biraz daha dikkat!!!

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

biraz daha dikkat!!!

Post by ketchup »

sevgili dostlar
herkesten küçükde olsa bir ricam daha olacak,bu sitenin kullanıcı profilini lise ve üniversite öğrencileri oluşturuyor,yani eğitim seviyesi yüksek ve imla kurallarını bilen insanlar oluşturuyor,ama forumda yer alan yazılarınızda,metinler içerisinde o kadar bariz yazım ve noktalama hataları yapılıyor ki,insan bunu yazan acaba kim diye sorası geliyor.
bu siteyi sadece belli bir grup değilde ziyaretçi olarakta nice insanlar geziyor,bu insanlara karşıda sorumluluğumuz olduğunu düşünmüyormusunuz?
tüm bu nedenlerden dolayı tüm dostlarımdan bir metin yazdıkları zaman bu metni kendileri bir daha okuyup hatalarını düzeltip daha sonrada göndermelerini rica edeceğim.en azından kelime yazımlarındaki hatalar düzeltilse bile yeter sanırım.sizden sadece bu konuda biraz daha hassas davranmanızı rica edeceğim...
TÃ?M DOSTLARA SEVGİLER!!!!
Ivellius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 360
Joined: Sun Nov 16, 2003 10:00 am
Location: denizli

Post by Ivellius »

daha dikkatli oluruz artık.
flintfireforge
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 248
Joined: Thu Oct 30, 2003 10:00 am
Contact:

Post by flintfireforge »

Sitemiz gün geçtikçe büyüyen bir site ve her gün kullanıcılarımız, ziyaretçilerimiz oluyor.
Türkçe harika bir dil ve gün geçtikçe bozulmaya başlıyor. Bize düşen görevse bu dilin genel kurallarına uyarak bu bozulmayı engellemeye çalışmaktır.
Bu konu da duyarlılık göstereceğinize inanarak katkılarınızı bekliyorum...
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

mesela de bağlacının bitişik yazılmaması, bitişik yazılan de'nin de den hali olması

ya da ki iyelik ekinin bitşik yazılması, fakat bağlaç olan ki nin ayrı yazılması

veya, mi soru ekinin ayrı yazılması gibi

ben de bunlara çok takardım eskiden . . .
Quel-Shin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2052
Joined: Thu Jan 01, 1970 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Re: biraz daha dikkat!!!

Post by Quel-Shin »

ketchup wrote:sevgili dostlar
herkesten küçükde olsa bir ricam daha olacak,bu sitenin kullanıcı profilini lise ve üniversite öğrencileri oluşturuyor,yani eğitim seviyesi yüksek ve imla kurallarını bilen insanlar oluşturuyor,ama forumda yer alan yazılarınızda,metinler içerisinde o kadar bariz yazım ve noktalama hataları yapılıyor ki,insan bunu yazan acaba kim diye sorası geliyor.
bu siteyi sadece belli bir grup değilde ziyaretçi olarakta nice insanlar geziyor,bu insanlara karşıda sorumluluğumuz olduğunu düşünmüyormusunuz?
tüm bu nedenlerden dolayı tüm dostlarımdan bir metin yazdıkları zaman bu metni kendileri bir daha okuyup hatalarını düzeltip daha sonrada göndermelerini rica edeceğim.en azından kelime yazımlarındaki hatalar düzeltilse bile yeter sanırım.sizden sadece bu konuda biraz daha hassas davranmanızı rica edeceğim...
TÃ?M DOSTLARA SEVGİLER!!!!
Bu sözleri direkt olarak kendi üstüme alınıyorum.Ã?ünkü bu sitede imla kurallarını katleden birileri varsa en ünlü katil ben olurum sanırım.Bundan sonra daha dikkatli olacağım.
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

ya ama ya. ben ne yapacağım şimdi. bana acil bi dilbilgisi kitabı gönderin arkadaşlar. :D
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Re: biraz daha dikkat!!!

