3 ko oyuncusu bir de benden deneyimli bir pc buldum oyuna başlıyacam.Kısıtlı imkanlar nedeniyle 1 ayda tamamladığım karakter kağıtlarını dağıttım tayfa oyundan soğumuş, okulun son 2 haftası rp diye bir şey yok ortamda.
Oyuna başladık , birbirini tanımayan birer eldritch,knight,rogue ve ranger.Hepsi ayrı noktadan girdiler oyuna serbest biri diyor ''aa vice city gibi'' öbürü ben hana gidip kız bulucam.Rogue`miz ise diğer tüm pcleri öldürüp,silahlarını çalıp,satıp para kazanmak hayalinde daha o pcleri tanımadığını, onları karakterinin bilemeyeceğini anlatana kadar rpye 3 gün ara verildi zaten.Arantas kıtasının hikayesini anlattım efsanevi kılıç felan ayakları,Tayfalardan birinin planı:''Ben önce bir kız bulucam, sonra kılıcı bulurum,sonra bu diğerlerinin hepsini öldürürüm.Hanı ele geçiriririm.Para kazanırım, Sonra da şehri ele geçiririm.''(Bunu söyleyen ranger level 7 Oyunun ilk 2 saati daha şehrin kapı gardiyanlarınla bile konuşmamış,şehire daha rüyasında gördüğü bir adamı bulmak için gelmiş ama yok işte adam ciddi ciddi bunları planlıyor.)Sonra aynı ranger okçu kulesinin önüne gelir,Alaca karanlık bir ortamdır, elf görüşünü kullanır.Kuledeki adam da bir yarımelftir o da elfi görür.Kulede bir ork bayrağı dalgalanmaktadır ve sarhoş ork sesleri gelmektedir.
Guard:''kimsin sen?''
Ranger:''Sana ne lan y.raam!''
Rogue:Abi hakkaten de böyle mi diyorsun?
Ranger:Yoklan şaka şaka
Rngr:Ben bir çocuğum
Grd:ne biçim çocuksun lan sesin ayı gibi.
Rngr:''Ork çocuğum lan ben bak attırma tepemi koyarım critical hiti''
Ben:olm yürü git doru dürüz yap şu rpyi.
Grd:Ya hemen amacını açıkla yada adamlarım seni şişler
Rngr:Hadi ya senin anan güsel mi?
grd:benden günah gitti.
Dm:benden de abi kusura bakma
Rngr:tamam ya taamm sen zahmet etme ben şimdi kendimi öldürücem merak etme hoop kılıcımı alıp boğazıma sokuyorum.
Diğer pcler koptu ben sinirimden zarları çiğnedim o rngr`ı düzelttirdim öyle getirttim oynattım.Yine değişmedi aynı devam ediyo çelimsiz elf hariyle ogrelere küfrediyo sonra ogre kolu kırıp poposuna sokuyo ama elf yine rahat durmuyo onun yüzünden rpye ediliyo ama adam yok ne yapayım...
2. oyunum
bu tür insanlarla uğraşmak için sinirlenmeyi heç tavsiye etmem. Ã?ünkü dmyi sinirlendirmek onları çok eğlendirir ve oyundaki karakterilerini pek benimsememiş olduklarından tehtidler işe yaramaz hatta şekil adaki gibi kendini bile öldüreiblirler.
En iyi yöntem npcleri bunlarla dalga geçirtmektir. an ortamına falan sokun. Herkes konuşmasıyla dalga geçsin deli sansın mesela
saldırmaya kalkarsa üstüne atlayıp etkisiz hale getirsinler. sandalyeye falan bağlayın ne bileyim. Kontrolü bi süre elinizde tutun dalga geçince benmiseme ihtimalleri var karakteri çünkü ister istemez savunacakalr.
Karakterlerle yapay oyun içi tartışmalar la dalaşları da işe yarayabilir.
