Grand Theft Auto IV Tanıtım Ve yorum

Mucit Gnomların hayal makineleri, pc, konsol oyunları hakkında her sey..
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Grand Theft Auto IV Tanıtım Ve yorum

Post by Aegron Linwelin »

Niko Bellic, Kosova Savaşı' nda bulunmuş bir Doğu Avrupalıdır. Amerika’ya gelme nedeni ise Amerikan Rüyasını yaşamak istemesidir. Uzun süredir Amerika' da yaşayan kuzeni Roman, Niko'ya çok zengin olduğunu, spor arabaları olduğunu, kız arkadaşları olduğunu ve Liberty City'ye gelirse ona yardım edebileceğini vaat eder ve Niko Liberty City' ye doğru yola çıkar. Kuzeninin yalan söylediğini fark eden Niko, savaşması gerektiğini anlar. Hem kuzeninin borcunu kapatmaya çalışır hem de 10 yıldır aradığı kişinin izini sürer.



Oyunun Genel Özellikleri

Yeni oyunda, eskiye göre birçok alternatif çıkar. Eski oyunlardaki gibi küçük işlerle başlayıp, en büyük olmak gibi amaçlar yerine bir yerden görev aldıktan sonra, ister sokağın bir köşesinde telefonla sohbet edebilir, yada kız arkadaşımız ile yemeğe çıkıp, hoş bir gece geçirmek gibi serbestlikler verilmiştir. Rockstar'ın açıklamalarına göre oyundaki cep telefonu büyük ölçüde önemli, modern cep telefonlarındaki hemen hemen tüm özellikleri taşıyor.
GTA4 Kentteki bir caddeden portre

Yeni oyunda elimizdeki alan, San Andreas'ın 3/4'ü büyüklüğünde olmasına rağmen yeni oyundaki şehirde pek çok binaya girebilmek gibi bir imkan mevcuttur. Oyunda ayrıca Alderney denilen, New Jersey'den temel alınan küçük bir şehir daha içeriyor. Oyuncunun bindiği taksinin camından bakarak şehir seyredilebilir. 3 Boyutlu tasarlanmış oyunda yeni boyanan araçlar parlarken diğer araçlar biraz daha mat paslı ve kirli bir görünüme sahiptir. Karakterin yaralanması durumunda, etrafta can aramak yerine telefondan taksi çağırılarak, hasteneye gidilebilecek. Silahlar eskisi gibi bir dükkandan değil, sokak aralarından gizlice alınacak. Sniper türü silahlar modifiye edilebilmesine rağmen araçların modifiye edilememaktedir. Yayalar ve polisler suç işleyen kişiyi tanıyabilmekte ve sokakta silahla dolaşılırsa herkesin bir anda paniklemesine sebep verebilir.Ayrıca oyunda araçların bagajları açılıp içine silah saklanabilmektedir.Hatta oyuncu bagaja saklanabilmektedir.Siper alma sistemi sayesinde bir araba veya duvarın arkasına saklanabiliriz.Siperimiz parçalanırsa siper değiştirmek zorunda kalacağız..Oyunda karakterlerle aramız iyi olursa o karakterin bir özelliğinden yararlanabileceğiz.İyi anlaşmak için karakteri arayarak onu bir yere davet edebiliriz.Aramızdaki arkadaşlık seviyesi belli bir seviyeyi geçtiğinde karakter bize özelliğini açacaktır.Ã?rneğin,Little Jacob'la iyi anlaşırsak bize ucuza silah verecektir. xD :D
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

.
Benim bilgisayar bunu çalıştırsa oynamak isterdim ama çalıştırmaz. Nerden mi anladım; şu filmi seyredince:

http://www.gametrailers.com/player/34412.html

.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Zaten benim pc de de kasıyordu sildim. İnternet kafede felan oynuyorum bazen :D
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Oha helikopterin parçalanma şekline bayıldım!!! Filmlerdeki gibi aynı! :D Hep öyle bir helikopter parçalamak istemişimdir! Hatta GTA SA'da ne kadar çok uğraşmıştım ona benzer bir şeyler yapabilmek için ama düşer düşmez patlıyordu. Bunda muhteşem yapmışlar :-o
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

dwaxer ben bu linke tıklıyorum ekranda tarihle ilgili birşey çıkıyor submit felan yazıyor video yu izleyemedim :D
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
dwaxer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 6687
Joined: Mon May 21, 2007 10:00 am

Post by dwaxer »

aegron17 wrote:dwaxer ben bu linke tıklıyorum ekranda tarihle ilgili birşey çıkıyor submit felan yazıyor video yu izleyemedim :D
Yaşın küçük olduğundan izleyememişsindir; şiddet içeren sahneler var çünkü. :-P Yaşını büyük yazarsan ekrandaki tarih bölümüne izleyebilirsin o zaman.

