Akademi ile Diyar Ansiklopedisi

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Post Reply
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Akademi ile Diyar Ansiklopedisi

Post by Firble »

Arkadaşlar bir gün içinde 12 sayfa birbirimizi de biraz yiyerek tartışabildiğimize göre bu enerjimizi kullanmaya devam edelim.

Beyin Fırtınasında sanırım en açık kalan konu diyar ansiklopedisi ve akademinin nasıl gelişeceği idi.

Bu konu ile ilgili ilk sorun sanırım bu işle ilgilenecek birilerinin ya da bir grubun olmaması.

Bunun dışında bu bölümler nasıl ve ne yönde gelişebilir. Ã?rneğin akademiye ne tarz yeni bölümler eklenir? Veya ansiklopedinin kapsamı neler olmalı ?

Bu konuda fikirler hem gelecekte sorumluluk üstlenen arkadaşın işini kolaylaştıracak hem de bölümler daha istenilen doğrultuda gelişecektir sanırım.

Fikri olan arkadaşları bekliyorum.

Ben ilk fikri söyleyeyim. Mesela ben bunu sağlayacak bilgiye hiç sahip değilim ama akademiye bir Dünya yaratma kursu konabileceğini düşünüyorum.

Belki belli aksesuarlar için atolye çalışması bilgileri de yer alabilir.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Bence Dünya Yaratma Kursu yerine.Dünya Araştırma kursu daha mantıklı olabilir.

Ayrıca ben akademi de ırkların azlığından anlatımın noksanlığından çok yakınıyorum

Siteye Irkların çok daha geniş açıklamalaını verirseniz sevinirim

Ayrıca ırkların + larını - lerini verirseniz.Char vb. pointlerini verirseniz.Karakter Sınıflarını çok daha güzel açıklarsanız sevinirim.Ayrıca Elfçe kursu da bence fazlalık olmuş

Akademi ye bir basit Frp örnekleri verirseniz.Ya da oraya küçük çaplı bir frp kursu açarsanız çok daha güzel olur
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Akademide bir mini frp kursu var. Bu arada yanlış anlama olmasın diye belirteyim. Akademi derken agoradaki ozan akademisi başlığını değil. Sitenin sol tarafında frpworld ana menüsünde görülebilecek akademiden bahsediyorum.

Irklar konusunda şöyle bir sorun var farklı sistemler ve fantastik dünyalarda farklı ırklar var ya da en azından aynı ırk daha farklı tarzlarda oynanıyor.

Bu nedenle belki farklı ırklar yerine populer fantastik dünyalar tanıtılabilir. Ejderha mızrağı tanıtılmaya başlanmış ama yarım kalmış. Hiç bilmediğim bir sistem devam eden biri olursa güzel olur. Atılan az sayıda mesaj da ırklar üzerine olmuş : )

Bu tarz bir ekleme yapılırsa ben de belki Dünyamıza fantastik bakış adı altında Dünyamız temel alınarak yaratılan fantastik ögeler hakkında belki bir bölüm yaratabilirim. Ama bunu en erken ocak sonunda yaparım her halde. Ama başka biri olursa ne alanlarda yazabileceği konusunda epey bir fikrim var. Sevinerek paylaşırım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

yo bende zaten onu kastetmedim.Sol taraftaki akademiden bahsediyorum ben de.Zaten ben de o Frp Kursu n dan bahsediyorum.Orada Irklar am açıklanmamış.Ã?renğin El kitapçığının (dnd) türkçe halini sitede yayınlasalar çok hoş olurdu
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

O olmaz muhtemelen neden çünkü DND nin türkçe baskısını yapan yayınevinin telif hakkı var. Yayın evinin izni olmadan kitabın türkçesini yayınlayamayız.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
burock
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2000
Joined: Thu Feb 12, 2004 10:00 am
Location: İzmir

Post by burock »

Edmond wrote:...Ayrıca ben akademi de ırkların azlığından anlatımın noksanlığından çok yakınıyorum

Siteye Irkların çok daha geniş açıklamalaını verirseniz sevinirim

Ayrıca ırkların + larını - lerini verirseniz.Char vb. pointlerini verirseniz.Karakter Sınıflarını çok daha güzel açıklarsanız sevinirim.Ayrıca Elfçe kursu da bence fazlalık olmuş ...
üzgünüm edmond ama dünya genelinde frp ve bilimkurgu ile ilgilenen sitelerde genel olarak yapılan iş, üyelere sistem öğretmek değildir. Yani ırkların +, - lerini, ilgi duyan oyuncuların öğrenmesi beklenir. Zaten bu tür sayısal verileri mutlak bir kesinlikle vermek de mümkün değildir; zira sistem olarak DnDyi aldığında bile (ki zilyon tane sistem var) bir ırkın sayısal değerleri, klandan klana, dünyadan dünyaya değişiklik gösterir. Bu nedenle, FRP meraklısı bir kişi olarak, gidip bir PHB edinip, işe ordan başlamak daha yararlı olacaktır. Zaten -firble'nin de dediği gibi- bi çeviri olayına girmek mümkün değil hukukî olarak.

