V for vendetta
V for vendetta
En sevdiğim filmlerden bitanesi izleyen var mı acaba diye bi koloçan edeyim dedim ortalığı.
Bir filmde hem bu kadar eğlenebilip hem de birşeyleri bu kadar sorgukadığım nadirdir.
Hele karakterimizin konuşmalarının neredeyse tamamı alıntı yapılabilecek niteliktedir.
İzlemeyenler için de kısaca bilgi vereyim:
Film günümüz ingilteresinde geçiyor (neredeyse günümüz) fakat tarihi olayların kurgusuyla ve şu anki durumla oynanmış. Gücü tamamen elinde tutan baskıcı bir hükümet tarafından yönetiliyor. Belli saatten sonra sokağ çıkmak yasak, hükümet alehinde birşeyler yaptığı düşünülen insanlar kafasına torba geçirilip ortalıktan kayboluyor.
İşte tam böyle bir zamanda bir kişi çıkıyor ve hükümete meydan okuyor. İnsanların tekrar sorgulamasına neden oluyor.
Fİlmle ilgili en bilinen alıntıyı yaparak bitireyim. Aslında İngiltere tarihindeki bir olayla ilgili gerçek bir şiir bu. Ama filimle beraber apayrı bir anlam kazanıyor.:
Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I can think of no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Bir filmde hem bu kadar eğlenebilip hem de birşeyleri bu kadar sorgukadığım nadirdir.
Hele karakterimizin konuşmalarının neredeyse tamamı alıntı yapılabilecek niteliktedir.
İzlemeyenler için de kısaca bilgi vereyim:
Film günümüz ingilteresinde geçiyor (neredeyse günümüz) fakat tarihi olayların kurgusuyla ve şu anki durumla oynanmış. Gücü tamamen elinde tutan baskıcı bir hükümet tarafından yönetiliyor. Belli saatten sonra sokağ çıkmak yasak, hükümet alehinde birşeyler yaptığı düşünülen insanlar kafasına torba geçirilip ortalıktan kayboluyor.
İşte tam böyle bir zamanda bir kişi çıkıyor ve hükümete meydan okuyor. İnsanların tekrar sorgulamasına neden oluyor.
Fİlmle ilgili en bilinen alıntıyı yaparak bitireyim. Aslında İngiltere tarihindeki bir olayla ilgili gerçek bir şiir bu. Ama filimle beraber apayrı bir anlam kazanıyor.:
Remember, remember the Fifth of November,
The Gunpowder Treason and Plot,
I can think of no reason
Why the Gunpowder Treason
Should ever be forgot.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
-
Aegron Linwelin
- Kullanıcı

- Posts: 2614
- Joined: Wed Jul 18, 2007 10:00 am
- Location: Bursa
- Contact:
Remember, remember the Fifth of November Kulaklarımda çınlayan cümleler. Çok epikti...
Hayatımda gördüğüm en anarşi dolu film. Ben birde lisedeyken Literatur dersinde 5kasımla ilgili bi makale çevirmiştim hemen onun ardından geldi. Film elime. Çok sarmıştı.
Hatırlayamayağım ama Gümüş aynanın üzerindeki latince sözlerde çok güzeldi.
Hayatımda gördüğüm en anarşi dolu film. Ben birde lisedeyken Literatur dersinde 5kasımla ilgili bi makale çevirmiştim hemen onun ardından geldi. Film elime. Çok sarmıştı.
Hatırlayamayağım ama Gümüş aynanın üzerindeki latince sözlerde çok güzeldi.
Durun bi dakkika tutamadım kendimi.
