2012 Filmi

Başka hiçbir yere uymadı dediğiniz mesajlar için.
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Post by Lord_Feanor »

WizardOfQuarks wrote:
yeminer wrote:Hehe, kuantuma güvenilir mi bee :) Bi öyle diyo bi böyle :P çok kıvırtıyo o teori, güvenme sen ona. Cık..
şaka yapıyorsun galiba, değil mi?
uuu :D

aslında kuantum fiziğiyle açıklanan olaylar tek tek ele alındığında fazla bir tutarlılık göstermezler. bu konuda kendinizi tatmin edebilecek bir fikre ulaşmak biraz tümevarımcı değil tümdengelimci olmanız ve az çok kaosla ilgili bilgi edinmeniz lazım. (ben öyle bir fikre ulaşabilmiş değilim henüz).

biri "kuantum fiziğini anladığınızı düşünüyorsanız, anlamamışsınızdır" gibi birşeyler söylemişti.

bu başlıkta konuyu uzatmak istemiyorum, saygılar.. :D

çok kopuk bir post oldu ama neyse :D
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
Lysana
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 716
Joined: Fri May 28, 2004 10:00 am
Location: Arborea

Post by Lysana »

Maya takvimini yanlış hesaplamışlar 2010 da gerçekleşcekmiş olaylar
Bir şehir,kalesini asla kaybetmez;
eğer onu taçlandıran duvarlar tuğladan
değil de insandan ise..
CLiCKs
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 1392
Joined: Mon Dec 03, 2007 10:00 am
Location: Bursa
Contact:

Post by CLiCKs »

Lysana wrote:Maya takvimini yanlış hesaplamışlar 2010 da gerçekleşcekmiş olaylar
Tüh be bende 2.5 senem var diye seviniyordum. :-P
Ben gelecek için hiç endişe duymadım.O yeterince hızlı geliyor zaten.
Albert Einstein
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

şey, 2012 filmi için oy toplayalım, hikayede geçen kurum ve kuruluşlar 2010 olarak değiştirilsin :D Sinemalardan toplatılıp düzeltilip tekrar yayınlansın :D
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

Ahanda işte quantum, yalnış hesaplamalar ve ölçümlerin bütünü (Ve wizardofquarks yemineri öldürür :p) Bu mayalılar da quantumcuymuş :) Ölçtüğün zaman takvim bitişi değişiyomuş. Ne ölüçüyon kardeşim diye trip atıyolar bide bize :| Ne dedim ben şimdi... Yok 2012 den sonra dünyayı ben yönetmeliyim evet.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
WizardOfQuarks
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 757
Joined: Sun Nov 28, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by WizardOfQuarks »

yeminer wrote:Ahanda işte quantum, yalnış hesaplamalar ve ölçümlerin bütünü (Ve wizardofquarks yemineri öldürür :p).
Demek ki o kadar kuantum mekanikçisi yanlış hesaplamalar ve ölçümleri hesaplayamamış... Vay be!

Bu düşünceni ispatlayabilirsen anında Nobel ödülü alırsın, ayrıca dünyanın bugünü ve yarınında Einstein'dan çok daha ünlü olursun. Hatta fizikçiler sana tapmaya başlar falan...

Demek istediğim, iyi ki bu tartışmayı yüzyüze yapmıyoruz. :D
"Ã?n yargıları yıkmak, atomu parçalamaktan daha zordur..."  Einstein
lightflarer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 639
Joined: Tue Feb 05, 2008 10:00 am

Post by lightflarer »

filmi izledim. sadece efekt çokluğuyla film yapmışlar, insan konuyu iyi işledik mi, konu iyimi, altyapısı sağlam mı diye düşünür biraz.
Edmond
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 5509
Joined: Mon Jul 03, 2006 10:00 am
Location: Çanakkale
Contact:

Post by Edmond »

WizardOfQuarks wrote:
yeminer wrote:Ahanda işte quantum, yalnış hesaplamalar ve ölçümlerin bütünü (Ve wizardofquarks yemineri öldürür :p).
Demek ki o kadar kuantum mekanikçisi yanlış hesaplamalar ve ölçümleri hesaplayamamış... Vay be!