şimdi, esas noktaya gelelim. Madem bu yapılmaz, ne yapılır? Hemen örnekleyeyim:

- Belli bir dünyayı / zamanı konu alan hikayeler yazılabilir (örn. Time of Troubles sırasında tanrılığa yükselmeye çalışan bir demon lord'un hikayesi)
- Belli bir dünya / zaman hakkında çeşitli kaynaklardan edinilen bilgilerin derlenmesiyle bir çeşit tarih kitabı oluşturulabilir (örn. II: Dünya Savaşı sırasında Orta Avrupa Camarilla teşkilatının durumu)
- Belli bir dünya / zaman üzerinde geçen adventure modülleri hazırlanabilir.
- Belli bir dünya / sisteme hatta zamana ait prestige classlar, sınıflar, kitler vs.. tanımlanabilir. (örn. yeniçeri)
- Yeni dünyalar / sistemler yaratılabilir (çok uç bir çalışma)

bunlar bir çırpıda aklıma gelenler, eminim biraz daha düşününce birçok madde eklenebilir. Burada dikkat ederseniz, tüm maddelerde ortak olan ve esas önemli nokta, yapılan çalışmaların üzerinde bu sitenin üyelerinin emeğinin olmasıdır. Bu çalışmalar, bu siteyi diğer sitelerden ayıran ve öne çıkaran noktadır. Yoksa, zaten yıllardır varolan kuralları,/sistemleri bi kopipeyst biraz da çeviriyle sitede akademi bölümü altında yayımlamak, ne siteye bir prestij kazandırır ne de kullanıcılara yardımcı olur. Aksine, şunları duymaya başlarız: "hede sınıf hakkında bilgi eksik", "hödö dünyada şu klanın özellikleri nelerdir", "LÃ?TFEN YARDIMMMMM!!!? bla bla..."

acemilerin kişisel çabası ve tecrübeli / bilgililerin düşünsel emeği olmadan katma değer yaratılamaz.
War, war never changes...
User avatar
trulias
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 603
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:00 am

Post by trulias »

sitede ki hikayeleri derleyip neden akademi başlığına eklemiyoruz? bu iyi bir geliştirme yolu olabilir. sonuçta siteye yazılan herşey sitenin malı hukuki olarak.

mesela kulaktan kulağa ve ocakbaşı hikayelerindeki hikayeler hikaye özeti olarak kabul edilip o özetler üzeriden bütünleşik hikayeler ve hatta romanlar yazılabilir.
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

O hikayeler sanki o başlığa özgü olmalı diye bir düşüncem var. Bir de aynı yazının sitenin iki yerinde görülmesi doğru olur mu acaba? Ama yine de düşünmek lazım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
User avatar
trulias
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 603
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:00 am

Post by trulias »

aynısını almaktan ziyade ordaki yazıları temel alıp daha geniş yazılar yazarsak yani ordaki kısa olay ve yazıları romanlaştırırsak aynı olmazlar
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Olabilir ya da oradaki yazarlardan hikaye ve makaleler için yazı yazmalarını da isteyebiliriz. Mesela her ay için bir tane... Güzel bir öneri o bölümde yazı yazan arkadaşların fikrini merak ediyorum ama. Eğer onlar buna razı değilse fikri tartışmanın anlamı yok sanırım.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
User avatar
trulias
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 603
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:00 am

Post by trulias »

bakın aklıma daha güzel bir fikir geldi. hem böylece sitenin hayali olan bir projeyide uçundan hayata geçirmiş oluruz:

sitedeki ingilizce kural kitaplarını küçük parçalar halinde Türkçe ye çevirelim ve bu parçalarıda ansiklopediye koyalım
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Güzel bir fikir olabilir yine de aklıma olabilecek bir sorun geldi. Bunu şimdiden düşünelim ki sorun çıkmasın ileride.

Kural kitaplarını çevirmek acaba bunların telif hakkını almış yayınevleri ile yasal bir sorun oluşturur mu bize?
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
User avatar
trulias
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 603
Joined: Wed Dec 21, 2005 10:00 am

Post by trulias »

sonuçta biz resmi olarak kitabı kitap adıyla çevirmiyoruz. içindeki bilgileri anlaşılabilri hale getiriyoruz ve anlaşılabilr hallerinden yola çıkarak anlatımlar yapıyoruz.

zaten çevirileri kes-tercüme et- yapıştır şeklinde yapmassak bir kurs verirmiş havasında yazılar olursa hiçbir sorun çıkmaz bence.

burda yanlız dikkat edilmesi gereken bir husus var:

diyelimki necromencer ı ansiklopediye ekliyoruz. bu sonuçta genel bir kavram sadece dnd ye göre bir çeviri veya açıklamayala sınırlı kalamayız. yazı geniş detaylı adeta bir necromencer kursu şeklinde olmalı ki bir referans değeri olsun.

özellikleri, yaptıkları büyüler, bilgisayar oyunlarında necromencerlar, Türkçe karşılığı, farklı sistemelerdeki detaylı Türkçe özellikleri yani gerçek bir ansiklopedideki kadar detay.

bu gereklilik nedeniyle önce çok bilindik şeylerden başlarız: paladin, dragon , elf vs.

sonra istiyen yavaş yavaş daha uç şeyleride anlatır
Firble
Forum Yöneticisi
Posts: 6496
Joined: Fri Mar 12, 2004 10:00 am

Post by Firble »

Güzel fikir. Bir süre burada fikir belirtmek isteyenler belirtsin. Fikir olgunlaştığında sorumluluk almak isteyen de olursa uygulanabilir. : )
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Post Reply