.
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

o kadar zorlamıyo ya, benim laptopu zorlamadı mesela, gerçi daha önce 1gb ekstra ram taktım ama :)
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

dwaxer wrote:Yaşın küçük olduğundan izleyememişsindir; şiddet içeren sahneler var çünkü. :-P Yaşını büyük yazarsan ekrandaki tarih bölümüne izleyebilirsin o zaman.
Ya ben oraya direk submite basıyorumda ondan :-o
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Dragon_Knight
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 165
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Sivas
Contact:

Post by Dragon_Knight »

San andreası rahatlıkla oynuyordum. Bu oyunu daha denemedim. İnşallah bunuda rahat oynatır. Bir sorunumda oyunun 18 gb boş yer istemesi :| Zaten 120 Gb har diskim var :D Neleri silebilirim acaba :plotting:
Neden insanlar bu kadar acımasız ?<br>Neden dostum düşmanımdan farksız ?<br>Neden kaybedilince değerler anlaşılır ?<br>Neden güçlü hep duygularla oynaşır?<br>
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Ya aslında oyun çok zevkli ama bazı şeylerde çok kuralcı yönleri olabiliyor. Ama oynarken kendinizi gerçek hayatta gidi hissedeceksiniz kesinlikle.
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
Alenthas
Forum Yöneticisi
Posts: 2670
Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
Location: Innsmouth

Post by Alenthas »

Aegron, öyle bir şey gördüğün zaman direk 1980 yap geç hiç uğraşma :P Anla ki 18 (ülkenin yasalarına göre bu sınır 21'e kadar çıkabiliyor) yaş altının izleyemeyeceği saçma sapan bir şey.

Neyse, arabayla bir yere vurduğumuz zaman araçtan mı uçuyoruz? Peki hafifçe bir yere çarptığımız zaman canımız gidiyor mu? Olmasa daha iyi olur, eskiden olması tarafındaydım ama cidden bütün eğlenceyi kaçırıyor. GTA SA'da sürekli sağa sola çarpardım bilerek, sonra Mafia oynadım. Onda kaza yapınca hep canın gidiyordu, kaza yapmamakla uğraşırken işin bütün eğlencesi kaçıyor.
Image
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

O kadar abartılı değil ama çok hızlı bir yere çarptığında hsar alıyorsun diğer ounlarına göre :D
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

ya driver 3'teki gibi değil ama altında aldığın arabayı otobanda tüm hızına vardırdıktan sonra bariyerlere gömünce biraz acıtıyor tabii :D mesela bence driver 3'ün story mode dışında içinde İstanbul olmasına rağmen zevk vermemesi bence çok gerçekçi olmasıydı. İstediğin kadar silah taşıyamıyorsun falan, neyse ki GTA4'te öyle bir durum yok.
Aegron Linwelin
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2614
Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by Aegron Linwelin »

Aynen ya allahtan istediğin kadar silah taşıma özgürlüğü var oda olmasa oyunun zaten zevki kalcağını sanmıyorum. Bu arada tomb raider: underworld oynayan varmı? Cidden güzel bir oyun herkese tavsiye ederim oynamadan geçmeyin. Storm of Zehirde güzel DnD gibi zarlar felan atılıyor oynarken ve karakterler biraz sacred'ı anımsatıyor insana oynarken. Grafik bakımından ise cidden güzl bir oyun bunuda oynamanızı tavsiye ederim. Oyun zaten oynayanlar varsa daha öncede vardı ama bu yeni çıkan daha iyi. 15 saatlik oyun süresini 30 saate çıkarmışlar. Ayrıca online oyunlar gibi şunu topla getir, şu yaratıktan çıkıyor gibi görevler eklenmiş. Oyun saatini arttıran etken de bu görevler olsa gerek ama oyuna ayrı bir zevk katmış bence.
Thanks Mario but The princess is in another castle!!
:mrgreen: :-P
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

Aegron wrote:Aynen ya allahtan istediğin kadar silah taşıma özgürlüğü var oda olmasa oyunun zaten zevki kalcağını sanmıyorum. Bu arada tomb raider: underworld oynayan varmı? Cidden güzel bir oyun herkese tavsiye ederim oynamadan geçmeyin. Storm of Zehirde güzel DnD gibi zarlar felan atılıyor oynarken ve karakterler biraz sacred'ı anımsatıyor insana oynarken. Grafik bakımından ise cidden güzl bir oyun bunuda oynamanızı tavsiye ederim. Oyun zaten oynayanlar varsa daha öncede vardı ama bu yeni çıkan daha iyi. 15 saatlik oyun süresini 30 saate çıkarmışlar. Ayrıca online oyunlar gibi şunu topla getir, şu yaratıktan çıkıyor gibi görevler eklenmiş. Oyun saatini arttıran etken de bu görevler olsa gerek ama oyuna ayrı bir zevk katmış bence.
ya ben o officeboy görevlerini hiç sevmedim, ben içeriğiyle akıl kullandırmayı ya da direkt ani saldırıları içeren görevleri seviyorum, o yüzden bg2 ve iwd2 en sevdiğim oyunlardandır, çünkü bu dediğim iki oyunda da rakipler ya güçlü ya kalabalıktı ve iyi bir taktikle hemen zayıflatmak ya da yok etmek gerekiyordu yoksa halin duman :) zaten nwn2 bana eski fr oyunlarının verdiği zevki veremedi. Nwn 1'de verememişti, ekstra özel 3 boyut olmamış açıkçası, fable'da falan çok güzeldi ama nwn gibi bir oyuna olmamış, kontrolü zorlarşırıyor iyice.
Post Reply