Bu düşünceni ispatlayabilirsen anında Nobel ödülü alırsın, ayrıca dünyanın bugünü ve yarınında Einstein'dan çok daha ünlü olursun. Hatta fizikçiler sana tapmaya başlar falan...

Demek istediğim, iyi ki bu tartışmayı yüzyüze yapmıyoruz. :D
Ben pek bilmiyorum ama ben Bilim Teknik'te buna benzer bir şey okumuştum, yani Yeminer'in dediğine benzer bir şey, doğruluk payı var mı diye bir de sana sorayım. Gerçekten ölçüm yapınca parçacıkların hareket tarzı vs. değişiyor mu? Dergide yanlış hatırlamıyorsam quarkların dalga şeklinde mi yoksa parçacık şeklinde mi hareket ettiğini ölçüyorlardı ve parçacıklı yapıda olduğu hâlde dalgalı gibi hareket ettiği görülüyordu. Bunun nedenini anlamak için harekete başladığı yere gözetlemek için bir şey koyduklarında hareketi değişiyordu ve bu kez parçacıklı gibi hareket ediyordu, tam olarak bu olmayabilir ama bir de sana sorayım?
I always knew I was a star And now, the rest of the world seems to agree with me.

The reason we're successful, darling? My overall charisma, of course.

I never thought of myself as the leader. The most important person, perhaps.

-Freddie Mercury
WizardOfQuarks
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 757
Joined: Sun Nov 28, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by WizardOfQuarks »

Edmond wrote:Ben pek bilmiyorum ama ben Bilim Teknik'te buna benzer bir şey okumuştum, yani Yeminer'in dediğine benzer bir şey, doğruluk payı var mı diye bir de sana sorayım. Gerçekten ölçüm yapınca parçacıkların hareket tarzı vs. değişiyor mu? Dergide yanlış hatırlamıyorsam quarkların dalga şeklinde mi yoksa parçacık şeklinde mi hareket ettiğini ölçüyorlardı ve parçacıklı yapıda olduğu hâlde dalgalı gibi hareket ettiği görülüyordu. Bunun nedenini anlamak için harekete başladığı yere gözetlemek için bir şey koyduklarında hareketi değişiyordu ve bu kez parçacıklı gibi hareket ediyordu, tam olarak bu olmayabilir ama bir de sana sorayım?
Bahsettiğin şey çift yarık deneyi. Oldukça ilginç bir deneydir. Elektronun hem dalga hem de parçacık gibi davrandığını gösterir. Benim için açıklaması uzun ve karmaşık olduğundan bu konuyu kısa ve basit bir şekilde anlatan bir video linki vereyim daha faydalı olur sanırım.

http://video.google.com/videoplay?docid ... 6784934635#

Bu arada kuantumu tam olarak anladığımı söyleyemem ama postülalarını biliyorum. Ayrıca birçok kişiye göre yönteminin sağduyuya aykırı ve saçma geldiğini de biliyorum. Ama kuantumu anlamaya başlamanın ilk şartı herhangi bir sağduyu ya da mantık aramamaktır çünkü başlı başına kendi yöntemleri vardır. Çok büyük bir ölçme problemi olduğunu da söyleyebilirim (klasik mantığa göre değerlendirirsek), çünkü kuantumun gözlemle arası pek iyi değildir. Ama hesaplamar zorlayıcı olsa da gerçekten klasik gözlemlerle uyum içindedir. Ölçümün sonuçları kestirilemez ve rastgele gibi görünmesine rağmen başka ölçüm sistemleriyle elde edilen sonuçlara tam olarak uyar. Ayrıca kuantum makaniği, klasik hesaplamaların makro evren hakkındaki sonuçlarına da tam olarak uyar ama bunun tersi doğru değil. Yani Yeminer mühendis olduğu için bu konuda, birçok mühendiste olduğu gibi, klasik bir deterministliği var. Klasik hesaplamaların kuantum dünyasında geçerli olmaması önyargı oluşturuyor sanırım. O yüzden kuantuma saldırması normal. :P
"Ã?n yargıları yıkmak, atomu parçalamaktan daha zordur..."  Einstein
devrimk
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 2082
Joined: Thu Feb 03, 2005 10:00 am

Post by devrimk »

Filmi henüz seyretmedim ama başlıktaki konu biraz sapmış gibi. Yazıları okuyunca aklıma başka bir film geldi.