En iyi yöntem npcleri bunlarla dalga geçirtmektir. an ortamına falan sokun. Herkes konuşmasıyla dalga geçsin deli sansın mesela
saldırmaya kalkarsa üstüne atlayıp etkisiz hale getirsinler. sandalyeye falan bağlayın ne bileyim. Kontrolü bi süre elinizde tutun dalga geçince benmiseme ihtimalleri var karakteri çünkü ister istemez savunacakalr.
Karakterlerle yapay oyun içi tartışmalar la dalaşları da işe yarayabilir.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Üstteki çözüm daha iyi ama birde ceza verme yoluna gitmeni öneririm. Cezalar tecrübe puanı şeklinde olabilir, hatta diğer oyunculara iyi rolleri sebebiyle iyi fikirleri sebebiyle daha faza tecrübe puanı vermek daha da iyi olabilir. Diğer oyuncuların karakterleri bundan daha hızı gelişmeye başladığında buda hırs yapacaktır.
Tecrübe puanı etki etmeyen oyunculara küçük dezavantajlar vermeye başla ve bu dez avantajları olmadık yerlerde karşısına çıkart. Dezavantajlar kolunu koparıp kıçına sokma şeklinde komik şekillerde anlatılmasın söyleyeyim. Adam diğerleri gülünce daha da abartacaktır. Mesela kolunun bir ogre tarafından kırılması olabilir yada kafasına yediği bir darbe yüzünden bayılması ve sonrasında sara hastası olmasıda olabilir, sistit olması, olmadık zamanlarda bir yerine sancılar saplanması, bir lanet yüzünden güçsüz düşmesi, hafıza kaybı...
Bırak diğer oyuncularla arası açılsın, oyuncular o işe yaramamaya başladı diye söylenmeye başladığında aklı başına gelecektir. Eğer bu dezavantajlara rağmen iyi oyun çıkarmaya başlarsa senin istediğin olacaktır sende ondan dez avantajlarını yavaş yavaş alırsın.
Tecrübe puanı etki etmeyen oyunculara küçük dezavantajlar vermeye başla ve bu dez avantajları olmadık yerlerde karşısına çıkart. Dezavantajlar kolunu koparıp kıçına sokma şeklinde komik şekillerde anlatılmasın söyleyeyim. Adam diğerleri gülünce daha da abartacaktır. Mesela kolunun bir ogre tarafından kırılması olabilir yada kafasına yediği bir darbe yüzünden bayılması ve sonrasında sara hastası olmasıda olabilir, sistit olması, olmadık zamanlarda bir yerine sancılar saplanması, bir lanet yüzünden güçsüz düşmesi, hafıza kaybı...
Bırak diğer oyuncularla arası açılsın, oyuncular o işe yaramamaya başladı diye söylenmeye başladığında aklı başına gelecektir. Eğer bu dezavantajlara rağmen iyi oyun çıkarmaya başlarsa senin istediğin olacaktır sende ondan dez avantajlarını yavaş yavaş alırsın.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Eskisi ka
Zaten benden deneyimli dediğim arkadaş bunu uyarıyor ama anladığı yok.Atamıyorum da oyundan adam yok.Xp düşürme önerisi güzelmiş teşekkürler.Peki bu levelını düşürürmü?(experience olayından anladığı yok fare öldürüyo xp istiyor arkadaş)
''Nindyn vel'uss kyorl ninta ratha, thalra elghinn dal l' alust...''
Kimler ki arkasını kollar, ölüm onları önden bulur...
drow atasözü
Kimler ki arkasını kollar, ölüm onları önden bulur...
drow atasözü
Benim tavsiyem bu tarz oyuncuları oyun ciddiyetine bürünene kadar oyuna almamandır. Ben bu yöntemi uygularım genelde ve işe yarar.
Birde evet oyuncudan XP düşürürsen lvl 'ıda düşer, tabi lvl düşecek xp puanına kadar düşerse.
Birde evet oyuncudan XP düşürürsen lvl 'ıda düşer, tabi lvl düşecek xp puanına kadar düşerse.
[b:bc27a75495]Ignorance is not bliss, merely uninformed misery.[/b:bc27a75495]

