SwashBuckler
-
haldor_goraxe
- Kullanıcı

- Posts: 275
- Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
- Location: İstanbul, sen??
SwashBuckler
Tekrar selamlar... Hırsızlığa merak saldım sorularımla umarım sıkmıyorumdur kimseyi...
Acaba swashbuckler tam olarak nedir, nasıl olunur ve getirdiği özellikler nelerdir? Biri acaba anlatabilir mi??
şimdiden teşekkürler...
Acaba swashbuckler tam olarak nedir, nasıl olunur ve getirdiği özellikler nelerdir? Biri acaba anlatabilir mi??
şimdiden teşekkürler...
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
Swashbucklerler nazik soygunculardır:D Savaş stilleri fransızların eski silahşörlerine yakındır. Yani bir çeşit eskrim dövüşü denilebilinir.
Özelliklernine bakarsak birazcık dmg i karıştırmak lazım sanırım şimdi elimde yok yazamıcam ama zaten burock yazar sabaha:D
Özelliklernine bakarsak birazcık dmg i karıştırmak lazım sanırım şimdi elimde yok yazamıcam ama zaten burock yazar sabaha:D
"What is locked can be opened; What is hidden can be found; What is yours will be mine."
Hemen yardımcı olmaya çalışayım. Bu düz bir class (sınıf) dır. Aynı player's hand book da yer alan temel class lar gibi. Yani swashbuckler olabilmek için istenen herhangi bir ön koşul gereksinimleri veya gereksinimi yoktur. Bu class wizards of the coast player's hand book da yer alan temel class lardan sıkılan oyuncularına sunduğu oynanabilir yeni class lardandır.
şimdide biraz swashbuckler' ın nasıl bir class olduğundan bahsedeyim biraz.
Temelde rogue ve fighter karışımı bir class olarak düşünülebilir. Savaşlarda kıvraklıklarını, zekalarını, silah kullanmadaki ustalıklarını ve dayanıklılıklarını kullanırlar. Zaten bu class da warrior clasmanında yer almaktadır. Özellikle Rapier kullanma konusunda ustalaşırlar, kıvrak dövüşmeyi çok severler bu sebeplede ağır zırhlar giymezler. Fighterlar gibi dayanıklıdırlar savaşmak konusunda iyi eğitimlidirler ve kendilerini geliştirme konusunda çok yönlüdürler (Hit Die : d10 dur), skillerde fighter'a göre daha çok puan alırlar, yeterliliğe sahip oldukları skiller hem fighter skilleri hemde rogue skillerinin bir karmasıdır adeta. Bu class için en önemli statlardan biri "int" diğeri ise "dex" dir. şuanda adını hatırlayamadığım bir special abilities vardı bununla yaptıkları saldırılara "int" bonuslarını ekliyorlardı.
Kişilik olarak bahsetmek gerekirse züppe takılmayı seven tiplerdir bunlar genelde
, klıç düellolarını çok severler zengin soylular ve maceracı korsanlar için hoş bir class olduğu kanısındayım.
Not : Daha ayrıntılı bilgiler için "Dungeon and dragons : Complete Warriors" kitabını inceleyebilirsiniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
şimdide biraz swashbuckler' ın nasıl bir class olduğundan bahsedeyim biraz.
Temelde rogue ve fighter karışımı bir class olarak düşünülebilir. Savaşlarda kıvraklıklarını, zekalarını, silah kullanmadaki ustalıklarını ve dayanıklılıklarını kullanırlar. Zaten bu class da warrior clasmanında yer almaktadır. Özellikle Rapier kullanma konusunda ustalaşırlar, kıvrak dövüşmeyi çok severler bu sebeplede ağır zırhlar giymezler. Fighterlar gibi dayanıklıdırlar savaşmak konusunda iyi eğitimlidirler ve kendilerini geliştirme konusunda çok yönlüdürler (Hit Die : d10 dur), skillerde fighter'a göre daha çok puan alırlar, yeterliliğe sahip oldukları skiller hem fighter skilleri hemde rogue skillerinin bir karmasıdır adeta. Bu class için en önemli statlardan biri "int" diğeri ise "dex" dir. şuanda adını hatırlayamadığım bir special abilities vardı bununla yaptıkları saldırılara "int" bonuslarını ekliyorlardı.