"What the #$*! Do We (K)now!?" Ne biliyoruz ki? bir kuantum masalı diye çevrilmişti bir kaç sene evvel.

Quarkların bazen parçacık bazen dalgalı biçimde hareket ettiği tespit edilmiş fakat bunun sebebi henüz keşfedilememiş. Buradaki keşfedilememe kısmı ise bazı mistik inanıştaki insanların çok ilgisini çekmiştir ve bunu kullanmaktadırlar. Kuantum teorisini de popüler yapan aslında bu insanlardır. İnsanoğlunun keşfedemediği bir çok şey var, bu keşfedemeyeceği anlamına gelmiyor.
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

Yahu bu parçacık fiziğinin temel kuramı bile ohooo :) Higs bozonu varmış, parçacığa ağırlık verirmiş :)) Taaa 1990 küsürlerden beri arıyolar higgs bozonunu ama nerdeee :) Bakın görün bunlar vazgeçmeyecek. Kuzum diyorum bu kuram yanlış. Çok pis matematik kasıp doğru diyo olabilirsiniz ama gene de olmoör işte :) Bulamıyosunuz o bozoncuğu niye? Yok çünkü :P Yalnış biliyonuz çünkü.

Birkaç yıl içinde bu iddeamı fizikçiler artık kendileri kabul edecek :) O zaman bana taparmısınız WizardsofQuarks :)

(Evet cidden iyiki yüzyüze yapmıyoruz. Aiel ile onurun gereksiz birşey olduğunu tartışmak gibi birşey olurdu. Uçuruverirdi kellemi :)

Kuramsal fizikçi olmaya karar verdim şimdi :| Ama 2012 den sonra dünyayı o şekilde ele geçiremem. Başka meslek bulmak lazım yeni dünyada.
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
Efla
Site Admin
Site Admin
Posts: 3913
Joined: Sat Apr 10, 2004 10:00 am
Location: Ankara
Contact:

Post by Efla »

yeminer wrote:Yahu bu parçacık fiziğinin temel kuramı bile ohooo :) Higs bozonu varmış, parçacığa ağırlık verirmiş :)) Taaa 1990 küsürlerden beri arıyolar higgs bozonunu ama nerdeee :) Bakın görün bunlar vazgeçmeyecek. Kuzum diyorum bu kuram yanlış. Çok pis matematik kasıp doğru diyo olabilirsiniz ama gene de olmoör işte :) Bulamıyosunuz o bozoncuğu niye? Yok çünkü :P Yalnış biliyonuz çünkü.

Birkaç yıl içinde bu iddeamı fizikçiler artık kendileri kabul edecek :) O zaman bana taparmısınız WizardsofQuarks :)

(Evet cidden iyiki yüzyüze yapmıyoruz. Aiel ile onurun gereksiz birşey olduğunu tartışmak gibi birşey olurdu. Uçuruverirdi kellemi :)

Kuramsal fizikçi olmaya karar verdim şimdi :| Ama 2012 den sonra dünyayı o şekilde ele geçiremem. Başka meslek bulmak lazım yeni dünyada.
Yani yeminer diyosun ki higs bozonuna inanmıyorum ama bi güç var :D

Bence kuantumun saçma gelmesinin sebebi henüz yeterli bilgiye sahip olamamamız (Bilim adamlarını da kastediyorum) Çok basitleştirerek anlatayım.

Dikkatli bir gözlembi yer çekiminin olduğunu farkedebilir. Bunun için Newton olmaya gerek yok. Yani yerçekiminin olduğunu biliyor olabiliriz ama bunu açıklamak bambaşka bir olaydır. Newton ise bu gözlemi çözümleyebilecek kapasiteye sahip olduğu için matematiğe ve mantığa dökebilmiştir. Bu yüzden onun bulduğu kütleçekim yasaları geçerlidir ve uzun zamandan beri kullanılmaktadır.

