Nerde Bu Elfler -Orclar _insanlar -troler
Bogusa çekincelerinde hak vermiyor değilim. Ama şu noktaya dikkat çekmek istiyorum.
Sitenin eski ortamını tamamen diyar içi rplere bağlamak ne kadar doğru olur? Yani tekrar rpler başladığında bunun geri geleceği kesin mi?
Bence bu rplerden çok insanlarla ve tutumla ilgili bir şey.
Bana derseniz ki Efla bunca senedir duruyorsun orada neyi başardın. Bence ben yöneticiyken başardığımız en güzel şey bir kademe alınıyorsa bunun aslında site içinde daha fazla sorumluluk almak demek olduğu bilincini yerleştirmek oldu. Bunu söylemek çok bana düşmez aslında ama insanların fikrini fazlaca sorduğum için bile eleştirildiğim oldu. Demek istediğim bu benimle ilgili değil. şu anda demokratik ve özgür bir ortama sahibiz bence.
Bir şeyi ihtiraslı gözlerden uzak tutmanın yolu onun sanıldığı kadar değerli olmadığını göstermekti. Frpwolrd benim için çok önemli kabul ediyorum ama zamanında değerinin abartıldığını da kabul ediyorum. Yani öyle ki çoğu kişinin sosyal yaşantısının yüzde doksana varan bir kısmını oluşturuyodu zamanında yani frpworldde bir yere gelmek neredeyse hayatta bir kademe ilerlemek demek gibiydi.
Rpleri bir yana koyarsak bile artık böyle bir ortam yok. Site hala insanlar için değerli ama herkes gördüğüm kadarıyla buranın bir hobi ve eğlence sitesi olduğunu bilincinde.
Eskisi gibi kademeler kıdemler zaten olamaz. Olanların da şimdiye kadar sorun çıkartmamış olması beni umutlandırıyor. Yani en azından diyebilirim ki: Biz ne zamandan beri insanlar yönetime katılsın yönetim kadrosu yeterli değil diyoruz. Ama insanlar kullanıcı olarak daha mutlu olduklarından sanırım böyle birşeye yeldenmiyorlar. Eğer Hırs ve ihtirasa kapılacak insanlar olsaydı her gün bir başuruyu değerlendiriyor olurduk gibime geliyor.
Diyar içi rplerde böyle kötü anıların olmuş olmasının sebebi temelde yukarıda bahsettiğim gibi insanların frpworldü sosyal yaşantılarıyla fazlaca bütünleştirmiş olmasıydı. Dmlerin gerçek hayattaki şeyler karşılığında oyunculara birşeyler vaadettiğine bile malesef şahit oldum. Ama zannetmiyorum ki buradaki insanlar ne böyle bir suistimalde bulunsun ne de sitede oynanan bir oyun için diğerleri böyle bir girişimde bulunsun.
Bence geçmişte yaşanan sorunların ben büyük temeli (zamanında benim de içinde bulunduğum) yönetimin tutumuydu. Eğer bu tutum konusunda kullnıcılar bizlere güveniyorlarsa o zaman bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ama bir şühpe varsa bu konuda açıkça belirtilmeli ki biz de bunu gidermek için elimizden en geliyorsa yapalım...
Yeni diyar rpleri işinin daha açık bir şekilde daha fazla kişinin katılımıyla yapılabileceği fikrine ben de katılıyorum. Fakat şöyle de bir durum var. Ã?nceki mesajlarıma bakarsanız kimler ilgilenmek ister söylesin bir çalışma grubu kuralım dedim. Logan ve sacokhan zaten bu işin başını çekiyorlardı onlar dışında ben de bu ekipte yer almak istiyorum diyen çıkmadı. Yani bu noktada isteyen herkesin böyle bir çalışmanın içine girmeye hakkı var. Demokrasi de zaten burada. Yçnetim herkes tarafından yapılmıyor. Herkesin söz hakkı var zaten bu başlık da bunu temsil ediyor. Herkesin yönetici olabilme hakkı var diyar mevzusu için de sanırım sorarak bu kouşulu da yerine getirmiş olduk.
Yani isteyenin birşeyler yapabileceği bir ortamda yapana fazlaca müdahale etmek onu da bezdirebiliyor bu da daha önce yaşadığımız bir sorun. Fikirler muhakak belirtilir onun dışında ben de görevliyim arkadaş bu işe diyenlerle de beraber birşeyler yapılır.
---------------------
Bir de yukarıdakilerden bağımsız olarak söylemek istediğim bir şey:
Genel olarak bu başlıkta "ne olmasın" şeklinde tartışmalar dönüyor. Ama bu iş bir şekilde yapılacaksa ne olmasından daha çok onun yerine ne olabileceğini tartışmak doğru olabilir. İtirazlar alternatiflerle daha anlamlıdır diyorum yani (Vay be özlü söz gibi olmadı mı :p)
Sayglar sevgiler herkese...
Sitenin eski ortamını tamamen diyar içi rplere bağlamak ne kadar doğru olur? Yani tekrar rpler başladığında bunun geri geleceği kesin mi?
Bence bu rplerden çok insanlarla ve tutumla ilgili bir şey.
Bana derseniz ki Efla bunca senedir duruyorsun orada neyi başardın. Bence ben yöneticiyken başardığımız en güzel şey bir kademe alınıyorsa bunun aslında site içinde daha fazla sorumluluk almak demek olduğu bilincini yerleştirmek oldu. Bunu söylemek çok bana düşmez aslında ama insanların fikrini fazlaca sorduğum için bile eleştirildiğim oldu. Demek istediğim bu benimle ilgili değil. şu anda demokratik ve özgür bir ortama sahibiz bence.
Bir şeyi ihtiraslı gözlerden uzak tutmanın yolu onun sanıldığı kadar değerli olmadığını göstermekti. Frpwolrd benim için çok önemli kabul ediyorum ama zamanında değerinin abartıldığını da kabul ediyorum. Yani öyle ki çoğu kişinin sosyal yaşantısının yüzde doksana varan bir kısmını oluşturuyodu zamanında yani frpworldde bir yere gelmek neredeyse hayatta bir kademe ilerlemek demek gibiydi.
