4.Ed. D&D

FRP-RPG ile ilgili her türlü bilgi paylaşımını buradan yapabilirsiniz (Wod, dnd, GURPS, Cthulhu, Fallout ...). Engin bilgilerini paylaşmak ve yeni bilgiler edinmek isteyen herkesi buraya davet ediyoruz.
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

:D Her şey serbest! Ã?yle yazıyor kitapta. Valla bir aya kadar başlatırız bir oyun; ne kadar kalabalık olsa o kadar iyi olur.
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

2 dragonborn keseriz herkesi zaten :P Dwaxerden çılgın, yaratıcı senaryolar bekliyorum :D Bu arada hiç kimse sanmasınki wizard felan hala güçsüz 1 level wizardın minimum 20 hpsi var diye biliyorum +larla beraber 24,26 arası oluyor :D Yani wizardda açın :)
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

dwaxer wrote:****


2- Customizing Scores: Ã?nce 8, 10, 10, 10, 10, 10 dağıtıp ardından elinizde kalan 22 puanı kafanıza göre bu sayılara ekleyebiliyorsunuz. Ancak belli seviyenin üzerine çıkabilmek için fazlaca puan harcamanız gerekiyor. Ã?rneğin: 8 puanı 10’a çıkarmak için 2 puan harcıyorsunuz, 10’dan 11’e de 1 puan ama 11’den 12’ye çıkarmak için 1 değil 2 puan ödemeniz gerekiyor. 12’den 13’e yükselmek için 3 puan, 13’ten 14’e yükselmek için 5 puan, vs böyle artarak devam ediyor. Kitapta hesap tablosu ve çeşitli hazırlanmış örnek puanlamalar var; isterseniz hazırdaki örneklerden birini de kendi karakterinize adapte edebilirsiniz kolaylıkla. (sayfa:17-18 )

***
Burayı hatalı yapmışsın galiba.Orada şöyle, 10-12'ye çıkarmak için 2 puan diyor, 10'dan 13'e 3 puan.12'den 13'e değil :) 13'ten 14'e yükselmek için 5 puan değil, 10'dan 14'e yükselmek için 5 puan :)
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

Edmond wrote:Burayı hatalı yapmışsın galiba.Orada şöyle, 10-12'ye çıkarmak için 2 puan diyor, 10'dan 13'e 3 puan.12'den 13'e değil :) 13'ten 14'e yükselmek için 5 puan değil, 10'dan 14'e yükselmek için 5 puan :)
Evet Edmond haklısın yanlış yazmışım onu (düzelteyim hemen) doğrusu söylediğin gibi 10'dan 14'e yükselmek için 5 puan. Teşekkür ederim uyardığın için.

13'e kadar normal şekilde 1'er 1'er yükseltiyoruz, yani 10'dan 13'e yükselmek için 3 puan.
Ancak!
10'dan 14'e = 5 puan
10'dan 15'e = 7
10'dan 16'ya = 9
10'dan 17'ye = 12
10'dan 18'e = 16 puan harcayarak yükseltebiliyorsunuz.

Görüldüğü gibi ability scorelardan birinin başlangıç değerini 18'e yükseltip abartabilirsiniz ama o zaman diğer özellikleriniz aşağıda kalacak. Aşağıdaki tabloda bu sistemi kullanarak yapılabilecek çeşitli ability score dağılımları hazır olarak mevcut.



Image

.
Lugtarias
Forum Yöneticisi
Posts: 726
Joined: Wed Jun 13, 2007 10:00 am
Location: izmir

Post by Lugtarias »

Dwax çoooook teşekkür ederim kendi adıma paylaşımların için.

Stat düzenlemeleri benimde çok hoşuma gitti. Eladrinler falan da hoş olmuş. Tek 'olsalardı güze olurdu' dediğim şey Gnome'lar.

Oyun açarsan kesinlikle oynamak isterim :) Benim de dragonborn oynatasım var ama üç dragonborn olursak pek iyi olmaz sanırım. Neyse bulurum ben kendime birşeyler :D
Ve sonbahar gelmeden toprağa düştü yeşil renkli yaprak, geceyi beklemeden ortaya çıkan ayla birlikte.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Lugtarias wrote:Dwax çoooook teşekkür ederim kendi adıma paylaşımların için.

