Fifa'daki MÖTHİş devrim

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
Post Reply
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Fifa'daki MÖTHİş devrim

Post by Edmond »

Bilmem, belki bir çoğunuz sevmiyorsunuz Fifa'yı.

Ama yaptığı son devrimle vallahi gözümü boyadı.

Artık oynattığımız oyuncunun yerine koyuyoruz kendimi.

Nasıl mı?

Fare ile oynayarak :D

Oyunda WASD ile oyuncuları hareket ettiriyoruz, boşluk ile hızlanıyoruz.Farenin sol tuşu ile pas veriyoruz, sağ tuşu ile şut çekiyoruz.Ama en güzel özelliği artık fare imleci hedef şeklinde, yani fare neredeyse oraya pas, oraya şut.

Üstelik çalım hareketleri farenin dönüşüne göre.Ã?rneğin farenin tekerine basarak Fareyi tam tur çevirirseniz, adam topun üzerinde dönerek ilerliyor.Fareyi hızlı bir şekilde yukarı aşağı yukarı yaparsanız, ronaldinho'nun hareketi vs. vs.

Bence Fifa kendini aşmış.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
SacoKhan
Forum Yöneticisi
Posts: 2585
Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden

Post by SacoKhan »

Eğer öyle bir şey gelmişse helal olsun fifa serisine fakat benim merak ettiğim klasik oynanış devam ediyor mu ayrıca? yani iki türlü oyun seçeneğimiz var mı?
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

SacoKhan wrote:Eğer öyle bir şey gelmişse helal olsun fifa serisine fakat benim merak ettiğim klasik oynanış devam ediyor mu ayrıca? yani iki türlü oyun seçeneğimiz var mı?
Evet, üstelik:

Diyelim ki Klavye'yi seçtiniz.Hani bir klasik vardı, A tuşu hem havadan pas, hem kayarak müdahele, bu ikisini ayıramıyordunuz.Artık Standing Tackle ve Sitting (böyle bir şey :D ) Tackle diye ayırmışlar.Yani isterseniz şut tuşu kayarak müdahele vs. olabiliyor.

İsterseniz hem klavye hem fare, isterseniz klavye yön tuşları, isterseniz fare ile yön, isterseniz sadece klayve, ama sadece fare yok D:
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Yav bildiğim kadarıyla zamanında David Beckham için böyle bir oyun çıkmıştı. Onun yerine oynuyorsun, sadece onu kontrol ediyorsun felan... Hoşuma gitmişti ama hiç oynama fırsatım olmamıştı, zaten sevmem David'i :D
Image
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

AlenthasLeasess wrote:Yav bildiğim kadarıyla zamanında David Beckham için böyle bir oyun çıkmıştı. Onun yerine oynuyorsun, sadece onu kontrol ediyorsun felan... Hoşuma gitmişti ama hiç oynama fırsatım olmamıştı, zaten sevmem David'i :D
İstersen Fifa 08'den beri gelen Be a Pro olayıyla o dediğini zaten yapabiliyorsun.Fakat ben o olayı pek sevmem, gerçi çok güzel yönleri de var, takımın yenilgisi senin suçun olmuyor :D

Gerçi 08'den farklı olarak 09'da Be A Pro modunda 3. göz'den değil, 1. gözden de bakabiliyorsunuz :) Doğrudan Counter Strike oynar gibi :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

ea sports bir ea klasiğini konuşturmuş ve genelde ilk defa çıkmış seri olmayan oyunları aksine seri olarak bulunan oyunlarada devrim niteliğinde şeyler eklemiş bence de bravo adamlara
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Evet, Fifa-06, 07 08 hepsi aynıydı, yani evirip çevirip koymuşlardı, ama 09 gerçekten devrimmiş :D Aslında herkes aynı şeyi söylüyordu, GRAFİKLER MANYAYACAK falan ama ben grafiklerde köklü bir değişiklik göremedim :D Ha X-Box oynar gibi olmuş ama ben onların da grafiğini beğenmem zaten :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Darktimes
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 809
Joined: Wed Aug 02, 2006 10:00 am
Location: istanbul