Filmdeki ütopya size birşeyler hatırlatıyomu bilmem ama benim insanlarda gördüğüm benzer korkular var. Neyse konuşmucam bu konuda ama "V" idol olacak bir karakter.Bunun hayali bi karakter olduğunu unutmamak lazım. Birde gerçek "V" nin (Guy Fawkes) başına gelenler düşünürse idol olayını bir kez daha düşünmekte fayda var galiba
Filmdeki ütopya size birşeyler hatırlatıyomu bilmem ama benim insanlarda gördüğüm benzer korkular var. Neyse konuşmucam bu konuda ama "V" idol olacak bir karakter.Bunun hayali bi karakter olduğunu unutmamak lazım. Birde gerçek "V" nin (Guy Fawkes) başına gelenler düşünürse idol olayını bir kez daha düşünmekte fayda var galiba
-
occultsearcher
- Kullanıcı

- Posts: 368
- Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
- Location: Ankara
- Contact:
Genel bi sendrom bence. Filmi ya da kitabı olan şeylerin önceden hayranı olanlar filmleri beğenmez. Hatta buna bi ad koymak lazım. Aslında belki de vardır =)
Ama çizgi romanını pek okuduğum söylenemez sadece belli sahnelerin çizgiroman sayfalarına denk gedim internette. Çizgiromanı okumamış biri olarak bence film gayet başarılı. Çizgi romanda da filmde hoşuma giden şeylerin bir kısmını bulamadım. Mesela V daha basit konuşuyor gibi geldi.
Mesela parlemonto binası patlayınca
Eve: Bunu sen mi yaptı?
V: Evet ben yaptım.
Benim filmde gördüğüm V böyle cevaplardan kaçınıyor. Mesela
Eve: Ben orkestra falan göremiyorum.
V: Gözlem yeteneğin sana hala iyi hizet ediyor.
Sanırım filme sevmemin en büyük sebeplerinden biri de bu.
Ama çizgi romanını pek okuduğum söylenemez sadece belli sahnelerin çizgiroman sayfalarına denk gedim internette. Çizgiromanı okumamış biri olarak bence film gayet başarılı. Çizgi romanda da filmde hoşuma giden şeylerin bir kısmını bulamadım. Mesela V daha basit konuşuyor gibi geldi.
Mesela parlemonto binası patlayınca
Eve: Bunu sen mi yaptı?
V: Evet ben yaptım.
Benim filmde gördüğüm V böyle cevaplardan kaçınıyor. Mesela
Eve: Ben orkestra falan göremiyorum.
V: Gözlem yeteneğin sana hala iyi hizet ediyor.
Sanırım filme sevmemin en büyük sebeplerinden biri de bu.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
-
occultsearcher
- Kullanıcı

- Posts: 368
- Joined: Thu Jun 26, 2003 10:00 am
- Location: Ankara
- Contact:
Ya işin ilginci ben filmi izledikten sonra çizgiromanını okudum. Dolayısıyla bende evvelden bir beğenme durumu yok.
Ama çizgiroman V'nin ifade ettiği değerleri, filmden çok daha iyi veriyor. Ve dediğim gibi, hakikaten film, aksiyon filmi kalıyor çizgiromanın yanında.
Ama çizgiroman V'nin ifade ettiği değerleri, filmden çok daha iyi veriyor. Ve dediğim gibi, hakikaten film, aksiyon filmi kalıyor çizgiromanın yanında.
M - There is indeed such a conspiracy
"When you see filth, call it filth"
"When you see filth, call it filth"
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Burdaki sorun aslında insanların çoğunun karışıtırdığı bir olay. "Çizgi roman - Film - Kitap" olgularını birbirine karıştırmanız gerekir. Üçü de ÇOK farklı olgular, bunlar kıyaslanamaz. Elma ile armutu kıyaslamaktır bu. Ã?rneğin bir paragrafı bir çizgi roman karesinde tam olarak anlatamazsınız, ya da bir film sahnesinde her yazılanı veremezsiniz. Aynı şekilde bir film sahnesini yazıyla çok iyi anlatamazsınız, çok görseldir çünkü.