Post by Raistlin »

ketchup wrote:sevgili dostlar
herkesten küçükde olsa bir ricam daha olacak,bu sitenin kullanıcı profilini lise ve üniversite öğrencileri oluşturuyor,yani eğitim seviyesi yüksek ve imla kurallarını bilen insanlar oluşturuyor,ama forumda yer alan yazılarınızda,metinler içerisinde o kadar bariz yazım ve noktalama hataları yapılıyor ki,insan bunu yazan acaba kim diye sorası geliyor.
bu siteyi sadece belli bir grup değilde ziyaretçi olarakta nice insanlar geziyor,bu insanlara karşıda sorumluluğumuz olduğunu düşünmüyormusunuz?
tüm bu nedenlerden dolayı tüm dostlarımdan bir metin yazdıkları zaman bu metni kendileri bir daha okuyup hatalarını düzeltip daha sonrada göndermelerini rica edeceğim.en azından kelime yazımlarındaki hatalar düzeltilse bile yeter sanırım.sizden sadece bu konuda biraz daha hassas davranmanızı rica edeceğim...
TÃ?M DOSTLARA SEVGİLER!!!!
Arkadaşım herkesi hatalı görmüşsün ama kendi hatalarını görmemişsin

People die... Stuff Breaks... Bunu bizden rica eden senin yazım hatalarını yazayım hemen:

sevgili dostlar -> büyük harfle başlamalı ve sonuna virgül konmalıydı.
küçükde olsa -> de bağlacı ayrı yazılır.
olacak,bu sitenin -> cümle sonuna nokta ve b harfi büyük olmalıydı.
oluşturuyor,yani -> nokta koyup büyük Y ile yeni cümleye başlanmalıydı.
oluşturuyor,ama -> noktalı virgül kullanılmalıydı.
yapılıyor ki,insan -> iki nokta üst üste konmalıydı
insan bunu -> "insanın bunu" demek gerekiyordu ve araya da virgül konmalıydı
bu siteyi -> Cümle büyük harfle başlar.
grup değilde -> de bağlacı ayrı yazılır...
ziyaretçi olarakta nice -> de bağlacı kullanılmamalıydı, anlam bozukluğu
geziyor,bu insanlara -> Cümle sona erince nokta konur ve B harfi büyük yazılır.
karşıda sorumluluğumuz -> de bağlacı ayrı yazılır.
düşünmüyormusunuz? -> musunuz soru eki ayrı yazılır.
tüm bu nedenlerden -> Cümle büyük harfle başlar.
zaman bu -> arada cümleler arasına virgül konmalı.
daha sonrada -> de bağlacı ayrı yazılır.
"bir daha okuyup hatalarını düzeltip daha sonrada göndermelerini rica edeceğim" -> anlatım bozukluğu
edeceğim.en azından -> Cümle büyük harfle başlar.
sanırım.sizden -> Cümle büyük harfle başlar.

Bunu seni utandırmak ya da sana hakaret etmek için yazmadım, lütfen yanlış anlama.
Yalnızca bu tür hataları senin de yapıyor olduğunu fark etmeni istedim.

Saygılar...
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
Dilbao
Başbüyücü
Posts: 818
Joined: Tue May 20, 2003 10:00 am
Location: İstanbul

Post by Dilbao »

Yazık. "Problemsiz kaldım, dardayım problem lazım bana" dercesine kendi kendimize problem yaratıp birbirimizi suçluyoruz. Yapmayalım böyle şeyler...

Benim burdan bir önerim olacak:
Forum kullanıcıları mesajlarını attıktan sonra düzenleyemiyor. Yani acele acele yazmaktan oluşan ve sonra gözden kaçan hatalar düzeltilemiyor. Bu eksikliğin giderilmesini rica ediyorum...
"Lovefull Evil"
Quel-Shin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2052
Joined: Thu Jan 01, 1970 10:00 am
Location: İstanbul
Contact:

Post by Quel-Shin »

Arkadaşlar niye ketchup'ın dedikleri bu kadar srun oldu anlamadım.Kendisi de yanlış yazımlar yapabilir.Cümlerleri gayet dostça ve eleştirisi yapıcı nitelikte.Dilbaonun kendi mesajlarını değiştirme fikrine gelince:düşünsene sen diyosunki Quel-Shin burda bunu demiş.sonra millet bi bakıyo orda öyle yazmıyor.Yani anlayacağın bu özelli çok rahatlıkla kötü amaşlara hizmet edebilir.
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

Post by ketchup »