Rpleri bir yana koyarsak bile artık böyle bir ortam yok. Site hala insanlar için değerli ama herkes gördüğüm kadarıyla buranın bir hobi ve eğlence sitesi olduğunu bilincinde.
Eskisi gibi kademeler kıdemler zaten olamaz. Olanların da şimdiye kadar sorun çıkartmamış olması beni umutlandırıyor. Yani en azından diyebilirim ki: Biz ne zamandan beri insanlar yönetime katılsın yönetim kadrosu yeterli değil diyoruz. Ama insanlar kullanıcı olarak daha mutlu olduklarından sanırım böyle birşeye yeldenmiyorlar. Eğer Hırs ve ihtirasa kapılacak insanlar olsaydı her gün bir başuruyu değerlendiriyor olurduk gibime geliyor.
Diyar içi rplerde böyle kötü anıların olmuş olmasının sebebi temelde yukarıda bahsettiğim gibi insanların frpworldü sosyal yaşantılarıyla fazlaca bütünleştirmiş olmasıydı. Dmlerin gerçek hayattaki şeyler karşılığında oyunculara birşeyler vaadettiğine bile malesef şahit oldum. Ama zannetmiyorum ki buradaki insanlar ne böyle bir suistimalde bulunsun ne de sitede oynanan bir oyun için diğerleri böyle bir girişimde bulunsun.
Bence geçmişte yaşanan sorunların ben büyük temeli (zamanında benim de içinde bulunduğum) yönetimin tutumuydu. Eğer bu tutum konusunda kullnıcılar bizlere güveniyorlarsa o zaman bir sorun olacağını zannetmiyorum. Ama bir şühpe varsa bu konuda açıkça belirtilmeli ki biz de bunu gidermek için elimizden en geliyorsa yapalım...
Yeni diyar rpleri işinin daha açık bir şekilde daha fazla kişinin katılımıyla yapılabileceği fikrine ben de katılıyorum. Fakat şöyle de bir durum var. Ã?nceki mesajlarıma bakarsanız kimler ilgilenmek ister söylesin bir çalışma grubu kuralım dedim. Logan ve sacokhan zaten bu işin başını çekiyorlardı onlar dışında ben de bu ekipte yer almak istiyorum diyen çıkmadı. Yani bu noktada isteyen herkesin böyle bir çalışmanın içine girmeye hakkı var. Demokrasi de zaten burada. Yçnetim herkes tarafından yapılmıyor. Herkesin söz hakkı var zaten bu başlık da bunu temsil ediyor. Herkesin yönetici olabilme hakkı var diyar mevzusu için de sanırım sorarak bu kouşulu da yerine getirmiş olduk.
Yani isteyenin birşeyler yapabileceği bir ortamda yapana fazlaca müdahale etmek onu da bezdirebiliyor bu da daha önce yaşadığımız bir sorun. Fikirler muhakak belirtilir onun dışında ben de görevliyim arkadaş bu işe diyenlerle de beraber birşeyler yapılır.
---------------------
Bir de yukarıdakilerden bağımsız olarak söylemek istediğim bir şey:
Genel olarak bu başlıkta "ne olmasın" şeklinde tartışmalar dönüyor. Ama bu iş bir şekilde yapılacaksa ne olmasından daha çok onun yerine ne olabileceğini tartışmak doğru olabilir. İtirazlar alternatiflerle daha anlamlıdır diyorum yani (Vay be özlü söz gibi olmadı mı :p)
Sayglar sevgiler herkese...
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Bir konuda yanlış anlaşılmamak için tekrar belirteyim. Ben Diyar içi RP'ye karşı değilim. Karşı olsam oturup nasıl bir sisteminin olması gerektiği, zar işinin nasıl halledilmesi gerektiği gibi konularda fikir beyan etme ihtiyacı duymazdım. Hatta bize ait bir sistem olmasına karar verirsek bu konuda kafa patlatmaya da varım!
Benim tek çekincem eskiden olduğu gibi Diyar içi RP ile Site yönetimi'nin birbirine karışmaması. Nedir bu karışma? En basitinden büyücülük kulesinin moderatörünün diyar içi RP'de en iyi veya güçlü veya yüksek seviyeli büyücü olmaması. Diyar içi RP konusunda olan yegane çekincem bu ve bunun negatif bir bakış olmadığını düşünüyorum.
Efla'nın da söylediği gibi bugün oldukça demokratik ve özgür bir ortama sahibiz ve yine Efla'nın belirttiği gibi bugün ünvanlar bir değer, bir tatmin sembolünden çok bir sorumluluk. Her isteyene tanrısız sınavsız verilen, dene bakalım, denerken hem öğrenirsin hem de istediğin katkıyı sağlamış olursun dediğimiz bir şey... Ben bir tehlike gördüm ve ona dikkat çektim sadece.
Gelelim ihtiraslı gözlere... Her şeye negatif bakan halkın bir parçası olmak adına gönderilen mesaj sayısı bile bir ihtiras haline dönüşebilir! Kullanıcı profili ile özdeş RP karekteri, Rp karakterinin gelişmi ile artan yetkiler, nüfuz vs de aynı şekilde bir ihtirasa dönüşebilir.
Büyücük Kulesi başlığının gelişimi için kim en çok çabayı ortaya koymak istiyor demekle Bu Diyar'ın en yüksek seviyeli büyücüsü bu kulenin kapısının anahtarını elinde tutar demek aynı şey değil. Ben buna işaret etmek istedim sadece...
Not: Büyücülük kulesi öylesine örnek olarak verilmiştir. Özel bir anlamı yoktur.