Stat düzenlemeleri benimde çok hoşuma gitti. Eladrinler falan da hoş olmuş. Tek 'olsalardı güze olurdu' dediğim şey Gnome'lar.

Oyun açarsan kesinlikle oynamak isterim :) Benim de dragonborn oynatasım var ama üç dragonborn olursak pek iyi olmaz sanırım. Neyse bulurum ben kendime birşeyler :D
Ne kadar çok ejder âşıkları varmış :)

Dwaxer, aklıma şöyle bir şey geldi.Sanırım şu ana kadar gelen herkes Dragonborn, madem öyle biz yola çıkmış bir dragonborn ailesi olalım?
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Ben tabii ki en büyüğünüz olup en gücü yerinde olanınız olayım ^^ ya da ortanca kardeş. Ama küçük kardeş olamam :) Neler ürettik dwaxer'e sormadan. Geldiğinde topluca bir yorum yapar :)
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

abi ben valla pek iyi değilim yeniyim fakat aranıza alırısnız gelmek isterim :)
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Quarion wrote:abi ben valla pek iyi değilim yeniyim fakat aranıza alırısnız gelmek isterim :)
Aa, niye almayalım :) Biz de 4. Edition'un kitabını yazmış insanlar değiliz, hepimiz acemiyiz :)

Bir de sen de mi DragonBorn olacan :D Eğer öyleyse harika olabilir :D Eğer değilse seni yolda buluruz biz :D Belki annen çöpe bırakmıştır biz bulmuşuzdur :D

(Dragonborn'de çöpü karıştıracak ya :D Kutusuyla ağza atar :D )
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Quarion
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 737
Joined: Wed Aug 27, 2008 10:00 am
Location: Izmir

Post by Quarion »

Edmond wrote:
Quarion wrote:abi ben valla pek iyi değilim yeniyim fakat aranıza alırısnız gelmek isterim :)
Aa, niye almayalım :) Biz de 4. Edition'un kitabını yazmış insanlar değiliz, hepimiz acemiyiz :)

Bir de sen de mi DragonBorn olacan :D Eğer öyleyse harika olabilir :D Eğer değilse seni yolda buluruz biz :D Belki annen çöpe bırakmıştır biz bulmuşuzdur :D

(Dragonborn'de çöpü karıştıracak ya :D Kutusuyla ağza atar :D )
Olurum tabi abi bende sevdim dragonbornun özelliklerini :D dragonborn ailesi oluruk artık :)
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Lanet 4.0 :D Bu gençliği tek bir ırka alıştırdın. Hani sadece ikimiz çalışacaktık. Hani sen ve ben, benim epic hero tarzı bir şey olacağımıza sözleşmiştik :D Sana güven olmaz zaten 4.0. Ama....

Seni zevkle oynayacağımı temin edebilirim :D
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

CLiCKs wrote:Lanet 4.0 :D Bu gençliği tek bir ırka alıştırdın. Hani sadece ikimiz çalışacaktık. Hani sen ve ben, benim epic hero tarzı bir şey olacağımıza sözleşmiştik :D Sana güven olmaz zaten 4.0. Ama....

Seni zevkle oynayacağımı temin edebilirim :D
Hadi ordan be :D Ben daha 3.5'ten beri ejderha hastasıyım.Dragon Disciple veya Dragon Shaman ile :D Dragon'luk bana has bir kerem :D Bak Dwaxer ilk mesajlarına bile Edmond bunu sevecek yazmış :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Beni ilgilendirmez. Hemen nasıl unuttun dragonborn konusunu cahil talebe :D Bu ırk hakkında seni aydınlatan kim. İyice anlattım combatta neler yapabileceğinide. :D Besle kargayı oysun gözünü denilen türden bir ırksın herhalde :D
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

CLiCKs wrote:Beni ilgilendirmez. Hemen nasıl unuttun dragonborn konusunu cahil talebe :D Bu ırk hakkında seni aydınlatan kim. İyice anlattım combatta neler yapabileceğinide. :D Besle kargayı oysun gözünü denilen türden bir ırksın herhalde :D
Sen Warlord'u anlattın :D Oysa ben Paladin olmayı düşünüyorum :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

*****

Cleric

Image

Cleric:
Her grupta ihtiyaç duyulan iyileştirici, şifacı eleman.
Leader rolünü oynar. Gücünü Tanrısından alır. (Divine) Ddualarıyla dostlarını iyileştirebilir ve güçlendirir.
Anahtar yetenekleri: Wisdom (bilgelik), Strength (güç) ve Charisma (karizma)

Kullanabildiği zırhlar (armor) ve silah türleri (weapon) yukarıda verilmiş!

