rogue ilk featleri ne olmalı?

Gölgelerdeki yaşamı bilenler için...
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Quarion wrote:sen beni yanlış anladın :) yani hangisine ne kadar vermeliyim anlamında söyledim
Bu iş keyfine bağlı olarak değişir.

Ã?ünkü misal bir Monk'ta Wis bonusu AC bonusudur.Yani Wis'e 14 verirsen AC'ne iki daha eklenir.

Ya da istersen Weapon Finesse alırsın, Dex'e verirsin.Hem AC'ni artırırsın, hem Ref'ini artırırsın, hem de Unarmed Strike Light olduğu için Atak bonusun yüksek olur.STR'ye yalnızca kaç vuracağını belirlerken gerek olur.

Ya da bırak bunları dersin.STR'yi 18 yaparsın, Flurry of Blows sayesinde zaten vurduğun her vuruşa STR Bonusunun yarısı ekleniyor, ayrıca bir de unarmed damage melee olduğu için ona eklenir.Güç manyağı yaparsın.Yanına da biraz CON koyarsın.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

ya sen olsan napardın bana onu yazabilirmisin bide featlere baktım flurry of blows featlerde yok bide hangi featlere verirdin
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Quarion wrote:ya sen olsan napardın bana onu yazabilirmisin bide featlere baktım flurry of blows featlerde yok bide hangi featlere verirdin
Flurry of Blows 1. seviye Monk özelliğidir.İlk 5 seviyede bir turda -2 penaltıyla fazladan bir saldırı hakkı kazandırır.5. turda bu penatlı -1'e iner.9. seviyede fazladan bir saldırı daha kazanırsın. gibi uzuyor işte :D

Bu arada sayılar doğru olmayabilir :) Ama ilk seviyede olduğu doğru.

Ben olsamı yok bu işin.Eğer ben olsaydım diyecek olsaydım, oyunda kendime de yer ayırırdım.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

ben en iyisi str yi 18 yapam arkasından birazda con veririm güç manyağı olsun :) saol yardımların için monklarla ilgili başka bildiğin şeyler varsa yazarsan sevinirim
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

monk'a yetenek olarak ne vermeliyim? bi tek bu kaldı merak ettiğim
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Quarion wrote:ben en iyisi str yi 18 yapam arkasından birazda con veririm güç manyağı olsun :) saol yardımların için monklarla ilgili başka bildiğin şeyler varsa yazarsan sevinirim
Monk'lar ile ilgili bildiğim pek bir şey yok, fakat belirteyim, AC'ne önem ver, çünkü ilk seviyelerde beleş hedef gibi olacaksın, AC'yi Wis yoluyla artırabilirsin, her 5 seviyede bir kendiliğinden artacak, eğer 13000 gold'un olursa -ki olur- Monk's Belt al ve Ac'ni de bir artır, Unarmed Damage'ini de bir seviye artır.

Monk'lar seviyelerine göre Unarmed Damage vurur.İlk seviye Monk 1d6 vururken, 4. seviye 1d8 vurabilir, bu böyle uzar gider.Monk's Belt karakterini 5 seviye fazlaymış gibi gösterdiğinden, sen 1d8 vuruyorsan 1d10 olur, 1d10 ise 2d6 olur, sen arttıkça o da artar vs.Çok severim kendisini :D

Bir de, asla öne çıkma, düşmanın iki elli iki ayaklıysa önce adamların dalsın, dikkati kendine çekme :)
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

Ozaman stryi 18 yapmayım ben wisdom a ağırlık vereyim ve ilk feat olarak direk dodge vereyim
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

mesela stryi 14 yaptım +2 alıyor dimi yada örneğin charismayı 10 yaptım + alırmıyım?
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Quarion wrote:mesela stryi 14 yaptım +2 alıyor dimi yada örneğin charismayı 10 yaptım + alırmıyım?
Karizma 10 yapmışsan, +0 olur, 8 yapsaydın, -1 olurdu.

Ozaman stryi 18 yapmayım ben wisdom a ağırlık vereyim ve ilk feat olarak direk dodge vereyim

Demişsin de, zaten ilk seviyeden hiçbir statı 16'dan fazla yapmamaya özen göster.Ama Wis'in ise 14 yap.

STR ile DEX'e aynı anda verme, yani STR 16 ise, Dex 12-13 gibi olsun derim.STR'ye vereceksen, Con'a da ver.

STR:16
DEX:12
CON:15
INT:10
WIS:14
CHA:10

gibi bir şey yaparsan eğer, 4. seviyede CON'a verip CON'u da +3 yapabilirsin, bence güzel olabilir :) Fakat WİS yerine DEX'e ağırlık verip, öteki yoldan AC'ye katkı sağlarsın (dex de ac'yi artırır fakat Flat-flooted hâlindeyken DEX AC, AC'den silinir ama WİS AC silinmez.

Fakat eğer DEX'e verirsen Reflex puanın artar.

WIS'a verirsen Will puanın artar.

Seç işte :)
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Darkgnome
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 3918
Joined: Sat Jan 31, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by Darkgnome »

Hırsız karakter için tavsiyem savaştan önce hinlik üstüne ilerlemesi. Savaş üstüne alacaksa da menzilli silahlar üstüne marifetler alması. Sneak attack olayını bir düşmanın etrafını sardığınızda ve düşman sana bakmıyoprsa da kullanabilirsin. Bunun için de tumble ile girmen tavsiyemdir.

Deadeye shot' denilen bir marifet sayesinde o turda tek bir saldırı yapman kaydıyla, yandaşlarından biri rakibine hasar verdiği anda sen o rakibe menzilli dahi olsa sneak attack yapabilirsin. İlk seviyelerde çok işe yarar bir özellk. İleriki seviyelerde etkinliğini yitirebilir.

Keşiş çin tavsiyem ise hiç bir özelliği çok öne çıkartmamaları. Ancak mesela wıs. yerine dex. yüksek olursa daha çok işlerine yarayacaktır. Tumble tarzı marifetler sayesinde bir karaktere yaklaşırken yada uzaklaşırken Aoo almaları engellenebilir. Zaten az olan HP leri düşü AC sebebiyle daha da düşmesin bari.

Dodge----Mobility----Spring attack: Spring attack sayesinde monk yüksek hızını kullanarak etkili saldırılar da yapabilir. Aynı durum düzenbaz için de geçerli. Düzenbaz karakter bu sayede karkaterin arkasına geçip sneak attack yapabilir de. Ancak başka bir karakterin de diğer taraftan saldırması gerekli yine.
Göz alıcı tepenin yerinde artık binalar yükseliyor. Büyük, ulu; ama büyüleyici mi? Sislerin ardından ışığı daha net görürdüm, şimdi, kalabalığın içinde, koca bir boşluktayım.
Eskisi ka
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

çok teşşekkürler iyice bilgim oldu
User avatar
mathius
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 241
Joined: Mon Jun 05, 2006 10:00 am

Post by mathius »

3e de var mıydı hatırlamıyorum ama backstab var çok güzel,
normalde combata girdiğimizde ben sneak attack yaptığımda 16dan 1d8 e kayıyor fln gibi şeylerim vardı backstab de ama ilk olarak hep tercihim backstabsonra weapon finese idi. Ama mesela brawny rouge olcaksanız tabi weapon finese yalan oluyor...
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

lightning reflexes ve weapon finesse, zor durumlar için bire bir ama kişiye göre değişir, ve rouge'un olmak istediği prestij sınıfına göre.
Post Reply