Benim tek çekincem eskiden olduğu gibi Diyar içi RP ile Site yönetimi'nin birbirine karışmaması. Nedir bu karışma? En basitinden büyücülük kulesinin moderatörünün diyar içi RP'de en iyi veya güçlü veya yüksek seviyeli büyücü olmaması. Diyar içi RP konusunda olan yegane çekincem bu ve bunun negatif bir bakış olmadığını düşünüyorum.
Efla'nın da söylediği gibi bugün oldukça demokratik ve özgür bir ortama sahibiz ve yine Efla'nın belirttiği gibi bugün ünvanlar bir değer, bir tatmin sembolünden çok bir sorumluluk. Her isteyene tanrısız sınavsız verilen, dene bakalım, denerken hem öğrenirsin hem de istediğin katkıyı sağlamış olursun dediğimiz bir şey... Ben bir tehlike gördüm ve ona dikkat çektim sadece.
Gelelim ihtiraslı gözlere... Her şeye negatif bakan halkın bir parçası olmak adına gönderilen mesaj sayısı bile bir ihtiras haline dönüşebilir! Kullanıcı profili ile özdeş RP karekteri, Rp karakterinin gelişmi ile artan yetkiler, nüfuz vs de aynı şekilde bir ihtirasa dönüşebilir.
Büyücük Kulesi başlığının gelişimi için kim en çok çabayı ortaya koymak istiyor demekle Bu Diyar'ın en yüksek seviyeli büyücüsü bu kulenin kapısının anahtarını elinde tutar demek aynı şey değil. Ben buna işaret etmek istedim sadece...
Not: Büyücülük kulesi öylesine örnek olarak verilmiştir. Özel bir anlamı yoktur.
<div><strong>Çığlıkta henüz umut vardır, çığlık atmak güç ister. Tehlike, fısıltıdadır. Çünkü fısıltı bir tükenişin ifadesidir.</strong></div>
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Efla doğru noktalar değinmiş bana göre. Sitenin eski ortamının sadece bir kaç kişi yüzünden bozulduğunu da belirtmek gerekli bütün bu konuşulanların yanına. Yani olay site içi rplerle pek alakalı değildi, daha çok "bir şeyler yapmış olmak ve insanların bunu bilerek onlara itibar etmesi" üzerineydi. Eğer ben denilen gibi bir mentalite ile başlamış olsaydım işe, bu başlığa herhangi bir cevap yazmazdım zaten. Hatta eski denemelerle ilgili de konuşabilirim ama o insanlardan kimse kalmadı neredeyse, bu yüzden arkalarından konuşur gibi olmak istemiyorum. Olay sadece bir işi yaparken "gözlerini camgöz gibi açılması" değil de "tebessüm etmesi" üzerine kurulu. Umarım anlatabilmişimdir. Ã?ünkü benim çok hoşuma gidiyor şu anda uğraştığım şey. Hatta mümkünse kendi şimşek adlı karakterimle "oynayabilmek" istiyorum, zamanında oynatılamadım, bin türlü sorun çıktı. Hatta Marcus Sharpsabre adlı büyücüm vardı, onu mesela hırsla oynadım çünkü öyle bir karakter olmasını dilemiştim, izin verilmedi yine
yaa ben eski rpleri özlüyorum cidden.
Bir de diyarın kuralları falan kısımlarına değinmek istiyorum. Emin olun ego tatmini yapmak isteyecek bir sürü kişi çıkacaktır, ki onları kötü insanlar olarak algılamayalım kesinlikle. Ve bu bir çok problem yaratacaktır tekrar, bu yüzden adil bir yönetenin olması çok daha iyi olur. Ama tabi bir kişi yönetmeyecekse sayısı çok olan bir komite de rpleri yönlendirebilir, ama sayısının çok olması taraftarıyım, üç beş değil yani. Yüksek bir sayıya ulaşmak da zor tabi, umarım sitemize gelenlerin sayısı tekrar artar ve böyle en az 10 kişilik bir kadroyla bir sürü oyunlar aynı anda açılıp bir sürü kullanıcıya hitap ederiz diye hayal ederek yazdıklarımı bitirmek istiyorum. Bu arada bir sürü anlatım hatası ve bağlamsız cümleler yazmış olabilirim, benim bu aralar çok fazla düşünme problemim var bu yüzden konsantrasyon eksikliği yaşıyorum.beni mazur görün
Saygılarımla...
Bir de diyarın kuralları falan kısımlarına değinmek istiyorum. Emin olun ego tatmini yapmak isteyecek bir sürü kişi çıkacaktır, ki onları kötü insanlar olarak algılamayalım kesinlikle. Ve bu bir çok problem yaratacaktır tekrar, bu yüzden adil bir yönetenin olması çok daha iyi olur. Ama tabi bir kişi yönetmeyecekse sayısı çok olan bir komite de rpleri yönlendirebilir, ama sayısının çok olması taraftarıyım, üç beş değil yani. Yüksek bir sayıya ulaşmak da zor tabi, umarım sitemize gelenlerin sayısı tekrar artar ve böyle en az 10 kişilik bir kadroyla bir sürü oyunlar aynı anda açılıp bir sürü kullanıcıya hitap ederiz diye hayal ederek yazdıklarımı bitirmek istiyorum. Bu arada bir sürü anlatım hatası ve bağlamsız cümleler yazmış olabilirim, benim bu aralar çok fazla düşünme problemim var bu yüzden konsantrasyon eksikliği yaşıyorum.beni mazur görün
Saygılarımla...
Last edited by SacoKhan on Sat May 30, 2009 12:12 am, edited 1 time in total.
And i still wonder if you ever wonder the same!...
-
SacoKhan
- Forum Yöneticisi
- Posts: 2585
- Joined: Thu Mar 10, 2005 10:00 am
- Location: Yalnızlığın hüküm sürdüğü yerden
Ayrıyeten zaten büyücülük kulesinin en büyük büyücüsü Efla(gerçi yaşıyor mu onu bi araştırmam lazım
)ama moderatörü benim. Diğer bölümler için de öyle olması lazım.Bu tip şeylerde sıkıntılarımız olduğunu ve olacağını zannetmiyorum. Geçmişteki insanları artık geçmişe gömmek gerekli. Zaten bu işe başlayan kişiler eskiden neler olduğunu biliyorlar, haksız mıyım?