Implement (araç, donanım): Holy Symbol (kutsal sembol) Clericler Tanrılarının (Deity) sembollerini daima yanlarında taşır ve bu sembolleri Deity’den gelen gücü kanalize ederken kullanır. Kutsal sembol olmasa da cleric duaların gücünü kullanabilir ama sembolü kullandığı zaman gücü motive olur artar.

Clericler iki türlü olabilir: Battle Cleric (savaşçı) ve Devoted Cleric (kendini adamış)
Battle Cleric savaşçı kimliğini önde tutar, o halde güç (Str) öncelikli tercihi olacaktır ve özel güçlerini de düşmanlarına darbe indirenler arasından seçer.
Devoted Cleric ise geri planda durup grup elemanlarının sağlığını korur. Bu yüzden bilgelik (Wis) onun için öncelik taşır ve özel güçlerini de şifa verici, güçlendirici özellikleri olanlar arasından seçer.

Cleric Özellikleri:
Clericler savaşta basit silahlar (özellikle Mace [gürz]) kullanır ve kutsal sembollerini yanlarından ayırmazlar. Aşağıdaki özelliklere sahiptirler.

Channel Divinity: (kutsallığın gücünü yönlendirebilmek)
Her kapışmada bir kere kullanabileceğin bir özelliktir. Deity’nin kutsal enerjisi içine dolar ve bu enerjiyi iki türlü kullanabilirsin (bu güçlerin açıklamaları aşağıda yapılacak); “Divine Fortune” ya da “Turn Undead” yapabilirsin. Ancak sadece birini ve her kapışmada sadece bir kere yapabilirsin bunu.

Healer’s Lore: (iyileştirici irfanı)
İyileştiricilik eğitimin sonucunda senin duaların en güçlü iyileştirme özelliğine sahiptir. İçinde “healing” anahtar kelimesi geçen bütün özel güçleri sen yaptığın zaman Wisdom modifier değerin de iyileşme formülüne eklenir.

Healing Word: (iyileşme kelimesi)
Cleric “healing word” gücünü kullanarak dostlarının hızlı iyileşme sürecini kısacık bir dua kadar çabuklaştırabilir.

Ritual Casting: (büyü ayini yapmak)
Clericler “Ritual Casting Feat” feat’ini bonus olarak alırlar. Yani (ilerde açıklamaları yapılacak) ritual (ayin) denilen bazı büyüleri yapabilir. Ritüeller yapması uzun süren büyülerdir yani kapışırken yapılamazlar ama aralarında çok güzel ve faydalı olanlar vardır. Cleric 1.levelde bir ritüel kitabı alır. Başlangıç olarak bu kitapta biri “Gentel Repose” ritüeli ve diğeri de sizin seçeceğiniz bir tane olmak üzere ustalaştığınız iki ritüel vardır.

Clerics and Deities: (Clericler ve Tanrıları)
Bütün clericler kendini bir yola adarlar, genelde bu bir Deity’nin yoludur. Ve clericlerin alignmentleri (yönelimleri) Deity’si ile aynı olmalıdır; yani Lawful good cleric, lawful good Deity’yi takip edebilir. Ancak cleric unalignment (yönelimsiz) ise her Deity’yi takip edebilir.

Implement: (araç)
Belirttiğimiz gibi clericler holy symbol taşıyordu. Bu semboller (ben genelde rapçilerin dana gözü gibi madalyonları olur ya, öyle takıyorum boynuma holy sembolü, kullanma kolaylığı oluyor) attack bonus ve dmg bonus verirler. Faydalıdır.