Ama nedenleri sorgulamak belki de bilimde sonsuz bir süreçtir. Elmanın neden yere düştüğünü bu kuramlarla açıklayabiliriz. Fakat bu sefer de kütlelerin neden birbirini çektiği sorusuna yanıt bulmak gerekir.

Yani kütleçekimi kuramının doğru olduğunu bilmek bunu kullanabilmek için de aslında kütleçekiminin atomaltı düzeyindeki sebeplerini bilmemiz gerekmez. Biz bunu açıklayabilsek de açıklayamasak da kütleçekimi vardır.

O yüzden şu anda kuantumun söylediği şeylere yanlış demek biraz ağır olabilir. Yani çift yarık deneyi yapılmışsa gerçekten de üzerinde ölçüm yapılan fotonlar farklı davranıyordur. Fakat bunun neden böyle olduğunu açıklayamadığımız öyle olmadığı anlamına gelmez. Kütleçekimine neyin sebep olduğunu bilsek de bilmesek de gezegenler birbirini çeker bunun gibi bir şey bence.

Burada madem biraz yeminere karşı atağa geçeyim (bana güven olmaz biraz sonra bakmışsın taraf değiştirmişim :p) yani diyorum ki adamlar 4 bitlik quantum bilgisayar yapmayı başarmışlarsa demek ki adamların kuramları çalışıyor. Bilgisayardan frpworlde gierken ben transistör diye bişeyin olduğuna inanmıyorum diyemiyorsak bunu da diyemeyiz bence.

Haaa ama şurası da doğru. Karışık olaylarıanlayabilmek ve anlatabilmek için birsürü acayip varsayımlar da yapıyor bu fizikçiler. Teorik ya ne de olsa oooh :p
Yok şöyle bir parçacık olsa
böyle bi parçacık olsa.
E peki ya yoksa

Kafiyeli de konuşur kaçarım (Bu arada her an taraf değiştirebileceğimi söylemiştim değil mi :D)
Chaos is the law of nature,
Order is the dream of man.
Lord_Feanor
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 628
Joined: Mon Jun 11, 2007 10:00 am
Location: Miklagaard

Post by Lord_Feanor »

içimdeki gizli admin i uyandırıp kilitlettirmeyin başlığı :D konudan sapmayın..

bana noluyosa artık :D
Ne kanun, ne sevgi, ne de çatılmış kılıçlar
Dehşet, yaralar, felaketin kendisi bile olsa
Koruyamayacaktır Fëanor ve Fëanor'un soyundan
Saklayan, kendine alan, ellerinde tutan,
Bulan ya da kaçıran kişiyi, bir Silm
WizardOfQuarks
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 757
Joined: Sun Nov 28, 2004 10:00 am
Location: Ankara

Post by WizardOfQuarks »

Evet... Filmin efektleri güzelmiş. :D
"Ã?n yargıları yıkmak, atomu parçalamaktan daha zordur..."  Einstein
yeminer
Kullanıcı
Kullanıcı
Posts: 4316
Joined: Wed Oct 01, 2003 10:00 am
Location: istanbul
Contact:

Post by yeminer »

Doğruu doğruu :) Güzelmiş :p

Ben de gitmeyi planlıyorum. şu websitesine baka baktım ama pek bi işe yarar bişe göremedim.

Efla aradan lafcağızları sokuşturmuşsun ama söyliim :) Yapılan kuantum bilgisayarı kuantum fiziğinin ispatlanamayan açıklanamayan tarafları ile mi çalışıyo ki? Yooo, mühendislerin işe yarar bildiğimiz habu katı fiziğe benzer taraflarından ve atom seviyesindeki çabalardan çıkarabildikleri parçalarla yapılmıştır.

Koca bi dağdan bi damla bal çıkmış yani :P

Bu arada aşağıda konu ile ilgili bir yazı var :)

http://www.atominsan.com/kuantum_bilgisayarlar.php
her zaman yalan söyle ki, kimse yalan söylediğini anlayamasın
güç amacın, k
Post Reply