Arkadaşlar öncelikle bildiğim kadarı ile bunun nereden geldiğini yazayım. Anladığım kadarı ile eski bir Hiristiyan Bayramı adı Azizler günü... İnanca göre Azizler Gününde öbür Dünya ile yaşadığımız Dünyanın kapıları açılıyormuş. O nedenle öbür Dünyadaki sevdiklerimizle konuşabiliyoruz. Ancak ABD de bayram öncelikle ölüler zombiler vesaire ile ilgili bir güne dönüşmüş sonra da yine ölüm başta olmak üzere her türlü tema işin içine girmiş...
Amerikadaki sokaklar dev kostüm mağazaları ile dolu... Hele bu aralar Cadılar Günü 1 2 kasım gibi olduğundan tüm dükkanlar camlarına örümcek ağları kurukafalar ve benzeri dekorasyonlar yapmışlar..
Aslında aklıma bir fikir de geldi ama hem bir ev lazım hem de işi üstlenecek birkaç kişi lazım... Belki biz de bir kostüm ve dekor üretme çalışması yapabiliriz diye düşündüm. Ocak ayında.
Kostümlerle ilgili bir adresi vereyim. www.halloweenscene.com... İçlerinde çok kötüleri de var ama belki özellikle tiyatro ile uğraşanlarımızın esinlenecekleri de çıkabilir.
Cadılar Bayramı (Gelenek ve Kostümler)
Cadılar Bayramı (Gelenek ve Kostümler)
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
.
New Orleans da bir cadılar bayramına denk gelmiştim (selden önceki zamanda) Süperdi doğrusu. Sokaklarda çeşitli kılıklara bürünmüş binlerce insanın arasında günlük kıyafetlerle kendimi tuhaf hissetmiştim.
Bir de bir alışveriş merkezine giriyordum akşamüstü filan henüz kostümlüler piyasaya tam çıkmamıştı o yüzden beklenmedik bir olay oldu benim için; birden içerden bir cadı çıktı. Ama çok güzel bir cadıydı. Elinde süpürgesi bile vardı. Aklımdan çıkmayan bir anıdır o.
.
New Orleans da bir cadılar bayramına denk gelmiştim (selden önceki zamanda) Süperdi doğrusu. Sokaklarda çeşitli kılıklara bürünmüş binlerce insanın arasında günlük kıyafetlerle kendimi tuhaf hissetmiştim.
.
Last edited by dwaxer on Fri Oct 24, 2008 3:22 am, edited 1 time in total.
Yahuu kostüm mağzaları inanılmaz ben şu ana kadar sadece mağazaları gördüm. Kendi zombini bile alabiliyorsun... Üstelik de en azından ilk başta benim aklıma gelenden daha düşük fiyata... Evinin önüne kurmak için örümcek ağı satıyorlar mesela... Akla gelecek her türlü büyü cadı malzemesi var. : ) ) ) ) Hani Türkiye de olsa birisi muhtemelen insanlar büyücü mağazası der bu mağazalara... Durun gerçi ben insanın kendi kostümünü kendisinin yapmasından yanayım ama bu defalık sizin için bir tane alıp deneyebilirim.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
İlk cadılar günü bugün bakalım.. Bugün eski bir inanışa göre Ruhlar Dünyası ile yaşadığımız Dünya arasındaki kapılar açılıyor ve ruhlar serbestçe bu Dünyada geziyormuş... Hadi bakalım. Siz de dikkat edin. Bakarsınız iki üç tanesi oraya da uğrar. : ) ) )
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Hayır, cadılar bayramı Hristiyan günü değildi en başında.
Asıl adı Samhain'dir.Hristiyan Katolik Kilisesi'nin yaptığı Pagan katliamlarından kalma bir gelenektir.Aslı Spiritual ve Pagan inançlarına aittir.Kilise bayramları yok edememiştir.Hristiyan kültüründeki bir çok bayram Keltlerden çalınmıştır.Samhain bunlara en büyük örnektir.Günümüzde aslına uygun biçimde Spiritual Satanist ve Paganlar tarafından kutlanmaktadır.
Alıntı yaptım ama maksat bilgilendirmek
Asıl adı Samhain'dir.Hristiyan Katolik Kilisesi'nin yaptığı Pagan katliamlarından kalma bir gelenektir.Aslı Spiritual ve Pagan inançlarına aittir.Kilise bayramları yok edememiştir.Hristiyan kültüründeki bir çok bayram Keltlerden çalınmıştır.Samhain bunlara en büyük örnektir.Günümüzde aslına uygun biçimde Spiritual Satanist ve Paganlar tarafından kutlanmaktadır.
Alıntı yaptım ama maksat bilgilendirmek
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
Dogru kardes... Eskiden hiristiyan bayrami da degildi.... Ancak su anda ABD de artik bir Hiristiyan Bayramindan ziyade bir cesit milli eglence gibi kutlaniyor. O nedenle Hiristiyan Bayrami oldugu donemler bile eskide kalmis. Aslinda Hiristiyan dini bayramlarinin cogunun Kelt geleneklerinden devsirildigini duymustum. Bu onlardan sadece birisiymis.
HARBE GİDEN
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>Gene böyle güzel dön; <br>Dudaklarında deniz kokusu, <br>Kirpiklerinde tuz; <br>Harbe giden sarı saçlı çocuk! <br>
Yazımı okumadın galibaFirble wrote:Dogru kardes... Eskiden hiristiyan bayrami da degildi.... Ancak su anda ABD de artik bir Hiristiyan Bayramindan ziyade bir cesit milli eglence gibi kutlaniyor. O nedenle Hiristiyan Bayrami oldugu donemler bile eskide kalmis. Aslinda Hiristiyan dini bayramlarinin cogunun Kelt geleneklerinden devsirildigini duymustum. Bu onlardan sadece birisiymis.
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.
I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.
-Freddie Mercury