Cleric Powers: (cleric güçleri)
Clericlerin ilk levelden itibaren aldığı güçleri inceleyelim. Yazacağım hasarlar, vs sadece başlangıç değerleridir, hemen hepsi de leveliniz arttıkça artacaktır. Ã?rneğin hasar Hit:1d10+wis modif. Yazdıysam bu değer örneğin 8.levele geldiğinde Hit:2d10+Wis modif. Oluyor. İlk başta 2 kişiyi etkileyebilen özel güç sonradan 5, daha sonra 8 kişiyi etkiliyor, vs.

Channel Divinity: Divine Fortune (cleric özelliği)
Bir dahaki tura kendine +1 att. roll ve saving throw alırsın.

Channel Divinity: Turn Undead (cleric özelliği)
Zombi, iskelet, vs gibi undeadlere (namevt) ilahi bir ışık (radiant) yollarsın. Hem namevtlere hasar verir hem de 3 kare öteye iterek üstelik bir dahaki tura kadar hareketsiz bırakır. (tabii saldırı zarı tutarsa)
Hit (vuruş): 1d10+Wis modif. Radiant dmg (2 hedefe)

Healing Word (cleric özelliği)

Arkadaşlarını kısa bir dua ile anında iyileştirirsin. Aynı anda birden fazla (5) kişiye etki edebilir. İlk levellerde bu gücü 1 kapışmada 2 kere kullanabilirsin, ileride sayı artar.
İyileşen kişinin: 1d6+Healing surge kadar canı artar.
“Healing Surge” ileride ayrıntılı açıklanacak! Healing surge’ün eğeri; Hit Pointinizin dörtte biri kadardır.

Level 1 At-Will Prayers (1.level At-will duaları)

Lance of Faith (cleric attack 1)
Altın renkli bir ışık düşmanınızı kavurur ve ışımalar görüş alanınızdaki bir dostunuzun gücünü arttırır. Menzil 5
Hit:1d8+Wis modif. Radiant dmg düşmanınıza vurur ve
Dostunuzun bir dahaki turunda +2 Att. roll bonusu verir.

Priest’s Shield (cleric attack 1)
Kendi silahınla düşmana vururken yaptığın küçük dua senin ve bir dostunun defansını arttırır.
Hit:1[W]+Str modif. Düşmana vuruş.
Ayrıca sen bir dostun bir sonraki turun sonuna kadar +1 AC bonus alırsınız.

Righteous Brand (cleric attack 1)
Silahınla düşmanına vururken, Deity’nin sembolünün hayali gazabıyla düşmanını damgalar. Ve sen bir dostunun adını söylersin. Dostun da melee silahla aynı düşmana saldırırsa Deity’nin gücü o kişinin saldırısını motive eder.
Hit:1[W]+Str modif.
Ayrıca 5 kare yakınlıktaki dostun aynı düşmana hemen saldırırsa Dostunun Attac roll’una senin Str modifierin kadar bonus eklenir!

Sacred Flame: (cleric attack 1)
Yukardan gelen kutsal bir ışık düşmanını kavururken, bir dodtun da geçici olarak ekstra can kazanır. Menzil=5
Hit: 1d6+Wis modif. Radiant dmg düşmana hasar.
Ayrıca görüş alanındaki seçtiğin bir dostun senin (Cha modif.+levelinin yarısı) kadar geçici hit point alır ya da bir saving throw alır. Hangisini alacağı dostunun seçimine bağlıdır.

Level 1 Encounter Prayers: (1.level Encounter Duaları)

Cause Fear (cleric attack 1)
Kutsal sembolün Deity’nin gazabıyla ışıldar. Kontrolsüz bir korku düşmanlarını sarar ve geri çekilmelerine sebep olur.
Hit: Düşman kendi hızı+senin Cha modif. Toplamı kadar öteye kaçar. Bu kaçış fırsat ataklarına (opportunity attack) sebep olabilir.

Divine Glow (cleric attack 1)
Bir dua mırıldanırsın ve kutsal sembolünden ışınlar çıkar (3 tane) Işınlar düşmanlarını yakarken, dostlarını güçlendirir.
Hit: 1d8+Wis modif. Radiant dmg
Ayrıca ışın gönderdiğin dostların +2 attack roll bonus alır.