Bir kitabı aynen filme dökmeye kalkarsanız çok başarısız bir yapıt yaratırsınız. Ticari olarak da bir fiyasko olur. Senaristler bilerek uyarlanan yapıttan değişik bir senaryo yazarlar. Hatta mekanları, olayları, karakterleri bile değiştirebilirler. Yazıyla ideolojileri, düşünceleri çok iyi anlatırsınız; ama filmlerde bu mümkün değildir. Konuşmayı biraz uzatırsanız izleyici sıkılacaktır. Aynı şey kitap/çizgi roman için de geçerli. Aksiyonu çok iyi anlatamazsınız, biraz üstünkörü geçersiniz. Eğer en ince ayrıntısına kadar anlatmaya kalkarsanız okuyucuyu sıkarsınız. Bu konular iletişim bölümlerinde ders olacak anlatılıyor, karmaşık konular aslında. Burda kısaca geçiyorum. İsterseniz üzerinde daha konuşuruz.
Ben çizgi romanı çok severim çünkü kitap gibi ideolojilerinizi de anlatırsınız, film gibi aksiyonunuzu da gösterirsiniz.
Bir kitabı aynen filme dökmeye kalkarsanız çok başarısız bir yapıt yaratırsınız. Ticari olarak da bir fiyasko olur. Senaristler bilerek uyarlanan yapıttan değişik bir senaryo yazarlar. Hatta mekanları, olayları, karakterleri bile değiştirebilirler. Yazıyla ideolojileri, düşünceleri çok iyi anlatırsınız; ama filmlerde bu mümkün değildir. Konuşmayı biraz uzatırsanız izleyici sıkılacaktır. Aynı şey kitap/çizgi roman için de geçerli. Aksiyonu çok iyi anlatamazsınız, biraz üstünkörü geçersiniz. Eğer en ince ayrıntısına kadar anlatmaya kalkarsanız okuyucuyu sıkarsınız. Bu konular iletişim bölümlerinde ders olacak anlatılıyor, karmaşık konular aslında. Burda kısaca geçiyorum. İsterseniz üzerinde daha konuşuruz.
Ben çizgi romanı çok severim çünkü kitap gibi ideolojilerinizi de anlatırsınız, film gibi aksiyonunuzu da gösterirsiniz.
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Ben şahsen çizgiromanın yarısını okuyup, filmi izleyip sonra çizgiromanı bitirdim. Filmin sonundaki o kapışma sahnesi bana çok abartı geldi açıkcası. Yani V orda işi biraz şansa bırakmıştı
Ama filmin yine sonundaki o maske olayı güzeldi, çizgi romanda aynı şey yapılmamıştı. Filmdeki konuşmalar çizgiromana göre daha sağlamdı ama occultsearcher arkadaşımızın dediği gibi çok aksiyona kaçmıştı. Çizgiromandaki bir kaç kilit sahneden pek bahsedilmemişti, filmde Kader yoktu... Bu böyle uzar gider. Arada büyük farklılıklar olsa da filmin ve çizgiromanın farklı bir tadı vardı. Ama güzel olmuş, çünkü okuduğun şeyle aynı şeyi izlemek var, bir de biraz değiştirilmişini izleyip şaşırmak var. Fanlar tarafından hoş karşılanmaz genellikle ama değişiklik bazen iyi olabiliyor.
Code: Select all
ya kafadan vursalardı?Doğru demişsin aslında AlenthasLeasess ama o kadar risk her zaman olrdu zaten korktuğu bişey de yoktu.
Ama bu konuda artislik de yapmıştı:
Ama bu konuda artislik de yapmıştı:
Code: Select all
Eve ile tanıştıkları sahnede:
...I, like God, do not play with dice and I don't believe in coincidences.
demişti. Yani :
"Ben de Tanrı gibi, zar atmam ve tesadüflere inanmam.
