Mistik büyü ve İlahi büyü

Sorularınız mı var? O zaman cevapları olan kişileri burada bulabilirsiniz.
Post Reply
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Mistik büyü ve İlahi büyü

Post by Starfell »

Arkadaşlar bu aksam Cine5 de büyücülük okulu diye bir film izledim. Ordada Dragonlance deki gibi cehennemin kapılarını açmaya çalışan tipler vardı. Bir büyücü dünyayı kurtarmaya çalışıyordu vs.

Olay: Cehennem kapısı bir tapınağın altında bulunuyordu ve kapıyı büyücü değil rahibe açıyordu.

Soru: Bu işler böylemi yürüyo. Yani bir büyücünün karanlık ruhları serbest bırakması için saf bir rahibeyemi ihtiyac vardır yoksa film dragonlance çakması mı ? Ben zaten büyücü çocuğu Raistline benzettim hafiften ama yinede merak ediyorum. Kapıları açmak için mistik büyü yetmiyor mu diye ?
Mark
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2004
Joined: Thu Aug 31, 2006 10:00 am
Location: Midkemia, portal/istanbul

Post by Mark »

Filmin adı neydi?
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
catboy
Site Yazarı
Site Yazarı
Posts: 3268
Joined: Fri Jan 19, 2007 10:00 am
Location: Izmir
Contact:

Post by catboy »

o filmin reklamını cine5te görmüştüm de izlemek istemiştim, ama kaçırdım filmi. nasıldı film peki, izlenecek bir film mi yoksa izlenmese de olur mu starfell?
Lugtarias
Forum Yöneticisi
Posts: 726
Joined: Wed Jun 13, 2007 10:00 am
Location: izmir

Post by Lugtarias »

Starfell bahsettiğin film, Usta Ursula'nın Yerdeniz Büyücüsünden esinlenmedir. Ejderha Mızrağı ile bir ilgisi yok bildiğim kadarıyla. Ayrıca rpg çerçevesinde bakarsan olaya, bir büyücünün karanlık ruhları serbest bırakması için herzaman bir ruhbana, ya da tanrısal büyü kullanan herhangi birine gereksinimi yoktur.
Ve sonbahar gelmeden toprağa düştü yeşil renkli yaprak, geceyi beklemeden ortaya çıkan ayla birlikte.
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

Frp hayal gücünü ön plana çıkartanbir hobi olduğu içim ben genellemelere karşıyım. Yani hiçbişeye her zaman diyemeyiz bence...

Bu olayı filmlerin, oyunların, filmlerin, romanların, neyse artık... iç mantıklarıve dış mantıklarıyla incelemek gerek.

Dışarıdan bakıldığında senaryoyu daha etkili kılmak için.anlayışları ve yetenekelri farklı iki karakter tipini bir arada çalışmakta zorlamak her zaman ilgi çekici bir olgu olabilir. Ejderha mızrağından o kadar etkilenmemeizin sebeplerinden biri de belki bu olgudur. Düşünsenize raitlin gidip kendisi kapıları açabilecek güçte olsaydı. Asıl ilgi çekici nokta gelen kişinin iyi bir din adamı(adam değildi ama ) ve kendi iradesiyle gelmiş olmasıydı. Bu senaryonun akışını tamamen değiştirmişti. Ayrıca rahibe olması durumu da bence senaryoyla alakalı. James bodda hep bayan karakterlerin olmasıyla benzer bir durum. Bütün karakterlerin erkek olduğu yerde çok ilgi toplanmayabilir =)

Diyarların iç dnamikleriyle bkıldığında ise. Belki teorikte imkansız değildir. Ama şimdiye akdar hiçbir büyücü o kadar büyük bir güce yeryüzünde erişebilecek kadar yaşamamıştır diye düşünülebilir. Yani yeryüzünde bir şekilde tanrısal güçlere ulaşabilseyi belki açacaktı. Ama Bu durumda limitlerden dolayı Raistlinin bile böyle bir olayı gerçekleştirmek için (ki bu olayın ilahi bir boyutu olduğunu da düşünürsek) ilahi bir katalizöre ihtiyaç duyduğunu düşünebiliriz. Neticede evet bashi geçen filmlerde romanlarda vesaire bir büyücüyle din adamının beraber çalışması gerekli omuş olur.