Healing Strike (cleric attack 1)
Düşmanına melee silahın ile vurduğunda aynı zamanda kendini ya da bir dostunu iyileştirirsin.
Hit: 2[W]+Str modif. Radiant dmg. Düşmana hasar.
Ayrıca kendini ya da 5 kare yakınlıktaki bir dostunu 1 healing surge iyileştirebilirsin.

Wrathful Thunder (cleric attack 1)
Deity tarafından gönderilen enerji kolunda toplanır ve düşmana melee silahınla şok (thunder) edici vuruşunu yaparsın. Düşmanı çarpar ve sersemletirsin. (daze)
Hit: 1[W]+Str modif. Thunder dmg
Ayrıca hedef bir sonraki tura kadar “daze” olur, sersemler!

Level 1 Daily Prayers (1.level Daily dualar)

Avenging Flame (cleric attack 1)
Düşmanınıza melee silahınızla vurduğunuzda alevlerle tutuşturusunuz ve size ne zaman saldırmaya kalksa intikam alevleri onu yakar.
Hit: 2[W]+Str modif dmg ve ongoing (diğer turlarda da devam eden, sürekli ) 5 fire dmg.
Iskalarsanız yarı hasar oluşur ve ongoing dmg olmaz. Rakip size saldırırsa ongoing fire dmg’a saving throw atamaz.

Beacon of Hope (cleric attack 1)
Kutsal sembolünüz kutsal ışıklarla parlar ve düşmanlarınıza da ışınlar atılır.
Hit: Bütün düşmanlar bir dahaki turlarının sonuna kadar zayıf düşer (weakened)
Sen ve bütün dostların 5 hit point kazanırsınız, ayrıca senin iyileştirme kabiliyetine de kapışmanın sonuna kadar +5 hit point bonus gelir.

Cascade of Light (cleric attack 1)
Kutsal bir ışık düşmanını yakar. Menzil=10
Hit: 3d8+Wis modif. Radiant dmg
Ayrıca hedef senin ataklarına karşı savunması 5 aşağı düşer. (save atana kadar)
Iskalama: yarı hasar.

Guardian of Faith (cleric attack 1)
Menzil=5 Hayaletimsi bir muhafız yaratırsın. Bu üzerinde Deity’nin sembolüyle parlayan bir kalkan şeklinde olur. Gardiyan 1 kareyi doldurur ve onu her turda 3 kare hareket ettirebilirsin. Herhangi bir canlı turunu bu muhafızın yanında bitirirse muhafız ona saldırır! Saldırı başarılı olursa:
Hit: 1d8+Wis modif. Radiant dmg.

Level 2 Utility Prayers

Bless (cleric utility 2)
Deity’e yalvarıp kendin ve bütün arkadaşlarına +1 attac rolls bonus kazandırırsın; bu bonus kapışmanın sonuna kadar kalıcıdır.

Cure Light Wounds (cleric utility 2)
Kendini ya da bir arkadaşını iyileştirme

Divine Aid (cleric utility 2)
Menzil=5
Kendinin ya da bir arkadışının bir saving throw’una Cha modifierin kadar bonus eklersin!

Sanctuary (cleric utility 2)
Menzil=10 Kendine ya da herhangi birine yapabilirsin. Sanctuary yapılan kişi Bütün defanslarına +5 bonus alır ancak herhangi bir saldırı yaparsa korunma ortadan kalkar.

Shield of Faith (cleric utility 2)
Seni ve Yakınındaki bütün arkadaşlarını koruyan kutsal bir enerji kalkanı oluşur.
Kapışmanın sonuna kadar herkes +2 AC bonus alır.

Level 3 Encounter Prayers

Blazing Beacon (cleric attack 3)
Deity adına dua edip kutsal ışıkla parlayan melee silahını düşmana vurduğunda; kutsal işaretin düşmanın kafasının üzerinde hayali bir şekilde dalgalanır ve ok, vs gibi menzilli silahlarla ateş eden arkadaşların bu “işaretlenmiş” düşmana daha başarılı atışlar yaparlar.
Hit: 1[W]+Str modif. Radiant dmg hasar.
Ayrıca uzaktan bu düşmana ateş eden bütün arkadaşların attac roll’larına +4 bonus alır. (bir dahaki senin turunun sonuna kadar)

Command (cleric attack 3)
Menzil=10 Rakibine boyun eğdiren sihirli bir sözcük söylersin. Ona geri çekilmesini, yakına gelmesini ya da kendini yere atmasını emredebilirsin. (saldırı başarılı olursa tabii)
Hit: Hedef bir dahaki tura kadar “daze” olur. Ayrıca hedefi istersen yere yapıştırır ya da (3+senin Cha modif.) kare öteye itebilirsin.