Kişilik olarak bahsetmek gerekirse züppe takılmayı seven tiplerdir bunlar genelde
Not : Daha ayrıntılı bilgiler için "Dungeon and dragons : Complete Warriors" kitabını inceleyebilirsiniz.
Umarım yardımcı olabilmişimdir.
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]
-
haldor_goraxe
- Kullanıcı

- Posts: 275
- Joined: Wed Oct 26, 2005 10:00 am
- Location: İstanbul, sen??
Ben swashbuckler'ı hep rouge prestige classı sanırdım... Complete warriors'a o yuzden bakmamıstım. Bakayım hemen...
Saolasın
Saolasın
Rakı ve Balık....İşte Bütün Mesele Bu... By ViceRoy Haldor Goraxe Herkesin şuursuzluğu kendine... By ViceRoy Haldor Goraxe Don't dream of women; cause they'll only bring you down... by Dio
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
bana yazacak bişiy kalmamış ama
ben de ekliyeyim bikaç bişiy...
şimdi efendim, yener zaten bayaa bi özelliğini yazmış; ama aslında yazmakla bitmeyecek kadar fazla özelliği war bu sınıfın ve bence fazlasıyla güçlü. bu arkadaşlar, 1. seviyede weapon finesse featini otomatikman alır ki rapier kullanırken salladıklarına vursunnar. HP ve BAB, fighter seviyesindedir. Birincil abilityleri dex, ikincisi ise int.tir.
bunlar dışında, şimdi buraya yazmaya üşendiğim bi dolu ıvır kıvır bonusları var, ACye bonus, reflex save bonusu, gelişmiş flanking bonusu, vs... ama onnara kitaptan bakmak lazımdır.
görülebilen en zayıf yönleri, düşük will saveleri ve zırh uzmanlıklarının light armor ile kısıtlı olmasıdır. bu nedenle DMler, bu karakterlere karşı yaratacakları antagonistleri mind-affecting büyülü etkiler ya da ulaşması zor ranged attacklar ile donatmalıdır.
benim nazarımda swasbucklerin kralı, ağababası zorrodur. zaten bu sınıfın özelliklerin bakılınca da sanki zorroyu sınıflaştıralım gibi bi çaba açıkça gözlenmektedir. yine benim nazarımda swasbuckler dediğin good olur, adına türkü yakılır falan feşmekan...
her şey yazılmış dedim bu kadar yazdım, siz düşünün artık nasıl bi sınıf bu teeeey, tey...
şimdi efendim, yener zaten bayaa bi özelliğini yazmış; ama aslında yazmakla bitmeyecek kadar fazla özelliği war bu sınıfın ve bence fazlasıyla güçlü. bu arkadaşlar, 1. seviyede weapon finesse featini otomatikman alır ki rapier kullanırken salladıklarına vursunnar. HP ve BAB, fighter seviyesindedir. Birincil abilityleri dex, ikincisi ise int.tir.
bu yeteneğin adı "insightful strike"dir. 3. seviyede kazandıkları bu yetenek, swashbucklere, weapon finesseyi kullanabildikleri saldırılarına aynı zamanda int bonusunu eklemeyi de mümkün kılar.yener wrote:...şuanda adını hatırlayamadığım bir special abilities vardı bununla yaptıkları saldırılara "int" bonuslarını ekliyorlardı...
bunlar dışında, şimdi buraya yazmaya üşendiğim bi dolu ıvır kıvır bonusları var, ACye bonus, reflex save bonusu, gelişmiş flanking bonusu, vs... ama onnara kitaptan bakmak lazımdır.