Ama başta dediğim gibi bunlar o diyarın önceden kurulmuş iç dinamiklerine ya da tamamen yazarın senaristin olayı ilgi çekici yapma isteğiyle alakalı. Yani ben bir dünya yaratmak istesem pekala bu işbirliği olmadan iki dünya arasında kapı açılmasını mümkün kılabilirdim belki... Genellemeyelim bence yine de...
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

Mark wrote:Filmin adı neydi?
Üsttede belirtiğim gibi filmin adı "Büyücülük Okulu"
Catboy wrote:o filmin reklamını cine5te görmüştüm de izlemek istemiştim, ama kaçırdım filmi. nasıldı film peki, izlenecek bir film mi yoksa izlenmese de olur mu starfell?
Yüzüklerin efendisiyle yada ejderler ve zindanlarla kıyaslanamaz tabiki ama hayal gücünü geliştirmek için izlenebilicek bir film.

-Spoiler-
Kısaca bir demircinin oğlunun -büyüyle hiç ilgisi olmayan bir- çok güçlü bir büyücü sayesinde yeniden hayata dönmesi ve oğlanın bu adama heveslenip birazda yaşadığı hayattan kurtulmaya çalışmasının bir sonucu büyüye yönelimi anlatıyor. Sonradan oğlan güçlü bir büyücü oluyor ve içindeki karanlıkla savaşıyor.
-Spoiler-
Lugtarias wrote:Starfell bahsettiğin film, Usta Ursula'nın Yerdeniz Büyücüsünden esinlenmedir. Ejderha Mızrağı ile bir ilgisi yok bildiğim kadarıyla...
Evet haklısın ama ben hani raistlinle rahibenin kapıyı açma olayına benzettim o açıdan ejderha mızragı dedim. Filmi yarı uyukluyarak izledigim için Cast bölümünü okuyamadım. :D
Efla wrote:Ayrıca rahibe olması durumu da bence senaryoyla alakalı. James bodda hep bayan karakterlerin olmasıyla benzer bir durum. Bütün karakterlerin erkek olduğu yerde çok ilgi toplanmayabilir =)

Diyarların iç dnamikleriyle bkıldığında ise. Belki teorikte imkansız değildir. Ama şimdiye akdar hiçbir büyücü o kadar büyük bir güce yeryüzünde erişebilecek kadar yaşamamıştır diye düşünülebilir. Yani yeryüzünde bir şekilde tanrısal güçlere ulaşabilseyi belki açacaktı...
Aslına bakarsan bende olayın senaryoyla ilgili olabileceğini düşünüyorum. Ancak yinede RP açısından bazı sıkıntılarım var. Yada eksikler...

Bu kapılardan bahsederken gözümde canlandırmakta zorluk çekiyorum. Nasıl bir yer olabileceği ve büyücünün nasıl bir güce sahip olması gerektiği konusunda bilgi verirseniz çok sevinirim...
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

güzel bir film değil açıkçası, d&d'nin filmlerinden bir tanesi güzel onun dışında adam gibi dragonlance, forgotten realms gibi dünyaları anlatan film yok zaten. Halbüki çok güzel konulu filmler çıkar yani mesela kara elf serisi'ni yapsalar ama onu da adam gibi çekmek zor hep yeraltında geçiyor, bide çok görkemli şehirler, öyle pek yapılacak gibi değil, ayrıca underdark'ta yaşayanların hepsi kızılötesi görüşe sahipler falan... aslında o tarz bir film için çok iyi fikirlerim var ama yapımcıların onları bulması zor gibi geliyor bana.
Starfell
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 693
Joined: Thu Apr 17, 2008 10:00 am
Location: Istanbul

Post by Starfell »

Kapı olayına dönersek eğer büyücünün nasıl bir güce sahip olması gerekir ben bu olayı düşünürken zorlanıyorum açıkcası bu basit bi kilit açma büyüsünden çok daha öte bi kavram olması gerekir diye düşünüyorum.
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Starfell wrote:Kapı olayına dönersek eğer büyücünün nasıl bir güce sahip olması gerekir ben bu olayı düşünürken zorlanıyorum açıkcası bu basit bi kilit açma büyüsünden çok daha öte bi kavram olması gerekir diye düşünüyorum.
bazen senaryolarda şaçmalanabiliyor.
Post Reply