Daunting Light (cleric attack 3)
Menzil=10 Yanan bir sütun düşmanını yutar. Ve bu ateş düşmanın savunmasını kısa bir süre için yok eder.
Hit: 2d10+Wis modif. Radiant dmg
Ayrıca görüş alanındaki bir arkadaşın hedefe karşı dövüş avantajı elde eder.

Split the Sky (cleric attack 3)
Eski bir kelimeyi kullanarak dua eder ve melee silahınla düşmanına vurduğunda, şok edici güç düşmanı geri iter ve yere düşürür.
Hit: 1[W]+Str modif. Thunder dmg
Ayrıca hedes 2 kare geri uçarak yere yapışır.

Böylece özel güçlerin levelleri yükseliyor. Bir de cleric sınıfında ilerleyip alabileceğiniz en muhteşem (level 29) iki özel güçten birini örnek vereyim:

Astral Storm (cleric attack 29) (daily)
20 kare kadar çevrende korkunç bir fırtına başlar ve bütün düşmanlarını etkiler. Gökten buz, ateş, yıldırım ve şok dalgaları yağmaktadır. Üstelik ice, fire, lighting, thunder güçlerinden hepsinden birden resistance yoksa düşmanlar hasardan kurtulamazlar.
Hit: 6d10+Wis modif. Cold, fire, lighting, thunder dmg.
Üstelik bu gücü minor action ile sustain etmek (uzatmak, devamını sağlamak) mümkün.

şimdi de Cleric sınıfın Paragon Pathlarını (kısaca) açıklayalım; 4 adet Paragon yolu var:

1- Angelic Avenger:
Tanrısının intikam meleği. Tanrının özel bir hizmetkârı olur, melekleşmeye başlarsın. Astral âlemin bulanık, donuk renklerini almaya başlarsın, yüzün ifadesizleşmeye (melek yüzü) düzleşmeye başlar (ağzın burnun kaybolabilir) Sırtından astral kanatların çıkar, bedenin hafifler.
Savaşçılıkla ilgili 7 çeşit özel güç geliyor bu paragon ile.

2- Divine Oracle:
Kehanetlerle dolu konuşan Tanrının sesi olursun. Kehanet güçlerini kullanıp öte dünyayı (Astral Sea) görebilirsin.
Senin ve arkadaşlarının saldırı eylemlerini motive eden 7 özel güç gelir bu paragonla.

3- Radiant Servant:
Tanrı’nın dünya üzerindeki ışığı olursun, her gölgeyi aydınlatırsın. Güçlerini kullanırken güneş gibi parlarsın.
Radiant enerjinin kullanıldığı 6 çeşit özel güç geliyor.

4- Warpriest:
Tanrı senden ön saflarda çarpışmanı ister. Semavi güçlerini çağırdığında silahın kutsal bir ışıkla parlar.
Savaş, melee silahın ve verdiğin hasarlarla ilgili 7 özel güç geliyor.


Evet cleric sınıfı 3,5 Editiondaki gibi iyileştirme ve motive etmek üzerine kurulmuş. Dikkatimi çeken clericin hem de savaşçı olmasına rağmen sadece melee silah kullanması; bence crossbow filan taşıyıp hamallık yapmasına bile gerek yok.

Bu arada magic itemleri incelerseniz görürsünüz ki clericlerin kullandıkları holy (kutsal) sembollerden de çeşit çeşit var. Size 30 adet değişik fiyat, özellik ve güçte Holy Symbol olduğunu söylersem anlarsınız işin boyutunu. Hemen hepsi +dmg veriyor ve çoğunun da çeşit çeşit daily özel güçleri var.


****************
Last edited by dwaxer on Sat Oct 04, 2008 8:09 am, edited 1 time in total.
Post Reply