görülebilen en zayıf yönleri, düşük will saveleri ve zırh uzmanlıklarının light armor ile kısıtlı olmasıdır. bu nedenle DMler, bu karakterlere karşı yaratacakları antagonistleri mind-affecting büyülü etkiler ya da ulaşması zor ranged attacklar ile donatmalıdır.
benim nazarımda swasbucklerin kralı, ağababası zorrodur. zaten bu sınıfın özelliklerin bakılınca da sanki zorroyu sınıflaştıralım gibi bi çaba açıkça gözlenmektedir. yine benim nazarımda swasbuckler dediğin good olur, adına türkü yakılır falan feşmekan...
her şey yazılmış dedim bu kadar yazdım, siz düşünün artık nasıl bi sınıf bu teeeey, tey...
War, war never changes...
Zırh giyememelerinin açığını flank ve rear bonusları ile kapatıyorlar, dodge mobility gibi ekstra özellikler AC yi cilalıyor.
Fencing de ustalar, melee ve martial arts ta uzmanlaşıyorlar.
Birde True Swashbuckler diye bir dava var tabi. Onu henüz tam araştıramadım. WotC un son kitaplarında çıkmış sanırım. Hiç ilgilenemiyorum bu sıralarda.
Ama bir savaşçı oynayacağım zaman kafamdaki ilk ve tek prestige class swashbuckler'dır.
Fencing de ustalar, melee ve martial arts ta uzmanlaşıyorlar.
Birde True Swashbuckler diye bir dava var tabi. Onu henüz tam araştıramadım. WotC un son kitaplarında çıkmış sanırım. Hiç ilgilenemiyorum bu sıralarda.
Ama bir savaşçı oynayacağım zaman kafamdaki ilk ve tek prestige class swashbuckler'dır.
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
true swashbuckleri ilk kez senden duyuyorum. heralde abartılmış bi prestij sınıf olsa gerek.
yannız dikkat, yener'in dedii gibi, swashbuckler bi prestij sınıfı değil, bir sınıf. yani ön gereksinimi olmayan, 1.seviyede seçilebiliecek bir sınıf. zaten bu sınıfı kabus yapan en önemli noktalardan biri de bu.
yannız dikkat, yener'in dedii gibi, swashbuckler bi prestij sınıfı değil, bir sınıf. yani ön gereksinimi olmayan, 1.seviyede seçilebiliecek bir sınıf. zaten bu sınıfı kabus yapan en önemli noktalardan biri de bu.
War, war never changes...
Complete Warrior'da prestige class olarak geçmiyormuydu o ya? Ben lvl 7 fighter dan sonra alınabiliyor diye biliyorum??? Zaten Swashbuckler da da 5 lvl ilerleyebiliyorsun. Yanılıyor muyum? Geri kalmış olabilirim...
True Swashbuckler'ı biraz araştırayım bakalım. Wizards ın sitesinde sadece ismini görmüştüm dün...
True Swashbuckler'ı biraz araştırayım bakalım. Wizards ın sitesinde sadece ismini görmüştüm dün...
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
şöyle bir baktım internetten. Hakkaten classmış yahu.
Prestige classtan classlığa terfi edenlerden buda heralde
.
Prestige classtan classlığa terfi edenlerden buda heralde
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü
-
Dragonfire
- Seçilmiş Savaşçı
- Posts: 2005
- Joined: Sun Sep 21, 2003 10:00 am
- Location: Abyss
Abi temin inceliyodum. Showman Pianist diye prestige class gördüm yav. Bildiğin Piyanist şantör prestijli klas olmuş
.
D&D nereye gidiyor diye sormaya başladım kendi kendime birdenbire
.
D&D nereye gidiyor diye sormaya başladım kendi kendime birdenbire
Bu kullanıcı siteden ayrılan fakat forum düzeni açısından mesajlarının durması gereken kullanıcılar için ayrılmıÅ?tır. Kullanıcı kesinlikle yoktur. Sorumluluk ve yükümlülü