Post by Darktimes »

Eğer dediğin gibiyse Edmond yapılabilecek hareketlerin kombinasyonunu düşünemiyorum.Harbiden aşmışlar kendilerini takdir ettim.
Ultima bırakılmaz, ara verilir ;)
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

yok fifa07'den ihtibaren çok iyi olmaya başladılar zaten yani 98 yada 99 oynarken aldığım zevki aldım kesinlikle, ayrıca pes'ten çok daha güzel ve süper lig'de var, yani tamam pes arkadaşlarla oynayınca zevkli ama tek başına oynarken master lig traş, fifa hem multiplayer hem single çok zevkli
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

Evet, bugün çok daha değişik şeyler ekleyebilecek olmanın gururunu taşıyorum :D

Ã?ncelikle Menajer Mod harika olmuş, ne değişmiş diyeceksiniz, takımlarda oyunculardan yalnızca birisini çıkarıp yerine yenisini koymak, takımın yıldızını değiştirebiliyor ve taraftarları coşturabiliyor.

En başta daha istediğiniz takımı seçerken, ulusunuza çok zıt bir şey seçerseniz, yani bir Türk iken Küba (!) liginde oynamak isterseniz "Bunu nerden buldular?" ya da 40'ına gelmemiş bir adam iseniz, "Ã?ocuklar top oynayamaz" şeklinde yazılar çıkıyor gazetede.Bunu geçelim, lige başlarken, her ligin bütçesini görebiliyor, bu kadarla da kalmayıp, her takımın RİVAL yani derbi takımını öğrebiliyor, o takımlara dostluk maçı teklif edip BOARD'ın, size olan güvenini artırabiliyorsunuz, eğer maçı kazanırsanız, daha en başta taraftarlar tavan yapabiliyor.

En başta seçilen dostluk maçlarında isterseniz ev sahibi takım ya da misafir takım olmak istediğini seçebiliyor VE seyircilerin oranlarını, yani sizde 80 ise bizde 20 seyirci olsun diyebiliyorsunuz, bence müthiş bir şey olmuş, ve teklifi yollarken altta sağda bir çubuk var, bu çubuk Sevecen bir teklif mi, yoksa dalga geçer gibi bir teklif mi olduğunu gösteriyor.Mesela Real Madrid ile Eskişehir'e teklif edecekken alttaki gösterge neredeyse en sona yapışmış ve nefret ediyor diyordu :D Sonra ben deplasmanım dedim, hâlâ kötü, ardından seyicrcilerin tamamı sizden olsun dedim, biraz sevecen oldu :D

Bu sadece baştaki değişiklikler, daha devamı var :D

Her maçtan sonra maçı kaydet denen bir özellik var ki bu maçta 5-6 tane güzel sahne var, siz ilk 2'den sonrasını kaydetmediniz, işte size fırsat, bütün maçı kaydetin, dostlarınıza seyrettirin denencek, harika bir özellik.

Ya da maç sırasında faul'lerin mantık hududuna girmiş olması, yani rakip her düştüğünde, ya da rakibe her çarptığınız faul olmuyor.Eğer müdahele topa ise, rakip sakatlansa da farketmez, devam.

Ya da kartlar, eğer top elinde olmayan bir adamın ayağına kayarsanız, hakem elinde kırmızı kart ile koşa koşa geliyor, ya da elinde top olan bir adama, adam atak yaparken arkadan kayarsanız aynısı yine geçerli.

Fakat kayarak müdahele olmadan da kart alabiliyorsunuz.Mesela rakibin üzerine farenin sol tuşu başılı olarak (eski tuşlarda "D" ) koşarsanız ve adama çarparsanız, sarı kartı (kırmızı görmedim hiç) alabilirsiniz.

Offside'larda bir değişiklik yok ama artık maç içi menüde fare ile tıklanabiliyor, eskiden bir hata veriyordu :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Aslında futbol oyunlarını hiç sevmem ama merak ettim yav...
Image
Post Reply