime önem vermedi diye halbuki atalarımız bilgisayar teknolojilerine tüm dünyadan önce geçiş yapmışlar bakınız örnekleri aşağıda
Görev çubugu: degnek-ül vazife
Ã?ift tiklama: tikirti-ül tekerrür
Administrator: sahip-ül edevat
Software: edevat-ül yumusak
Hardware: edevat-ül civanmert
Anti spyware: müdafaa-ül hafiye
My documents: hazine-i evrak
Internet: allâme-i ulûl arz
Google: kasif-ül ali
Google earth: seyr-ül arz, kasif-ül arz
Denetim masasi: sehba-i saltanat
Cd rom: pervane-ül hâfiza
Ekran: perde-ül temasa
Kasa: kaide
Enter: duhûl
Virüs: deyyus
Msn: elçi
Hacker: deyyus-ül-ekber
Hata raporu: malumat-ül kabahat
Mail server: divan-ül mektubat
Messenger: havadisçi
Chat: muhabbet ül zabi
Ctrl alt del: has timar zeamet
İnsan labirentte, içgüdülerini ince, keskin bir uç gibi bilemelidir, neredeyse bir hançerin, bir kılıcın ağzı kadar keskin, çünkü içgüdüler de hayatta kalmak için kullanılan silahlardır ve sık
Ya bunları yazılınca aklıa birden uo geldi.Ultima online de de böyle şeyler açıklamalar yapmışlardı,onlarda çok hoştu.Mesela şehir dışında biri birine saldırıyorsa buna cenebetül .... falan denmişti.Url yi aradım ama bulamadım.Bunlarda iyiymiş ama ..