Demek ki o kadar da garantici değilmiş. Ya da hakatten bildiği bişey mi vardı. Belki çok hızlı olduğu için kafasına nişan alanları ilk önce öldürmüştür :pChaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Yaşamda her şey risklerden oluşur. Risk almamak olmaz zaten. En basitinden bugün eve dönerken minibüse binmen bile risktir, her an kaza yapabilir minibüs ve ölebilirsin. Risk almamaya çalışırsan da hiçbir şey yapamazsın. Ã?rneğin Dark Knight'ta Joker'e hayrandım, adam tamamen riskler ve tesadüfler üzerine plan kuruyordu. Dikkat edin, hiçbir planının %100 garantisi yok. Aksine hepsi maksimum riskli planlar.
Hele V gibi her şeyi göze alan birisi risksiz iş yapmayı tercih etseydi o öykü olmazdı, en başta vazgeçerdi zaten. Düşünsenize, film başlıyor, "Eee, çok riskli, faşizm yüzünden bu kadar riske giremem" diyor ve evine dönüp TV izliyor. Aksine V her şeyi göze almıştı. Onu bu öykünün kahramanı yapan da o. Evet, şuna inanıyorum, bazen ana kahramanlar planlanan gibi olmayıp o anda kaybetmeli ki öykü gerçekçiliğini kaybetmesin.
Bir de şu var ki, polis kafaya nişan almaz. Öldürmeden yakalamak esastır. Öldürülmesi gerekecek kadar tehlikeli bir adamsa karşıdaki, tam göğüs ortası nişan alınır. Silahlar aslında oyunlardaki kadar kolay araçlar değildir, nişan alması ve vurması zordur. Ondan dolayı, kafa gibi dar bir alanı vurmayı hedeflemektense göğüs gibi geniş bir alanı vurmayı hedeflemek daha az risklidir. Göğsü kafadan daha kolay vurursunuz. Ayrıca gövde daha sabit, kafa daha hareketlidir. Adam eğilse bile gövdeye nişan aldığınız için vurursunuz adamı. Daha türetilir gerekçeler, kısacası göğse nişan alınır. Kafaya nişan almak biraz fantezi.
Hele V gibi her şeyi göze alan birisi risksiz iş yapmayı tercih etseydi o öykü olmazdı, en başta vazgeçerdi zaten. Düşünsenize, film başlıyor, "Eee, çok riskli, faşizm yüzünden bu kadar riske giremem" diyor ve evine dönüp TV izliyor. Aksine V her şeyi göze almıştı. Onu bu öykünün kahramanı yapan da o. Evet, şuna inanıyorum, bazen ana kahramanlar planlanan gibi olmayıp o anda kaybetmeli ki öykü gerçekçiliğini kaybetmesin.
Bir de şu var ki, polis kafaya nişan almaz. Öldürmeden yakalamak esastır. Öldürülmesi gerekecek kadar tehlikeli bir adamsa karşıdaki, tam göğüs ortası nişan alınır. Silahlar aslında oyunlardaki kadar kolay araçlar değildir, nişan alması ve vurması zordur. Ondan dolayı, kafa gibi dar bir alanı vurmayı hedeflemektense göğüs gibi geniş bir alanı vurmayı hedeflemek daha az risklidir. Göğsü kafadan daha kolay vurursunuz. Ayrıca gövde daha sabit, kafa daha hareketlidir. Adam eğilse bile gövdeye nişan aldığınız için vurursunuz adamı. Daha türetilir gerekçeler, kısacası göğse nişan alınır. Kafaya nişan almak biraz fantezi.
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
Possesed iyi demişsin de
Code: Select all
V nin girdiği kurşun yağmuru altında kafasına hiç isabet etmemesi de biraz fantezi olmuş. O kadar kurşunun atıldığı bir durumda bir istatistik deneyi yapsak bence yüksek ihtimalle kafa seviyesine bir ya da birkaç kurşun isabet eder. Ayrıca polis öldürmek için nişan almaz demişsin son sahnede yakalamaya çalışmıyorlardı öldürüp kurtulacaklardı.
