Konu iki kişinin tartışması da olsa, benim için farketmez, iki kişi bir yere kavuşsun o yeter
Hem bizim dışarıya bağımlı olmamızın sebebi yine biziz.Sonuçta ne bilim adamı yetiştiriyoruz adam gibi, ne de başka bir şey.Bilindiği gibi karpuzda bile dışarıya bağımlıyız.Adamlar çekirdekleriyle oynamışlar karpuzun.Her yıl onlardan alıyoruz!
Bu gibi sebepler olmasa çok daha rahat bir şekilde kalkınabiliriz.azcık yetiştirmeyi bilsek!
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
Yahu o da değil. Bizim hoca anlatıyor, tanıdığı biri -tam hatırlamıyorum- 250 km uzaklıktan (daha da fazla olabilir) lazer teknolojisi sayesinde nokta atışı yapabilen patriot tarzı füze atar icat etmiş... Türkiye savunma bakanlığına gitmiş bu projesiyle fakat kabul edilmemiş. Adamda ne yapsın, amerikaya gitmiş satmış projeyi...
Arkadaşlar öncelikle tartışmanın iki kişilik konuşmaya dönemesinin bir nedeni sanırım biraz hassas konulara girmiş olması... Tam karşı görüşten birinin katılması sanırım tartışmada gerekli olmayan bir sertleşmeye neden olabilir. Olmaya da bilir tabii... Ancak bu riske girmeye bence gerek yok...
Neyse sadece bir konuda bir şeyler yazayım istedim. Türkiye bilim adamı yetiştiriyor. İcat da yapıyor. Ancak ABD yaptıklarının reklamını bizden çok daha iyi yapıyor. İkincisi yapılan icatlar veya keşifleri kullanmayı kendince en iyi başaran ülke. Ancak bir üniversite öğrencisi olarak bizim de oldukça yüksek bir insan kaynağımız olduğunu rahatlıkla yazabilirim.
Bu bence bireaz güven meselesi. Bunun bir örneğini vereyim. Bize Malzeme hocamız anlatmıştı. Bir şirket çelik levhaları kaynakla birleştirerek su tankları yapmaya karar vermiş. Ancak yaptıkları tanklar paslanmaz çelikten yapılmalarına rağmen iki üç gün paslanıp suyu sızdırmaya başlamışlar. şirket bizim kaynakçılar bu işten anlamıyor diye İsveç ten kaynakçı getirmiş. Onlar da çözemişler çünkü sorunun nedeni tamamen teknikmiş. Çok basit anlatmak gerekirse normal kaynak aletleri ile paslanmaz çeliğe kaynak yapıldığında paslanmaz çelik paslanmama özelliğini yitiriyor. Bunu önlemek için farklı bir kaynak tekniği kullanmak lazım.
Sonuç olarak batıya sığınmaya onların yaptıklarını ve bulduklarını mutlak doğru kabul etmeye ne yazık ki ülkemizdeki insanlar çok çabuk karar veriyorlar. Oysa batılar da birçok noktada birçok hata yapmışlar. Bir sürü eksik ve kötü yönleri var.
Sonuç olarak kendimize ait atılımları yaratmaya cesaret etmek lazım... Bunu yapanlar bunun zannedildiği kadar zor olmadığını görüyorlar. Aslında Dünya öyle bir noktadaki daha ileri gitmeye kararlı olan ülkeler için çok büyük fırsatlar var bugün. Yeter ki bunu birilerinin yardımıyla yapmak zorunda görmesinler kendilerini.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Bence sadece güven meselesi değil iş.Ben güvenebileceğim kadar güveniyorum devletime.Zaten bence adamların bize yapabilecekleri bir şey de yok fazla.Bazıları atom bombası atarlar, şudur budur diyorlar ama, argoya kaçmak istemem ama yemez.Benim karşı çıktığım nokta ise, yine argoya kaçıyorum ama bizim devletinde yemiyor.Yani adamlar bize karşı fazla bir şey yapamazlar.Sonuçta güçlü ve tehlikeli bir ülkeyiz, ayıca geniş olduğumuz için, girmeleri katliam olur.Bunu da yemez.
Türkiye bilim adamı yetiştiriyor mu, yetiştirmiyor mu bilemem.Ancak fazla imkan sağlamadığını biliyorum.Geçen gün ölen Bor Mühendislerine ne demeli.Onlar ne kadar imkan içindeler ki yolcu uçaklarıyla gidiyorlar.Fakat Türkiye'ye kazançları ne olacak?
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.