And i still wonder if you ever wonder the same!...
Büyücüler için, rogue lar için özel başlıklar var. Savaşçılar neden bir başlık altında duruyor. Ben yeni diyarda kesinlikle okçu olurum. Elfler ya da okçular için özel bir başlık olcak mı?
Kendi doğanı öğren, bütün yanlarını kabul et, egemenlik ancak o zaman başlayabilir. Kendini reddetmek herşeyi reddetmektir.
Benim anlattıklarım da zaten karşı çıktığını düşünüp savunmak için değildi bogus =) O kadar yazmışsın haklı noktalara değinmişsin. Endişelerinle ilgili konuları değinmeyi kendime görev saydım.
Ã?nvan sistemi olarak da aslında eskiden de öyle çok büyük bir hiyeralşi yoktu. Sadece insanlar hiyeralşiyi kendisi oluşturdular diyebilirim. Kurallarda olan şu kadardı:
-Diyarın ustaları sınavını geçenler o sınıfta ustalık kazanırlar. Ã?ğrneğin büyücülük kulesi için ustalar kule içerisinde başbüyücü karakter oynatabilirler.
Yani bölümün yöneticisinin rplerle hiçbir ilgisi yok normal şartlar altında da. Kule ile ilgili bir karar alınacaksa da başbüyücü olanlar arasında oylama şeklinde karar alınıyordu. kulenin anahtarı gibi bir durum yoktu. Rp içindekilerin dışarı taşması engellenebilir bence.
Haa şöyle bir durum da vardı aslında ama bunun engellenmesi de gerekli değil bence:
Bazı kişiler çok güçlü karaktere sahip olduklarından değil ellerinde zayıf karakterler olsa bile çok güzel roller yazdıklarından sitede saygı görürlerdi. Bu zaten şu anda da sitede işleyen resmi olmayan bir kural. Bir şeyleri güzel yapan otomatikman saygı görüyor.
Eşitlik ortamı muhakak olucak. Bunu herkese eşit haklar vererek sağlamaya çalışırız. Fakat bu bir oyun olduğuna göre oyunda da kimi karakterlerin kimi karakterlerden üstün olduğu kabul edilebilir bir gerçek. Yani Karargah örneği üzerinde gidersek oyun içerisinde kimse kimsenin komutanı olamaz olmamalı demek oyunlara da zarar verebilecek birşey çünkü rol yapma ortamı bunu gerektirebilir bazen. Bazen eğlenceli olması için bunun olması gerekir.
Yoksa oyun dünyasını oyun dışı kurallarla bu kadar bağlamaya çalışırsak gerçekçiliği de zedelenebilir. düşünsenize bir hırsız ya da yan kesici birisinin parasını çalıyor ya da gasp ediyor. Frpworld kuralarına göre sen bunu yapamazsın dendiğini
Oyunların içinde grubun içerisinde hiyeralşi varken de oyun oynadım. İnsanların bundan çok rahtsız olduğunu hatırlamıyorum. Rahatsız olunan nokta birisinin oyun içerisindeki bir konuma birisinin kayırmasıyla gelmiş olabilmesi sanırım.
Burada sağlamamız gereken şey belki hiyeralşinin sadece oyun içerisinde kalacağının garantisini vermek.
Zaten bu ünvanlar konusundaki en büyük iki sıkıntı vardı sanıyorum. Kutuplaşma olayı için de öyle. Bütün bu mücadelenin kaynağı da buydu belki de:
Aldmin ve alt adminler tanrı olarak oyunlara katılabiliyordu.
Zaten bu uygulamayı diyar rpleri devam ederken bile kaldırmıştık. Ben yönetici olduğum halde tanrı şeklinde oynamamış ikinci yöneticiyim yanılmıyorsam. Diğer sorun ise tanrı olan kişilerin kendi "seçilmiş kişileri" olmasıydı. Zaten kişiler tanrıları temsil etmediği sürece bu iki sorundan da kurtulmuş oluyoruz.
Bu arada sacokhan efla yaşıyordu.
Ama eski oyuncuların eski karakterleriyle doğrudan oyunlara katılmasının çok büyük haksızlık olacağını düşünüyorum. En fazla oyun malzemesi olarak kullanabiliriz böylece diyarın tarihinden de yararlanmış olabiliriz.
Markın sorusuna gelince Eh okçular da bir çeşit savaşçı olmuyor mu. Savaşmak için kılıç kullanmak gibi bir kısıtımız yok. Her sınıf içinse ayrı bir bölüm olması mümkün değildi. Ozanlar da mesela hırsızlarla aynı başlığı kullanıyorlar. Elfler için de yok. Ã?ünkü hiçbir ırka özel bir bölüm açılmadı. Savaş karargahı ebnce gayet uygundur.
YEni bölüm açma konusundaki sıkıntı genelde aynı oluyor. Bu bölüm açıldığında buna değecek mi ve içi dolabilecek mi? Sitede buna ihtiyaç var mı ve yeterince içeriğe sahip olabilecek mi?
Sitedeki entrikalardan zamanında en çok çekmiş insanlardan biri olarak bir daha geri gelmemeleri için elimden geleni yapacağımın sözünü verebilirim burda. Kafasında soru işareti olanların içini rahatlatmaya yeter mi bilmiyorum ama =)
Ã?nvan sistemi olarak da aslında eskiden de öyle çok büyük bir hiyeralşi yoktu. Sadece insanlar hiyeralşiyi kendisi oluşturdular diyebilirim. Kurallarda olan şu kadardı:
-Diyarın ustaları sınavını geçenler o sınıfta ustalık kazanırlar. Ã?ğrneğin büyücülük kulesi için ustalar kule içerisinde başbüyücü karakter oynatabilirler.