öncelikle raistline cevap verme gereği hissettim.ben bu kadar detaylı olmasa bile en azından yazım hatalarının en aza indirgenmesini istedim.ve noktalama veya imla kurallarına uymadığımızın farkındayım,ben sadece metin içerisinde yapılan örneğin "dil yaşayan bir varlık olduğundan
oturmuş ve kullanılan kelimeleri -istediğiniz kadar kasın- değiştiremezsiniz
yani raistin de dediği gibi hamburgeri yuvarlak köfte yapamazınız " cümlesinde geçen raistin yerine raistlinin ve yapamazınızın yerine yapamazsınız gibi hataları elemine etmektir.ama üyeler benim ne demek istediğimi biraz fazla abartmışlar,ama keşke herkes bunu anladığı şekilde uygulayabilse ve tabiki bende uygulayabilsem!!!!
raistline son bir sözümde olacak,ben yaptığım hatalarında farkındayım ve en azından bunuda kabul edebiliyorum,uyarıların içinde teşekkür ederim...

dilbaoya bir yönden katılıp bir yönden katılmayacağım.katıldığım konu herkesin metni yazdıktan sonra okuması noktasında,katılmadığım konu ise problem yaratmak konusunda!insan doğruları tartışarak bulur,buda problem değildir,demokrasilerin gereğidir...ve benim bu sitede en beğendiğim özellikte bu zaten!!!!
Raistlin
Seçilmiş Savaşçı
Posts: 5819
Joined: Mon May 26, 2003 10:00 am
Location: Cehennem

Post by Raistlin »

Benim demek istediğim elbette insanlar yazı yazarken ufak hatalar yapabilir bunun pek sorun olacağını zannetmiyorum. Bir iki tane harf yanlış yazılınca bu kadar derin bir şekilde eleştirmeye gerek olmadığını düşünüyorum.

Elbette forumları okuyan diğer okuyuculara karşı bazı sorumluluklarımız var ama imla kuralları da biraz alışkanlıktan ileri geliyor ve bunlara dikkat etmenin bazı kişiler için pek mümkün olduğunu zanentmiyorum.

Özellikle dikkat ederseniz bu forumlarda bir çok okuyucu yazdıkları yazıların göz yorduğu, okumayı zorlaştırdığı vs. gibi konularda forum kullanıcıları tarafından bizzat uyarılmışlardı ve cümleler arasına nokta koymaya ve yazılarını paragraflara bölmeye teşvik edilmişlerdi.

Sonuçta bunu bir forum yaptırımı gibi görmek yerine yazı tarzından rahatsızlık duyduğumuz arkadaşlara ufak bir uyarı yaparsak zaten onların da biraz daha dikkatli olacağından eminim.

Ama bir kaç ufak harf hatasını bütün kullanıcılara mal edip, sizin sorumluluklarınız var herkese karşı bu yüzden yazdıklarınızı 3 kere okuyun 12 kere imla hatalarına karşı inceleyin gibi bir yaklaşımın doğru olmadığı kanaatindeyim.

Kullanıcıların kendi mesajlarını değiştirme hakkına gelince... Bu tarz uygulamalar katıldığım bir çok forumda eğer yeterli derecede kontrol edilmezse istismar edilmeye çok yatkındır diye düşünüyorum.

Saygılar...
That which doesn't kill you, makes you stronger
Only God should have this power
flintfireforge
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 248
Joined: Thu Oct 30, 2003 10:00 am
Contact:

Post by flintfireforge »

Arkadaşlar, Ketchup (umarım doğru yazmışımdır) arkadaşımız bir konuda öneri sunmuş ve bana göre saldırılara maruz kalmış (umarım saldırı kelimesini yanlış anlamamışsınızdır). Herkes yazı yazarken hata yapabilir ama bizim yapmak istediğimizde bu hataları en aza indirmektir.

Ben kendi adıma şunu söyleyebilirim ki, bu mesajı okuduktan sonra daha dikkatli davranmaya başladım. Ben de çok fazla hata yapıyorum ve bunu en aza indirmeye çalıştım. Ancak unutulmamalıdır ki herkese başkalarına karşı sorumludur ve Ketchup arkadaşımız da bunu dile getitmeye çalışmıştır.

Türkçe gün geçtikçe bozuluyor ve biz de bu bozulmayı en aza indirmeliyiz. Bu bizim için bir sorumluluktur. Ayrıca bir insan bize hatalarımızı söylüyorsa kendimize bakmalıyız. Tabi karşımızdaki insana da...