Yani zar atmam demekle hiçbir işini olaslılığa bırakmadığını ima ediyor ama risk olması demek olasılık faktörü olması demek.
Ama sanırım o sahnede kızın adının eVe olmasının bir tesadüf değil bir işaret olduğunu vurgulamaya çalıştı.Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Ben de artık spoilera geçeyim 
Aaa, previewdan baktım da, spoilerın içinde quote penceresi oluşmuyormuş
Neyse Efla anlarsın sen.
Code: Select all
Sanmıyorum o kargaşada kafaya isabet etsin. Etmesi, V için büyük bir şansızlık olurdu herhalde xD Ama tehlikeyi göze almadan da istediğini yapamazsın. Bütün başarılı insanların yaşamına bakarsak mutlaka hayatlarının bir yerlerinde çok büyük riskler almışlardır.
[quote="Efla"]Ayrıca polis öldürmek için nişan almaz demişsin son sahnede yakalamaya çalışmıyorlardı öldürüp kurtulacaklardı.
[/quote]
O cümlemin devamını da okursan öldürmek istiyorlarsa göğüs ortasına nişan alırlar dedim.
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..
-
Possessed
- Site Çizeri
- Posts: 958
- Joined: Mon Mar 13, 2006 10:00 am
- Location: Tanrilarin Unuttugu Yerden...
- Contact:
Sen beni yalancılıkla mı suçluyorsun?! Ne bu çıkışın anlamadım. Asıl sen insanların kafasını bulandırma. Ben profesyonel eğitimden bahsediyorum. Polisler ve askerler göğüs merkezini vurmak üzere eğitilirler. Nedeni de yukarıda saydığım nedenler. Göğüste kalp ve ciğerler var, orayı vurmak da kafayı vurmakla aynı, neden kafa gibi zor bir hedefi vurmaya çalışasın.
Herhalde youtubeda bir video izledin, onun etkisinde yazdın bunu. Polis eğitimini kafayı vurmak üzerine almaz. Hiç filmlerde görmedin mi poligonlarda ateş ettikleri hedeflerde insan siluetinin göğüs kısmı daireler içindedir, kafa değil. Kafa üzerine bazı birimler eğitim alabilir, ama genel olarak kafayı vurmakla uğraşılmaz.
Ama olay anında saniyelerden bahsediyoruz, polis bırak göğsü nişanlamayı, nişan almadan bile ateş edebilir. Kafayı vurmaları da doğal; ama eğitimi tam göğüs ortası üzerinedir. NATO'da da öyledir. Ki zaten hep göğüs vurulur, ben pek öyle kafadan vurma olayı duymadım.
Bu da benim referansım olsun. Yahoo Answers'tan baktım, aynen benim dediklerimi sıralamışlar. Demek bir şey bilip de konuşmuşum.
http://answers.yahoo.com/question/index ... 814AAlTSvJ
Herhalde youtubeda bir video izledin, onun etkisinde yazdın bunu. Polis eğitimini kafayı vurmak üzerine almaz. Hiç filmlerde görmedin mi poligonlarda ateş ettikleri hedeflerde insan siluetinin göğüs kısmı daireler içindedir, kafa değil. Kafa üzerine bazı birimler eğitim alabilir, ama genel olarak kafayı vurmakla uğraşılmaz.
Ama olay anında saniyelerden bahsediyoruz, polis bırak göğsü nişanlamayı, nişan almadan bile ateş edebilir. Kafayı vurmaları da doğal; ama eğitimi tam göğüs ortası üzerinedir. NATO'da da öyledir. Ki zaten hep göğüs vurulur, ben pek öyle kafadan vurma olayı duymadım.
Bu da benim referansım olsun. Yahoo Answers'tan baktım, aynen benim dediklerimi sıralamışlar. Demek bir şey bilip de konuşmuşum.
http://answers.yahoo.com/question/index ... 814AAlTSvJ
I am Lord Amean, The King of North, Leader of Zederus..