Yani bölümün yöneticisinin rplerle hiçbir ilgisi yok normal şartlar altında da. Kule ile ilgili bir karar alınacaksa da başbüyücü olanlar arasında oylama şeklinde karar alınıyordu. kulenin anahtarı gibi bir durum yoktu. Rp içindekilerin dışarı taşması engellenebilir bence.
Haa şöyle bir durum da vardı aslında ama bunun engellenmesi de gerekli değil bence:
Bazı kişiler çok güçlü karaktere sahip olduklarından değil ellerinde zayıf karakterler olsa bile çok güzel roller yazdıklarından sitede saygı görürlerdi. Bu zaten şu anda da sitede işleyen resmi olmayan bir kural. Bir şeyleri güzel yapan otomatikman saygı görüyor.
Eşitlik ortamı muhakak olucak. Bunu herkese eşit haklar vererek sağlamaya çalışırız. Fakat bu bir oyun olduğuna göre oyunda da kimi karakterlerin kimi karakterlerden üstün olduğu kabul edilebilir bir gerçek. Yani Karargah örneği üzerinde gidersek oyun içerisinde kimse kimsenin komutanı olamaz olmamalı demek oyunlara da zarar verebilecek birşey çünkü rol yapma ortamı bunu gerektirebilir bazen. Bazen eğlenceli olması için bunun olması gerekir.
Yoksa oyun dünyasını oyun dışı kurallarla bu kadar bağlamaya çalışırsak gerçekçiliği de zedelenebilir. düşünsenize bir hırsız ya da yan kesici birisinin parasını çalıyor ya da gasp ediyor. Frpworld kuralarına göre sen bunu yapamazsın dendiğini
Oyunların içinde grubun içerisinde hiyeralşi varken de oyun oynadım. İnsanların bundan çok rahtsız olduğunu hatırlamıyorum. Rahatsız olunan nokta birisinin oyun içerisindeki bir konuma birisinin kayırmasıyla gelmiş olabilmesi sanırım.
Burada sağlamamız gereken şey belki hiyeralşinin sadece oyun içerisinde kalacağının garantisini vermek.
Zaten bu ünvanlar konusundaki en büyük iki sıkıntı vardı sanıyorum. Kutuplaşma olayı için de öyle. Bütün bu mücadelenin kaynağı da buydu belki de:
Aldmin ve alt adminler tanrı olarak oyunlara katılabiliyordu.
Zaten bu uygulamayı diyar rpleri devam ederken bile kaldırmıştık. Ben yönetici olduğum halde tanrı şeklinde oynamamış ikinci yöneticiyim yanılmıyorsam. Diğer sorun ise tanrı olan kişilerin kendi "seçilmiş kişileri" olmasıydı. Zaten kişiler tanrıları temsil etmediği sürece bu iki sorundan da kurtulmuş oluyoruz.
Bu arada sacokhan efla yaşıyordu.
Markın sorusuna gelince Eh okçular da bir çeşit savaşçı olmuyor mu. Savaşmak için kılıç kullanmak gibi bir kısıtımız yok. Her sınıf içinse ayrı bir bölüm olması mümkün değildi. Ozanlar da mesela hırsızlarla aynı başlığı kullanıyorlar. Elfler için de yok. Ã?ünkü hiçbir ırka özel bir bölüm açılmadı. Savaş karargahı ebnce gayet uygundur.
YEni bölüm açma konusundaki sıkıntı genelde aynı oluyor. Bu bölüm açıldığında buna değecek mi ve içi dolabilecek mi? Sitede buna ihtiyaç var mı ve yeterince içeriğe sahip olabilecek mi?
Sitedeki entrikalardan zamanında en çok çekmiş insanlardan biri olarak bir daha geri gelmemeleri için elimden geleni yapacağımın sözünü verebilirim burda. Kafasında soru işareti olanların içini rahatlatmaya yeter mi bilmiyorum ama =)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
Eflanın son mesajı içimi rahatlattı çünkü öyle yazmışsınız ki içinden "adminlerin roleplay olarak bir üstünlüğü olmayacak mı? Roleplayde herkes eşit mi olacak? Kimse bize patronluk taslamayacak mı?" diye kafamdan geçirmiştim. Ã?ünkü bunlar hayatın bir parçası olduğu için FRPWorldde böyle bir kısıtlama koyduğumuz zaman gerçekçiliğini kaybeder. Aynı zamanda rütbeler ve sınavların olması bence gayet iyi bir fikir. Sınavı geçemezsen başlık açamazsın gibi ağır şeyler değil tabii ki ama...neyse işte demek istediğimi anlamışsınızdır.
Hem ne bileyim, birisi güçlü olur roleplay gereği kabadayılık yapar, yapmalı da zaten! Hem eğer baktınız adamın karakteri sizin karakterinize laf söylüyorsa bu kişisel bir hakaret değil karakterler arası roleplaydir, alınmak biraz paranoyakça olur diye düşünüyorum (gerçi konuyla alakası yok ama örnek verdim). Birisi patronken diğerleri işçi olur, eğlenceli de olur yani. "Ben illa herkese hükmedicem! hepiniz benimsiniz" diye düşünen biri yoktur diye düşünüyorum.
Hem ne bileyim, birisi güçlü olur roleplay gereği kabadayılık yapar, yapmalı da zaten! Hem eğer baktınız adamın karakteri sizin karakterinize laf söylüyorsa bu kişisel bir hakaret değil karakterler arası roleplaydir, alınmak biraz paranoyakça olur diye düşünüyorum (gerçi konuyla alakası yok ama örnek verdim). Birisi patronken diğerleri işçi olur, eğlenceli de olur yani. "Ben illa herkese hükmedicem! hepiniz benimsiniz" diye düşünen biri yoktur diye düşünüyorum.