Yine de hatalarımızı bize söylediği için arkadaşıma teşekkür ediyorum. Hatta bu konuya ilgi gösteren herkese teşekkür ediyorum. Ketchup arkadaşımızın mesajına ilgi gösterilmesi de bu konuda sizlerin de duyarlı olduğunu gösterir.

Umarım ben de çok fazla hata yapmamışımdır. Ayrıca Dilbao'ya da şunu söylemek istiyorum ki: var olan mesajlar da herhangi bir değişiklik bana göre çok mantıksız. Ã?ünkü bu sitede o zaman moderatörlerin görevlerini ellerinden almış oluyoruz ve bu insanlar moderatör olmak için çok fazla uğraşıp, bu noktaya gelmişlerdir. Tabi bu durum tartışılır ve ben de karara uyarım.

Tekrar teşekkür ederim. Kendinize iyi bakın.
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

Post by ketchup »

öncelikle şunu belirteyim ki,bir kullanıcını yazdığı bir mesajı başka bir üye okurken en azından bu üye ne yazmış diye bilmece çözmek zorunda kalmasın.öyle yazım hataları yapılıyor ki,ben bile ne demek istendiğini bilmece çözer gibi çözmeye çalışıyorum.burdaki her üyede raistlin kadar zeki değil ki insanların ne demek istediklerini,onlar yanlış yazsa da anlayabilsin!!!!ben sadece yazım hatalarını en aza indirgenmesini sağlamak için mesaj yazan insanların,gönderi tıklamadan önce bir kere okuyup daha sonra göndermelerini istedim.veya önce önizleme butonunu tıklayıp daha sonrada gönderin.ama malovanın seçilmişi olan arkadaşımız,3 kere yazım,12 kere imla hatalarını kontrol edin gibi bir yaklaşım içerisine girdi.
bu başlığı açan kişi benim ve bu konuda bir yaptırım yapabilecek bir yetkimde yok,sadece bu konuda biraz daha dikkatli olun dedim...ve sorumluluk konusunda ise evet herkes diğer üyelere karşı sorumludur,buna sende bende dahiliz raistlin,insanlar senin de benim de yazdıklarımızı okurken sadece yazdıklarımız düşünmeleri lazım,ne yazmak istemiş diye düşünmemeleri lazım!!!!bu da bizim sorumluluğumuz,ve diğer üyelerinde.............

kullanıcıların kendi yazdıklarını değiştirme hakkına sahip olması konusuna gelince....bu sitede yöneticiler ve üyeler var.ikisi arasındaki fark ne oluyor sence dilbao?senin önerin bu farkı ortadan kaldırın gibi bir manaya geliyor.ve birkaç ay önce yazılan mesajın değişmesi site içerisinde karışıklığa yol açmaz mı.....sence haksızmıyım dilbao?
pyros
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2069
Joined: Sat Nov 29, 2003 10:00 am

Post by pyros »

raistlin: manyaksın abi! Redaktörüm olur musun? Düzelti yapan kişilerle aram epey kötü de :P

ketchup: haklı olduğun bazı noktalar var, ama bütün gün imla kurallarına uyarak word dosyalarıyla cebelleşip, bir de redaksyonla uğraşan bir kimsenin, dostlarıyla muhabbet etmek için girdiği bir sitede ne kadar dikkatli olabileceğini zat-ı şahanenin takdirine bırakıyorum :)

kimse alınmasın ama, sanırım hepimiz "uymamız gerektiği" zaman imla kurallarına dikkat edebiliriz. Fakat burada de bağlacını ayırmayan kimselerin de ne dediği anlaşılabiliyor. Dikkat etseler daha mı iyi olur? Evet daha iyi olur. Ama dikkat etmeyenin de tepesine binemeyiz.
User avatar
ketchup
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 718
Joined: Sun Oct 05, 2003 10:00 am

Post by ketchup »

arkadaşlar imla kurallarına uymamız ilk planda önemli değil,ben sadece klavyede yazarken kelimeleri yanlış yazıyoruz,onları düzeltelim diyorum.
bu kadar basit bir dileğimi nerelere taşıdınız?
Post Reply