-
Dragon_Knight
- Kullanıcı

- Posts: 165
- Joined: Thu Oct 04, 2007 10:00 am
- Location: Sivas
- Contact:
Diyarın eski halini bilmediğim için fazla yorum yapamayacağım ama şimdiki kadroda bogusun anlattığı gibi sorunlar çıkacağına ihtimal vermiyorum. frpworld şimdiye kadar üyesi olduğum en rahat forum. Hatta ilk zamanlar 'bu ne başıboşluk' diye düşünmüştüm
. Frpworldü bu haliyle seviyorum ve böyle kalmasını istiyorum. (Diyar içi rp olmasın demiyorum.)
Neden insanlar bu kadar acımasız ?<br>Neden dostum düşmanımdan farksız ?<br>Neden kaybedilince değerler anlaşılır ?<br>Neden güçlü hep duygularla oynaşır?<br>
Gerçek dünyada bunun pek çok örneği var. Bence korkuyu yaratan bu. Yani tamam belki çok siyasi olacak ama kominist rejimlerin yıkılmasındaki en büyük etken hükmetme anlayışı olarak değerlendirilebilir. (Bkn. Neyin iyi neyin kötü olduğuna karar vericek birilerinin olması) Nispeten özgürlükçü bir rejimken bir süre sonra totaliter bir rejime dönüşmesi.AlenthasLeasess wrote:Birisi patronken diğerleri işçi olur, eğlenceli de olur yani. "Ben illa herkese hükmedicem! hepiniz benimsiniz" diye düşünen biri yoktur diye düşünüyorum.
Yani demem o ki kominist rejimlerde ilk başlarda işçi sınıflarının refahını artırmaya yönelik rejimler olarak kuruluyorlar ancak bir süre sonra insan doğasının gereği olarak. İnsanların gözünü hırs bürüyor. Kimse ben adil olacam. Ben hükmetmek istemiyorum diyemez benim kanımca. Dese bile bu ne kadar gerçekçi olur.
Bizler fantastik dünyayı seven insanlarız. Mesela bakarsanız. LOTR de yüzük önceleri barış için kullanılacaktı. Ancak sonra herkesin doğasını değiştiriyor. Ã?yleki Yüzüğün koruyuculuğu için kendi canını feda eden yiğit Boromir bile kendine laf geçiremiyor.
Yine LOTR a baktığınız zaman bilgelik ve güvenlirliklerinden şüphe duyulmayan Gandalf ve Elrond bile yüzüğü taşımaları teklif edildiğinde kendilerine güvenemediklerinden teklifi red edmişlerdi.
İyide senin önerin ne diyeceksiniz. Hali hazırda bir önerim yok kaldıki ben kendimi bu konularda çokta yetkin bir insan olarak görmüyorum. Daha önce Darkgnome 'unda belirttiği gibi ben kullanıcıyım.Tüketiciyim. Ancak benim sitedeki geleceğimi etkilecek bir durum üzerinde fikirlerimi belirtmezsemde olmaz diye düşünüyorum.
Bogusun dikkat çektiği durumların önüne geçilmesi için kesin olarak kurallar belirlenmeli sistem ona göre düzenlenmeli vs. Yani kimse söz veriyorum ben böyle bir iktidar peşinde koşmayacağım. Hırsın önüne geçeceyim deyip ortadan çekilmemeli. Yoksa Seçim meydanlarında dokunulmazlığı kaldıracağım diyen ancak seçildikten sonra bir türlü kaldırmayan siyasetçilerden ne farkımız olacak.
Yanlış anlaşılmamak dileklerimle...
Saygılarımla
nasıl kurallar önerirsin starfell? Zaten kullanıcıların ve yöneticilerin işlerini tanımlayankurallar var sitede. Geçmişte yapılan hareketler de kurallara aykırıydı. Ama zaten kuralları denetlemek yönetimin görevi olduğunda yönetimin yapabileceği şeyler için kural koymak pek de mantıklı olmuyor.Starfell wrote:Bogusun dikkat çektiği durumların önüne geçilmesi için kesin olarak kurallar belirlenmeli sistem ona göre düzenlenmeli vs. Yani kimse söz veriyorum ben böyle bir iktidar peşinde koşmayacağım. Hırsın önüne geçeceyim deyip ortadan çekilmemeli. Yoksa Seçim meydanlarında dokunulmazlığı kaldıracağım diyen ancak seçildikten sonra bir türlü kaldırmayan siyasetçilerden ne farkımız olacak.
Yanlış anlaşılmamak dileklerimle...
Saygılarımla
Frpworldün ortamının özgür olmasından herkes memnunken daha fazla kural koymak yerine karşılıklı hoşgörü ortamına güvenmek daha iyi geliyor her zaman bana.
Zaten koyulabilecek kurallar uygun olmayan davranışı cezalandırmak şeklinde olabilir. Mevcut kurallar da bunu sağlar zaten. Bütün davranışlar iyi niyet çerçevesinde inceleniyor.
Frpworldü öyle siyaset yapılacak biyer olarak görmüyorum ben. Ama siyasetçi benzetmesi en azından benim için biraz değişik oldu. Yani sanırım ben o kadar konuştuğum için söyleyip, söz verip kaçabilecek kişi de ben oluyorum. Her türlü şikayeti dinleyip değerlendirmeye çalışıyoruz ama herşeyi yazılı kurala bağlamaya çalışırsak karşılıklı güven ortamını kaybederiz bence. Söz verildiğinde buna uyulup uyulmayacağı kafada soru işareti bırakıyorsa sanırım bu noktada kendimi sorgulamam gerekecek.
Ama yine de dinlemek gerekir bence. Kurallar konusunda daha somut örne verirsek kural olarak uygulamaya da sokabiliriz.
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Order is the dream of man.
ve efla'nın yazısıyla 100. mesaja ulaşılır...
Ben buraya hiç yazmadım çünkü pek değerli fikirlerim olacağını düşünmüyorum bu konuda da laf kalabalığı etmek istemiyordum ama 100. mesaja ulaşıldığını görünce tutamadım kendimi...
Umarım bir 100 mesaj daha olmadan diyar rplerine başlanmış olur diye umuyorum...
Ben buraya hiç yazmadım çünkü pek değerli fikirlerim olacağını düşünmüyorum bu konuda da laf kalabalığı etmek istemiyordum ama 100. mesaja ulaşıldığını görünce tutamadım kendimi...
Umarım bir 100 mesaj daha olmadan diyar rplerine başlanmış olur diye umuyorum...
Adam pusuda bekliyormuş yahucatboy wrote:ve efla'nın yazısıyla 100. mesaja ulaşılır...![]()
Ben buraya hiç yazmadım çünkü pek değerli fikirlerim olacağını düşünmüyorum bu konuda da laf kalabalığı etmek istemiyordum ama 100. mesaja ulaşıldığını görünce tutamadım kendimi...
Umarım bir 100 mesaj daha olmadan diyar rplerine başlanmış olur diye umuyorum...
Neyse şimdi ben de maydanoz oldum bir kaç şey söyleyeyim boş boş gitmeyeyim.
Starfell tabii ki herkes bir tarafta egosunu tatmin etmek ister, işin güzel tarafı şu ki fazla abartmadan bunu yapmak mümkün sonuçta RP. E tabii eskiden "şunun ayağını kaydıralım" falan tarzında muhabbetler dönüyormuş. Fakat şimdilerde kullanıcılar birbirlerini o kadar iyi tanıyorlar ki böyle bir şeyi düşüneceklerini sanmıyorum. şahsen ben birisinin arkasından işler çevirsem hem utanırım hem de yüzüne bakamam herifin. Sadece onunla kalmaz kendimden tiksinirim ve inanıyorum ki herkes benim gibi düşünüyordur.
Bilemiyorum, fazla yeni gelen kullanıcı da yok, herkes birbirini tanıyor. Küçük bir kasaba gibiyiz, entrika döneceğine pek ihtimal vermiyorum. Yoksa ben mi çok tozpembeyim?
Her nasıl olursa, eskiden yaşanan olaylar yüzünden endişelendiğinizi biliyorum ama sırf onlara bakıp seçenekleri kısıtlamayın derim. Yine de Türkiyedeki çoğunluğa inanmasam bile bu sitedeki çoğunluğa inanıyorum ve karar ne olursa olsun herkese uyacağım.
Efla benim sana güvenim tam senin kendini sorgulaman gereksiz. Ancak anladığım kadarıyla Rpleri yönetmek için yeni bir yönetim oluşturulmak üzere.
Ben daha önce Frpworldle ilgili bir başlıkta post sayısına göre rütbe verilmesi olayına da karşı çıkmıştım. Eleştirilerimin toplandığı noktalar ise başlıkların gereksiz kirleneceği ve insanların rütbe alamak için post kasacağıydı.Yani baktığınızda bu eleştirilerim sebebi ortaya çıkabilecek hırs olgusuy ilgiliydi.
FRP oynayacaksak mutlak sürette DM gerekliliği olacağınında farkındayım. Ben demiyorum ki:
"DM ler olmasın onalara güvenmiyorum!"
Hayır bu kişisel güvensizlikle alakalı bir şey değil. Kimse bunu kişisel almasın. Ã?nvan ve seviye olmazsa kimsenin eline bir birini yiyecek bir şey vermemiş oluruz diye düşünüyorum. Hedefimiz RP yi etkin kılmak olmalı. Bunun içinde yin bogusun dediği büyü sistemi kullanılarak hayal gücünü aktif kılmalıyız diye düşünüyorum.
Herşeyi minimal düzeyde tutmalıyız. 4th edition gibi featlere powerlara abanılmalı. Madem insanlar oturup sistem yapacaklar (benim meşguliyetim boyumu aştı ne yazıkki dolayısıyla ben bu çalışmaya katılamıyorum. O yüzdende fazla birşey demek istemiyorum. Sonuçta bi emek veriyorlar ancak yarattıkları şeyde eleştirilere burun kıvırmamalarını istiyorum.) bırakalım yapsınlar. Ama özgür bir sistem olsun.
Yani ben siteye girdiğimde kendimi masaüstü oyunun başında dungeon larda bulmak istemiyorum. Hana gidip iki sohbet etmek istiyorum vs. Darkgnome'unda dediği gibi asaüstü oyun modunda bir şeyler yapılacaksa aksama ihtimali çooookk kuvvetli zaten.
Bu konuda bogusun dediklerine ekliyecek hiç birşeyim yoktur. Tamamen katılıyorum.Seviye ve unvan olmamalı. Herkes eşit olmalı. Rp saygınlık kazandırmalı. Sıfat yapılan işin önüne geçmemeli.Bogus wrote: Ustalar, efendiler, tanrılar... Tanrıların yakınları! Sınavlar ve ünvanlar. Hey heeeyt.
Sitenin karışık zamanlarında saray yöneticilerinden bir kaç tanesi ile tanışma fırsatı bulmuştum. Onların bir kafe'de oturup saraydaki olaylar hakkındaki konuşmalarını, entrikalarını, planlarını dinlemiştim. Ã?irkindi ve gereksizdi. Ego patlaması yaşanıyordu. Gerçekten kendilerini tanrı ve usta sanıyorlardı... Böyle bildiğimiz Dragonlance gibi bu diyarı ele geçirmenin yollarını düşünüyorlardı.
Bu sitenin tekrar o hale gelmesini istemiyorum. Tanrıların ustaların ünvanlar dağıtmasını istemiyorum. Bu yüzden egoların şişmesini, şu anda sahip olduğumuz dostane ortamın yok olmasını istemiyorum. Roleplay olacaksa olsun, ama seviye ve ünvan geçmişte kaldı...
Yukardada belirtdiğim gibi ben kendimi sistemler ve kurallar konusunda yetkin bir insan olarak görmüyorum. Ancak madem soruldu bende kendimce düşüncelerimi ortaya koyayım:Starfell wrote: ...kaldıki ben kendimi bu konularda çokta yetkin bir insan olarak görmüyorum...
Ben daha önce Frpworldle ilgili bir başlıkta post sayısına göre rütbe verilmesi olayına da karşı çıkmıştım. Eleştirilerimin toplandığı noktalar ise başlıkların gereksiz kirleneceği ve insanların rütbe alamak için post kasacağıydı.Yani baktığınızda bu eleştirilerim sebebi ortaya çıkabilecek hırs olgusuy ilgiliydi.
FRP oynayacaksak mutlak sürette DM gerekliliği olacağınında farkındayım. Ben demiyorum ki:
"DM ler olmasın onalara güvenmiyorum!"
Hayır bu kişisel güvensizlikle alakalı bir şey değil. Kimse bunu kişisel almasın. Ã?nvan ve seviye olmazsa kimsenin eline bir birini yiyecek bir şey vermemiş oluruz diye düşünüyorum. Hedefimiz RP yi etkin kılmak olmalı. Bunun içinde yin bogusun dediği büyü sistemi kullanılarak hayal gücünü aktif kılmalıyız diye düşünüyorum.
Herşeyi minimal düzeyde tutmalıyız. 4th edition gibi featlere powerlara abanılmalı. Madem insanlar oturup sistem yapacaklar (benim meşguliyetim boyumu aştı ne yazıkki dolayısıyla ben bu çalışmaya katılamıyorum. O yüzdende fazla birşey demek istemiyorum. Sonuçta bi emek veriyorlar ancak yarattıkları şeyde eleştirilere burun kıvırmamalarını istiyorum.) bırakalım yapsınlar. Ama özgür bir sistem olsun.
Yani ben siteye girdiğimde kendimi masaüstü oyunun başında dungeon larda bulmak istemiyorum. Hana gidip iki sohbet etmek istiyorum vs. Darkgnome'unda dediği gibi asaüstü oyun modunda bir şeyler yapılacaksa aksama ihtimali çooookk kuvvetli zaten.
-
Logan
- Kullanıcı

- Posts: 1963
- Joined: Thu Apr 29, 2004 10:00 am
- Location: Gölgelerin İçinden,Kan Kusturmaya Geldim
BEyler.. SAbah bir şey yazdım Gitim kızılaya nargile içtim geldim. Biraz öle sine oyun oynadım destanlar yazmışısınız..
Tamam Çok güzel HErkez Biraz Eleştirmiş şu şöle olacak bu böle olacak diye.Yok ego Yok Diyarda Karışır düzen bozulur. Özetle herkez cıkacak sorunları bir bir sölemiş. çok güzel bir kaç kişi dışında bu cıkaca sorunlara çözüm Bulan yok.
Yani Biraz Ağır bir dil olacak ama
Kardeşim burda bir şeylerle uğraşıyoruz ve bunu sağdece 2 kişi birde fikir edindiğimiz biri var. TAtir edin beni alkışlayın göklere cıkartın demiyorum ama.
Bir sorun getiriyorsanız çözümü ile gelin yardımcı olun Yoksa GEtirdiğiniz sorun bize Külfet olamktan başka bir şey olmaz.
şuraya gelen eleştirmenlerin Ã?oğu Saco nunda değidiği gibi anik çağlardan gelmişler.Yapacaksak beraber yapalım Yoksa bizde bırakalım.
Sitenin bir Hikayesi olsun eskisi gibi.
Yada isterseniz Herkez bir oyun açsın birbirni oynatsın.
diyar dışı rplerden hangi oyun bitti'? kaç oyunda kaçı bitti Bu sornun cewabını ben size söliyim. Bir sürü oyun biten oyun sayısı bir elin parmakları kadar değil
HEr Türlü Sorumluluğa hazırım.
Biraz Ağır bir dille yazmış olabilirim. Ama Biri birşeyler İçin çabalıyorsa ya desetek olun yada dokunmayın.
Tamam Çok güzel HErkez Biraz Eleştirmiş şu şöle olacak bu böle olacak diye.Yok ego Yok Diyarda Karışır düzen bozulur. Özetle herkez cıkacak sorunları bir bir sölemiş. çok güzel bir kaç kişi dışında bu cıkaca sorunlara çözüm Bulan yok.
Yani Biraz Ağır bir dil olacak ama
Kardeşim burda bir şeylerle uğraşıyoruz ve bunu sağdece 2 kişi birde fikir edindiğimiz biri var. TAtir edin beni alkışlayın göklere cıkartın demiyorum ama.
Bir sorun getiriyorsanız çözümü ile gelin yardımcı olun Yoksa GEtirdiğiniz sorun bize Külfet olamktan başka bir şey olmaz.
şuraya gelen eleştirmenlerin Ã?oğu Saco nunda değidiği gibi anik çağlardan gelmişler.Yapacaksak beraber yapalım Yoksa bizde bırakalım.
Sitenin bir Hikayesi olsun eskisi gibi.
Yada isterseniz Herkez bir oyun açsın birbirni oynatsın.
diyar dışı rplerden hangi oyun bitti'? kaç oyunda kaçı bitti Bu sornun cewabını ben size söliyim. Bir sürü oyun biten oyun sayısı bir elin parmakları kadar değil
HEr Türlü Sorumluluğa hazırım.
Biraz Ağır bir dille yazmış olabilirim. Ama Biri birşeyler İçin çabalıyorsa ya desetek olun yada dokunmayın.
Ã?LÃ?M NEREDEN VE NASİL GELİRSE GELSİN!!! Savas Nağralarmız kulakdan kulaga yayilacaksa ve silahlarimiz elden ele gececekse ve baskalari silah sesleriyle,savas ve zafer narâlariyla cenazelerimize agit yakacaksa Ã?LÃ?M HOS GELDİ SEF


